Se indlæg|
penge overførsel
|
|
| skoda |
Lagt på d. 29/03-2013 20:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
hej hvad er den billigste måde at sende penge til thailand kan man selv overføre pengene fra net bank? eller skal banken gøre det? vestern union koster penge men det gør det måske bare? mvh skoda |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 29/03-2013 21:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
skoda skrev: hej hvad er den billigste måde at sende penge til thailand kan man selv overføre pengene fra net bank? eller skal banken gøre det? vestern union koster penge men det gør det måske bare? mvh skoda Min bank tager 40kr for det,jeg gør det selv via webbank.Kender andre der får banken til at ordne det de giver 100kr for det.Idag skal banker jo have penge for alting. |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 30/03-2013 02:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
40 Kr. via netbank. Pengene er på kontoen efter 3 bankdage. WU er det hurtigste men også dyrt. |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 30/03-2013 19:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
skoda skrev: hej hvad er den billigste måde at sende penge til thailand kan man selv overføre pengene fra net bank? eller skal banken gøre det? vestern union koster penge men det gør det måske bare? mvh skoda Ja du kan selv gøre det i din netbank. Det koster ca. 40 kr. og tager 4 dage, hvis du overfører inden middag. Du kan også ekspres, så koster det noget mere. WU koster 135 kr. for op til 1500 kr. og er klart hurtigste overførsel måde men også langt den dyreste. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/03-2013 21:41
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Min bank tager 20 kroner, men der er også andre faktorer, som kan dukke op, herunder de lokale gebyrer og hvor kursen beregnes, altså om din bank sender pengene som baht eller kroner, eftersom der er forskel på at købe baht i Danmark og i Thailand. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/03-2013 21:52
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Min bank tager 20 kroner, men der er også andre faktorer, som kan dukke op, herunder de lokale gebyrer og hvor kursen beregnes, altså om din bank sender pengene som baht eller kroner, eftersom der er forskel på at købe baht i Danmark og i Thailand. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 31/03-2013 07:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Hvis du skal jævnlig overføre småbeløb er det nemt og hurtig med Visa Electron. Du laver et kort i DK og sender til Thailand. Når der skal bruges lidt penge i Thailand sætter du bare ind på kontoen i DK og de kan hæves med det samme i TH.
|
|
|
|
| Crafack |
Lagt på d. 31/03-2013 10:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 108 |
Gamba skrev: Hvis du skal jævnlig overføre småbeløb er det nemt og hurtig med Visa Electron. Du laver et kort i DK og sender til Thailand. Når der skal bruges lidt penge i Thailand sætter du bare ind på kontoen i DK og de kan hæves med det samme i TH. Min bank kræver så 1% (dog minimum 30 kr) i gebyr per kontanthævning i udlandet, samt overpris for den fremmede valuta (infokursen + 1,5%). Dertil kommer gebyret på 150 THB til den Thailandske bank. Hvis kortet anvendes til betaling direkte i en butik, kan du dog nøjes med at give overpris for valutaen,og spare de andre gebyrer. /Crafack |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 31/03-2013 13:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Har selv lavet en overførsel d. 26-3 fra TH til DK og der fik jeg 3000 kr. per 15.853 baht. Der kan hæves 2x3000 kr. per dag. Så er det bare at regne hvis man gider. Der er ikke nogle detaljer om gebyr men koster måske det samme den anden vej. Men nemt og hurtig er det.
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 16/04-2013 12:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Har sendt penge til Kasi bank inden for de sidste 14 dage, begge gange en dif på 474 baht. Ja de tager for sig thai bankerne.
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| JesperK |
Lagt på d. 16/04-2013 14:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 104 |
SteenJ skrev: Har sendt penge til Kasi bank inden for de sidste 14 dage, begge gange en dif på 474 baht. Ja de tager for sig thai bankerne. Når jeg overføre til K-bank, tager de 200 bath for det. Men hvergang jeg har flyttet penge til min kones K-bank konto fra min egen k-bank konto, så tager de 20 bath for det. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 16/04-2013 16:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
@ JesperK Hvis de tager penge for overfoerslen, er det saa ikke fordi at I har konti i forskellige provinser? I Siam Commercial koster det ikke noget hvis kontiene er i samme changwat. |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 17/04-2013 04:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Conrad skrev: @ JesperK Hvis de tager penge for overfoerslen, er det saa ikke fordi at I har konti i forskellige provinser? I Siam Commercial koster det ikke noget hvis kontiene er i samme changwat. Det drejer sig om overf. fra DK-TH Forstår ikke, for jeg har før også oplevet 200 bath. Så der må være en anden grund/mulighed. HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.