Se indlæg|
Papaya salat
|
|
| Funnyboy |
Lagt på d. 15/12-2012 22:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 154 |
Hej Er der nogen der ved hvor man kan købe rigtig thai papayasalat som de laver på de små gaderestaurener i thailand? Min kærester er ved at gå helt i spåner over ikke at kunne få der her i danmark. Og helst gerne i nærhedden af kbh? |
|
|
|
| Thaidreamer |
Lagt på d. 16/12-2012 02:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 183 |
er det ik bare i en thai shop og købe ingredienser , og så må hun selv igang med at kokkerere ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 16/12-2012 05:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Ja det burde ikke være noget problem at få fat i ingredienserne - slet ikke i København. Jeg tror alle butikker har det, som hun skal bruge. Har hun ikke været i et Thai-butik før??![]() I øvrigt vil jeg tro at det er muligt at få i alle thairestauranter og take-aways. |
|
|
|
| romeren |
Lagt på d. 16/12-2012 08:59
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
|
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 16/12-2012 09:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Der findes mange Thai butikker i området nær istergade
Come As You Are
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 16/12-2012 13:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Vi var på http://poonchai.dk/ , igår lige inden lukketid, idet der var booket fuldt ud på alle fine dining restauranter i KBH. Maden var overraskende god, selvom der var småting, som jeg nok vikke have gjort anderledes. En af de ting, der overraskede i positiv retning var deres somdam (ส้มตำ ). Udsædvanligt godt tilberedt. Det skal lige nævnes, at det var "thai" versionen, IKKE "Isaan" versionen. Forventer man den version går man nok skuffet hjem. Om de har "Isaan" versionen ved jeg ikke, da fruen ikke kan fordrage ret mange "Isaan" retter. Da det heller ikke er min favorit, var vores fælles somdam oplevelse ret god igår |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 16/12-2012 20:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Funnyboy skrev: Hej Er der nogen der ved hvor man kan købe rigtig thai papayasalat som de laver på de små gaderestaurener i thailand? Min kærester er ved at gå helt i spåner over ikke at kunne få der her i danmark. Og helst gerne i nærhedden af kbh? Spiste engang på Thairestaurant, her var jeg kvik nok til at bemærke, at de ikke havde Papaya bok bok på menukortet. Spurgte undrende om, de ikke lavede den til sig selv ude i køkkenet? "jo selvfølgelig" fik jeg at vide. Så fat knoglen og ring, så finder du nok et sted, hvor hun kan få sin Papaya bok bok. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 17/12-2012 04:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Ja det skal være som tham thai, min kone er også fra Bangkok og er heller ikke pjattet med fordærvet fisk |
|
|
|
| Funnyboy |
Lagt på d. 20/12-2012 02:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 154 |
sudsakhon skrev: Vi var på http://poonchai.dk/ , igår lige inden lukketid, idet der var booket fuldt ud på alle fine dining restauranter i KBH. Maden var overraskende god, selvom der var småting, som jeg nok vikke have gjort anderledes. En af de ting, der overraskede i positiv retning var deres somdam (ส้มตำ ). Udsædvanligt godt tilberedt. Det skal lige nævnes, at det var "thai" versionen, IKKE "Isaan" versionen. Forventer man den version går man nok skuffet hjem. Om de har "Isaan" versionen ved jeg ikke, da fruen ikke kan fordrage ret mange "Isaan" retter. Da det heller ikke er min favorit, var vores fælles somdam oplevelse ret god igår Ja poonchai har vi nu prøvet og det bliver så også sidste gang vi kommer der ind. Hverken jeg eller kæresten syntes at maden var noget specielt. Nu er jeg ikke til vold stærk mad så jeg nøjes med en paenang hvilket da var udmærket uden dog at være noget specielt. Jeg har ihvertfalde fået den bedre på mange andre thaisteder i dk. Kæresten bestilte sin papaya salat men den var kedelig og sur og tør. Den smagte som om papayaen var skåret ud igår eller meget tidlig idag og havde ligget uden låg. Og så var der ellers spædet godt med eddike i den. Jeg er ikke selv vild efter papaya salat men jeg har dog smagt begge versioner i thailand. Men den her var godt nok kedelig for at sige det på en pæn måde. Eneste plus på vores menu var fried chicken wings. De sad lige i skabet. Men når det er det eneste ud af en menu på 3 de kan ramme rigtig så er det spild af penge at gå på restaurant. Nå men når det så er sagt så er det ellers en fin og hyggelig restaurant med venlig betjening. Om kokken bare har haft en dårlig dag eller det er mangel på de rigtige råvare skal jeg lade være usagt. Men jeg tror vi finder et andet sted at spise næste gang vi skal spise thaimad ude. |
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 20/12-2012 03:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
