Se indlæg
 Udskriv debat
Computer tilbage til "standard" - hver gang
jan_lr
Hej.
Min kone er ny computer-bruger, men er meget nysgerrig, og får derfor ofte lavet uhensigtsmæsige ting på pc'en.
Jeg mener at have hørt at man kan sætte computeren op så den altid starter op på samme måde.
Eksempelvis med Facebook og skype startet.
Hun bruger windows 7.
Har i nogle forslag.
På forhånd tak.
Jan_lr Smile
Wink

Lung Yao
jan_lr skrev:
Hej.
Min kone er ny computer-bruger, men er meget nysgerrig, og får derfor ofte lavet uhensigtsmæsige ting på pc'en.
Jeg mener at have hørt at man kan sætte computeren op så den altid starter op på samme måde.
Hun bruger windows 7. Har i nogle forslag.På forhånd tak.
Jan_lr Smile

Klik på ikonet FUNKTIONER (øverste højre hjørne af skærmen = "tandhjulet" eller knapperne ALT+X samtidigt, der åbnes et lille vindue:
Klik så på : Internet indstillinger. Åbnes et nyt vindue.
I ruden under : Startside - Skriv hver enkelt adresse for sig for at oprette startsidefaner (Du kan nøjes med fx. www.facebook.com eller Skype.com)
klik så på Anvend i nederste del af instillingernes rude. OK .

Og når du genstarter din PC og åbner browseren så ville siden vise Facebook eller Skype eller hvad du måtte ønske . fx. for min kone har jeg valgt : www.thairath.com

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

dardi
Facebook - er en internet side - og den kan håndteres med autoopstart som Lung Yao beskriver for IE ... kan også sættes op for andre (Firefox og Chrome)

Skype er et program og der håndteres det inde fra indstillinger - hakke af ved at det starter ved opstart af windows .. bare Google det for vejledning

Venlig hilsen ...

THansen
jan_lr skrev:

Hej.
Hun bruger windows 7.
Har i nogle forslag.
På forhånd tak.
Jan_lr Smile

Jeg har lidt svært ved at forstå dine ønsker. Du skriver at konen ofte lave noget uhensigtsmæssigt på computeren. Ønsker du at computeren bliver nulstillet ved hver opstart? eller at computeren automatisk starter op med en eller flere programmer åbnet/startet?

Sidstnævnte kan klares på flere måder. Du kan 'pinne' (kender desværre ikke det danske navn) et program til startmenuen. Åbn/start programmet og højreklik på programmet i 'Taskbaren' og vælg 'Pin this program to taskbar'.

En alternativ måde er at de ønskede programmer lægges i 'Startup' mappen i 'All programs' i startmenuen. Jeg har desværre ikke en brugervenlig fremgangsmåde til hvordan dette skal gøres :-)

kro90
Hej Jan

Du kan prøve at læse følgende link
http://www.eksper...spm/942975
heri omtales et produkt Deep-Freeze i indlæg #4 dette skulle efter sigende være godt, har dog ikke prøvet det selv.
Kim

dardi
@ THansen

Pinne betyder fastgøre .... venlig hilsen

jan_lr
Hej
Tak for alle jeres forslag. Så har lidt at lege med når jeg tager til Thailand i slutningen af Januar.
Jan_lr :-)
Wink

Spring til debat: