Se indlæg
 Udskriv debat
Nye problemer for Norwegian (opdateret)
Peder1968
Ud over problemer med at Boeings 787 Deamliners er grounded er der kommet en nyt stort problem.
Jeg hørte lige at Norwegian ikke får lov til at ansætte billig arbejdskraft i form af f.eks. stewardesser fra Asien. Frown

http://www.dr.dk/...120327.htm

Fra dr.dk :

Norwegian får nej til billige asiatiske besætninger
Skrevet af: Jakob Andresen/Charlotte Holten Møller

Det norske lavprisselskab Norwegian har fået nej fra den norske regering til at ansætte billig, asiatisk personale på oversøiske ruter.

Selskabet havde ellers bedt regeringen om at ændre den norske udlændigelov, så det ville blive muligt at ansætte asiatiske besætninger på de nye Boeing 787 Dreamliner-fly, som skal flyve mellem Skandinavien, USA og Asien.

Men det ønske bliver altså ikke opfyldt.
Usikkerhed om billige billetter til tiden

Det skaber stor usikkerhed om, hvorvidt lavprisselskabet må skubbe deres store satsning med billige flybilletter til USA og Bangkok - billetter, der ellers skulle være tilgængelige til maj. Det siger senioranalytiker Jacob Pedersen fra Sydbank:

- Jeg er overbevist om, at man vil gøre alt, hvad man kan for alligevel at finde en metode til at få ansat det billigst mulige personale, siger han til DR Nyheder.

Norweigans direktør Bjørn Kjos kalder den norske regerings beslutning "ubetænksom", og har tidligere truet med at flytte selskabet til Sverige.

SAS mener ifølge Jyllands-Posten, at der er truffet en klog beslutning i en meget principiel sag om løndumping. Også den norske fagforening Parat Luftfart er meget tilfreds med afgørelsen.
Afgørende flytype ramt af tekniske fejl

Bjørn Kjos har også måtte finde sig i at hans kommende fly af typen Boeing 787 Dreamliner, der skulle transportere de rejsende på langdistancerne, har fået flyveforbud i det meste af verden på grund af tekniske fejl. Fejl, der blandt andet har ført til, at et japansk fly måtte sikkerhedslande forleden.

De nye fly er væsentligt mere økonomiske i drift, og de billige billetter afhænger, udover lavtlønnet personale, i høj grad også af, at flyvningerne sker i netop disse fly, siger Jacob Pedersen fra Sydbank:

- Hvis de nye fly ikke kan blive leveret til tiden, så kan man ikke komme i gang med de flyvninger, man allerede har solgt billetter til. Myndighederne prioriterer sikkerheden ekstremt højt, og flyene kommer ikke til at flyve, før det er helt sikkert,

kanut
Jeg prøvede forleden dag at lade som om at jeg ville købe en billet til Bangkok hos Norwegian.

Prisen var rigtig god, men så skulle jeg tilkøbe min baggage+lidt at spise og et sæde, og pludselig kostede en billet hos thai kun 450 kr. mere , tur - retur end hos Norwegian.

Jeg skulle derudover mellemlande,hvilket jo forlænger rejsen betydeligt.

Så man får jo kun hvad man betaler for.

Sidste gang jeg brugte et lavpris selskab, var til USA, det var lige før det var skilsmisse grund.

Så jeg skal aldrig udsætte fruen og jeg for lignende oplevelser, så heller betale lidt mere og få en super rejseoplevelse end at nå træt og sur frem til målet.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

kanut
Ps. jeg kan iøvrigt godt foreslå et godt hotel i Bangkok Cheers

natty
Hvorfor bruger du en skuffet smiley, det kan da kun glæde mig at de har fået nej til løndumpning og at Norge ikke ændrer udlændingelovgivningen bare fordi det passer Hr. Kjos.

Hvis de flytter selskabet til Sverige eller et andet land, burde de vel egentlig ændre navnet og sætte nogle andre berømtheder på haleroret. Wink
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Anonym Bruger
kanut skrev:

Og det er ?

kanut
Stable Lodge Hehe-guy

natty
Gedebukkemanden skrev:

kanut skrev:

Og det er ?

kanut er sikkert en lun og hyggelig fyr, men han har den lidt dårlige vane, at han ikke kan lade være med at promovere det kendte dansker hotel, ligemeget hvad tråden handler om.
Mon han er økonomisk indvolveret eller får returkommission?Hehe-guy

Nå. nu er tråden vel blevet hijacket rigeligt AngryCool
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

kanut
Det er bare for at drille Bvdrrr hvis jeg fik penge for det , ville i høre meget mere om stedet.

Jeg kender for øvrig også et godt hotel i Cambodia. Cheers

prasat
hvorfor kalder i norwegian et lavpris selskab?
jeg har været inde og søge priser i juli, det er der da ikke noget lavpris over når man tænker på mellemlanding osv.
prasat

Anonym Bruger
Vi skal til Thailand til sommer og på de datoer vi skal afsted er de næsten 3000 kr dyrere end Thai og 3500 dyrere end de billigste selskab lige nu.

Hvad angår stable lodge tror jeg ikke engang jeg ville bo der hvis jeg fik det gratis. Det handler delvist om standarden som er for lav i forhold til prisen og at jeg ikke har lyst til at bo omgivet af danskere når jeg er på ferie.

kanut
Okay TomDk, det syntes jeg er helt ok Yo baby. vi er jo heldigvis forskellige, ellers ville det jo være møg kedeligt i denne verden.Pibe

Spring til debat: