Se indlæg
 Udskriv debat
Til Bangkok med 6 måneders baby
kaos2000
Hej

Min hustru og jeg og vores snart kommede baby, skulle gerne en tur hjem til familien i thailand til august.
Har været inde og læse lidt omkring de regler om at have en baby med hos thaiairways.

Hvis man er heldig kunne man få tildelt en af de 4 steder i flyveren hvor der var mulighed for at hænge liften på væggen, men så måtte babyen ikke være over 6 måneder gammel eller veje mere end 10 kg.

Vores baby er 6 måneder til den tid og 7 på hjemturen.

Prisen for at få en baby med ombord uden sæde er 20% af billetprisen, og hvis man ønskede et sæde fik man 25% rabat på billetprisen.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i andre med børn/baby har gjort i lign sistuation, og hvilke erfaringer i har med rejse med baby ombord.

De eneste erfaringer jeg har med at rejse sammen med børn, er at de kan være lidt støjende ( det er andres børn som regl ), ellers ikke rigtige nogen, da det er første gang :-)

Richo
Elsker livet omkring Prasat...

Thailand forever...

Mali
Vi rejste med vores datter første gang da hun var 4 måneder, godt nok med sas. På vej derned var der ikke plads til hende i lift, men vi var så heldige at hun fik sit eget sæde.

Hjemrejsen havde hun en lift, og vi havde alle 4 sæder for os selv (Hvorfor mon sas har valgt at nedlukke sommer afgangene Smile

Selve turen gik meget fint og nemt begge veje, faktisk var det eneste græd hun kun en eneste gang, og det var da vi gik ind i flyet på vej hjem. Hun var simpelthen for træt.
Ellers smilede hun da vi lettede og sov da vi landede i københavn.

Tror det bliver svære når de bliver større, når de er så små sover de og spiser jo mere eller mindre kun.

Girobank
Hej Kaos

skynd dig at få bestilt biletterne ,så I kan få de sæder hvor der kan hænge en lift.(inden de bliver udsolgt)
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

HFD
Det er absolut ingen problem med thai air vi prøve det med en på et år og liften kunne sagtens holde men knægten ville bare ikke sove. Hjemad fik min kone anvist et ekstra sæde da der ikke var så mange med flyet. Lige nu er vi afsted igen og nu er han 3 år og jeg kan betro dig det var 50 gange lettere da han var et år glæder mig slet ikke til hjemturen i morgen det er heldigvis sent vi flyver så håber han virkelig er træt

Anonym Bruger
Vi har været i Thailand da begge vores børn helt små. Den ene var 5 måneder og den anden var 7 måneder og begge gange har de siddet på skødet af os eller ligget i liften. Hvordan det går, afhænger naturligvis af barnet og især forældrene. Men man skal naturligvis forvente at barnest skal underholdes den meste af den tid man flyver, men det er jo ikke så meget anderledes end derhjemme. Men det er da klart at det er rart med den sengen til barnet selv hvis han ikke ligger der er det god opbevaringsplads til alt legetøj mv.

#4>>Da vi var af sted forrige gang var min søn også 3 der havde jeg sørget for at købe nogle nye legetøjsbiler og pakket dem ind som gaver og så fik med nogle timers mellemrum. Det er sjovt som at hvis han havde fået 5 biler på en gang havde det været spændende i 20 minutter men på denne måde var det 5x20 minutter

kaos2000
Tak for alle indputene.

Ja nu må vi se om vi kan få en af de pladser med liftholder, ellers så går det nok også med at have ham på skødet skiftevis, og underholde ham :-)
Måske vi er heldige at der ikke er så mange som skal med flyveren, så det kunne give en ekstra plads, muligvis for os.

Hvordan med at have klapvogn med?
koster det ekstra?

Ville det være bedre at have en bæresele, eller bliver det for varm?

Nu skal vi være hos familien, hvor nogle af dem også har små børn, og tænkte på måske at finde en klapvogn eller lign dernede. Kunne det være en go mulighed?

Richo

Thailand forever...

