Se indlæg|
muslimer
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/02-2006 09:29
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej thaikurt, thaikurt skrev: KronbergTH jeg troet ogsaa forste at han hvad kommunist med det billede han har sat ind men saa er han radikal det er lige saa slemt som at vaere kommunist. Tak, så er det ikke kun mig, der ser rødt... Og jo, du har ret han skrev tidligere: Jeg er hverken kommunist eller det der ligner - nærmere radikal, Jeg stemmer ikke på DF, men alle partier er frie til at benytte Dannabrog inden for flagets retningslinier. Men ingen er frie til at brænde det. Flaget er jo symbolet på vor suverænitet. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 10/02-2006 11:42
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
KronbergTH skrev: Jeg stemmer ikke på DF, men alle partier er frie til at benytte Dannabrog inden for flagets retningslinier. Men ingen er frie til at brænde det. Flaget er jo symbolet på vor suverænitet. Så vidt jeg ved, er det herhjemme strafbart at afbrænde andre landes flag men ikke det danske. Alligevel er det ikke særlig smart at gøre det. Peter
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/02-2006 12:17
|
Hej poulsenp paulsenp skrev: KronbergTH skrev: Jeg stemmer ikke på DF, men alle partier er frie til at benytte Dannabrog inden for flagets retningslinier. Men ingen er frie til at brænde det. Flaget er jo symbolet på vor suverænitet. Så vidt jeg ved, er det herhjemme strafbart at afbrænde andre landes flag men ikke det danske. Alligevel er det ikke særlig smart at gøre det. I så fald et udtryk for typisk dansk ironi. Vi må ikke brænde Syriens flag, men vi må godt brænde vort eget... Anyway, jeg mener, at det skulle være forbudt at brænde ethvert flag fra enhver nation, som DK anerkender. Men det skulle være mest forbudt at brænde vort eget, da det er symbol på os selv. Danskere der brænder Dannebrog skulle dømmes for landsforædderi. Og udlændinge i DK, uagtet dansk statsborgerskab, der brænder Dannebrog skulle udvises. |
|
|
|
| rmk |
Lagt på d. 10/02-2006 13:15
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 40 |
KronbergTH skrev: Hej rmk, Sig mig er du kommunist, eller er dit billede en karikatur? Ha ha... det er et billede af Pia Kjærsgård.. nok mere en provokation en noget andet... |
|
|
|
| rmk |
Lagt på d. 10/02-2006 13:28
|
|
Jeg er lidt ked af at høre at holdningen er at det er lige så slemt at være radikal som kommunist.. Jeg har opholdt mig på Cuba et stykke tid og hat virkelig set kommunismens svagheder. Der er imidlertid en meget stor forskel på radikal politik og kommunisme. Det vil være det samme som at sige at det er det samme at være skiløber og kok... Jeg går ikke ind for kommuniske men jeg sympatiserer med amnge af dens sosiale ideer...desværre har ingen formået af få det til at gå op i en højere enhed. |
|
|
|
| rmk |
Lagt på d. 10/02-2006 13:43
|
|
Forresten: Endnu et hjertevarmende tiltag... ![]() http://www.sharey... Redigeret af d. 10/02-2006 15:47 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 10/02-2006 17:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
At vaere radikal er som ar sider mellen to stole og ikke ved hvad stole man skal side det samme glaeder det naar man tale om deres udlaenigpolitik saa er de imod alle form for stammning imod udlaendigen.
Redigeret af thaikurt1 d. 10/02-2006 17:37 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/02-2006 18:16
|
Hej rmk, rmk skrev: KronbergTH skrev: Hej rmk, Sig mig er du kommunist, eller er dit billede en karikatur? Ha ha... det er et billede af Pia Kjærsgård.. nok mere en provokation en noget andet... Tak for at rede trådene ud ![]() Nå, det er bare Pia og ikke en Peruaner med kasket og stjerne. Og tillykke, det lykkes at provokere ![]() Jeg følger ikke med i dansk politik, da jeg har nok i Taksin... |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 10/02-2006 19:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hun ligner pia kærsgård nu løber det ud i sandet igen tilbage til emnet tak ikke administrator |
|
|
|
| rmk |
Lagt på d. 11/02-2006 13:19
|
|
Jo tak jeg tror også jeg har fået nok opmærksomhed nu...om man er radikal, kommunist, nazist eller DF'er er vel også sagen uvedkommende...det giver os blot noget at skændes om indbyrtes...som rolan siger, lad os holde os til emnet... http://www.sharey... / har damnet en del mennesker på store torv i Århus (DK) idag. Alle med et fælles ønske om fred og respekt... et kæmpe hjerte fyldt med hvide flag med budskaber fra både danskede om muslimer...meget rørende ![]() ![]()
Redigeret af d. 11/02-2006 13:31 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/02-2006 05:32
|
Hej rmk, Jo, du har ret, at vi skrider i svingen, men det kan også hænge sammen med, at tråden er ved at dø ud, da den jo er temmelig lang. Ambassaderne er nu tomme i fire muslimske lande, og det er livsfarligt at rejse til Indonesien, fordi en gruppe direkte opsøger danskere dernede, siges det. Som jeg forstår hele den konflikt, så er vi altid tættere på Tredje Verdenskrig, end vi tror. Det kristne vs. muslimske problem, som også var aktuelt i Jugoslavien, er langt mere brandfarligt, end de politisk korrekte vil erkende. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 12/02-2006 05:49
|
|
Hvad faa dog 175 frivillige teenagere fra Indonesien til at bliver Selvmordsbombere ? De venter paa at danske statsborgere skal paa ferie i Indonesien. De er vilig til at dod for deres tro. De seneste dage med ambassade-afbrændinger m.m. har muslimer verden over opført sig på en måde, som fuldt ud berettiger, at man karikerer profeten Muhamed Redigeret af thaikurt1 d. 12/02-2006 06:12 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 12/02-2006 06:19
|
|
rmk Du har saa faa den opmærksomhed du onsker dig. Saa nu er det paa tide at traekke i arbejdertojet om kom i gang med det det handel om i denne her debat om muslimer. Jeg se frem til at vi faa nogen gode diskutere. Redigeret af thaikurt1 d. 12/02-2006 07:42 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 12/02-2006 18:04
|
|
Det se ud til at krisen om Muhammed-tegningerne har svaekket socialdemokratiet og styrket Dansk Folkeparti. Det er det daarligste for S -formanden i det aar hun har vaere formand. Det skulle give sikrer flertal til regeringen, vko blokken gaar samlet seks mandater frem. I en meningsmaaling fra 6 - 8 februar. Hvor S gaar ni Mandater tilbage og Df gaar otte frem i forhold til valget. saa er der blot seks mandaters forskel paa de to partier. Mange vil sige at en meningsmaaling er ikke noget man kan bruge til noget. Men det giver et billede af at socialdemokratiet har svaert efter den ny formand og at deres poltik ikke har give den store vaelge tilgang som de havde haaber. Redigeret af thaikurt1 d. 13/02-2006 04:09 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 12/02-2006 18:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
I mit erhverv som dan coaster sømand kommer vi tit til de muslimske lande,de er i hvertfals temmelig ofte nedladende overfor os,vi er jo vantro så os behandler de ikke med ret stor respekt........jo når vi kommer med et hel skib fuld af krudt og kugler til dem fra usa,så bliver der passet på os ellers er de sku ligeglade,de skal bare have deres bestikkelse allesammen Hvis det kan p.... dem af at der er blevet trykt nogle billeder(hvad jeg efter at dømme fra de oplysninger man kan få fra nettet ikke er den reelle grund..det er bare et middel..til at oppiske en hadsk stemning blandt den almindelige befolkning)....det betyder åbenbart ikke noget for dem at de skærer halsen over på sagesløse mennesker eller sprænger bomber ........... lige lidt vredes udladning....... |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 12/02-2006 18:49
|
|
Groft hærværk mod muslimske grave. 25 gravsteder på muslimsk gravplads ved Esbjerg udsat for hærværk Links http://ekstrablad...eID=334733 Hvad fanden er det godt for at man skal begaar haervaerk mod muslimske grave, det maa vaere nogen sindsyg person da tro at fordi muslimerne braende det dansk flag skal de saa begaa haervaerk. Redigeret af thaikurt1 d. 13/02-2006 04:16 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 13/02-2006 04:37
|
|
det er jo altid det letteste at generalisere og lade det gå ud over nogle uskyldige, ganske som muslimerne gør.......ikke at jeg går ind for at lade det gå ud over gravstene...men er det ikke bare lidt af deres egen måde de får lidt igen af ? nielsen31000 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/02-2006 04:53
|
|
Dette her paase godt til mange danskene folger lige nu. Man pisser på os Jeg føler, at der i disse dage bliver pisset lige lovlig meget på mit fædreland. Danmark har i høj grad gjort sin pligt i international sammenhæng. Vi har støttet fattige befolkninger med råd og dåd, vi har virket for fred, vi har sendt soldater, politifolk og eksperter ud i alle klodens retninger. Vi har et folkestyre, en retsstat og en socialstat. Ikke alt virker perfekt, men Danmark er ikke et ondskabsfuldt land. Alligevel bliver der pisset på Danmark. Det amerikanske udenrigsministeriums talsmand pisser på Danmark, den britiske udenrigsminister pisser på Danmark, den tyrkiske udenrigsminister pisser på Danmark, Afghanistans præsident pisser på Danmark, styret i Irak pisser på Danmark, andre muslimske regimer pisser på Danmark. I Gaza, hvor danskere i årevis har gjort en stor humanitær indsats, opfordrer gale imamer til, at man hugger hænderne og hovederne af de tegnere, der lavede Jyllands-Postens karikaturer af Muhammed. Undskyld ordvalget, men jeg er træt af dette pisseri. Hvad er det, der sker? Jeg tænker ikke så meget på truslerne mod danske statsborgere og dansk erhvervsliv. Jeg tænker heller ikke på vore nedbrændte ejendomme i Mellemøsten. Jeg tænker på et eneste ord, som dukker op igen og igen, når talen falder på Muhammed-tegningerne. Dette ene ord er men! Et lumsk ord. Det bruges til at benægte eller relativere, hvad man lige har sagt. Hvor mange gange i den senere tid har vi ikke hørt magthavere, meningsmagere og andre sige, at selvfølgelig skal der være ytringsfrihed, men. De har alle sagt det, fra FN's generalsekretær Kofi Annan til vor egen Bendt Bendtsen. Engang skulle vi tage hensyn til nazisternes sarte følelser, så var det kommunisterne, nu er det islamisterne. Jeg siger islamisterne, for jeg tror ikke et øjeblik, at vi har fået alverdens muslimer på nakken. Jeg tror, at vi har at gøre med bøller, tåber og vildførte mennesker. Det er dem, vi skal forholde os til, og så de angste politikere. Tegningerne er ikke længere Jyllands-Postens sag. De er for længst manipuleret og fordrejet derhen, at de færreste ved, hvad der foregår, og endnu færre ved, hvordan det skal standses. Affæren holdes kunstigt oppe i et hav af løgne, fortielser, misopfattelser, vanvid og hykleri, som denne avis er uden ansvar for. Jyllands-Postens indsats bestod i, at den med et nålestik fik en byld af ækelhed til at eksplodere. Det var sket før eller siden. At balladen fulgte mere end fire måneder efter tegningernes offentliggørelse rummer sit eget spørgsmål. Har vi at gøre med tilfældigheder eller med en iscenesat kulturkamp? Man kan håbe på det første, man må imødese det sidste. Så er det, at jeg siger: Ytringsfrihed er ytringsfrihed er ytringsfrihed. Der er intet men. Jeg tvivlede indledningsvis på det betimelige i at bringe tegningerne. Det efterfølgende oprør har overbevist mig om det både rigtige og nyttige. At de er i overensstemmelse med dansk lov og dansk skik forekommer mig mindre vigtigt end dette, at vi nu ved, at fjerne, primitive stater påkalder sig en ret til at fortælle os, hvad vi må. Beklageligvis må vi desuden erkende, at os nærtstående regeringer i bekvemmelighedens navn går dem i møde. Det rigtige ligger i avisens offensiv på vegne af ytringsfriheden, det nyttige i vor netop erhvervede viden. Velkommen til en fager, ny verden, hvor også statsministeren - sin rosværdige fasthed til trods - må skue ud i et nedbrændt politisk landskab. Ganske vist fordømmer hans ven i Washington, George Bush, i henhold til god skik afbrændingen af vore missioner, men hans udenrigsministerium lader forstå, at vi selv bærer skylden. Påstanden om, at danske tropper kan udvirke en demokratisering og fredeliggørelse af Mellemøsten, ligger begravet under de sortsværtede rester af vore diplomatiske repræsentationer i Beirut og Damaskus. Måske skulle vi begynde at tørre op. Måske skulle chefredaktør Carsten Juste fjerne sin beklagelse, der længe nok har stået på avisens internetforside, og som alligevel ikke interesserer galningene. Måske skulle regeringen meddele Mona Omar Attia, Egyptens mærkelige ambassadør, at hun er uønsket. Måske skulle man meddele de ambassadører, som er kaldt hjem til fiktive konsultationer i Mellemøsten, at de kan spare returbilletten. I muligt omfang bør man nok udvise de løgnagtige imamer. Og derefter gøre en indsats for de herboende, loyale muslimer, der i en vanskelig situation har optrådt som rigtig gode samfundsborgere. Vi har fra dansk side intet ønske om at ligge araberne til last. Vi trækker gerne vore soldater, politifolk og diplomater hjem. Synes de, at vore penge lugter, kan vi indstille vor bistand. Handlen må klare sig, som den kan. Vi lover ikke at bære nag, og med tidens fylde vender vi også gerne tilbage, men vi er færdige med hykleriet. Vi har andet at tage os til end at blive pisset på for egen regning. Skru ned for blusset i Mellemøsten. Der er andre muligheder i denne verden Skrev af Af PER NYHOLM Links http://www.jp.dk/...d=3552772/ Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 13/02-2006 05:02
|
|
virkelig go artikel......den rammer helt plet |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/02-2006 05:08
|
|
Det var ogsaa derfor den skulle ind saa man har mulighed for at laese den. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.