Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Salg af thaiguld iDk
|
|
| keniko |
Lagt på d. 13/02-2013 14:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
thongsala skrev: Helt officielt er markedsguld (råguld) 96,50 % rent,hvilket vil sige lige præcis 23 Karat. Så du vil aldrig finde 24 Karat i Thailand! Guldets vægt handles i Baht = 15,24 gram. Når guldet kommer i butikkerne,er Baht lige så stille,blevet til 15,16 gram! Altså,du bliver snydt for 8 gram,for hver Baht,du betaler for!!! Dertil kommer,at de fleste (turistområder)goldshops nedsætter karaten. (så er det nemmere,at arbejde med,siger de). De som åbenbart er skrigende uenige med mig i dette,kan henvende sig til det officielle Thai Gold Traders Assosiation. Og så synes jeg stadig,at det ser bøsset ud på mænd. Vægt og karat er 2 forskellige ting. Jeg prøver lige en sidste gang. 24 karat Thai guld og 24 karat Guld fra den øvrige del af verden må være det samme. Det er logisk at hvis der blandes noget i guldet sølv eller lign så er det ikke rent eller 24 K mere! http://www.thaivi...rsus-baht/ http://www.thai.n... mvh K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 13/02-2013 14:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Guldets vægt handles i Baht = 15,24 gram. Når guldet kommer i butikkerne,er Baht lige så stille,blevet til 15,16 gram! Altså,du bliver snydt for 8 gram,for hver Baht,du betaler for!!! Een baht 15,16 gram okay. I butikken 15,16 gram, okay. Men snydt for 8 gram, deeeet kan jeg ikke få til at passe. HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 13/02-2013 14:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
0,8 gram bliver man snydt for, skulle der nok have stået. Og jeg tror nu nok hvis man handler med gadehandlere eller småbutikker, at man kan blive snydt både på kvalitet og vægt. Men som der også skrives, handel i de store og "kendte" butikker, snyder dig ikke. Man skal bare tænke sig om når man handler med guld. |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 13/02-2013 14:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
Etiam dii contra stultitiam frustra luctantur. Jeg er ude af denne tråd smiler... vil dog stadig med et smil på læben købe guld i næste måned ;-).. Hvad angår Thongsalas postulat med at de nedsætter karat i turist områderne for det så er nemmere at arbejde med kan jeg kun sige at det ville koste en guldsmed livet at lave dette stunt mod en Thai ![]() |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 13/02-2013 14:38
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Det rene guld er således for blødt til de fleste praktiske formål, og det bruges derfor i legeringer med andre metaller, som f.eks. sølv og kobber. Når guld benyttes til smykker angives dets renhed i karat: Rent guld er 24 karat, men til smykker benyttes ofte 22k, 18k eller 14k guld. Jo lavere "k" (karat), des højere er indholdet af sølv eller kobber i legeringen. Valget af metaller kan bruges til at justere farven på den resulterende legering; en større mængde af sølv, palladium eller nikkel giver hvidguld, mens en større mængde kobber giver rødguld.
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 13/02-2013 14:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Bjarke85 skrev: 0,8 gram bliver man snydt for, skulle der nok have stået. Og jeg tror nu nok hvis man handler med gadehandlere eller småbutikker, at man kan blive snydt både på kvalitet og vægt. Men som der også skrives, handel i de store og "kendte" butikker, snyder dig ikke. Man skal bare tænke sig om når man handler med guld. Der skulle nok have stået 0,08 gram ![]() |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 13/02-2013 14:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
Man laver ikke smykker af 24 karat guld. i udlandet laver man ofte af 14 og 18 karat, i danmark kun 8 og 14 karat, du kan stort set ikke købe en ring i 18 karat guld herhjemme, medmindre du bestiller det, så laver han det nok, til en ganske forfærdeligt dyr pris ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/02-2013 15:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg mener at huske, at have læst i avisen, at der føres statistik over klager i guldhandler. jeg studsede, idet det værste område var PinKlao området i Bangkok. Der kommer næppe mange turister der, men jeg så en del farang, som arbejdede der. Dvs. at de påklagede handler måtte stamme fra thailændere. (Det var i al fald min tanke) Historien meldte ikke noget om hvorfor der var klaget over handlerne, men med dagens guldpris er der da en lille fortjeneste på, hvis vægten på en B guld sælges som angivet. (lidt over 100B ) |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 13/02-2013 17:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Brug dog vores gode ven Google og eller Wikipedia istedet for at diskuterer om Guld er 23 eller 24karat når det er rent Karat benyttes som mål for renheden (lødigheden) af ædelmetalet guld. I denne betydning er 1 karat = 1/24 del renhed. Altså vil 24 karat guld svare til rent guld. Guldsmykker skal stemples af producenten som garant for smykkets ægthed. Ringe af 18 karat guld stemples 750, fordi 750/1000 af legeringen er rent guld. Guld kan stemples 750, fordi 750/1000 af legeringen er rent guld, 585 (det mest almindelige i danmark), fordi 585/1000 af legeringen er rent guld. eller stemples 333, fordi 333/1000 af legeringen er rent guld. Der må faktisk stemples hvad som helst mellem 333 og 999,9 det mest almindelige er bare 333, 585 og 750 men ofte ses også 916 og 375. Kim
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.