Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Min kone har boet her i Malmø sammen med mig i over et år , vi har søgt om opholdstilladelse for et år siden men har stadig intet hørt noget trods adskellige henvendelser ..
Vi har et registreret ægteskab i Sverige - Thailand og Danmark , og hun skal ha en operation sådan rimelig snart , men Sverige vil ikke opererer hende uden at betaling af operation først p.g.a. hun ikke har fået noget cpr nr. endnu. og operation er alt for dyr til at jeg lige har de penge liggende og fordi jeg er Dansk statsborger med arbejde i Danmark og kun adresse i Sverige gør det heller ikke tingene nemmere her i Malmø.....
er der nogen der ved hvilke muligheder man har og hvad lovgivningen siger...? skal jeg mon kontakte Danmark eller er der nogen smuthuller der gør det muligt at få foretaget den operation...?
Som dansk og EU medborger kan de ikke nägte henne ophålstilstand--den kommer för eller senere pr automatik--hun får 5 år. I skal bare henvende jer på skattemyndigheden og be om et personnummer, og så kan hun gå i skole, arbejde og gå på sygehuset.
Det gjorde vi en gang i sin tid, og hun fik personnummer ca et halvt år för opholdstilståndet!
PS! Jeg mener selvfölgelig at du er dansk og EU medborger, hvilket betyder at du har ophålsret i Sverige, og så har din familje det også.
Redigeret af ingolf d. 23/05-2013 03:07
Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!
Når du er dansk statsborger, og i flytter sammen til Sverige fra Danmark af, får hun automatisk ophold, da i udnytter retten til fri bevægelighed i EU. Det kan hun ikke blive afvist.
” En EU/EØS-statsborger som er lønmodtager, selvstændig, studerende eller har tilstrækkelige midler til at forsørge sig selv har opholdsret i Sverige. Med opholdsret menes at en EU/EØS-borger og hans/hendes familiemedlemmer kan opholde sig i Sverige i mere end 3 måneder uden opholdstilladelse. En person som har opholdsret skal registrere sig hos Migrationsverket senest 3 måneder efter indrejsen.”
Kilde : http://www.norden...-i-sverige
” Når du flytter til Sverige fra et andet nordisk land, skal du i løbet af den første uge melde din flytning til Sverige. Det gør du ved et personligt besøg hos Skatteverket.”
Kilde : http://www.norden...-i-sverige
Og når det er gjort, modtager i et svensk cpr.nr og så tager i på hospitalet :-)