Se indlæg
 Udskriv debat
Boligkøb i Thailand?
Anonym Bruger
Hvordan foregår det helt præcist ved boligkøb i Thailand med hensyn til overførsel af penge?

Bør det være direkte til sælger? el. bør man bruge fx. sin kones thaikonto først? og så derefter til sælger? Er virkelig forvirret.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at inddrage en advokat til papirerne. Èn advokat har sagt 30.000 THB for den slags arbejde. Har endnu ikke indhentet flere tilbud, men det lyder fair nok.

Men, jeg bliver lidt forvirret over det med overførslerne? Hvordan foregår det helt konkret? nogle erfaringer?

Jeg kan forstå at det åbenbart er vigtigt at pengene kommer udefra hvis det skal stå i mit navn. Men hvordan fremgår det? Desuden skal man skrive at overførslen er beregnet til huskøb? Hvis man bruger netbank er det så bare under "Bemærkninger?" el. ?

På forhånd tak.

JS

paulsenp
Hej JS,

Du kan ikke købe hus med jord i eget navn.

Din kone kan købe grunden, og du kan købe huset.
Hvis I opdeler købet på den måde, er det så muligt, at myndighederne vil se papir på, hvorfra pengene kommer, samt et dokument fra dig, hvor du frasiger dig retten til grunden.

Send pengene til din kones bankkonto, således at hun kan betale med "egne penge".

Der er måder at omgå reglerne, men der er du nødt til at finde en pålidelig advokat.
Peter

Robert Kronberg
Hej JS,

Gør som paulsenp siger, og vil du have livrem og seler på, så leaser du jorden af konen i 3 x 30 år, dvs. tinglyst i 30 år ad gangen.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
hiks
du kan ikke købe jord i dit navn, overfør direkte til jeres konto først, max 100.000kr pr. år fra dk
få advokaten til at lave et papir at hun lejer til dig i 30 år, så kan hun ikke saalge huset i 30år jeg tror også en boligsaalger lige som danbolig og home i dk, kan lave alle papirerne og rådgive dig.

Det vigtig med de 30år, der er mange der har mistet alt, de troede de havde fundet aagte kaarlighed.

phom
Ved boligkøb, mener du at du skal købe en condo, for det kan du jo godt, i eget navn, her vil en advokat værre en rigtig god ide. Det er vigtig at det er eget navn du køber i, så du kan sælge videre til en anden falang, og ikke et fup firma, eller din konens navn.
Og der skal pengene overførses fra udlandet til en speciel konto, inden condo købet. Og der skal udfyldes nogle papirer inden købet.

hugoboerge
hiks skrev:

du kan ikke købe jord i dit navn, overfør direkte til jeres konto først, max 100.000kr pr. år fra dk
få advokaten til at lave et papir at hun lejer til dig i 30 år, så kan hun ikke saalge huset i 30år jeg tror også en boligsaalger lige som danbolig og home i dk, kan lave alle papirerne og rådgive dig.

Det vigtig med de 30år, der er mange der har mistet alt, de troede de havde fundet aagte kaarlighed.

max 100.000kr pr. år fra dk

Hvad er det for en regel ?

Da jeg i sin tid overfoerte penge til Thailand var det til min egen konto og paa deklarationen til Nationalbanken stod der saa "investering i Thailand".

Boligsaelger kan hjaelpe til med at anvise bank til finansierieng af huskoebet. Tvivler at de vil anvise koeber til en advokat.

Peder1968
Der er ikke nogen max. 1000.000 kr. regel. Med mindre du tænker på bankernes oplysningspligt over for de danske myndigheder. (Og jeg er ikke 100% sikker på det lige netop er 100t kr.).

Du kan i princippet fører alle de penge ud af din bankkonto som du vil til Thailand.
Personligt kender jeg en der har flyttet 400t kr. uden problemer....

vandango
hiks skrev:

Hvad vil det betyde hvis man er gift på amphur, vil den ægte kærlighed stadig kunne løbe med hus og grund?

Andet scenario:

Gift og ugift - manden køber huset og lejer grunden af kvinden/hustruen i 30 år.
Denne går hen og dør, bortfalder lejekontrakten så?
Hvem ejer grunden? - kan man forny lejekontrakten?
Hvad sker der med huset? - kan man sælge det? - forny lejekontrakt?

hugoboerge
vandango skrev:

hiks skrev:

Hvad vil det betyde hvis man er gift på amphur, vil den ægte kærlighed stadig kunne løbe med hus og grund?

Andet scenario:

Gift og ugift - manden køber huset og lejer grunden af kvinden/hustruen i 30 år.
Denne går hen og dør, bortfalder lejekontrakten så?
Hvem ejer grunden? - kan man forny lejekontrakten?
Hvad sker der med huset? - kan man sælge det? - forny lejekontrakt?

