Se indlæg
 Udskriv debat
Phishing mails fra "Nordea"
Lung Yao
Er der nogle af jer som for nyligt har modtaget en mail med afsender Nordea ? rol

Jeg modtog een i sidste uge og den blev slettet omgående .
Det pudsigt var at Jeg er ikke kunde hos Nordea og kunne hellere ikke drømme om at åbne en mail selv fra DDB, da min korrespondance med banken foregår via E-boxen eller per breve.

.
Redigeret af Lung Yao d. 06/12-2012 13:53
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

HD
jeg har fådet 2 gange og har ikke denne bank.
jeg har sendt en besked til dig ring 25780390 og jeg ringer tilbage
mvh henning

milex
Alle mails der be'r om kontooplysninger etc. skal man blot slette - også selvom de øjensynlig kommer fra en 'officiel' myndighed.

VIP
Disse mails, kommer med mellemrum og med Danmarks 2 største
banker som afsender.

Nemlig Nordea & Danske Bank.

På Nordeas hjemmeside, beder de om at man sender den slags til en Nordea's adresse for phishing mails. Det har jeg gjort et par gange, specielt i forbindelse med mails, jeg ikke har turdet åbne, pga. mistænksomhed.

Jeg har så bedt Nordea om at kigge på det og fortælle om jeg kan åbne mailen.

Til trods for utallige rykkere, har de ikke gidet at ulejlige sig med at svare.

Så ikke flere hint, til Nordea fra mig Sad
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

born
Jeg fik denne her for par dage siden...

Kære kunde,

for sikkerhed, blev kortet spærret steder markeret verified by visa,

vi afgør, at nogen kan bruge dit kort uden din tilladelse. til din beskyttelse, har vi spærret dit kreditkort.
Du skal blot du skal blot aktivere dit kort og oprette din personlige adgangskode. du får den ekstra tillid til, at dit visa-kort er tændt, når du handler i de deltagende forretninger online.
for at aktivere dit kort, skal du klikke-her og følge vejledningen for at opdatere dit kreditkort.

Bemærk: hvis dette ikke er afsluttet, vil vi blive tvunget til på ubestemt tid afbryde dit kort, fordi det kan bruges til svindel.

Vi sætter pris på dit samarbejde i denne sag.
Tak,
Customer Support tjenesten.

Kim Ludvigsen
VIP skrev:
På Nordeas hjemmeside, beder de om at man sender den slags til en Nordea's adresse for phishing mails. Det har jeg gjort et par gange, specielt i forbindelse med mails, jeg ikke har turdet åbne, pga. mistænksomhed.

Der er ikke den store fare i at åbne mailen, og når du læser den, burde det stå ret klart, om den er fra Nordea eller ej.

Når Nordea beder om at få tilsendt den slags mails, så er det ikke for at fortælle dig, om mailen er ægte eller ej, det er ganske givet for at prøve at få lukket den hjemmeside/mailadresse, som bruges til at lokke oplysninger ud af brugerne.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
VIP
Kim Ludvigsen skrev:

VIP skrev:

Der er ikke den store fare i at åbne mailen, og når du læser den, burde det stå ret klart, om den er fra Nordea eller ej.

Når Nordea beder om at få tilsendt den slags mails, så er det ikke for at fortælle dig, om mailen er ægte eller ej, det er ganske givet for at prøve at få lukket den hjemmeside/mailadresse, som bruges til at lokke oplysninger ud af brugerne.

Det er muligt at du har ret. Eller rettere, det har du delvis.

Men derfor er det stadig for "tyndt", at Nordea trods flere rykkere, ikke svarer!

Og nej, den specifikke mail, som jeg videresendte, men ikke åbnede, signalerede netop ikke klart,
at det kunne være en fake mail.

Efter lang ventetid på svar fra Nordea Phishing, videresendte jeg mailen til min Nordea afd. Som ikke
ville åbne den. Og deres råd til mig var, luk den ikke op.

Så helt så klart, er det ikke altid.

milex
Synes faktisk det er ret klart.

Hvis man følger med i de danske medier - uopfodrede mails fra banker etc. - der beder om konto-oplysninger. Glem dem!!!!!!

VIP
milex skrev:

Synes faktisk det er ret klart.

Hvis man følger med i de danske medier - uopfodrede mails fra banker etc. - der beder om konto-oplysninger. Glem dem!!!!!!

Hvad er klart?

Mailen blev ikke åbnet og hvad der stod i den, er derfor uklart!

natty
born skrev:

Kære kunde,

for sikkerhed, blev kortet spærret steder markeret verified by visa,

vi afgør, at nogen kan bruge dit kort uden din tilladelse. til din beskyttelse, har vi spærret dit kreditkort.
Du skal blot du skal blot aktivere dit kort og oprette din personlige adgangskode. du får den ekstra tillid til, at dit visa-kort er tændt, når du handler i de deltagende forretninger online.
for at aktivere dit kort, skal du klikke-her og følge vejledningen for at opdatere dit kreditkort.

Bemærk: hvis dette ikke er afsluttet, vil vi blive tvunget til på ubestemt tid afbryde dit kort, fordi det kan bruges til svindel.

Vi sætter pris på dit samarbejde i denne sag.
Tak,
Customer Support tjenesten.

Hvis det er teksten fra den mail du modtog, er teksten så ubehjælpsom skrevet, at alle alarmklokker da må ringe for en gennemsnitlig borger.
Det virker som om afsenderen har googleoversat til dansk.

En kammerat fik en lignende mail den anden dag, men som det er skrevet og oplyst mange gange, bankerne eller Visa ville aldrig bede om at man skal reaktivere sit kort, eller andet, via en uopfordret mail på denne måde. Den slags kommunikation ville foregå via e-boks, netbanken eller slowmail.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Kim Ludvigsen
VIP skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Og nej, den specifikke mail, som jeg videresendte, men ikke åbnede, signalerede netop ikke klart,

Jeg skrev jo udtrykkeligt "når du læser den". Når du ikke har åbnet den, har du heller ikke læst den. I vore dage er der normalt ingen fare ved at åbne en mail; det farlige ligger i, hvad man herefter gør - fx svarer med personlige oplysninger eller åbner og starter en vedhæftet fil.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
roald
i mandags havde Nordea spærret mit dankort/visa, uden at give mig besked, jeg ringede og spurte hvad de havde gang i, det var mistanke om mulig misbrug, mere ville de ikke sige.

i oktober blev mit Mastercard misbrugt på Fillipinerne i en penge automat 3x max beløb, min persolige kode på 4 tal var blevet brugt, banken dækker alle udgifter

i denne uge har en engelsk talende dame ringet 2 gange til vores fastnet-telefon spurt om vi havde problemer med computer, jeg kan se på nummer der er ringet fra landet Belize

Spring til debat: