Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Læger, hospitaler og klinikker
 Udskriv debat
Erfaring med priser på akut indlæggelser og operationer i Thailand???
klokkeblomst
Hej Alle

Min familie bestående af min kæreste og vores to børn har i snart 2 år planlagt at rejse til Thailand i ca.1 års tid. I denne forbindelse skal vi natuligvis have en rejseforsikring på os alle.

Dog er vi imellemtiden rendt ind i en større problem. Vores datter har nemlig fået en sjælden sygdom (Schönlein Hennoch Pupura) som hverken kræver medicin eller behandling. Hun skal dog til kontrol 1 gang om måneden med en urinprøve, som vi selv tjekker, de kommende 6 mdr. I forbindelse med sygdommen kan der være en lille risiko (1-2%) for nyresvigt eller at der kan opstå tarmslyng (Hvilket vil kræve øjeblikkelig og akut behandling/operation)

MEN da vi kun havde modtaget tilbuddene fra forsikringsselskaberne, var vi nødt til at orientere dem om vores datter.

Svaret fra forsikringsselskaberne var (og er) at de vil gerne forsikre os, dog ikke med alt hvad der vedrører vores datters sygdom.

Vi har talt med lægerne på hospitalet, som mener at sygehusvæsnet er godt i Thailand og billigt. men hvad er det?? Derudover mener lægerne, at det ikke vil være uforsvarligt at tage afsted, idet sandsynligheden er så lille.

Hvis forsikringen skal dække hende (ift. sygdommen) skal hun have været rask i min. 6 mdr.

Vi skal rejse på mandag (4/2), huset er fremlejet og vores jobs er opsagt.

Derfor er mit store spørgsmål. Hvad kan man forvente i worst case scenario ift. en akut operation? Vil vores drømmerejse nemt kunne blive "helvedesrejsen" ?

Hvad skal man forvente i prisleje cirkus for sådan omgang???

Jeg er faldet over lidt forskellige priser med alt lige fra 900b - 200,000 b. MEn det jeg egentlig gerne vil sikre mig er at vi ikke pludselig ender med en regning på flere millioner, som vi ikke kan betale, men såvidt jeg kan se vil det ikke være scenariet- Er det mon rigtigt???!

Er der nogen, som har erfaringer med priser fra akutte operationer??

pft

/Klokke

John
Jeg har en ven der sidste år fik konstateret et aorta anurisme der skulle opereres akut.
Hospitalet der stillede diagnosen ville have 1 mill. thb. i garanti inden de fortog sig yderligere.
Hans kone fandt dog et andet hospital ca. 200 km. derfra, hvor han så blev opereret for 300.000 thb. alt incl.
Så prisen kan svinge meget alt efter hvor man henvender sig.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
maichai
Er det ikke muligt at tegne en forsikring i Thailand kun på denne sygdom hos et Thaiforsikringsselskab
Read the rules Jeg ved ikke om det er rigtigt Måske andre har erfaringer med dette. Men jeg har hørt at nogen af de store hospitaler som f.ek. Bangkok hospital som ligger mange steder også uden for Bangkok bla.Bangkok phuket og bangkok khon kaan osv. kan man tegne nogle forsikringer på selve hospitalet som skulle dække alt på pågældende hospital men som sagt jeg ved ikke om det kun gælder uheld eller måske også akutindlæggelser af sygdomme men det er måske hver at prøve jeg kan ihvertifald varmt anbefale Bangkok phuket international der har jeg været et par gange og blevet behandlet som en konge. Men det kommer jo også an på hvor i skal hen men prøv at opsøge et internationalt hospital i nærheden af hvor i skal hen og prøv at tegne en speciel forsikring derJeg håber ikke i får brug for den men små penge kan måske spare for store penge
MVH. Maichai
Redigeret af maichai d. 23/01-2013 03:40
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

paulsenp
Prøv at tale med Tryg, hvis du ikke allerede har gjort det. De er sommetider ret ret large.
Peter

Gurk90
Jeg blev akut opereret i Bangkok i 2008. Jeg fik fjernet min galdeblærer på grund af betændelse. Jeg var indlagt i 6-7 dage og prisen var ca 300.000 THB, på daværende tidspunkt knap 50.000 Danske kroner.

Operationen foregik på privat hospital:
http://www.bumrun...ndhospital

Hospitalet er i den dyre ende i Thailand, men standarden er mindst som på et dansk hospital, og på mange punkter bedre end et dansk hospital.

Alt blev betalt af forsikringen: Europæiske Forsikring.

Vær opmærksom på at der kan opstå sprogproblemer. Selv på Bumrungrad som retter sig primært mod udlændinge, er det kun en lille del af personalet der taler flydende engelsk. Resten af personalet taler lidt Engelsk, og kan sagtens kommunikere om basale ting men ikke føre mere komplicerede samtaler om behandlingen. De fleste af lægerne talte flydende Engelsk.

