Se indlæg
 Udskriv debat
Oprette konto og kreditværdighed
Bjarke85
Hejsa alle i kloge mennesker :-)

Jeg går lidt med tanken om at åbne en konto i Thailand, og sætte penge ind på den hver måned. Med den hensigt at købe hus senere.

Første spørgsmål, kan jeg åbne en konto i Thailand hjemme fra DK ? Og kan i råde mig til en bank ? evt. links til hvordan eller sådan. (og hvad koster det at overføre penge fra min danske konto til min thai konto)

Og ved i hvad der skal til, for at være kreditværdig i Thailand ?

Skal man vise end indkomst over en given periode, skal man have x antal baht stående på en konto, skal man kunne smide 10-20-30% i udbetalt osv. Hvis i ved noget om det, så kom endelig med det :-)

Håber der er et par kloge hoveder der ved lidt :-)

Med venlig hilsen
Bjarke

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

Hejsa alle i kloge mennesker :-)

Jeg går lidt med tanken om at åbne en konto i Thailand, og sætte penge ind på den hver måned. Med den hensigt at købe hus senere.

Første spørgsmål, kan jeg åbne en konto i Thailand hjemme fra DK ? Og kan i råde mig til en bank ? evt. links til hvordan eller sådan. (og hvad koster det at overføre penge fra min danske konto til min thai konto)

Og ved i hvad der skal til, for at være kreditværdig i Thailand ?

Skal man vise end indkomst over en given periode, skal man have x antal baht stående på en konto, skal man kunne smide 10-20-30% i udbetalt osv. Hvis i ved noget om det, så kom endelig med det :-)

Håber der er et par kloge hoveder der ved lidt :-)

Med venlig hilsen
Bjarke

1. Kun en formodning, men kan kun forestille mig at man kun kan aabne en konto i Thailand hvis man er her i landet. Der skal fremvises pas, opholds- og eller arbejdstilladelse og forskellige dokumentere skal underskrives.
2. Omkostninger ved overfoersel. Naar jeg overfoerer angiver jeg at afsender (jeg selv) betaler alle omkostninger og jeg mener jeg bliver debiteret for DKK 40.- af min danske bank.
3. Kreditvaerdighed. Man skal vaere i stand til at fremvise dokumentation for ens indkomst og/eller ens formue.
4. Huskoeb. Formoder du er thai gift. Som regel kan udlaendige ikke koebe jord til gengaeld kan man eje huset som er bygget paa grunden. Laan til huskoeb. Udbetaling 30% og resten over et vist antal aar som kan vaere aldersafhaengig. F.eks. hvis man er 60 aar gives max 5 aar og hvis man er 50 aar saa max 15 aar. Hvis laanet optages i konens navn og konen ikke har indtaegt skal manden garantere for laanet og her kommer dokumentation for indtaegt ind i billedet.
Med hensyn til kreditvaerdighed indsender banker/kreditkortvirksomheder oplysninger til et kreditbureau og een gang om aaret modtager man saa en opgoerelse fra bank/kreditkortvirksomhed der viser hvad der er blevet oplyst til bureauet.

Haaber det kan bruges. Mvh.

Anonym Bruger
Jeg kan kun fortælle om mine egne oplevelser med dette.

Alle de banker/filialer jeg besøgte i Thailand (2013) fortæller at udlændinge nu skal forevise både pas og gyldig TH arbejdstilladelse for at åbne en konto i Thailand. Jeg besøgte bl.a. Kasikorn, Bangkok Bank, SCB og andre...samt flere filialer af disse både i BKK, PTY, Hua Hin og Korat..uden held, alle med samme forklaring.

Dette er en regel der kommer 'oppefra', grundet problemer med udlændinge der hvidvasker penge fra salg af narkotika samt udøver internetsvindel baseret fra Thailand. Dette er især henholdsvis afrikanere og russere. Endnu mere vigtigt er muslimske 'terror' penge der skifter hænder i netop Thailand.

Det har været et stort problem og først fra få dage siden er thai banker fjernet fra 'den grå liste' bl.a. pga. deres tiltag med at gøre det sværere at åbne konto for udlændinge samt overvære transaktioner m.m.

The global intergovernmental Financial Action Task Force (FATF) has agreed to remove Thailand from its "grey list" following the passage of two bills to amend the Anti-Money Laundering Act and the Anti-Terrorism Act.

Det er altså åbenbart ikke ligeså let at åbne en konto som det var førhen, men hvis du er fx. pensionist, vil jeg tro at visum/opholdstilladelse er nok. Men jeg tvivler på at du kan gøre det hjemmefra.

Peder1968
JS skrev:

Jeg kan kun fortælle om mine egne oplevelser med dette.

Alle de banker/filialer jeg besøgte i Thailand (2013) fortæller at udlændinge nu skal forevise både pas og gyldig TH arbejdstilladelse for at åbne en konto i Thailand. Jeg besøgte bl.a. Kasikorn, Bangkok Bank, SCB og andre...samt flere filialer af disse både i BKK, PTY, Hua Hin og Korat..uden held, alle med samme forklaring.

Dette er en regel der kommer 'oppefra', grundet problemer med udlændinge der hvidvasker penge fra salg af narkotika samt udøver internetsvindel baseret fra Thailand. Dette er især henholdsvis afrikanere og russere. Endnu mere vigtigt er muslimske 'terror' penge der skifter hænder i netop Thailand.

Det har været et stort problem og først fra få dage siden er thai banker fjernet fra 'den grå liste' bl.a. pga. deres tiltag med at gøre det sværere at åbne konto for udlændinge samt overvære transaktioner m.m.

The global intergovernmental Financial Action Task Force (FATF) has agreed to remove Thailand from its "grey list" following the passage of two bills to amend the Anti-Money Laundering Act and the Anti-Terrorism Act.

Det er altså åbenbart ikke ligeså let at åbne en konto som det var førhen, men hvis du er fx. pensionist, vil jeg tro at visum/opholdstilladelse er nok. Men jeg tvivler på at du kan gøre det hjemmefra.

Er der andre der har disse problemer med åbning af konto i Thailand?
For 2 år siden viste jeg bare mit pas og puttede en (meget lille) sum penge ind på min nye konto. Jeg har et Visa hæve kort tilknyttet.

Bjarke85
Tak for jeres svar.

Jeg er så kun 27, så der er lidt tid til jeg er pensionist endnu.. Hmm, dvs jeg kan ikke engang åbne en konto når jeg bare tar på ferie derned. Da man ikke har visum på en ferie jo... Det var da træls det skal være så besværligt.

kimberg
Mine erfaringer siger bare at man Skal have en kopi med af f.eks husbogen der hvor man bor til leje.
Men mener også man kan åbne en hvis du bare har et brev fra det sted hvor du bor til leje.
Tror ikke du kan åbne en konto fra Danmark.
Ved at det er nemt og åbne konto i Pattaya i henholdsvis Siam Commercial Bank og Bangkok Bank

Vil nu heller ikke råde dig til og købe hus, da det ikke kan gøres i dit eget navn.
Køb i stedet for en lejlighed i et komplex, hvor du kan få den i dit eget navn.
Så slipper du også for indbrud o.s.v. når du ikke er hjemme.
Chancen er i hvert til fald betydeligt mindre i lejlighed, end i hus.

Når du fører penge derned, skal du huske og skrive at de er til boligkøb, da man skal kunne dokumenterer hvor pengene kommer fra.
Kan ikke rigtigt se hvorfor det skal stå der, men det er bare sådan.

Tror heller ikke du kan låne penge til bolig i Thailand som udenlænding.

Held og lykke med projektet

chaingmai
jeg har en konto i kasikorn bank hvor jeg sætter penge ind hver mdr, til evt. sygdom ingen problem.......LOL LOL

kimberg
Bjarke85 skrev:

Tak for jeres svar.

Jeg er så kun 27, så der er lidt tid til jeg er pensionist endnu.. Hmm, dvs jeg kan ikke engang åbne en konto når jeg bare tar på ferie derned. Da man ikke har visum på en ferie jo... Det var da træls det skal være så besværligt.

Du kan godt åbne en bank konto på turist visa.
Du kan også godt tage kørekort på turist visa

kimberg
chaingmai skrev:

jeg har en konto i kasikorn bank hvor jeg sætter penge ind hver mdr, til evt. sygdom ingen problem.......LOL LOL

Jeg vil da råde dig til og få en forsikring, i tilfælde af sygdom.
Pengene til forsikring er givet godt ud.

barefeet
Hej,

jeg fik uden problemer lavet en bank konto i Bangkok Bank i Buriram for ca. 1 måned siden. Jeg skulle bare indsætte et lille beløb, mener det
var 800THB eller lign. Jeg skulle fremvise pas som han tog kopi af.

Jeg er Thai gift men vi bor begge i DK. Min kone var med i banken og var "talsmand" ;-)

S

Leif56
Åbnede konto i Kasikorn (Patong) i nov. uden visa og uden arbejdstilladelse, men det kan selvfælgelig være ændret siden.
Leif

chaingmai
kimberg, mange tak for dit råd, men hvor finder jeg en forsikring,til en mand på snart 74 år, so er til at betale for en pensionist......??..............LOL LOL

Bjarke85
Tak for jeres svar :-)

Jeg har nu skrevet til TMB bank og Bangkok Bank, for at høre dem om jeg kan oprette en konto herhjemmefra, som jeg kan smide penge ind på hver måned :-) så må vi se hvad de siger.

Hvis de siger nej, prøver jeg lige Kasikorn også. Ellers må jeg bare spare op herhjemme og tage med når det er..

Ville bare gerne have en thaikonto og smide penge ind på hver måned, for at vise dem jeg kan spare op og styrke kreditværdighed. Det ved jeg danske banker går op i.. Ved ik om de gør i Thailand.

kimberg
chaingmai skrev:

kimberg, mange tak for dit råd, men hvor finder jeg en forsikring,til en mand på snart 74 år, so er til at betale for en pensionist......??..............LOL LOL

Ved det ikke, men tror at den man tegner igennem banken, sammen med sin konto også gælder når man er 74.
Den dækker godt nok kun op til 100.000 Baht, men koster næsten gratis.
Og hvis man vælger et mindre kendt hospital i stedet for de store turist hospitaler, så kommer man rigtigt langt for 100.000 THB.

Spring til debat: