Se indlæg|
Udlandsfolkepensionister: Skatteundtagelse/pensionstillæg
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 14/03-2013 11:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Denne tråd er inspireret af nedenstående indlæg i anden tråd: Fandt lige dette interessante indlæg, og har siden kontakten skribenten. Han har mange seriøse planer, som jeg støtter fuldt ud. Har bedt ham om at melde sig ind og så skrive sine meninger her, men håb om at vi igen kan etablere en pressionsgruppe, a la Pensionisttråden. http://www.udvand... Somrak ========================================================================= Udgangspunktet i debatten her, er Jens Ole Lundsgaard indlæg på et andet forum - Han skriver: Beskatningen af alle os udlandsdanskere er imod vores Menneskeret !! Hej allesammen !! Jeg er ved at forberede en Sag imod Danmark ved Den Europæiske Menneskeret (EM) vedr. tilbageholdelse af Skat og Tillæg !! Sagen kommer til at omfatte samtlige Lande i Verden of vil dermed berøre ca. 200.000 personer som har taget sig sammen til permanent at foretage en afmelding hos Folkeregistret ... Omhandler alle personer samt specielt os Pensionister !! Enhver er velkkommen til at melde sig m.h.t. at være med til at konfirmere behovet for en sådan Sag ved f.eks at sende sin bekræftende underskrift med en udtalelse for en dansk Landsret !! Jeg anfører min Mail-adresse nedenfor hvis du vil være med og f.eks. ønsker at læse min sagsfremstilling ... Er du advokat - eller har kontakt til en dygtig advokat som vil være med i sagen og f.eks. føre denne ved en Landsret , samt evt. ansøge for os alle om en fri proces - så er du velkommen til at kontakte mig !! ALLE er vcelkomne - jo flere vi ER - desto større pres kan vi lægge på en Landsret og få civilstyrelsen til at bevillige en fri proces !! Jeg er ikke selv advokat - men har et indædt og frustreret raseri over min magtesløshed overfor SKAT som stadig hver måned berøver mig for en Skat på 35% af min sølle Folkepension !! Da jeg i 2½ år boede i Thailand berøvede SKAT også mit Enetillæg - med den aldrig (trods mange anmodninger om at se en lovbaggrund)verificerede påstand om, at jeg ikke kan få Tillæg i Thailand !! Med dette steg mine månedlige tilbageholdelser til 70%: 2012: Grundbeløb: 5.713,- kr. Enetillæg: 5.933,- kr. Total Pension: 11.646,- kr. Udbetalt pr. md.: 3.500,- kr. Tilb.holdt pr.md: 8.146,- kr. - - eller 70% af en Pension som i forvejen er langt mindre end hvad gives i andre Lande !!! Staten tager med andre ord BRODERPARTEN af vor lovfæstede Folkepension - bare fordi vi har sagt FARVEL til Danmark - OG YDERI N T E T til gengæld - end ikke et Valgkort - så vi kunne søge at ændre politisk på en ny Regering !! Selv har jeg aldrig siden 2001 modtaget et Valgkort og ved en kontakt pr. Mail til CPR-kontoret , har jeg fået det svar , at jeg ikke har været registreret ced mit CPR-nummer siden min afrejse til Spanien i 2001 !! Kontakt: Vær så venlig ikke at sende useriøse breve ?? Med venlig hilsen, Jens Ole Lundsgaard Redigeret af Fotofreak d. 14/03-2013 11:45 |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 14/03-2013 11:41
|
|
Først vil jeg gøre opmærksom på at jeg er 100 % enig i, at den dybt urimelige forskelsbehandling af folkepensionister bosat i 3. lande, skal afskaffes - Og det kan ikke gå for hurtigt. Men samtidig at begynde en kamp for skattefri pension for udlandsfolkepensionisterne, er efter min mening tåbelig. Jens Ole Lundsgaard skriver bla. under overskriften ”Beskatningen af alle os udlandsdanskere er imod vores Menneskeret !!” : Staten tager med andre ord BRODERPARTEN af vor lovfæstede Folkepension - bare fordi vi har sagt FARVEL til Danmark - OG YDER I N T E T til gengæld - end ikke et Valgkort - så vi kunne søge at ændre politisk på en ny Regering !! I flere tilfælde har jeg i pensionstrådene her på DTW læst det samme. Nemlig at folkepensionisterne intet får for deres skattekroner overhovedet. Dette er noget decideret vrøvl. Før at der i det hele taget er penge til pensionsudbetalinger tilstede, skal der f.eks være flg. til rådighed: 1) Lovgivere (Politikerne) 2) Et kæmpe ’apparat’ til at ’krasse’ penge ind (SKAT) 3) Et ’apparat’ der udbetaler pensionerne, og fører tilsyn med at det foregår efter lovens bogstav (Pensionsstyrelsen) 4) Et ’apparat’ til at straffe personer, der snyder med skatten (Domstole/Politi/Fængselsvæsen) 5) osv. - osv. Pengene gror ikke på træerne i Danmark, og hvis de gjorde det, så skulle der nogle til at plukke og fordele dem retfærdigt. Rætfærdigvis må jeg sige, at jeg ikke har set mange pensionister her på DTW, der brokker sig over sig over, at De skal betale skat af pensionen. Modtager I pension fra Danmark , og ikke synes I får noget for skattekronerne, så foreslår jeg, at I vælger, at betragte skatten som et (stort) administrations gebyr. M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 14/03-2013 12:10 |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 14/03-2013 13:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
jeg er helt enig,det er ikke nok vi bliver beskattet og de tager vores tillæg de er fuldstædig ligeglade med os hvis vi evt. bliver syge i hvert fald hvis du bor i thailand...........![]() |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 14/03-2013 14:31
|
|
chaingmai skrev: jeg er helt enig,det er ikke nok vi bliver beskattet og de tager vores tillæg de er fuldstædig ligeglade med os hvis vi evt. bliver syge i hvert fald hvis du bor i thailand........... ![]() Sygdom/ulykke: Det er også et meget interessant emne for udlandsfolkepensionister, så det tager vi med her i tråden. Vil I danske folkepensionister i Thailand være tilfredse med, at Danmark indgik en konventionsaftale med Thailand ? ========================================================================= @ chaingmai: Jeg overvejer at spørge Webmaster, om han ikke kan delete den latterlige smiley Du altid fører dig frem med - Den begynder ærlig talt at irritere mig ! M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 14/03-2013 14:40
|
nej..............![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 14/03-2013 14:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg ønsker Jens Ole Lundsgaard god vind. Håber, at han får lejlighed til at få diskuteret udmeldingerne igennem med en advokat, så der lige kan rettes lidt til i udmeldingerne.. Mon ikke at Bjørn Elmquist ville være en oplagt kandidat at kontakte. Uden at jeg skal tage stilling til de fremsatte krav, eller begrundelserne for disse krav, er en Bjørn Elmquist nok den type juridisk rådgiver, der ville interesserer sig for sager af beskrevne typer. held og lykkke |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 14/03-2013 15:04
|
ja fotofrek, man kan opnå meget med små midler............![]() |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 14/03-2013 18:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Ja, det kan da godt være, at Bjørn Elmquist vil være en udmærket juridisk rådgiver i denne sag. Han vil naturligvis tage sig betalt, men må så også formodes at udvise engagement. Det kan man selvfølgelig ikke forlange af andre skriftkloge - og så bliver det jo kun til et forgæves håb. Fotofreak, vi er fuldstændig enige i urimeligheden, hvilket heller ikke bør være en hemmelighed efter meget skriveri her på sitet. Jeg tror, at pensionisterne generelt ikke har noget imod at betale skat af deres pension. De vil så bare gerne have den pension, som de ville kunne få i Danmark, Spanien eller andre steder. Men du vil sikkert også give mig ret i, at det er et ganske stort administrationsgebyr, danske folkepensionister i Thailand betaler. I følge Lundsgaards opgivelser bliver det til 8146 kr. af den totale pension på 11.646 kr. Om Lundsgaard griber sagen rigtigt an, og om hans tal holder hele vejen hjem, skal jeg ikke kunne sige. Men han forsøger da i det mindste at foretage sig noget. Så han får en positiv melding fra mig. Bjarne |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/03-2013 18:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Jeg er fuldstændig enig i dine synspunkter vil jeg lige slå fast ..... Men jeg tror desværre ikke at vi har sidste af stramninger overfor udenlandsdanskere. Jeg tror at det om få år vil blive endnu sværere at tage sin pension eller lign. med til udlandet. Thailand er bare et område man ikke gider beskæftige sig med ...jeg tænker på at lave ordnede forhold for pensionister med hensyn til skat og forsikring. Jeg tror desværre at det bliver en "Sisyfos opgave" at få bedre forhold for folk i Thailand Folk i Thailand har simpelt hen "tidens ånd" imod sig i disse krisetider.... |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 14/03-2013 18:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Bjarne skrev: Ja, det kan da godt være, at Bjørn Elmquist vil være en udmærket juridisk rådgiver i denne sag. Mon ikke sudsakhon nævnte Bjørn Elmquist fordi, han er en af den slags advokater, der gerne tager en håbløs sag, bare han selv kan få lidt omtale. |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 14/03-2013 19:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Kim Ludvigsen skrev: Bjarne skrev: Ja, det kan da godt være, at Bjørn Elmquist vil være en udmærket juridisk rådgiver i denne sag. Mon ikke sudsakhon nævnte Bjørn Elmquist fordi, han er en af den slags advokater, der gerne tager en håbløs sag, bare han selv kan få lidt omtale. Det er muligt. Der er jo nogle, der lader sig høre ved enhver given lejlighed, uanset om de har reel interesse i emnet eller noget at bidrage med i øvrigt. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 14/03-2013 23:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Tja.. Hvis bidrag til et diskuteret emne udelukkende skal fortolkes som en bifaldende tilkendegivelse, så er det måske ikke et diskussionsforum dette emne hører hjemme i. Men en tilkendegivelse i en lukket kreds, f.eks. på facebook, hvor der er mulighed for at trykke på en "like" knap. Så kan man trykke "like" til hinanden. Og have et fællesskab af enighed, uden irriterende indblanding af indlæg, der ikke følger den fastsatte mening. Interessen i emnet stort. Ellers skrev man vel ikke? Nu var Bjørn Elmquist faktisk ment som et reelt forslag. Også af samme grunde som Kim nævnede. I øvrigt. Havde man forestillet sig, at en rådgiver skulle arbejde gratis? Sidste gang, at jeg havde bilen på værksted ville de dæl'me også have betaling..!!?? Og selvom jeg er afhængig af min bil og synes at det er dyrt at holde den vedlige. Det kan ikke være rigtigt! Nogen må kigge på den lovgivning! |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 15/03-2013 00:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
det måske ikke et diskussionsforum dette emne hører hjemme i. Men en tilkendegivelse i en lukket kreds, f.eks. på facebook, hvor der er mulighed for at trykke på en "like" knap. Så kan man trykke "like" til hinanden. Og have et fællesskab af enighed, uden irriterende indblanding af indlæg, der ikke følger den fastsatte mening. Interessen i emnet stort. Ellers skrev man vel ikke? Nu var Bjørn Elmquist faktisk ment som et reelt forslag. Også af samme grunde som Kim nævnede. det syntes jeg da ville være kanon...og så kunne man jo også tilkendegive om man var villig til i fællesskab at betale for proffesionel hjælp...jeg er gerne med da. lung |
|
|
|
| Philo |
Lagt på d. 15/03-2013 07:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
Uden at påberåbe mig nogen form for ekspertise, ville Bjørn Elmquist næppe være mit førstevalg. Jeg har i hvertfald ikke indtryk af, at hans succesrate - sager han har vundet - er særlig høj. Så bliver det en anelse seriøst - mest fordi det er faktum, men så sandelig også fordi det er så sølle! Bjørn har taget følgende højprofilerede sager, og tabt dem på alle mulige leder og kanter: Sagen om æresdrabet på Ghalaza Kahn. Bjørns klient fik livstid. "Terrorsagen fra Vollsmose". Bjørns klient får 12 års fængsel. - Der er sikkert flere - tag bare fra! Desuden har Bjørn prøvet at tage sagen for fangerne i Grønland, der blev entydigt afvist. Han prøvede at få Elsebeth Wæver for den særlige klageret - og blev afvist. Set i et historisk perspektiv, så vinder man ikke en sag med Bjørn som advokat. Man taber den bare en anelse vildere, end hvis man havde valgt at sætte sig på dommers bord og lave en lort under retsforhandlingen Ovennævnte citat er taget fra: Spademanns Leksikon er et beundringsværdigt projekt, som bygger på grundlæggende romersk-katolske værdier. Nemlig at fordreje sandheden fuldstændigt. Så det skal selvfølgelig tages med et gran salt, omend det nu dække mit subjektive indtryk ganske godt..... Mvh. Philo |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 15/03-2013 10:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Det er nok ikke nyt, og tro efterhånden at de fleste ved hvad jeg mener. Men her kommer det igen... Give for pokker alle pensionister der samme, hvor end i verden de befinder sig... Det give sig folkepensionisterne eller Førtidspensionisterne.. Altså ens beløb til alle folkepensionister hvor pokker i verden de bo. Ens beløb til Førtidspensionisterne, om de er single, gift og hvor pokker de bor i verden.. Bare se alle de penge der kunne spare på den konto til kontrol med mere. Og folk var fri for at være udsat for de "andres" tanke om at de alle snyder... Kan slet ikke forstå at man i 2013 kan gøre sådan ting, i MIN verden er det total skørt... Sygdom/ulykke: Det er også et meget interessant emne for udlandsfolkepensionister, så det tager vi med her i tråden. Vil I danske folkepensionister i Thailand være tilfredse med, at Danmark indgik en konventionsaftale med Thailand ? Ja og Nej... Forstå ikke hvis det skal forsøges at de KUN er Folkepensionister det må nu engang være alle Dansker, hvis sådan en aftale skal laves, igen i min verden.. Og ja, jeg bo her i Thailand så dette ville da være rart. MEN MEN jeg synes nu frem for at DK prøve at lave aftale med Thailand, at de skulle finde en løsning der dækker ALLE Dansker i udlandet, så lige meget hvor de bo/befinder sig, at de dække af staten DK.... Jamen Badedyr det koster jo penge !!! Ja men som sagt, ens beløb til alle pensionister, forskelliget om man er førtidspensionist eller folkepensionist og smid alle de mill kr i puljen, og ja, Der vil vil være Mill, når man kunne skære alle det skide kontrol med mere væk.. Og pålæg så os Penionister der bo i udlandet at betale F.Eks 10% mere i skat som prisen for at leve her, og se hvordan det hænger sammen, så kan de altid juster ind efter behov... Tro de fleste i udlandet godt vil betale de 10% ekstra for den sikkerhed det giver.. Tag nu bare de mange procenter (Skatte %) jeg selv er droppet ned i skatte % siden jeg er flytte her, ja så er der skam ikke langt vej op til de 10% Ekstra... Er godt klar over det ikke er nemt, men der kunne nok godt findes en løsning der tog vare på landet borger... Jeg bryder mig personlig ikke om at lave aftale med et land, for mig er det så kun dem (os) her der nyde godt af det, Jeg tænker da på mine medborger i de andre lande, de SKAL da også dækkes ind, ikke ?? Forsat en dejlig dag til jer alle sammen.. Mvh Badedyret... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.