Se indlæg|
flytte til thailand
|
|
| steen nielsen |
Lagt på d. 31/01-2006 11:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
Spørgsmål min kone og jeg hun er ikke thai skal flytte til Thailand 2007 mit spørgsmål er hvordan betaler man told moms afgifter for sit indbo herfra hvordan vurdseres det hvem gør det jeg har tilbud fra DFDS på ca 10000 for fragt men de kan ikke oplyse mig om told og afgifter er der nogle her der kender en speditør, vi skal bo på phuket alt med bygge grund og selskab er klaret på forhånd tak hilsen steen nielsen |
|
|
|
| bertram |
Lagt på d. 31/01-2006 12:11
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
JEG HAVEDE OGSÅ FÅET ET TILBUD FRA DFDS.. ALT FOR DYRT.. PRØV PACKMANN- WORLDWIDE.DK KONTAKTPERSON: DE GAV MIG EN GOD PRIS.. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 31/01-2006 12:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Saavidt jeg har laert paa thaivisa.com kan du faa det ind afgiftsfrit hvis du har(eller faar) en arbejdstilladelse(og et non-emmigrant visa saefoeli). Et visa (o eller o-a) baseret paa retirement kan ikke bruges hvilket jeg godt kan forstaa at mange pensionerede er sure over. Skaal! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/01-2006 17:38
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Præcis, man skal have en arbejdstilladelse for at indføre indbo toldfrit, og en Thai kan vist indføre indbo fra udlandet en gang (per liv) toldfrit.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 31/01-2006 21:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
KronbergTH skrev: Præcis, man skal have en arbejdstilladelse for at indføre indbo toldfrit, og en Thai kan vist indføre indbo fra udlandet en gang (per liv) toldfrit. Hvor mange liv har thailændere?
|
|
|
|
| steen nielsen |
Lagt på d. 01/02-2006 09:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
steen nielsen skrev: Tak for alle jeres svar men hvis man nu ikke har arbejts tilladelse hvad gør man så hvem skal vurdere indboet og hvad er satsen er der nogle der ved det/ hvem kan man spørge ambasaden i danmark kan ikke svare de siger vi skal spørge speditøren men de ved det ikke ?????Spørgsmål min kone og jeg hun er ikke thai skal flytte til Thailand 2007 mit spørgsmål er hvordan betaler man told moms afgifter for sit indbo herfra hvordan vurdseres det hvem gør det jeg har tilbud fra DFDS på ca 10000 for fragt men de kan ikke oplyse mig om told og afgifter er der nogle her der kender en speditør, vi skal bo på phuket alt med bygge grund og selskab er klaret på forhånd tak hilsen steen nielsen hilsen steen |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 01/02-2006 10:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej Steen, Du kan finde mere information på: http://www.custom...dexEng.jsp Peter
|
|
|
|
| polar |
Lagt på d. 07/02-2006 17:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej. Det kan godt være at folk synes, at DFDS er dyrt, men de sparede mig of mange penge, da jeg sendte mt bohave herud. Fremgangsmåden er, at når dit flyttegods ankommer, så vil de thailandske toldere have at vide, hvad hver kasse indeholder, samt værdien af denne. Af dette beløb skal du betale told, da du ikke har arbejdstilladelse. Da jeg fik mine ting herud for et par år siden, ordenede DFDS det, og det endte med, at jeg skulle betale tolderen 7.000,00 bath i "teamoney", samt 20.000,00 i told. Skulle jeg have betalt af den fulde værdi, skulle jeg have betalt mere end 100.000,00 bath. det var DFDS, som kendte tolderen, og klarede alt for mig. Så der kan måske godt være, at nogle synes det er dyrt, men i sdiste ende slap jeg billigt. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/02-2006 17:42
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jeg betalte 10,000 baht incl. transport til min bopæl... Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