Mali
Børn under 2 år, som ikke er berettiget til et sæde, har tilladelse til at medbringe 1 stk. indchecket bagage, hvis mål ikke må overstige 115 cm eller veje mere end 10kg. Kravet til medbringelse af klapvogne er skærpede ved udrejse fra København, idet der udelukkende må medbringes meget små sammenklappelige klapvogne (paraplyklapvogne), hvis man ønsker at medbringe denne til gaten.

http://www.thaiai...geNo=28944

phom
du må normalt gerne have en klapvogn med, se på din billet,
min erfaring er at thailand ikke er særligt barnevogns venligt, men i shopping centere, hvor man kan gå rundt i timevis og i lukket bolig områder er de en udemærket ting

som du selv er inde på, så er en god bæresele og en billig lokal klapvogn fra bigc eller lotus som i kan efterlade derude, en god løsning

HFD
Du kan købe klapvogn dernede. Vi købte i Tesco og priserne er fra 1200 Bath og opefter

Mali
klapvognen er også meget praktisk i lufthavnen. vi brugte en bæresele på vej hjem, men det var ikke et hit da hun endte med at blive varm og vi måtte tage hende ud ved gaten. Det vågnede hun selvfølgeligt af, og var ikke helt tilfreds før vi sad på flyet. Det var jo også sent om aftenen

Lung Yao
Mali skrev:
Børn under 2 år, som ikke er berettiget til et sæde, har tilladelse til at medbringe 1 stk. indchecket bagage, hvis mål ikke må overstige 115 cm eller veje mere end 10kg. Kravet til medbringelse af klapvogne er skærpede ved udrejse fra København, idet der udelukkende må medbringes meget små sammenklappelige klapvogne (paraplyklapvogne), hvis man ønsker at medbringe denne til gaten.
http://www.thaiai...geNo=28944

Men ikke hvis du aflevere "Gåvogn" eller barnevogn ved indcheckning. Den lille afstand fra afgangshalen til gaten i CPH er til at overkomme, eller kan du altid låne een fra CPH.
Paraply klapvogne er ikke altid anvendelige i Thailand, mange gange mere problematiske end gavnlige ved dårlige veje, strand/sand, regn/mudder.
Denne her type er meget god og fylder ikke så meget når den er klappet sammet :

http://thailandch...nshome.dk/
.....................Billedet kan du se nederste i højre bjælke . De kan også fåes med lidt mindre hjul dog lidt størrere end dem på paraply-klapvogne.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Anonym Bruger
kaos2000 skrev:
Hvordan med at have klapvogn med?
koster det ekstra?

Ville det være bedre at have en bæresele, eller bliver det for varm?

Nu skal vi være hos familien, hvor nogle af dem også har små børn, og tænkte på måske at finde en klapvogn eller lign dernede. Kunne det være en go mulighed?

Vi havde klapvogn med begge gange vi havde små børn med derned. Om det er en god ide kan jeg ikke entydigt sige for der er mange mennesker, dårlige fortorve og ikke helt samme respekt om dem som i Danmark. Men de er gode til hvis man skal på markeder, i supermarkeder eller som seng hvis man har en hvor ryggen kan ligges ned. Vores børn sov en del i de klapvogne så alene der var det rart.

Hvad angår bæresele så er det klart at det er varmt både for dig og barnet. Vi har også haft den med og efter min erfaring er det en god måde at bære barnet rundt når det ikke er til at have en klapvogn. derudover så kan man få meget opmærksomhed fra Thai'erne især hvis end barn er så blege som vores. Vores datter kunne bedst lidt at side med ryggen til min mave så hun kunne følge med i hvad der skete.

kaos2000
Takker for de gode oplysninger

Tror at vi finder en paraplyvogn i bangkok, evt medbringer en bæresele, just in case.

Hvad med at medbringe babymad i flyveren! Det falder vel også ind under de regler om hvad man må medbringe flydende væsker og lign?

Thailand forever...

Lung Yao
kaos2000 skrev:
Takker for de gode oplysninger
Tror at vi finder en paraplyvogn i bangkok, evt medbringer en bæresele, just in case.
Hvad med at medbringe babymad i flyveren! Det falder vel også ind under de regler om hvad man må medbringe flydende væsker og lign?

Sakset fra :
http://www.cph.dk...agagen.htm

og fra :
http://www.slv.dk...Itemid=471

Undtagelser fra reglerne
Visse væsker og væskeformige stoffer er undtaget fra EU’s regler. Det drejer sig f.eks. om babymad, medicin o.lign., som må medbringes til brug på rejsen i større kvanta end 100 milliliter. Man bør dog være forberedt på, at sikkerhedspersonalet kan forlange bevis for væskens ægthed
.

Poj-poj.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: