Se indlæg|
hjælp nemt og hurtig .. ønsker min kærste til DK
|
|
| slagter40 |
Lagt på d. 06/03-2013 13:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
hejsa alle nu har jeg læst alt her nogen der nemt kan sige mig hvordan man gør og hvor meget det kommer til at koste min kærste har pas og jeg ville ha det fedt hvis hun kom og ser hvordan danmark og min by er så hvordan kan man gør så det bliver nemt for hende og mig på forhånd tak jan ps min email er hvis det |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 06/03-2013 20:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Så må du jo efterhånden værre ekspert i reglerne. Men alligevel at tro at der findes en nem smutvej, det tror jeg ikke der gør. Men udfyld visumansøgning rigtigt og i er godt på vej. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 06/03-2013 22:18
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
@slagter40, hvis der er noget du er i tvivl om spørg præcist om det, ! men det er ikke besværligt overhovedet, heldigvis. |
|
|
|
| CarstenTheil |
Lagt på d. 07/03-2013 00:17
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Hej, låner lige din tråd. Jeg vil også gerne have min kæreste på besøg i Danmark, jeg har sendt invitation på net. Jeg har downloaded: Checklist Visit boy/girlfrind fra ambasaden. Der er to ting jeg er i tvivl om: 1: Hvad skriver man i rubrikken nr.: 19 og 20 ( current occupation / Employer ) når hun ikke har fast arbejde ? 2: Skal hun også forevise at hun har penge på bankbog til ophold, når jeg i invitationen garanterer for alle udgifter ? På forhånd tak Carsten |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 07/03-2013 08:39
|
Carsten, Jeg ville skrive den nuværende el. sidste arbejdsplads, tror ikke der bliver chekket op det alligevel, nogle møder jo en uden job også, og jeg har da hørt om dem der bare skriver noget arbejde personen engang havde.. men ellers er det jo fair nok folk skifter job. Hun skal kunne fremvise en bankbog med min 40000 bath, det skal være et nyt udskrift. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 07/03-2013 08:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
CarstenTheil skrev: Hej, låner lige din tråd. Jeg vil også gerne have min kæreste på besøg i Danmark, jeg har sendt invitation på net. Jeg har downloaded: Checklist Visit boy/girlfrind fra ambasaden. Der er to ting jeg er i tvivl om: 1: Hvad skriver man i rubrikken nr.: 19 og 20 ( current occupation / Employer ) når hun ikke har fast arbejde ? Carsten Hun skriver det som så mange andre uden arbejde eller uddannelse: Cooking/Cleaning. K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 09/03-2013 12:33
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Min erfaring siger mig at det bedste er at skrive sandheden. Lad være med at digte et job op hun ikke har. Hvad gør I hvis man beder om at I dokumenterer at hun kan vende tilbage til det job hun ikke har? Jeg kender mindst et tilfælde hvor man kom til mig og bad om gode råd. Med hensyn til de 40.000 så skal hun vise at hun har pengene stående på sin konto den dag hvor hun indgiver ansøgningen. Beløbet skal efter reglerne også være der den dag hun rejser ind i Danmark. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Lm |
Lagt på d. 09/03-2013 18:40
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Nemlig, skriv sandheden og så har du dit visum om 15 dage. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 09/03-2013 22:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
clydehaumann skrev: Min erfaring siger mig at det bedste er at skrive sandheden. Lad være med at digte et job op hun ikke har. Hvad gør I hvis man beder om at I dokumenterer at hun kan vende tilbage til det job hun ikke har? Jeg kender mindst et tilfælde hvor man kom til mig og bad om gode råd. Med hensyn til de 40.000 så skal hun vise at hun har pengene stående på sin konto den dag hvor hun indgiver ansøgningen. Beløbet skal efter reglerne også være der den dag hun rejser ind i Danmark. Ganske enig... derfor cooking/cleaning! K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 10/03-2013 07:49
|
Der er vist mange der hæver de 40000 til flybillet mm, ligeså snart man har vist kontoudtog på 40K, så hæves beløbet !, og hvor står det at der skal være 40K ? det står da ingen steder præcist, men det er i daglig tale blevet beløbet., som man så bare retter ind efter for at undgå problemer. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 10/03-2013 11:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
det står da ingen steder præcist, men det er i daglig tale blevet beløbet., som man så bare retter ind efter for at undgå problemer. Jo, det står ganske præcist..!!! I det gældende praksisnotat for visum, jf. Visumhåndbogens bilag 18. Og jeg kan tilslutte mig de oplysninger om at holde sig til "sandheden". Det er vigtigt! Selvfølgelig ved visa, men også ved ansøgninger generelt, idet svig kan medføre tab af en allerede opnået opholdstilladelse |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 10/03-2013 12:04
