Se indlæg
 Udskriv debat
Forsikring ved ophold uden for Thailand
handy
Hej har selv tegnet en bupa års forsikring da jeg er bosat her den dækker mig også i Danmark.....men har en ven der kun er dækket i Thailand.....kan han ligesom fruen tegne en forsikring hvis han skal en tur hjem til Danmark......Smile

Skeptikeren
Spurgte selv om dette for ikke så længe siden, men har selvfølglig ikke gemt tilbuddet, men kan huske at det i hvert fald ikke var billigt, men alt er jo afhængig af alder og tidligere og nuværende skavanker.

Såder er kun een vej, spørg selskabet.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
chaingmai
jeg har en rejseforsikring via mit masterkort. som også dækker hvis jeg bor i udlandet, altså når jeg rejser uden for thailand og den dækker også min kone..........595 dkr. årligtLOL LOL

handy
chaingmai skrev:

jeg har en rejseforsikring via mit masterkort. som også dækker hvis jeg bor i udlandet, altså når jeg rejser uden for thailand og den dækker også min kone..........595 dkr. årligtLOL LOL

Ja men går den evt også i Danmark når nu kortet er udstedt der.....nu min forsikring er lidt klejn i forhold til hvad tingene koster i europa 2mill baht øre....Smile

chaingmai
jeg bor herude ingen ads. i danmark men både konen og jeg er danske statsborgere, så den skulle dække i dk også, men ved det ikke 100 %.....LOL LOL

moerk5002
chaingmai skrev:

jeg bor herude ingen ads. i danmark men både konen og jeg er danske statsborgere, så den skulle dække i dk også, men ved det ikke 100 %.....LOL LOL

Det ville jeg ikke være sikke på hvis jeg var dig. 595,-kr er ikke meget og giver ikke meget dækning. Er det ikke bare en årsrejseforsikring...?

Når min dame og jeg tager til Danmark tegner vi en rejseforsikring gennem BUPA her i Thailand. Den dækker ikke i Thailand og USA, men resten af verden. Den koster 3500baht for 90 dage per person, det synes jeg er rimeligt nok.

Clunse
chaingmai skrev:

Prøv at tjekke betingelserne grundigt - nogle danske forsikringer kræver en bopæl i Danmark for, at der er dækning.

Jeg har en Chartis årsrejseforsikring via arbejdet der dækker inkl. USA, og når vi tager til Danmark har min kone en BUPA.

Lung Yao
chaingmai skrev:

jeg bor herude ingen ads. i danmark men både konen og jeg er danske statsborgere, så den skulle dække i dk også, men ved det ikke 100 %

Er du nu 100% sikker på det ? For 595kr årligt tyder på at det er en Danske Mastercard du har og mig bekendt så gælder dækning kun i højst 60 dage (medmindre tilkøbte forlængelse).
Jeg ville lige som Clunse skrev : Check lige med selskabet, men du har måske allerede fået brug for det og "det virkede".(glædeligt hvis den dækker, men meget ubehagligt hvis den IKKE gjorde)

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

chaingmai
det står i forsikringbetingelserne , det er rigtig med de 60 dage,men det vil for det meste være nok for os, jeg har mit mastercard gemmen ,,sparekassen himmerland" måske kan det findes på nettet..........LOL LOL

Lung Yao
chaingmai skrev:
det står i forsikringbetingelserne , det er rigtig med de 60 dage,men det vil for det meste være nok for os, jeg har mit mastercard gemmen ,,sparekassen himmerland" måske kan det findes på nettet..........LOL LOL

Fint , men hvad så med "resten af perioden" ? Er du ikke fast boende i LOS, det var det indtryk Jeg fik. Hvis ikke , Ja så er den go' nok.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

chaingmai
vi har talt forbi hinanden og jeg svarede på hvordan vi er dækket ved rejse ud af thailand.................her har jeg ingen forsikring,men penge til en billet hjem......................LOL LOL

Spring til debat: