Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Visit to Denmark
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 03/02-2013 04:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Hej : Er der nogen der har erfaringer med at soege dette visa ? http://thailand.u...%20TH.ashx Er det en god ide at allerede ved aflevering af ansoegning at vedlaegge yderligere dokumenter der viser at vi er staerkt anknyttet til Thailand ? Taenker her paa firma registreringsdokument, dokument paa at vi ejer land og hus, vores adresseboeger, etc . ( Og alt oversat til engelsk ) Og slutlig; nogen der ved hvor lang tids ventetid der er for tiden paa expedition af ambassaden foer man faar visaet ? Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| 5555 |
Lagt på d. 03/02-2013 17:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Det hjælper helt sikkert og sætter behandlingstiden ned. Har lige søgt visa til kæresten, godt nok online invitation ( nem id ) og der gik under 2 uger fra hun havde afleveret papirerne hos VFS til at visa var klart. ![]() |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 05/02-2013 15:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Dette her med de bookede og ikke betalte billetter må jo gøre rejsen lidt dyrere, da man jo vil have fuld refundering ved et evt. ikke beviljet visum.... Nogen der har en ide om hvordan den skal skares ??. Vi har tankt at rejse med Emirates til Hamburg,leje bil der og køre videre til Dk og Sverige men vi skal vel stadig søge visa via den Danske ambasade i Bangkok ???
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| 5555 |
Lagt på d. 05/02-2013 19:13
|
|
en del rejse bureauer i Thailand klare den med at reservere en billet som de ved at du aldrig henter for ca 300 Baht det gav kæresten ihvertfald. så kan man bagefter checke nettet for billige billetter ![]() ![]() |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 05/02-2013 20:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Boes skrev: Dette her med de bookede og ikke betalte billetter må jo gøre rejsen lidt dyrere, da man jo vil have fuld refundering ved et evt. ikke beviljet visum.... Nogen der har en ide om hvordan den skal skares ??. Vi har tankt at rejse med Emirates til Hamburg,leje bil der og køre videre til Dk og Sverige men vi skal vel stadig søge visa via den Danske ambasade i Bangkok ??? ![]() mig bekendt så skal alle visa ansøgninger gå igennem VFS, uanset hvad slags visum man ansøger om til DK, det hjælper ikke at kontakte ambassaden i Bkk, du kan dog godt kontakte ambassaden for rådgivning. Danish Visa Application Centre Alma Link Building 12th floor Soi Chidlom Chidlom, Pathumwan Bangkok 10330 Telefon nr.:+66 (0) 2263 9106 e-mail: Åbningstider for indgivelse af ansøgning og telefonisk henvendelse Mandag til fredag: Kl. 8.00-12.00 og 13.00-15.00 Åbningstider for afhentning af viserede pas Mandag til fredag: kl. 13.00-16.00 Der er ikke behov for tidsbestilling ifm. med fremmøde og indgivelse af ansøgning på visumcenteret. og med hensyn til reservation af billet til DK, så går jeg ud fra at du er meget kendt i dit lokal område og burde få en reservation næsten gratis, rejseforsikring ordner du / i først når i har fået beviliget visa. ønsker du ikke at bruge din reservation når i har fået visa, så søger du bare efter en billet på nettet. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 05/02-2013 21:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Ja,min kone betaler ikke noget for at lave en reservation af flybillet og sidst hun skulle søge visum måtte hun lave en ny resvertion fordi hun skulle skære besøget ned med tre dage og igen kostede det gratis. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 06/02-2013 03:33
|
|
Tak for rigtigt gode og nyttige svar !! Det blir premiere for min kone og born at se Dannevang og første gang for mig i nasten 10 år
Albert Einstein |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 06/02-2013 18:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Boes skrev: Tak for rigtigt gode og nyttige svar !! Det blir premiere for min kone og born at se Dannevang og første gang for mig i nasten 10 år ![]() jamen, rigtig god tur til Famillien & Dig, ( P.S nu skal du ikke blive forbavset over at få et kulturchock nu når du besøger DK, for første gang i 10 år )
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 07/02-2013 03:43
|
|
TG950 skrev: Boes skrev: Tak for rigtigt gode og nyttige svar !! Det blir premiere for min kone og born at se Dannevang og første gang for mig i nasten 10 år ![]() jamen, rigtig god tur til Famillien & Dig, ( P.S nu skal du ikke blive forbavset over at få et kulturchock nu når du besøger DK, for første gang i 10 år )Jeg/vi er forberedte på det varste......... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 08/02-2013 10:36
|
|
Er der ingen der for nylig har indleveret en ansoegning og ved hvor lang vente tiden er ? Kommer jo oppe nord fra og har ikke lyst til at blive i BKK for altid..... Og hvor lang tid inden planlagt afrejse er det en god ide at aflebere ansoegningen ? Help ! Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| 5555 |
Lagt på d. 08/02-2013 11:40
|
|
taxidriver990 Hvis du har nem id kan du med fordel sende invitationen online. Men hvis ikke, kan den hentes på nettet, den skal indleveres sammen med resten af papirerne på VFS. Jeg brugte online invitationen og under 2 uger fra min kæreste havde indleveret hendes papirer hos VFS fik hun visa. Da du nu bor i Thailand, ved jeg ikke helt om det samme gælder i dit tilfælde. men ring og spørg dem, de er efter hvad kæresten fortæller meget hjælpsomme derinde ![]() |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 08/02-2013 14:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
Min strategi når damen skal have visum til Danmark. Sender hende forbi Travex (lufthansa) som ligger i nærheden. De reservere billet gratis, og plejer at ringe når lige inden deadline og spørger om man skal have billetten, hvor til jeg siger nej tak. Så er booking af billet på plads. Så sender jeg hende forbi en af de forsikringsselskaber der er godkendte af ambassaden, som også ligger i nærheden. Husker ikke lige navnet. Men har lavet et papir med adresser hun bare viser taxachaufføren. Når de 2 ting er klaret, så køre hun hen til visa application centret. Hvor hun har min online invitation med på et papir jeg har printet til hende, samt en kopi af mit pas. Pasfoto billede tager hun oppe på centret samt kopi af hendes pas osv. Og så udfylder hun skemaet sammen med ham/hende ved skranken og afsender det hele. Vupti, inden for 15 dage er der visum (som regel kun en uge) Link til godkendte thai forsikringer : http://thailand.u...2%202.ashx Adresser på travex (billet booking) og Visa application centre Travex Co.,Ltd (Bangkok, Thailand) 86 Soi angusan Ploenchit Rd, Lumpini, Patumwan, Bangkok 10330 Thailand. Tel: +66(0) 2638-1600 Danish Visa Application Centre Unit 4, 8th Floor Amarin Tower, no. 496-502 Ploenchit Road Lumpini, Pathumwan Bangkok 10330 VFS Helpline number: +66 (0) 2 2525490 |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 08/02-2013 14:39
|
|
Hvis det er første gang der søges visum, KAN der gå op til 3 måneder med behandlingen. Men ved os gik der 3 uger ca. De siger at de i 80% mener jeg, af tilfældende klare det inden for 15 dage. Næste gang, klare de den altid inden for 15 dage, og gerne hurtigere. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 08/02-2013 15:25
|
|
Dette er blevet en rigtig god og informativ tråd.....
Albert Einstein |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/02-2013 15:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
TG950 skrev: Boes skrev: Tak for rigtigt gode og nyttige svar !! Det blir premiere for min kone og born at se Dannevang og første gang for mig i nasten 10 år ![]() jamen, rigtig god tur til Famillien & Dig, ( P.S nu skal du ikke blive forbavset over at få et kulturchock nu når du besøger DK, for første gang i 10 år )Tror nu mere at det bliver et pris chok...! Jeg er i DK, hver tredje måned og kan se, hvordan prisniveauet på stor set alt, "fiser" i vejret. 8 stk. Langelænder Hotdog Pølser 42.- kroner feks. Velbekomme |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 08/02-2013 16:12
|
|
Forresten, (kan ikke edite nu) min kone siger der er fejl i travex adresse, selvom den er fra deres hjemmeside. Taxachaufføren kunne ikke finde den, først efter lang tid. Det er fordi det er Langusan, ikke angusan. Der skal stå det må være en tastefejl på travex egen hjemmeside. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 08/02-2013 16:30
|
|