|
sudsakhon, du har sikkert ret, jeg kan bare ikke finde det nogen steder, er det en aftale mellem thailand og dk ? , det står ikke på ambasadens hjemmeside, el. nyidk |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 10/03-2013 12:28
|
|
Det er ikke en specielaftale, men de helt generelle regler, der gælder på området. De står skam på Nyidanmark http://www.nyidan...dbogen.htm |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 10/03-2013 12:35
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
De 40.000 baht er blandt andet også nævnt på "huskeseddelen" til en visumansøgning hos VFS. Link: http://www.vfsglo..._check.pdf Økonomisk dokumentation - ansøgerens bankkontoudskrift/bog (original og kopi) – min. 40.000 Baht for 90 dages ophold
Financial documentation – applicant’s bank statement (original and copy) – min. 40,000 Baht for a stay of 90 days เอกสารทางการเงิน - สมุดบัญชีของผู้สมัคร(ตัวจริงและสำเนา) – ยอดเงินคงเหลือในบัญชีอย่างน้อย 40,000 Baht สำหรับระยะเวลาที่พำนักในเดนมาร์ก 90 วัน Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 10/03-2013 12:57
|
HVAD ANDRE GØR ER IKKE ALTID DET RIGTIGE. Man skal have tilstrækkelige midler til at betale for opholdet og hjemrejsen. Hvad, der vurderes som tilstrækkelige midler, afgøres af repræsentationen og afhænger af varigheden af opholdet, og om man skal bo på fx hotel eller privat hos familie eller venner. Som udgangspunkt skal man være i besiddelse af ca. 350 kr. pr. døgn og evt. et mindre beløb ved privat indkvartering, hvor værten indestår for alle udgifter. Hvis man skal bo på hotel, skal beløbet være større, ca. 500 kr. pr. døgn. Dette er sakset fra Ny i Danmark og som der kan læses ud af dette er det ambassaden der har sat beløbet til 40.000 B. Beløbet skal selvfølgeligt være til rådighed under opholdet i Danmark, ellers ville der jo ikke være nogen mening i kravet. Der er så de der siger at det forstår de ikke da de jo har sagt at de vil stå inde for alle udgifter. Jeg har desværre kendskab til tilfælde hvor manden sagde skråt op med disse løfter da forholdet gik i stykker. Pigen blev smidt på gaden uden penge og sted at bo. Jeg har også kendskab til tilfælde hvor vedkommende blev nægtet indrejse da hun ikke kunne dokumentere at hun havde pengene. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 11/03-2013 04:02
|
Det står ikke præcist med de 40K, kun på huskesedlen, som ikke engang er obligatorisk at udfylde, det er en checkliste. Det link sudsakhon sender står det ej på heller, der står kun det som Clayde har beskrevet/linket til, og det er ikke at der skal være præcist 40K. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 11/03-2013 05:49
|
Det er rigtigt at der ikke står at det skal være 40.000 B. Det gør der ikke da beløbet er forskelligt fra land til land. Det er repræsentationen i det land der søges fra ,, ambassaden,, der fastsætter beløbet. Ambassaden har fastsat beløbet for thailændere til 40.000 B. Er nogen i tvivl kan man kontakte ambassaden og spørge der og man vil få samme svar. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 11/03-2013 07:23
|
|
@nahm Jeg tror at "dit" problem grunder i, at du ikke kender til hvordan man læser retskilder. Her er det relevante fra bilag 18: Det følger af den danske udlændingelov, at en udlænding ved indrejsen skal være i besiddelse af de nødvendige midler til sit underhold og til hjemrejsen. Vurderingen heraf beror i hvert enkelt tilfælde på et konkret skøn, der udøves af indrejsekontrollen ud fra udlændingens økonomiske forhold sammenholdt med oplysninger vedrørende udlændingens muligheder for logi og hjemrejse. Til brug for vurderingen af, om en udlænding er i besiddelse af de nødvendige midler til sit underhold, er der administrativt fastsat et beløb, der som udgangspunkt skal udgøre 350 kr. pr. døgn. Dette beløb skal den pågældende udlænding råde over. Denne vurdering er så konkretiseret ved et i udgangspunktet fast beløb på de 40000 B som du kender. Det betyder, at der stadig skal skal foretages en konkret vurdering, men den del er for nemheds skyld fastlagt som et minimumsbeløb. Derfor vil der i vejledningen optræde dette faste beløb, som man kan regne med er fast praksis, selvom en vejledning ikke har retskraft. Det har visumnotatet heller ikke, men det beskriver hvorledes loven skal udfyldes. Og sålænge denne udfyldelse ikke går ud over de rammer opstillet i (udlændinge)loven, kan du trygt regne med det oplyste. kr 350, - pr. dag er vel rundt regnet 2000 B, så det er faktisk det administrative udgangspunkt. Derfor er 40000 B for 90 dage ikke et beløb, der med millimeter præcision søges tilpasset f.eks en evt. kortere visumperiode Redigeret af sudsakhon d. 11/03-2013 07:31 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.