Se indlæg|
Forsikring ved ophold uden for Thailand
|
|
| handy |
Lagt på d. 15/11-2012 05:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Hej har selv tegnet en bupa års forsikring da jeg er bosat her den dækker mig også i Danmark.....men har en ven der kun er dækket i Thailand.....kan han ligesom fruen tegne en forsikring hvis han skal en tur hjem til Danmark......![]() |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 15/11-2012 05:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Spurgte selv om dette for ikke så længe siden, men har selvfølglig ikke gemt tilbuddet, men kan huske at det i hvert fald ikke var billigt, men alt er jo afhængig af alder og tidligere og nuværende skavanker. Såder er kun een vej, spørg selskabet. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 15/11-2012 05:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
jeg har en rejseforsikring via mit masterkort. som også dækker hvis jeg bor i udlandet, altså når jeg rejser uden for thailand og den dækker også min kone..........595 dkr. årligt![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 15/11-2012 05:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
chaingmai skrev: jeg har en rejseforsikring via mit masterkort. som også dækker hvis jeg bor i udlandet, altså når jeg rejser uden for thailand og den dækker også min kone..........595 dkr. årligt ![]() Ja men går den evt også i Danmark når nu kortet er udstedt der.....nu min forsikring er lidt klejn i forhold til hvad tingene koster i europa 2mill baht øre.... ![]() |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 15/11-2012 07:32
|
jeg bor herude ingen ads. i danmark men både konen og jeg er danske statsborgere, så den skulle dække i dk også, men ved det ikke 100 %.....![]() |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 15/11-2012 07:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
chaingmai skrev: jeg bor herude ingen ads. i danmark men både konen og jeg er danske statsborgere, så den skulle dække i dk også, men ved det ikke 100 %..... ![]() Det ville jeg ikke være sikke på hvis jeg var dig. 595,-kr er ikke meget og giver ikke meget dækning. Er det ikke bare en årsrejseforsikring...? Når min dame og jeg tager til Danmark tegner vi en rejseforsikring gennem BUPA her i Thailand. Den dækker ikke i Thailand og USA, men resten af verden. Den koster 3500baht for 90 dage per person, det synes jeg er rimeligt nok. |
|
|
|
| Clunse |
Lagt på d. 15/11-2012 07:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
chaingmai skrev: jeg bor herude ingen ads. i danmark men både konen og jeg er danske statsborgere, så den skulle dække i dk også, men ved det ikke 100 %..... ![]() Prøv at tjekke betingelserne grundigt - nogle danske forsikringer kræver en bopæl i Danmark for, at der er dækning. Jeg har en Chartis årsrejseforsikring via arbejdet der dækker inkl. USA, og når vi tager til Danmark har min kone en BUPA. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 15/11-2012 11:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
chaingmai skrev: jeg har en rejseforsikring via mit masterkort. som også dækker hvis jeg bor i udlandet, altså når jeg rejser uden for thailand og den dækker også min kone..........595 dkr. årligt ![]() jeg bor herude ingen ads. i danmark men både konen og jeg er danske statsborgere, så den skulle dække i dk også, men ved det ikke 100 % Er du nu 100% sikker på det ? For 595kr årligt tyder på at det er en Danske Mastercard du har og mig bekendt så gælder dækning kun i højst 60 dage (medmindre tilkøbte forlængelse). Jeg ville lige som Clunse skrev : Check lige med selskabet, men du har måske allerede fået brug for det og "det virkede".(glædeligt hvis den dækker, men meget ubehagligt hvis den IKKE gjorde) . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 15/11-2012 11:48
|
det står i forsikringbetingelserne , det er rigtig med de 60 dage,men det vil for det meste være nok for os, jeg har mit mastercard gemmen ,,sparekassen himmerland" måske kan det findes på nettet..........![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 15/11-2012 11:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
chaingmai skrev: det står i forsikringbetingelserne , det er rigtig med de 60 dage,men det vil for det meste være nok for os, jeg har mit mastercard gemmen ,,sparekassen himmerland" måske kan det findes på nettet.......... ![]() Fint , men hvad så med "resten af perioden" ? Er du ikke fast boende i LOS, det var det indtryk Jeg fik. Hvis ikke , Ja så er den go' nok. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 15/11-2012 12:40
|
vi har talt forbi hinanden og jeg svarede på hvordan vi er dækket ved rejse ud af thailand.................her har jeg ingen forsikring,men penge til en billet hjem......................![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.