Bjarke85 skrev: Min strategi når damen skal have visum til Danmark. Sender hende forbi Travex (lufthansa) som ligger i nærheden. De reservere billet gratis, og plejer at ringe når lige inden deadline og spørger om man skal have billetten, hvor til jeg siger nej tak. Så er booking af billet på plads. Så sender jeg hende forbi en af de forsikringsselskaber der er godkendte af ambassaden, som også ligger i nærheden. Husker ikke lige navnet. Men har lavet et papir med adresser hun bare viser taxachaufføren. Når de 2 ting er klaret, så køre hun hen til visa application centret. Hvor hun har min online invitation med på et papir jeg har printet til hende, samt en kopi af mit pas. Pasfoto billede tager hun oppe på centret samt kopi af hendes pas osv. Og så udfylder hun skemaet sammen med ham/hende ved skranken og afsender det hele. Vupti, inden for 15 dage er der visum (som regel kun en uge) Link til godkendte thai forsikringer : http://thailand.u...2%202.ashx Adresser på travex (billet booking) og Visa application centre Travex Co.,Ltd (Bangkok, Thailand) 86 Soi Langusan Ploenchit Rd, Lumpini, Patumwan, Bangkok 10330 Thailand. Tel: +66(0) 2638-1600 Danish Visa Application Centre Unit 4, 8th Floor Amarin Tower, no. 496-502 Ploenchit Road Lumpini, Pathumwan Bangkok 10330 VFS Helpline number: +66 (0) 2 2525490 Jeg citere lige tråden, hvor jeg har rettet stavefejlen i Travex adressen.. Det inde i citatet er korrekt. Brug det hvis i finder det nyttigt. Visa er så nemt som aldrig før, bare send hende i en taxa med de 3 adresser på. Og så klare de resten på visa centret. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 08/02-2013 17:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Bjarke85 skrev: Bjarke85 skrev: Min strategi når damen skal have visum til Danmark. Sender hende forbi Travex (lufthansa) som ligger i nærheden. De reservere billet gratis, og plejer at ringe når lige inden deadline og spørger om man skal have billetten, hvor til jeg siger nej tak. Så er booking af billet på plads. Så sender jeg hende forbi en af de forsikringsselskaber der er godkendte af ambassaden, som også ligger i nærheden. Husker ikke lige navnet. Men har lavet et papir med adresser hun bare viser taxachaufføren. Når de 2 ting er klaret, så køre hun hen til visa application centret. Hvor hun har min online invitation med på et papir jeg har printet til hende, samt en kopi af mit pas. Pasfoto billede tager hun oppe på centret samt kopi af hendes pas osv. Og så udfylder hun skemaet sammen med ham/hende ved skranken og afsender det hele. Vupti, inden for 15 dage er der visum (som regel kun en uge) Link til godkendte thai forsikringer : http://thailand.u...2%202.ashx Adresser på travex (billet booking) og Visa application centre Travex Co.,Ltd (Bangkok, Thailand) 86 Soi Langusan Ploenchit Rd, Lumpini, Patumwan, Bangkok 10330 Thailand. Tel: +66(0) 2638-1600 Danish Visa Application Centre Unit 4, 8th Floor Amarin Tower, no. 496-502 Ploenchit Road Lumpini, Pathumwan Bangkok 10330VFS Helpline number: +66 (0) 2 2525490 Jeg citere lige tråden, hvor jeg har rettet stavefejlen i Travex adressen.. Det inde i citatet er korrekt. Brug det hvis i finder det nyttigt. Visa er så nemt som aldrig før, bare send hende i en taxa med de 3 adresser på. Og så klare de resten på visa centret. Vil lige gøre opmærksom på, at visumcentret er flyttet til ny adresse pr. 7. januar 2013 Danish Visa Application Centre, 12th Floor, Alma Link Building, Soi Chidlom, Lumpini, Pathumwan, Bangkok, 10330 VFS Global Thailand |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 09/02-2013 05:14
|
|
Som jeg skrev i starten af traaden bruger jeg, efter anbefaling fra " Head of visa section, Eva Szeftel ( Dk Amb ) " checklist for spouse living in Thailand. Alle papirer er lavet og klar, selv extra dokummenter der fortaeller at min hustru ejer et firma, vores faelles adresse ( blaa o gul bog ), og dokumenter der viser jord og hus besiddelser, saa skulle vaere daekket ind. Alle dokummenter er oversat til engelsk Min hustru har haft schengen visa foer, og selv garanteret sig selv. Ikke blevet inviteret af nogen foer, og nu er det saa mig som invitere selv om jeg ikke bor i DK Oensker bare at vide om der er lang vente tid pt, da vi som skrevet bor oppe nord paa og et ophold i BKK vil blive en dyr fornoejelse hvis det tager 14 dage Nyt spoergsmaal; Hvis vente tiden gaar ud over afrejse datoen hvad sker der saa ? Bliver opholdet saa bare " beskaaret " ? Smaa der bliver faerre dage til hjemrejse eller hvad sker der ? Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 09/02-2013 05:19
|
|
5555 Skrev :Hvis du har nem id kan du med fordel sende invitationen online. Nej det kan jeg ikke, for jeg har ingen adresse i DK som er tilknyttet mit cpr-nr. Kan godt aabne og gaa igang med at udfylde men strander ved adresse. Den godkender ikke min thai adresse. Ioevrigt er alle papirer printet ud og udfyldt med stille haand. Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.