Frank
Apropos akutte indlæggelser:

Man har tegnet en fin rejseforsikring og derefter kommer så galt afsted, at man er uden bevidsthed.

Hvordan viser man så, at man er berettiget til behandling mm?

klokkeblomst
maichai skrev:

Er det ikke muligt at tegne en forsikring i Thailand kun på denne sygdom hos et Thaiforsikringsselskab
Read the rules Jeg ved ikke om det er rigtigt Måske andre har erfaringer med dette. Men jeg har hørt at nogen af de store hospitaler som f.ek. Bangkok hospital som ligger mange steder også uden for Bangkok bla.Bangkok phuket og bangkok khon kaan osv. kan man tegne nogle forsikringer på selve hospitalet som skulle dække alt på pågældende hospital men som sagt jeg ved ikke om det kun gælder uheld eller måske også akutindlæggelser af sygdomme men det er måske hver at prøve jeg kan ihvertifald varmt anbefale Bangkok phuket international der har jeg været et par gange og blevet behandlet som en konge. Men det kommer jo også an på hvor i skal hen men prøv at opsøge et internationalt hospital i nærheden af hvor i skal hen og prøv at tegne en speciel forsikring derJeg håber ikke i får brug for den men små penge kan måske spare for store penge
MVH. Maichai

Kan man mon det, som udenlandsk statsborger?? Det er da absolut værd at undersøge! Tak for ideeen- Den tanke har vi ikke selv gjort osSmile

mvh Klokke

klokkeblomst
Tak for svar alle sammen!
Mit indtryk var at priserne afhænger meget af hvor man henvender sig, hvilket jeg har fået bekræftet. Derudover synes jeg også at i et worst "case scenario" vil vi ikke blive ruineret- Hvis vi har valgt et fornuftigt hospital- Men det kan man jo undersøge, når vi kommer derned.

I første omgang skulle jeg sikre mig at vi ikke ville gå bankerot hvis vi skulle være så uheldige at der blive noget! MEn det lader til, at det trods alt er til at betale sig fra, selvom det vil være ærgelige penge! Dog kommer datteren vor's helbred i første række!

Tryg er faktisk et af de selskaber vi har indhentet tilbud fra, og som har afvist at dække alt hvad der måtte dukke op i forbindelse med hendes sygdom.

Det korte af det lange er, at vi igen kan ånde lettet op og godt tør tage chancen og tage afsted!!

ENdnu en gang tak for jeres svar- Jeg har meget mere ro i maven nu og begynder ligefrem at glæde mig til vores tur......

/Klokke

vandango
Hvis i ikke taler Thai, så få lavet en oversat faglig beskrivelse af sygdommen og behandling/behov og mulige konsekvenser.

Alle læger jeg har mødt, taler dog udmærket engelsk.

Anonym Bruger
vandango skrev:

Hvis i ikke taler Thai, så få lavet en oversat faglig beskrivelse af sygdommen og behandling/behov og mulige konsekvenser.

Alle læger jeg har mødt, taler dog udmærket engelsk
.

Det er muligt at, de taler udmærket engelsk...

men, de er e***rmaneme ikke nemme at forstå, når de "hvisler" deres sproglige færdigheder,
ud i lokaletShock

Girobank
Jeg tror ikke at thailandske forsikringsselskaber vil tjene en forsikring,der dækker dattere,de er nøjgtig ligeså forsigtige som danske selskaber.

Min kone blev opereret på det lokale amtssygehus i Trat-blindtarmsbetændelse. indlagt 3 døgn-pris 900 B, hun har thaisygesikringskortet.

Mange af de store lokale sygehuse yder en meget god service,man behøver ikke bruge de dyre private.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

maichai
Angel
girobank skrev
Min kone blev opereret på det lokale amtssygehus i Trat-blindtarmsbetændelse. indlagt 3 døgn-pris 900 B, hun har thaisygesikringskortet.

Mange af de store lokale sygehuse yder en meget god service,man behøver ikke bruge de dyre private.
Men Girobank
nu taler vi altså om en dansk pige
der fomodelig ikke kan Thai og så ville jeg nødig ligge på et lokal hospital Read the rules Så er de dyre privathospitaler nok at foretrække med en enestue til pigen og den danske famillie
Mvh maichai
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

Girobank
Nu kan man jo tydelig læse,at det ikke ved ret meget om de offenttlige sygehuse i thialand.

der kan man få næsten ingen openge få eneværelse og mad til en person,der tager sig af den indlagte.

hvis man ikke selv vil/kan det-så kan man mod betaling få fats døgnvagt for rimelige penge.

Men det er nok bedst på et dyrt privathospital.

Ville nok overveje om det ikke er for risikabelt at tage et barn med en sjælden sygdom med på ferie til Thailand.

engelsk skal jo gerfne forståes begge veje.

dansk-engelsk og thai-engelsk.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Spring til debat: