Se indlæg|
Dansk tlf-nummer i Thailand
|
|
| Haldsund |
Lagt på d. 24/06-2013 17:14
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Kære brugere. Jeg står og skal til at flytte til Thailand, hvor jeg skal arbejde i en thailandsk virksomhed samt arbejde på min egen virksomhed dernede fra. Jeg ønsker derfor at have et dansk nummer som mine kunder kan ringe til mig på, sådan at de ikke skal betale for udenlandstelefoni. Jeg har overvejet at bruge ivocall til mine kald til Danmark, fordi at så bliver mine opkald omstillet fra Danmark til Danmark, hvilket giver samme pris som hvis jeg ringer fra DK. Jeg har hørt lidt til VoipDiscount, hvor jeg kan læse mig til at jeg i hvert fald vil kunne ringe gratis fra min mobil fra Thailand til Danmark, men kan jeg så også modtage opkald uden ekstra betaling? Så vil meget gerne hører lidt om Jeres erfaringer? Og evt. med disse to produkter, hvis i har erfaring med dem.. Mvh. Rasmus.. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 24/06-2013 23:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Dansk bolignet tilbyder IP telefoni, og iflg deres hjemmeside virker det uanset hvor man befinder sig i verden. https://www.bolig.../telefoni/ Det kan sågar anvendes som softphone på tablet/iphone/android. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 24/06-2013 23:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
musimi.dk kan bruges. Et fastnetnummer koster 15 dkk. om måneden. En konto skal oprettes fra en dansk ip-adresse, senere kan man godt bruge nummeret i udlandet. Et ip-nummer kræver en rimelig god Internet forbindelse. |
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 25/06-2013 04:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
En anden mulighed er at bruge Skype, jeg har købt et dansk tlf nummer til min Skype på den måde kan de fra Danmark ringe til mig uanset hvor jeg er til dansk takst. Virker også på min mobil |
|
|
|
| Haldsund |
Lagt på d. 08/07-2013 13:33
|
Mange tak for svarene.. Jeg har kontaktet bolig:net og det lyder som en ret god løsning til det som jeg skal bruge.. Mht. Skype, så forstår jeg det sådan her, er det korrekt? Jeg får et dansk skype nummer, som der så ringes på via alimdelig takst fra danske numre? Og hertil kan jeg jo så have et thailandsk nummer på min mobil, så jeg kan ringe lokalt i thailandsk til den pris som jeg så betaler der.. ? Min kusine var på rundrejse i Thailand for et par måneder siden, hvor hun brugte skype til at ringe hjem, men havde virkeligt dårlige signaler.. Tilgengæld når hun brugte Viper, så var samtalerne altid helt rene.. Eftersom det er business opkald som det primært skal handle om er det yderst vigtigt at det er klar tale.. Tilgengæld så er de priser som jeg kan se inde på skypes hjemmeside, sådan relativt dyre i fht. IP-telefoni.. Kan du huske hvad du betalte for oprettelse af nummer? |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 08/07-2013 13:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Måske lidt her du kan bruge: http://www.google...80&bih=626 |
|
|
|
| Haldsund |
Lagt på d. 08/07-2013 14:11
|
Hvordan skulle jeg kunne bruge det i fht. min problemstilling? |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 08/07-2013 19:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
løsningen kunne også være en telefon med 2 sim kort. 1 dansk sim kort med dansk nr. og du betaler roaming i Thailand og kunden der ringer fra DK betaler dansk takst. 1 Thailandsk sim kort du betaler billige takster ud af Thailand, f.eks 1 2 Call. Nokia har en telefon med 2 sim kort holder [img]http://image2.pricedekho.com/p/1/25159/92975-nokia-asha-305-picture-big.jpg[/img] is not a valid Image. http://www.mobilt...-asha-305/ der findes også en del Thailandske modeller hvis du f.eks bruger 1 2 Call udenlands telefoni starter du med at taste 00500, prisen er 3 BHT minuttet http://www.ais.co...12call/en/ da det jo er firma relateret telefoni så er det jo også fradrags berettiget så burde der være klar tale - hørelse håber det er til at forstå. Redigeret af TG950 d. 08/07-2013 19:36 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 09/07-2013 08:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Haldsund skrev: Mht. Skype, så forstår jeg det sådan her, er det korrekt? Jeg får et dansk skype nummer, som der så ringes på via alimdelig takst fra danske numre? Og hertil kan jeg jo så have et thailandsk nummer på min mobil, så jeg kan ringe lokalt i thailandsk til den pris som jeg så betaler der.. ? Min kusine var på rundrejse i Thailand for et par måneder siden, hvor hun brugte skype til at ringe hjem, men havde virkeligt dårlige signaler.. Tilgengæld når hun brugte Viper, så var samtalerne altid helt rene.. Eftersom det er business opkald som det primært skal handle om er det yderst vigtigt at det er klar tale.. Tilgengæld så er de priser som jeg kan se inde på skypes hjemmeside, sådan relativt dyre i fht. IP-telefoni.. Kan du huske hvad du betalte for oprettelse af nummer? Du har forstået det helt rigtig med Skype. At få et alm telefonnummer tilknyttet er ganske gratis. Skype er bestemt ikke dyrt hvis du køber et abonnement, der passer til dig talebehov. Skype kan du jo bruge i alle de lidt større byer, så mon ikke det er løsningen for dig. Ja med mindre du skal være risbonde langt ude på lars tyndskid marker, så duer det selvsagt ikke. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 09/07-2013 16:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Det er vist ikke den bedste plan med et dansk simkort, selv ved lebara koster det 12kr i minuttet at modtage opkald fra DK. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 09/07-2013 21:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
jens skrev: Det er vist ikke den bedste plan med et dansk simkort, selv ved lebara koster det 12kr i minuttet at modtage opkald fra DK. det har du givetvis ret i, men da tråd starter ønsker en god forbindelse er det nok den mest oplagte måde at gøre det på og samtidig med at opkalder ikke skal ringe til dyre udenlandske numre, de internet baserede måder at gøre det på dur kun i storby områder og ikke ude på lars tyndski's marker som en anden debattør skriver. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.