Scenario 1 : Svaret er ja, medmindre man laver en pre-nuptial.

Scenario 2: De fleste ting som der spoerges om burde fremgaa af pre-nuptial hvilket saa betyder at man er blevet gift. Eftersom man lejer grunden vil der i pre-nuptial staa et maanedligt lejebeloeb som skal betales til konens arvinger eftersom de som Thai vil arve jorden. I modsat fald skal ejendommen saelges indenfor eet aar.

Haeng mig ikke op paa det, men det er hvad jeg er bekendt med.

Jeg mener at emnet er bragt op paa ThaiVisa forum.

bitten
Du skal overføre bank - bank i dit / jeres navne.

Dermed får du et bevis på at pengene at beskattet i danmark og lovligt udført.

Det er vigtigt,Angel den dag du skal sælge igen .

hugoboerge
bitten skrev:

Du skal overføre bank - bank i dit / jeres navne.

Dermed får du et bevis på at pengene at beskattet i danmark og lovligt udført.

Det er vigtigt,Angel den dag du skal sælge igen .

Man kan da godt have penge i Danmark uden at de er beskattet i Danmark, saa det lyder vist ikke helt rigtigt.

Bevis for indfoersel er deklarationen til Thailands nationalbank og ikke andet og det er det som gaelder den dag du skal saelge.

Anonym Bruger
Ja det med at man så lejer jorden af konen/kæresten i 30 år

Hvem vil stille sig på bagbenene for at kunne bo der,efter man er gået fra hinanden......

Man har jo hørt flere gange hvor galt det kan går for den mand,som
står på sit,,,,feks,,,leif...
Jeg har hørt om flere som er kommet alvorligt til skade/dør lige pludselig..så hvad er den leje kontrakt så værd

hugoboerge
sonny skrev:

Hvem vil stille sig på bagbenene for at kunne bo der,efter man er gået fra hinanden......

Jeg har hørt om flere som er kommet alvorligt til skade/dør lige pludselig..så hvad er den leje kontrakt så værd

http://www.siam-l...g-land.php
http://www.siam-l...fructs.php
http://www.siam-l...ficies.php

Her er lidt laesestof.

hugoboerge
sonny skrev:

http://www.siam-l...g-land.php
http://www.siam-l...fructs.php
http://www.siam-l...ficies.php

Her er lidt laesestof.

chaingmai
hvis det ikke er for,at sikre konen/kærsten så er der ingen grund til at købe, man kan leje billigt mange steder og kan også lave en langtids kontrakt som lejer.................LOL LOL

Anonym Bruger
JA tænk på hvor mange år man bo som lejer i stedet for at købeShock

swedmark
JS skrev:

Hvordan foregår det helt præcist ved boligkøb i Thailand med hensyn til overførsel af penge?

Bør det være direkte til sælger? el. bør man bruge fx. sin kones thaikonto først? og så derefter til sælger? Er virkelig forvirret.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at inddrage en advokat til papirerne. Èn advokat har sagt 30.000 THB for den slags arbejde. Har endnu ikke indhentet flere tilbud, men det lyder fair nok.

Men, jeg bliver lidt forvirret over det med overførslerne? Hvordan foregår det helt konkret? nogle erfaringer?

Jeg kan forstå at det åbenbart er vigtigt at pengene kommer udefra hvis det skal stå i mit navn. Men hvordan fremgår det? Desuden skal man skrive at overførslen er beregnet til huskøb? Hvis man bruger netbank er det så bare under "Bemærkninger?" el. ?

På forhånd tak.

JS

Da jeg (læs, min hustru) købte hus, overførte jeg hele beløbet til hendes konto. Herefter overførte vi først 10% af købesummen til sælger, da vi underskrev slutsedlen. Senere da landkontoret havde udfærdiget de fornødne papirer, mødtes vi med sælger og vores advokat i banken og overførte resten af beløbet. Min kone og sælger havde tilfældigvis samme bank.

Da der var tale om en større sum, skottede det selvfølgelig ikke på gode råd og morsomme bemærkninger fra familie, venner og arbejdskollegaer om at nu havde jeg set hende for sidste gang. Jeg kunne kun sige at så fandt jeg da ud af om jeg kunne stole på hende.

Nu har vi haft huset i 5 år, og alt står i hendes navn. Så skulle vore veje skilles en dag, så er hun så velkommen til at få det hele, hun har så absolut været det hele værd. Husk man skal kun investere med risiko villig kapital i Thailand.

Mvh
Swedmark

Spring til debat: