Se indlæg|
gift/visum 55000
|
|
| rolan |
Lagt på d. 11/02-2006 10:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej drenge op piger skal man betale de famøse 55000 hvis ansøgeren er gift i thailand |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/02-2006 10:43
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Det er ligegyldigt, hvor man er gift. Jeg tror, at det afgørende er, om man selv bor i Thailand eller i Danmark, og om ens kone har arbejde eller er under uddannelse i Thailand eller ej. Men jeg er ikke med på de nye regler. Jeg plejede at bringe min eks-kone til DK på business visa, da det plejer at være i forretnings-øjemed, så jeg har aldrig prøvet et almindeligt. Desuden er loven nu ændret. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 11/02-2006 10:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
jeg omformolere lige spørsmålet igen min kones søster er gift og vil gerne herop på besøg hun betaler selv biletten skal man så stille garantien |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/02-2006 10:56
|
Hej, Hun kan jo forsøge at ansøge om almindeligt turist-visum. Da min forlovede var i Europa og i USA, rejste hun på turistvisum. Hun havde bare dokumentret over for Ambassaden, at hun var studerende, og så havde hun vist hendes fars lønsedler. Hvis søsteren og hendes mand kan dokumenterer tilstrækkeligt med penge i banken (måske THB 100.000???, ved det ikke) og lønsedler og vise, at de er gift, så vil Ambassaden ikke være bange for, at hun bliver i DK, tror jeg. Hvis der ikke er nok i banken og/eller ingen lønsedler, skal der nok stilles en anfordringsgaranti af dig. Redigeret af Robert Kronberg d. 11/02-2006 10:59 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Healer |
Lagt på d. 11/02-2006 11:12
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
- Et vennepar inviterede søsterens kone til Danmark. Til hendes besøg skulle der stilles garanti fordi hun ikke selv havde midlerne til flybillet og ophold. - Et andet vennepar inviterede også et familiemedlem herop, og her var der ingen problemer, idet der både kunne præsenteres penge på kontoen og at billetten og ophold selv kunne betales. Thai'er rejser også ud i verden som turister endskønt det er et mindretal der gør det. Og ellers er det bare at spørge på ambassaden i Bangkok. Bedste hilsener fra Healer
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/02-2006 11:17
|
Hej Healer, Nej, jeg tror heller ikke, at det er et problem. Problemet er kun, hvis der ikke er mange penge på kontoen, og hvis der ikke kan fremvises lønsedler, helst for dem begge. Men det er nok der færreste i Thailand, der har lønsedler og er ansat i et registreret firma. Forslå venneparret at skrive til Ambassaden. De plejer at svare hurtigtog præcist. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/02-2006 11:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
John skrev: Til dit første indlæg som kan forstås som man ønsker at bringe sin ægtefælle til DK - så skal der ikke stilles garanti, da det er familie sammenføring. Din kones søster skal der stilles garanti for. Jeg er ked at rette dig. Det er forkert hvad du skriver. Anfordringsgarantien skal stilles ved familiesammenføringer med thailandske statsborgere. Ved visumansøgning KAN udlændingestyrelsen kræve det (dvs. i 99 % af tilfældene GØR de det). Den sidste 1% er ganske rigtigt velhavende thailændere, der besøger Danmark.. Som før nævny: Der er forskel på juridisl ord og praksis. Det notat, der er henvist til (af 01. oktober 2004) er en fortolkning af en lov vedtaget i Folketinget tidligere samme år. For at vide hvordan myndighederne sagsbehandler (forvalter) loven er det ikke nok at læse et enkelt notat. man skal ind og se på hvad der er praksis for i de pågældne områder. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 13/02-2006 13:53
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Du skal da ikke være ked af det, jeg er da glad for det. ![]() Det er lige nøjagtig der det er gået galt. Jeg har en kammerat der, 2 gange, har haft sin kæreste på besøg i DK. Første gang skulle han stille garanti, anden gang skulle han ikke, så blev han gift i Thailand, og søgte nu familiesammenføring med sin kone, der stillede han heller ikke garanti. Det er lige nøjagtig det ord KAN. Beklager misinformationen ![]() John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| ove |
Lagt på d. 13/02-2006 14:21
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 45 |
min kones søster har for 14 dagesiden søgt visa, via ambasaden i bankok. jeg har så i dag modtaget spørgsmål fra udls. om forskellige ting, endvidere står der at man skal stille sikkerhed 52020,- kr. men så står der til sidst, at ønsker man ikke at stille denne sikkerhed vil de behandle ansøgningen ud fra det ???? det har jeg bedt dem gøre pr mail i dag. vender tilbage med svar når det foreligger det ser ud til de er rimelig hurtige... hilsen Ove |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/02-2006 14:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Hej Ove. (øv nogle seje kværne på din hoppy side....misundelig ;-) ) Hvis jeg har forstået dig ret, så har du afvist at stille den omtalte anfordringsgaranti. Udlændestyrelsen vil så, som der stod i brevet, afgøre sagen på foreliggende grundlag. Man kan ikke sige hvad det ender med, det er en individuel vurdering. Derfor kan man heller aldrig sammenligne sager....i stil med....min fætters kæreste kom hertil uden garanti osv. I sagsbehandlinger (dvs i disse specielle forvaltnings sager) er afgørelserne et skøn udfra de fakta der ligger i sagen. Lovgivningen (det man med et fagudtryk kalder jus)er jo ret klar, så der er vurderingen af fakta i sagen der resulterer i et evt. afslag på visum. Reglerne for familiesammenføring ligger mere fast. Der er der ikke så meget vurdering. MED MINDRE...... (bla. flere ting og...) at der er mistanke om at ægteskabet er ingået med det ene formål at opnå opholdstilladelse. Bare lige en præcisering ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Healer