Se indlæg|
Forsikring til brugt bil 1997
|
|
| psh |
Lagt på d. 23/05-2013 05:29
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Jeg ønsker ansvarsforsikring på denne Hundai Sprint GLI 1.5. Bor pt ved onnut soi 44. Er der nogen i dette forum af vidende persone som kan anbefale en billig forsikring, selskab, tlf.nr, pris, mm. Jeg håber på jeres hurtige forslag. På forhånd tak. Mvh Peter |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 23/05-2013 05:45
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Proev AXA tlf. 02-679 7600 www.axa.co.th Betaler pt ca. THB 30,000.- pa. - bil fra 2007. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 23/05-2013 12:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
jeg tror at i taler om 2 forskellige ting. Der oenskes en ansvarsforsikring, som dog er lovplitig, den kan aldrig koste 30.000. det kan en kaskoforsikring derimod......En ansvar koster jo naesten intet, jeg har ikke lige ca. prisen, jeg skal lige kigge i mine papire. 30.000. det var meget for en bil med den alder. Vender tilbage. Ps. ( psh. vi er jo naesten naboer )
Redigeret af Longway d. 23/05-2013 13:00 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 23/05-2013 13:33
|
Longway skrev: jeg tror at i taler om 2 forskellige ting. Der oenskes en ansvarsforsikring, som dog er lovplitig, den kan aldrig koste 30.000. det kan en kaskoforsikring derimod......En ansvar koster jo naesten intet, jeg har ikke lige ca. prisen, jeg skal lige kigge i mine papire. 30.000. det var meget for en bil med den alder. Vender tilbage. Ps. ( psh. vi er jo naesten naboer ) ![]() Nu har jeg ikke papirerne liggende lige her paa stedet. Jeg mener at ansvarsforsikring er omkring THB 1,000.- og ja THB 30,000 er prisen hvis man vil forsikre. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 23/05-2013 16:44
|
|
Vi har en ganske alm. personbil ( Honda ) den er fra '96. Vi giver omkring 14.000. nu, da bilen var ny gav vi omkring 21.000. Vi har haft 2 skader, den ene skade maatte der ogsaa en total omlakering til. Og ja, ansvar er ca. 1 tusse. http://www.dhipay...meEng.aspx Nu har jeg ikke selv laest det link jeg poster, men det er det selskab vi har. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 23/05-2013 17:41
|
|
Beklager at jeg snorksov, bilen er fra '06
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 24/05-2013 07:03
|
Longway skrev: Vi har en ganske alm. personbil ( Honda ) den er fra '96. Vi giver omkring 14.000. nu, da bilen var ny gav vi omkring 21.000. Vi har haft 2 skader, den ene skade maatte der ogsaa en total omlakering til. Og ja, ansvar er ca. 1 tusse. http://www.dhipay...meEng.aspx Nu har jeg ikke selv laest det link jeg poster, men det er det selskab vi har. Forsikring er en jungle og priser kan vaere svaere at sammenligne ogsaa pga de forskellige summer plus typer. Vores er en Toyota Camry fra 2007. Tak for linket. Mvh. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 24/05-2013 14:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej, Saavidt jeg ved saa er prisen paa lovpligtig ansvarsforsikring ens fra selskab til selskab. Du kan da bare tegne den hos en af de agenter der sidder paa motorkontoret, naar du alligevel skal derhen og betale bilafgiften til staten for at faa klistermaerket til forruden. Jeg giver knapt ฿ 20,000 aarligt for lovpligtig ansvarsforsikring og fuld kaskoforsikring number 1, det er for en Toyota Fortuner 2006. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 24/05-2013 15:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Efter min ydmyge mening er det kun meningsfuldt at have den lovpligtige ansvarsforsikring, som du kober arligt pa motorkontoret. At kaskoforsikre en bil fra -97 er okonomisk uansvarligt. I sadan et tilfalde galder selvforsikring.... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 24/05-2013 15:57
|
|
Ansvarsforsikring er stadig et krav, saa der er vel ikke saa meget at diskutere i den sag. Om man vil have kasko paa en bil fra '97. det maa ejeren jo afgoere, det er jo ligesom ham som skal betale. Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.