Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Sawasdee billet købt på nettet.
|
|
| Snerle |
Lagt på d. 28/06-2013 20:57
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
Jeg har lige købt en billet med Thai Airways på nettet. En billet Sawasdee Promotion. Jeg er absolut novice, det er min første rejse til Thailand. Hvad gør jeg? Jeg har printet ud fra nettet "Electronic ticket" - er det nok at tage den med til lufthavnen, jeg får ikke anden billet? Der står at jeg skal medbringe det kreditkort jeg brugte til at betale billetten. Når jeg kommer til lufthavnen, skal jeg bare gå til Thai Air check-in, eller skal jeg først gå til en skærm og gøre noget? Praktiske tips er velkommen ved afgang fra København og den lange flyvetur og ankomst Bangkok lufthavn. |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 28/06-2013 21:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Da jeg rejste sist så viste jeg bare mit pas og di parpir jeg fik på mail
Come As You Are
|
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 28/06-2013 21:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Du skal ikke medbringe andet end det stk papir du har printet ud, det er en såkaldt e-ticket. Du går til indcheck skranken hos thai air hvor du kommer af med din bagage og får et boardingkort til flyet. Så går du de få meter hen til trappen og op på 1.sal mod sikkerhedskontrollen og paskontrollen, for nu er din rejse mod LOS begyndt. ![]() Du ønskes en rigtig god tur, og jeg håber, du må få den tur du gerne vil have. Men pas på Thailand er vanedannende. ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 28/06-2013 21:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Snerle skrev: Jeg har lige købt en billet med Thai Airways på nettet. En billet Sawasdee Promotion. Jeg er absolut novice, det er min første rejse til Thailand. Hvad gør jeg? Jeg har printet ud fra nettet "Electronic ticket" - er det nok at tage den med til lufthavnen, jeg får ikke anden billet? Der står at jeg skal medbringe det kreditkort jeg brugte til at betale billetten. Når jeg kommer til lufthavnen, skal jeg bare gå til Thai Air check-in, eller skal jeg først gå til en skærm og gøre noget? Praktiske tips er velkommen ved afgang fra København og den lange flyvetur og ankomst Bangkok lufthavn. Ca. 24 timer før rejseafgang, logger du dig ind på Thai Airways hjemmeside, og vælger sæde, hvis du har lyst. Ellers lægger du bare dit pas og biletten (E-Ticket) ved skranken, der vil ikke blive spurgt efter dit kreditkort. Ofte er dit pas de eneste de ønsker at se, da dit navn står på listen over passagerer, oplever det tit. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 28/06-2013 22:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Snerle, Ja god tur, Jeg har også bare altid vist den e-ticket, og aldrig blevet spurgt om andet end billet og passet. Man skal selvfølgelig altid selv chekke om der er flyændringer..også selvom selvskabet lover de vil give besked, for det er ikke altid de liiige overholder dette ! jeg har selv lige været hele den "maskine" igennem via en rejseagent for Thai Airways i Thailand... Men det skal du nok ikke tænke så meget på herfra Dk, det var langt værre for min Thai kæreste som risikerer indrejseforbud fremover i 3 år da hun overskred sine 90 dages visum hertil Dk ! Jeg har også rejst mange gange og altid chekket, der har aldrig været rejseændringer, og alle siger Thai Airways er så "fantastiske" ? men det er de så bare ikke ( min mening)...de lavede fx. lige alle deres planlagte rejser i Maj måned om fra tirsdag til onsdage ....det var mange i lufthavnen den dag i maj kede af. Thai Airways i Dk siger dog de ikke selv har mulighed for at give kunder besked når billet er købt i Thailand via en rejseagent ? fint nok ( or not?) men de kan nok selv fejle også, så jeg vil fremover altid chekke igen,,,jeg stolede dog 100% på Thai Airways,,,det gør jeg absolut ikke mere, ej heller deres "personale"...de kunne også være langt mere seriøse...Jeg håber de bliver bedre engang. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 28/06-2013 22:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Out of tropic sorry. Nahm skrev du ikke andet steds at "Alt var ok nu og i havde fået det ordnet med den danske amb i Bangkok ?? " ang din kærestes mulige indrejse forbud !!!! det er ikke det du skriver nu mener jeg.. Hvad er der sket...... Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 28/06-2013 22:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Amagerdreng skrev: Out of tropic sorry. Nahm skrev du ikke andet steds at "Alt var ok nu og i havde fået det ordnet med den danske amb i Bangkok ?? " ang din kærestes mulige indrejse forbud !!!! det er ikke det du skriver nu mener jeg.. Hvad er der sket...... @ Hun er blevet lovet visa igen ja...sådan ca. da...jeg vil se det før jeg tror på det...de skrev at de ved næste visum ville tage det med i betragtning at hendes rejse var blevet aflyst og tænk lige på alt det bøvl jeg/vi har været igennem ! Men trådstarter skal nok bare lige chekke Thai Airways ved afrejse om de nu overholder tiderne, de er jo tilsyneladende ret utilregnelige desværre. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/06-2013 22:43
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Glem alt om andres problemer fra afgange fra og til Bangkok. Det er nemt i København, sidst jeg var afsted, havde jeg glemt at printe min e-ticket, men det var nemt da jeg havde billetten på mit kredit/eurobonus kortet. Som vel egentlig er smart, hvis man er glemsom som jeg, så tag kortet med. Jeg gik bare gå til Thai check-in, kortet blev bare kørt igennem deres system, og jeg blev ikke engang spurgt om det sædvanlige, om jeg skulle rejse videre osv. PS viste selvfølgelig også mit pas ved skranken, som man skal. Happy travel Redigeret af natty d. 28/06-2013 23:01 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 29/06-2013 09:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
du bør også lige bruge CheckMyTrip : https://www.check...E=NCMTNCMT i den blå firkant skriver du reservations nummer samt dit efternavn og tryk så ENTER du får så lige de sidste opdateret fly info, mener også at du her allerede nu kan reserverer fly flysæde, i stedet vente til 24 timer før afgang, for så er der allerede mange reservationer der er gået igennem, under fly rejsen er der ved hvert sæde skærm med en rimelig god underholdning. god rejse. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 29/06-2013 11:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Tillykke med din første tur til Thailand. Forstår godt du vil sikre dig at alt bare spiller med din første afrejse. Hvor skal du bo i Thailand, og har du sørget for hotel afhentning m.m. virker jo umiddelbart til du skal alene afsted for første gang! Derfor ville jeg absolut sikre mig at det hele er planlagt når du når til bangkok. Billetten er næsten den nemmeste udfordring. God tur. K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 29/06-2013 11:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
TG950 skrev: Du bør også lige bruge CheckMyTrip : https://www.check... i den blå firkant skriver du reservations nummer samt dit efternavn og tryk så ENTER du får så lige de sidste opdateret fly info, mener også at du her allerede nu kan reserverer fly flysæde, i stedet vente til 24 timer før afgang, for så er der allerede mange reservationer der er gået igennem, Den bedste sædeplan finder Du på Thai Airways internationale hjemmeside. Nedenfor er en kopi: (klik på foto for større billede og brug derefter zoomfunktionen) [img]http://www.thaiairways.com/thai-services/in-the-air/img/Seatmap/B777-300ER_77B.JPG[/img] is not a valid Image. Bon Voyage M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 29/06-2013 17:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
keniko skrev: Tillykke med din første tur til Thailand. Forstår godt du vil sikre dig at alt bare spiller med din første afrejse. Hvor skal du bo i Thailand, og har du sørget for hotel afhentning m.m. virker jo umiddelbart til du skal alene afsted for første gang! Derfor ville jeg absolut sikre mig at det hele er planlagt når du når til bangkok. Billetten er næsten den nemmeste udfordring. God tur. K. Rolig nu, det er godt at vaere velforberedt, men skulle et eller andet kikse, saa taler de altsaa engelsk i Bkk. lad os nu ikke overdramatisere det at tage paa ferie i thailand. Raad er gode, men giv nu ikke raadene en negativ klang. Saa slaa koldt vand i blodet. God ferie ! Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/06-2013 17:31
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Longway skrev: keniko skrev: Tillykke med din første tur til Thailand. Forstår godt du vil sikre dig at alt bare spiller med din første afrejse. Hvor skal du bo i Thailand, og har du sørget for hotel afhentning m.m. virker jo umiddelbart til du skal alene afsted for første gang! Derfor ville jeg absolut sikre mig at det hele er planlagt når du når til bangkok. Billetten er næsten den nemmeste udfordring. God tur. K. Rolig nu, det er godt at vaere velforberedt, men skulle et eller andet kikse, saa taler de altsaa engelsk i Bkk. lad os nu ikke overdramatisere det at tage paa ferie i thailand. Raad er gode, men giv nu ikke raadene en negativ klang. Saa slaa koldt vand i blodet. God ferie ! Det er da meget rart at blive hentet af hotellet i stedet for at blive kastet for loeverne i form af "uforstaaende" taxa chauffoerer ude i lufthavnen. Isaer foerste gang. Det maa vedkommende selv om. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 29/06-2013 17:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Jeg skriver blot, er der et eller andet som kikser, saa er man altsaa ikke paa herrens mark, alene eller forladt. Jeg kan ikke se at der er bestilt et hotel som yder afhentning af gaester. Enten har jeg overset noget, eller saa er der nogle som gaetter ? Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 29/06-2013 19:03
|
Jeg synes som Longway, at der ikke er nogen grund til at overdramatisere ankomsten til Bangkok. Herregud alt er nyt for trådstarteren, så hvorfor ikke springe ud i det ved ankomsten. Måske ville jeg tænke anderledes hvis jeg første gang landede i Delhi eller Bombay, men altså Bangkok er rimeligt civiliseret. Jeg anbefaler altid nye rejsende til Bangkok, at tage rulletrapperne ned til stueetagen, og tage en public taxi ved "skranken" der. Det har jeg aldrig haft problemer med og har heller ikke fået andre tilbagemeldinger. Hvis man er lidt usikker når man lander, kan man også bestille en limousine lige ved baggage båndene eller på den anden side af "custom". Over baggagebåndet, kører der i øvrigt i dag, et slideshow, med informationer om de forskellige "autoriserede" muligheder for transport til Bangkok: taxi, limousine, tog eller bus. Og ja, man vil sikkert blive blive "antastet" af forskellige som tilbyder transport, når man kommer ind i ankomsthallen, men det handler så bare pænt om at sige: "no thank you, no need", og gå videre og så smutte ned til "taxi meter" skranken, hvis det er den transportform man ønsker. PS, ja jeg ved jo så ikke om Snerle skal ind til Bangkok. Redigeret af natty d. 29/06-2013 19:18 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/06-2013 22:14
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeg har prøvet, at taxierne ville have kæmpe overpris (om natten), og da jeg ikke accepterede, så blev jeg boykottet. Lidt uheldigt, når man står med 20 mennesker. Nuvel, så tog vi nogle minibuser, som var billigere. Dog håber jeg, at lufthavnen har fået rettet op på det. Jeg tager normalt toget, hvilket tager 17 minutter. Hilsen, Robert natty skrev:
Jeg synes som Longway, at der ikke er nogen grund til at overdramatisere ankomsten til Bangkok. Herregud alt er nyt for trådstarteren, så hvorfor ikke springe ud i det ved ankomsten. Måske ville jeg tænke anderledes hvis jeg første gang landede i Delhi eller Bombay, men altså Bangkok er rimeligt civiliseret. Jeg anbefaler altid nye rejsende til Bangkok, at tage rulletrapperne ned til stueetagen, og tage en public taxi ved "skranken" der. Det har jeg aldrig haft problemer med og har heller ikke fået andre tilbagemeldinger. Hvis man er lidt usikker når man lander, kan man også bestille en limousine lige ved baggage båndene eller på den anden side af "custom". Over baggagebåndet, kører der i øvrigt i dag, et slideshow, med informationer om de forskellige "autoriserede" muligheder for transport til Bangkok: taxi, limousine, tog eller bus. Og ja, man vil sikkert blive blive "antastet" af forskellige som tilbyder transport, når man kommer ind i ankomsthallen, men det handler så bare pænt om at sige: "no thank you, no need", og gå videre og så smutte ned til "taxi meter" skranken, hvis det er den transportform man ønsker. PS, ja jeg ved jo så ikke om Snerle skal ind til Bangkok. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/06-2013 22:17
|
Men mon ikke Snerle overlever lidt overcharge, hvis det sker der, men det sker i al fald før eller siden på den første tur til Thailand. Hilsen, Robert |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 29/06-2013 23:03
|
Robert Kronberg skrev: Jeg har prøvet, at taxierne ville have kæmpe overpris (om natten), og da jeg ikke accepterede, så blev jeg boykottet. Lidt uheldigt, når man står med 20 mennesker. Nuvel, så tog vi nogle minibuser, som var billigere. Dog håber jeg, at lufthavnen har fået rettet op på det. Jeg tager normalt toget, hvilket tager 17 minutter. Hilsen, Robert Hej Robert Hvornår skete det? og var det nede ved "public taxi" skranken? Der hvor man siger til personalet hvor man skal hen og så får man en seddel med chaufførens fører nummer på. Chaufføren får en anden seddel, og man skal huske at beholde den som man selv får ved skranken. Bagpå står der på engelsk hvor man kan klage, hvis man har været udsat for dårlig behandling. Når du skriver "kæmpe" overpris, hvad var beløbet så? Jeg tvivler ikke på at du har oplevet det du skriver, men jeg undrer mig, da jeg selv er ankommet i "Sumpen" på alle tider af døgnet, og aldrig har oplevet noget lignende. Jo at de har prøvet at køre uden taxameter, har jeg da prøvet, men prisen har jeg regnet ud alt incl., er ikke så forskellig som med meter, når man tager "lufthavnsafgiften" og tollway med. Jeg foretrækker dog at køre med meter. Jeg har dog været enkeltrejsende og ikke en gruppe på 20. Om det kan betale sig tage toget i tid og pris, handler i min optik om hvor destinationen er i Bangkok, og da jeg normalt bor i området omkring Ngam Duplee/Rama 4, skal jeg alligevel have en taxa fra stationen i "indre" Bangkok. Redigeret af natty d. 29/06-2013 23:23 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/06-2013 23:29
|
Hej natty, Næ, jeg har skam heller aldrig oplevet det før, hverken i Don Muang eller i sumpen, og ja, det var selveste skranken, der gav overpris. Jeg var selv noget overrasket og temmelig forundret over, at den skranke lufthavnen har for at beskytte turister, selv stod bag dette scam. Jeg antager, at det blot var en uheldig medarbejder, og jeg håber, at hun er fyret, for jeg gjorde naturligvis et stort nummer ud af det. Jeg husker ikke overprisen, men den var bemærkelsesværdig, selvom jeg ikke selv skulle betale. Det var under askeskyen, hvilket var årsag til de 20 mennesker, som jeg ikke kunne finde plads til i flyene. Jeg bor lige ved endestationen for Airport Link, og derfor tager jeg toget ;-) Det var ikke en general anbefaling, men blot en forklaring på, hvorfor vi normalt ikke tager taxi her i firmaet. En anden dag under askeskyen gik jeg hen for at få en cola fra en bod ved ankomsten. 80 baht, eller noget i den retning, sagde hun. Hvabehar, sagde jeg et par gange, da jeg var træt og troede, at jeg havde forståelsesproblemer. 80 baht. Øh, så stillede jeg den tilbage og gik 15 meter hen til 7-Eleven og købte en til omkring 20 baht. Hilsen, Robert natty skrev: Robert Kronberg skrev: Jeg har prøvet, at taxierne ville have kæmpe overpris (om natten), og da jeg ikke accepterede, så blev jeg boykottet. Lidt uheldigt, når man står med 20 mennesker. Nuvel, så tog vi nogle minibuser, som var billigere. Dog håber jeg, at lufthavnen har fået rettet op på det. Jeg tager normalt toget, hvilket tager 17 minutter. Hilsen, Robert Hej Robert Hvornår skete det? og var det nede ved "public taxi" skranken? Der hvor man siger til personalet hvor man skal hen og så får man en seddel med chaufførens fører nummer på. Chaufføren får en anden seddel, og man skal huske at beholde den som man selv får ved skranken. Bagpå står der på engelsk hvor man kan klage, hvis man har været udsat for dårlig behandling. Når du skriver "kæmpe" overpris, hvad var beløbet så? Jeg tvivler ikke på at du har oplevet det du skriver, men jeg undrer mig, da jeg selv er ankommet i "Sumpen" på alle tider af døgnet, og aldrig har oplevet noget lignende. Jeg har dog været enkeltrejsende og ikke en gruppe på 20. Om det kan betale sig tage toget i tid og pris, handler i min optik om hvor destinationen er i Bangkok, og da jeg normalt bor i området omkring Ngam Duplee/Rama 4, skal jeg alligevel have en taxa fra stationen i "indre" Bangkok. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/06-2013 23:37
|
Har også prøvet det modsatte i sumpen. Stod og ventede på min partner. Vi skulle direkte til Rayong. En af de der irriterende folk kom og spurgte, hvor jeg skulle han. Jeg svarede småmopset "Rayong". Han svarede da 2.000 baht. Øh, spurgte jeg, er det med det hele og hvad for en bil? Camry, svarede han. Tror ikke, at det kan gøres billigere, så jeg hyrede ham og gav også drikkepenge. Hilsen, Robert |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.