Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Gasdrevet elgenerator
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 28/02-2013 11:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Fotofreak skrev: Boes skrev: I en anden tråd, som jeg ikke kan finde, navntes der noget om statslig subvention ved installation af solceller med en kapacitet over 5kW. Nogen som ved mere ? @Vandango : batterier Her er lidt om emnet: I afsnit 3 omtales ”VSPP” (very small power producers - 10 kW eller mindre) - Der findes også en tabel med beløb (i US $) nedenunder (tabel 3): http://www.palang...reacen.pdf Her findes tabel hvor beløbene er i THB (side 8): http://www2.lse.a...Donald.pdf Her er lille artikel om det økonomiske problem (beløbene er uddaterede): http://www.solarf...iland.html Forslag til Google søgeord, enkeltvis eller kombineret: Thailand - Adder Program - FiT - Feed in Tariff - VSPP - Very Small Power Producer M.v.h. Fotofreak Hovsa ! Der var en trykfejl i ovenstående indlæg: (very small power producers - 10 kW eller mindre) - Der skulle stå 10MW - Beklager |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 28/02-2013 11:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Derfor snakken om batterier, men de er jo nok rigtig dyre.. Så er det muligt at isolere boligen mod opvarmning. I Danmark er det ca.3 gange så dyrt, at køle om sommeren som at opvarme om vinteren.. Der er afgifter selvf. Kender ikke priser på el i Thailand.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 28/02-2013 12:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
birkedhoj skrev: Derfor snakken om batterier, men de er jo nok rigtig dyre.. Så er det muligt at isolere boligen mod opvarmning. I Danmark er det ca.3 gange så dyrt, at køle om sommeren som at opvarme om vinteren.. Der er afgifter selvf. Kender ikke priser på el i Thailand. Når man gerne vil have isoleret boligen i området omkring Udon Thani foregår det ved at man piller det meste af taget af for at kunne komme til at isolerer, Jeg har selv prøvet at forespørge på det, jeg troede også man bare kunne få blæst det op på loftet, men der fantes ikke nogen der kunne det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 28/02-2013 13:28
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Boes skrev: Sommeren står for døren og dermed den årige ferie i sommerhuset mellem Udon og Nong Khai. Det kan vare nok så varmt i maj juni, specielt når strømmen nasten altid er borte om eftermiddagen. Vil installere et reserve kraft vark som skal kunne trakke vandpumpe ,en airconditioner, Tv, køleskab og en fryser, når det tager flere dage..Nogen af jer herinde som har erfaring med automatiserede gas , LPG drevne elgeneratorer i størrelsesordenen 10 kwh ?? Nu du nævnte gas så kom jeg i tanke om de mikrokraftvarmeanlæg (ved godt at du nok ikke direkte er interesseret i varmen), som man så småt forsøger sig med herhjemme. Og i Japan skulle de også være langt fremme med mikrokraftvarmeanlæg (men der er selvfølgelig også noget køligere end i Thailand). Man kan læse lidt om mikrokraftvarmeanlæg HER, HER, HER og HER Ang. det at gemme strømmen fra solceller (og vindmøller for den sags skyld), så burde det være overkommeligt at gemme noget af energien som brint (ved hjælp af elektrolyse) og så kunne bruge det på andre tidspunkter ved hjælp af brændselsceller. Brint vil man jo også med tiden kunne komme til at bruge til meget andet end lige strøm. Ang. brændselsceller så kig HER og HER I følgende artikel kan man se en prototype af et energieffektivt hus med solceller på taget: - Thai-version/Google oversat version I oktober vil der blive afholdt en messe inde i Bangkok, som nok kunne være interessant: - http://www.powerg...hibit.html Men de hurtigste, letteste og billigste løsninger her og nu er uden tvivl de løsninger Clyde og Klaus er inde på. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 28/02-2013 16:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
HFD. Jeg ville overveje, at få isoleret de "tunge" ydermure, da det er dem der holder på varmen. Ligesom vores vægge i Danmark der holder huset køligt først på sommeren. De røde mursten jeg har set der bliver brugt i Thailand har kun nogle små kanaler, når de først er blevet varmet op er de sikkert varme for altid. Tag beklædningen kan evt. Erstattes med en sol afvisende art. Kan man udføre arbejdet selv, er det måske rentabelt. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 28/02-2013 16:30
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Nu ved jeg ikke hvor meget plads Boes men jeg kan fortælle at svigerfar på et tidspunkt tænkte på solenergi, men løb skrigende bort da han hørte prisen. Med det strømforbrug vi har skulle vi op på et anlæg der ville koste ca 1 mill. Nu skal Boes efter hvad han oplyser kun være i sit hus ganske få måneder om året så, generator og almindelig elforsyning vil være langt det billigste.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 28/02-2013 16:50
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Der vil uden tvivl kunne spares mange penge ved at isolere husene ordentligt her i Thailand, det kræver dog at man tager beslutningen om isolering inden der bygges. Her i Thailand har langt de fleste huse en stens mure og ikke som i Danmark dobbeltmure. Det vil sige at skal man isolere et allerede bygget hus skal man bygge et nyt udenom eller inden i. Elpriserne bevæger sig deropad så isolering er nok noget man bør have i tankerne inden man bygger eller køber.. Jeg kan fortælle at visse skandinavisk ejede ejendomsselskaber ynder at påstå at byggeriet er skandinavisk standard, men sandheden er at der ikke er isoleret, at der er tale om en stens mure. Hvem det er må man selv finde ud af, men se jer godt for hvis I skal ud og handle. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 28/02-2013 19:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Tak for de mange tips og henvisninger. Har tjekket det hele meget nøje og kommet frem til det vi behøver. Nemlig en on demand generator benzin men modificeret til low pressure husholdningsgas , som vil vare langt det billigste og mest bekvemme i drift. Al respekt for solceller, men det er en langtidsinvestering og lige p.t. kan jeg ikke finde fagfolk i området som kan nok om det... Men please fortsat at komme med tips og jeg vil også komme med feed back... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 28/02-2013 19:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
@Clyde Huset er nybygget med dobbelte teglsten og isolering I taget, hvilket fungerer så godt det nu kan i et tropisk klima - så for mit vedkommende handler det mest om "nødsituationer".... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 01/03-2013 21:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
maichai skrev: Flyver skrev Præcis! Nu har vi vel efterhånden haft vores "nye" hus nær Philok i to år uden aircon og tv, sjovt nok er det nu konen der vil have aircon, jeg er da bedøvende ligeglad, men selvfølgelig vil jeg da bruge det når nu hun får instaleret det, men kunne sagtens leve uden, men når det er der, skal det da oz bruges. ![]() En Thai uden et tv det var aldrig gået hjemme hos os Tv kører jo uafbrudt selvom ingen ser det jeg slukker det vel i gennemsnit 8 til 10 gange om dagen men det bliver tændt igen og igen men ingen kigger længere tid på det Nå det var en sidebemærkning har prøvet at undersøge lidt solenergi men indtil videre synes vi det er for dyrt men det kan jo være at priserne falderMVH Maichai he he den med tv'et kan jeg sgu' godt huske fra min eks svigermor.. jeg har da både sponseret aircon, køl/frys, TV og en hel del andet bekvemmeligt til hendes hytte nordpå¨, for det havde "alle" de andre jo... ![]() nåh ja, og et stort flot badeværelse med alt i europæisk standard til de 3-4 dage vi kom forbi om året.. he he omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 02/03-2013 03:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
![]() ja Lindegård der kan du bare se Og jeg husker også badeværelset til ca 60000 bath for 6 år siden hos svigerforældrene og når jeg ser det idag ligner det en ruin He He og svigerforældrene er flyttet ud på pedallokummet igen men svigermor er der vældig glad for vores fine toiletter hvergang hun besøger os HE HE og det er tit da hun kun bor 2 minnutter fra os men der er nok mange der knder denne historie God weekend til alle MVH Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Nå det var en sidebemærkning har prøvet at undersøge lidt solenergi men indtil videre synes vi det er for dyrt men det kan jo være at priserne falder

men svigermor er der vældig glad for vores fine toiletter hvergang hun besøger os HE HE og det er tit da hun kun bor 2 minnutter fra os