Funnyboy skrev: sudsakhon skrev: Vi var på http://poonchai.dk/ , igår lige inden lukketid, idet der var booket fuldt ud på alle fine dining restauranter i KBH. Maden var overraskende god, selvom der var småting, som jeg nok vikke have gjort anderledes. En af de ting, der overraskede i positiv retning var deres somdam (ส้มตำ ). Udsædvanligt godt tilberedt. Det skal lige nævnes, at det var "thai" versionen, IKKE "Isaan" versionen. Forventer man den version går man nok skuffet hjem. Om de har "Isaan" versionen ved jeg ikke, da fruen ikke kan fordrage ret mange "Isaan" retter. Da det heller ikke er min favorit, var vores fælles somdam oplevelse ret god igår Ja poonchai har vi nu prøvet og det bliver så også sidste gang vi kommer der ind. Hverken jeg eller kæresten syntes at maden var noget specielt. Nu er jeg ikke til vold stærk mad så jeg nøjes med en paenang hvilket da var udmærket uden dog at være noget specielt. Jeg har ihvertfalde fået den bedre på mange andre thaisteder i dk. Kæresten bestilte sin papaya salat men den var kedelig og sur og tør. Den smagte som om papayaen var skåret ud igår eller meget tidlig idag og havde ligget uden låg. Og så var der ellers spædet godt med eddike i den. Jeg er ikke selv vild efter papaya salat men jeg har dog smagt begge versioner i thailand. Men den her var godt nok kedelig for at sige det på en pæn måde. Eneste plus på vores menu var fried chicken wings. De sad lige i skabet. Men når det er det eneste ud af en menu på 3 de kan ramme rigtig så er det spild af penge at gå på restaurant. Nå men når det så er sagt så er det ellers en fin og hyggelig restaurant med venlig betjening. Om kokken bare har haft en dårlig dag eller det er mangel på de rigtige råvare skal jeg lade være usagt. Men jeg tror vi finder et andet sted at spise næste gang vi skal spise thaimad ude. Hun må jo bare i gang med at lave det selv og skulle hun ikke kunne få Papaya kan man lave en ganske udmærket kopi hvor min kone bruger gulerødder og hvidkål i strimler i stedet ![]() |
|
|
|
| Palmer |
Lagt på d. 20/12-2012 13:44
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Eller kom og prøv vores papaya-salat. Den bliver lavet fra bunden ved bestilling. Kig ind på www.mei-hua.dk - vi bor i Vanløse. (det har tidligere være Thai - Kinesisk restaurant, men er nu udelukkende Thai.)
For at opnå respekt fra andre, må man udvise respekt for andre.
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/12-2012 18:59
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Så vidt jeg ved, så indeholder somdam (også kaldet damsom i Isaan) en krabbe, der bankes i stykker med skald og alt det andet, og jeg er ikke sikker på, at man kan få sådanne hele krabber i Danmark? Somdam thai har derimod ingen krabbe. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 20/12-2012 20:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Funnyboys oplevelser bekræfter vel bare det, som mange der går på thai restaurant kan skrive under på. Kvaliteten svinger som vinden blæser. Lige det du oplevede på Poonchai den dag er nøjagtigt hvad jeg har oplevet andre steder. Og ville måske opleve på Poonchai hvis jeg tog derind en tilfældig anden aften. Jeg var heldig den dag. Det er ikke optimalt at kvalitetsstyre sin produktion efter personalets daglige luner eller ydre faktorer. Godt de ikke producerer medicin. Mei-hua har før været en af de ækle kineser restauranter, som jeg tidligere har beskrevet. Har set der er kommet nye ejere, så der er der en oplagt chance for at se hvad de nye ejere duer til |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 21/12-2012 03:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Robert Kronberg skrev: Så vidt jeg ved, så indeholder somdam (også kaldet damsom i Isaan) en krabbe, der bankes i stykker med skald og alt det andet, og jeg er ikke sikker på, at man kan få sådanne hele krabber i Danmark? Somdam thai har derimod ingen krabbe. Hilsen, Robert Det kan man, men i frossen tilstand. Normalt puttes de i levende - hvert fald i området omkring kolonihaven. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/12-2012 19:09
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Juleaften år 2006 åd jeg somdam tæt på Central World i halvmørke, en uge før bomberne sprang samme sted, hvor mn daværende kæreste arbejdede, mens jeg tænkte, hvorfor har jeg ikke ædt det før. Dog gik virkeligheden op for mig, da det pludselig knasede en masse, hvorpå jeg pludselig huskede de maste krabber. Måske var den samme oplevelse, som jeg fik som barn, hvor jeg elskede sylte, indtil jeg fandt ud af, hvad sylte er. Nå ja, jeg har også ædt hunde og mider ved en fejltagelse ... Først senere i 2008 lærte jeg om somdam thai, som er ganske godt, og vist nok med et æg, og altså uden maste krabber. Min laotiske kone æder mig bekendt ikke somdam. Hilsen, Robert Frank skrev:
Robert Kronberg skrev: Så vidt jeg ved, så indeholder somdam (også kaldet damsom i Isaan) en krabbe, der bankes i stykker med skald og alt det andet, og jeg er ikke sikker på, at man kan få sådanne hele krabber i Danmark? Somdam thai har derimod ingen krabbe. Hilsen, Robert Det kan man, men i frossen tilstand. Normalt puttes de i levende - hvert fald i området omkring kolonihaven. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.