Se indlæg
 Udskriv debat
Vred taxichauffør dræber kunde med machete
Webmaster

En thailandsk taxachauffør dræbte lørdag aften kunde med machete, fordi han ikke ville acceptere, at kunden nægtede at betale sin regning. Ofret var en amerikansk mand ved navn Troy Lee Pilkington.

Chaufføren og den 51­årige amerikaner kom tilsyneladende op at skændes over en regning på under 10 kroner. Det endte med, at chaufføren greb en machete og hakkede den talrige gange i sin kunde, oplyser thailandske myndigheder ifølge nbcnews.com.

Den anklagede har ifølge politiet fortalt, at Pilkington, som havde levet tre år i Thailand, anklagede chaufføren for at snyde med taxametret, da de holdt i kø på en trafikeret gade i den thailandske hovedstad, Bangkok.

Læs nærmere på:
- http://nyhederne....e.html?rss
- http://worldnews....e-say?lite
- http://www.bangko...g-american
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
TG950
Tjah, hvor der handles der spildes der, de få Bht. det drejer sig om kan næppe slå bunden ud på budget for en der ansat af Caterpillar INC.

så hvis han havde betalt hvad taxameteret stod på så havde han været i live i dag.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Big Buddha
Webmaster skrev:

En thailandsk taxachauffør dræbte lørdag aften kunde med machete, fordi han ikke ville acceptere, at kunden nægtede at betale sin regning. Ofret var en amerikansk mand ved navn Troy Lee Pilkington.

Chaufføren og den 51­årige amerikaner kom tilsyneladende op at skændes over en regning på under 10 kroner. Det endte med, at chaufføren greb en machete og hakkede den talrige gange i sin kunde, oplyser thailandske myndigheder ifølge nbcnews.com.

Den anklagede har ifølge politiet fortalt, at Pilkington, som havde levet tre år i Thailand, anklagede chaufføren for at snyde med taxametret, da de holdt i kø på en trafikeret gade i den thailandske hovedstad, Bangkok.

Læs nærmere på:
- http://nyhederne....e.html?rss
- http://worldnews....e-say?lite
- http://www.bangko...g-american

Den chauffører skal bare klippes ihjel med en 3i1'ner.

twixies
TG950 skrev:

Tjah, hvor der handles der spildes der, de få Bht. det drejer sig om kan næppe slå bunden ud på budget for en der ansat af Caterpillar INC.

så hvis han havde betalt hvad taxameteret stod på så havde han været i live i dag.

Jeg ved ikke om du hat boet eller levet i Thailand, men kan fortælle dig at normalt snyder taxichaffører for at få flere penge. Det er med trusler osv. Jeg tror ikke et sekund på at det kun var 51 bath og thaier lyver desværre også, normalt forlanger de gerne 200 og 300 bath ekstra for deres kørsel og mange fastboende ser simplenhen rødt for deres svindel. Denne amerikaner som blev dræbt, blev dræbt fordi han ikke ville betale. Jeg ved man ikke hører meget om alle de dårlige gerninger som bliver udført hernede, men der dør mange faranger hernede hver måned pga. Netop penge.

Her er en side som omtaler drab og Scam i Thailand http://www.andrew...mmond.com/
Her er en side om dødsfald og drab i Thailand og kun 30 % af dem som er mere eller mindre tvivlsomme
http://farangdeat...

John
twixies skrev:
Denne amerikaner som blev dræbt, blev dræbt fordi han ikke ville betale.

Som jeg har skrevet i en anden tråd, så betalte han faktisk ved at smide pengene i hovedet på chaufføren.

Jeg prøver ikke at retfærdiggøre et mord, men når amerikaneren bor i Thailand, så burde han også vide at det gør man ikke.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
twixies
John skrev:

twixies skrev:

Som jeg har skrevet i en anden tråd, så betalte han faktisk ved at smide pengene i hovedet på chaufføren.

Jeg prøver ikke at retfærdiggøre et mord, men når amerikaneren bor i Thailand, så burde han også vide at det gør man ikke.

Jeg er enig med dig i det, med at smide penge efter ham ikke er en god ide, men gør det ikke mere rigtigt at slå en ihjel.

At 8.30pm Police were notified of an assault involving two men on Soi 68 off Sukhumvit, Bang Na, Bangkok, an American man and a Bangkok taxi driver armed with a sword-style weapon in a dispute over taxi fare; the scabbard was found at the scene.

The deceased was identified as Troy Lee Pilkington, USA, age 50 yrs, Customer Services Manager for Caterpillar (Thailand) Co. Ltd, Bangkok. He had lived in Thailand approx three years.

The cab driver from Roi Et province told police he picked up Pilkington opposite Central Bangna department store to take him to his residence in Sukhumvit Soi 85. When he reached the spot where the fatal attack took place, the road was jammed with traffic. Pilkington yelled at Mr Cherdchai and claimed he had cheated him on the fare. He got out of the car and walked away with the taxi meter showing 51 baht.

Mr Cherdchai opened the front passenger’s window to ask for money from Pilkington but the passenger threw an empty coffee cup at him.

Angry at Pilkington’s departure and his refusal to pay the fare, Mr Cherdchai took an 18-cm-long machete from the taxi’s trunk. He claimed he only grabbed the weapon to threaten Pilkington but the passenger resisted him by running toward him in an effort to hurt him.

Mr Cherdchai claimed he panicked and slashed the man several times before they both wrestled for a short while. The cab driver said Pilkington fell to the ground but did not think he would die, and he fled the scene in his taxi.

hugoboerge
twixies skrev:

John skrev:

twixies skrev:

Jeg er enig med dig i det, med at smide penge efter ham ikke er en god ide, men gør det ikke mere rigtigt at slå en ihjel.

At 8.30pm Police were notified of an assault involving two men on Soi 68 off Sukhumvit, Bang Na, Bangkok, an American man and a Bangkok taxi driver armed with a sword-style weapon in a dispute over taxi fare; the scabbard was found at the scene.

The deceased was identified as Troy Lee Pilkington, USA, age 50 yrs, Customer Services Manager for Caterpillar (Thailand) Co. Ltd, Bangkok. He had lived in Thailand approx three years.

The cab driver from Roi Et province told police he picked up Pilkington opposite Central Bangna department store to take him to his residence in Sukhumvit Soi 85. When he reached the spot where the fatal attack took place, the road was jammed with traffic. Pilkington yelled at Mr Cherdchai and claimed he had cheated him on the fare. He got out of the car and walked away with the taxi meter showing 51 baht.

Mr Cherdchai opened the front passenger’s window to ask for money from Pilkington but the passenger threw an empty coffee cup at him.

Angry at Pilkington’s departure and his refusal to pay the fare, Mr Cherdchai took an 18-cm-long machete from the taxi’s trunk. He claimed he only grabbed the weapon to threaten Pilkington but the passenger resisted him by running toward him in an effort to hurt him.

Mr Cherdchai claimed he panicked and slashed the man several times before they both wrestled for a short while. The cab driver said Pilkington fell to the ground but did not think he would die, and he fled the scene in his taxi.

Det var ikke penge han smed i hovedet paa taxachauffoeren, men kaffe, hvis jeg laeser det rigtigt.

milex
Synes nu ikke det er det store problem at køre med taxi i BKK.
Og jeg har gjort det - om ikke hundred-vis af gange, men tæt på.

Kører ALTID efter 'meter', hvis ikke driveren vil det, lukker jeg bare døren og venter på den næste.

Har også præsteret at stå af midt på Sukhumvit pga. traffic-jam, betalte selvfølgelig hvad det kostede + de sædvanlige round-up til nærmeste ti'er.
Driveren blev nærmest glad, giver en chance for en ny tur og start-gebyr.

Har også været ude for en driver der godt ville køre mig fra Sukhumvit til Mo Chit. Men synes det var en dårlig ide -pga. traffic-jam - ville hellere køre mig til nærmeste BTS. Fint med mig.

Har aldrig været ude for en meter-taxi der forlangte xtra.

Longway
Jeg ved ikke om du hat boet eller levet i Thailand, men kan fortælle dig at normalt snyder taxichaffører for at få flere penge. Det er med trusler osv. Jeg tror ikke et sekund på at det kun var 51 bath og thaier lyver desværre også, normalt forlanger de gerne 200 og 300 bath ekstra for deres kørsel og mange fastboende ser simplenhen rødt for deres svindel. Denne amerikaner som blev dræbt, blev dræbt fordi han ikke ville betale. Jeg ved man ikke hører meget om alle de dårlige gerninger som bliver udført hernede, men der dør mange faranger hernede hver måned pga. Netop penge.

.................................................................................................................................

Om det er normalt at taxichaufoeren snyder og forlanger 2- 300 b. oveni prisen, det ved jeg ikke hvor du har fra.

Jeg tog en taxi forleden, slutpris ca. 100 b. da jeg skulle betale rog der 200 b. paa gulvet i bilen, jeg opdagede det ikke, men det gjore min chauffoer, vi delte saa, altsaa jeg gav ham 100 b. ekstra for sin venlighed.

Mht. til drabet, ja det er selvfoelgelig at overreagere at slaa ihjel...51 b. hvor af de 35 er startgebyr, farang vil ikke betale, det siger naesten mere om farang e chauffoer. Ingen koere vel gratis ?

Jeg koere ofte i taxi, jeg er nu ikke blevet truet endnu, men det kommer nok snart hvis man skal tro hvad du skriver..
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Kim Ludvigsen
Jeg er enig med twixies med hensyn til de 51 baht, det lyder ikke særlig sandsynligt. Det kunne være rart, om nogen ud over chaufføren har set, hvad der stod på taxameteret.

Jeg har hørt om taxametere, der var pillet ved, så de løb meget hurtigt, men det passer heller ikke helt med historien her, medmindre køreturen kun var et par hundrede meter.

I henhold til taksterne, så svarer 51 baht til en tur på cirka 5 km uden trafikpropper og tomgangskørsel.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Longway
Kim.

Det kan du have ret i, eller maaske ikke ret i.

Det vil jo blot blive gaetteri..Hvis, hvis hvis, og jeg tror og bla bla bla.

Jeg forholder mig blot til det skrevne.
Mvh. Chiliposen.

milex
Kim Ludvigsen skrev:

Jeg er enig med twixies med hensyn til de 51 baht, det lyder ikke særlig sandsynligt. Det kunne være rart, om nogen ud over chaufføren har set, hvad der stod på taxameteret.

Jeg har hørt om taxametere, der var pillet ved, så de løb meget hurtigt, men det passer heller ikke helt med historien her, medmindre køreturen kun var et par hundrede meter.

I henhold til taksterne, så svarer 51 baht til en tur på cirka 5 km uden trafikpropper og tomgangskørsel.

Sagen er jo tragisk, men hvis man bevæger sig på Sukhumvit i traffic-jam, og måske har været så uklog at tage en taxi i den 'forkerte' retning - så løber det hurtigt op i mere ende 51 baht.
Selvom du har taget den i den 'rigtige' retning, så kan traffic-jam gøre at meteret løber op over de 51 baht uden du stor set har væget dig ud af stedet,.
Og det er vel fair nok.

PeterS
Har endnu aldrig mødt en thai der slår ihjel på grund af en halvtredser.

TG950
twixies skrev:

TG950 skrev:

Her er en side som omtaler drab og Scam i Thailand http://www.andrew...mmond.com/
Her er en side om dødsfald og drab i Thailand og kun 30 % af dem som er mere eller mindre tvivlsomme
http://farangdeat...

jeg er en ren novice ud i det Thailandske.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

on og kent
uanset hvad er det vel ikke i orden at slå en ihjel uanset om det er en Thai eller andet, er lidt træt af undskyldninger det var jo en fattig taxi chauffører. giver i følge min mening ikke ret til at slå nogen ihjel.

sudsakhon
Jeg fik en gang "forklaringen" på, at jeg som farang skulle betale dobbelt takst i songtaew, at vi havde flere penge end de...(thai)

Chaufføren lignede en, der ikke var ret mange trin fra macheten.

Mange thaier reagerer ikke særligt ra
tionelt i en konfliktsituation, det har det ofte svært ved at håndtere.
Det er lidt som en on/off knap for raseri.

De fastboende i Thailand bliver vel også på et eller andet plan irriteret over konstant at blive forfordelt. Fordi man ikke er thai.

Det er måske det, som fik ofret til at reagere som han gjorde. Ja, og reaktionen fra gerningsmanden kan måske også forklares ud fra de handlingsmønstre, der er så ofte forekomne.

Selvom det ikke ender i mord, ender mange frustrationer, med forskellig baggrund i konfliktsituationer.

Min egen situation endte med at jeg fik en opdatering i de nyeste indenfor det værste sproget kan opdrive. Samt en bekræftelse af gammelkendte bandeord.

Han ville nok også have slået mig med den stav han åbenbart havde medbragt til situationer som disse. Men da han ikke gik frem mod mig, følte jeg heller ikke trang til at gøre mere ved det.

Mødte i øvrigt en pensionistgruppe i Bangkok på turistrejse. det var første gang de havde været i Thailand.
Og sidste, sagde de. Alt var så dyrt. Specielt at køre i taxi. De havde åbenbart betalt 400-600B hver gang de skulle køre små strækninger. Og taxameterne virkede aldrig.

Ved ikke om de lyste af usikkerhed, men de tog i al fald hjem igen med den følelse jeg har beskrevet.
Så om det er berettiget eller ej, er der mistet 5 turister der.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Longway
Der er vel ingen som synes at et mord er i orden, jeg kan ikke laese nogen tilkendegivelse af det skete.
Mvh. Chiliposen.

natty
Sikken en skrækkelig historie, og ingen har jo fortjent at dø på grund af 10 eller 100 kr, eller af nogen andre årsager pga. uoverensstemmelser, specielt i småtingsafdelingen.
Mon vi nogensinde får opklaret hvad der gik så riveligt galt?

Ja, thaiernes temperament kan være ganske voldsomt, det kan overraske mange, som ikke ser længere end til smilet.
Meeen nu har jeg altså kørt med taxa i BKK i mindst 20 år, og jeg har altså aldrig følt mig truet.

Jeg kan højst tælle på 2 hænder, situationer hvor jeg har følt mig "snydt", men det har været i småtings afdelingen, hvor jeg har tænkt: "let it be".
At blive snydt, er jo altid dårligt, og i den bedste af alle verdener ville det ikke ske.

Jeg har også mange gange oplevet at køre med meter, på såkaldte korte ture, hvor meteret har stået på 32, 43, 52 osv, og hvor chaufføren bare sagde at 30, 40, 50 osv var okay, for ellers skulle han veksle.

Jeg tror ikke man kunne opleve i København at en chauffør sagde at det var okay at betale mindre end hvad taxameteret viste.
Sådan er systemerne så forskelligt.
Redigeret af natty d. 10/07-2013 23:10
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Thomas72
natty skrev:

Sikken en skrækkelig historie, og ingen har jo fortjent at dø på grund af 10 eller 100 kr, eller af nogen andre årsager pga. uoverensstemmelser, specielt i småtingsafdelingen.
Mon vi nogensinde får opklaret hvad der gik så rivelig galt?

Ja Thaiernes temperament kan være ganske voldsomt, det kan overraske mange, som ikke ser længere end til smilet.
Meeen nu har jeg altså kørt med taxa i BKK i mindst 20 år, og jeg har altså aldrig følt mig truet.

Jeg kan højst tælle på 10 fingre, situationer hvor jeg har følt mig "snydt", men det har været i småtings afdelingen, hvor jeg har tænkt: "let it be"

Jeg har også mange gange oplevet at køre med meter, på såkaldte korte ture, hvor meteret har stået på 32, 43, 52 osv, og hvor chaufføren bare sagde at 30, 40, 50 osv var okay, for ellers skulle han veksle.

Jeg tror ikke man kunne opleve i København at en chauffør sagde at det var okay at betale mindre end hvad taxameteret viste.
Sådan er systemerne så forskelligt.

Jeg har selv kørt med taxa i BKK og har flere gange oplevet, chaufføren har nægtet at bruge taxameteren og forlanger både 200 bath og 300 bath for en tur der normalt koster under 100 bath. Jeg har dog sagt >glem det< og ventet til en der vil bruge taxameteren.

I starten af '11 tog Jeg en taxa fra lufthavnen i BKK ind til et hotel i BBK's centrum. Chaufføren brugte taxameteret som Jeg bedte om og betalte op til det nærmeste runde beløb, da Jeg ankom til hotellet. Men chaufføren fulgte efter og forlangte Jeg også skulle betale for de vejposter på motorvejen, som er 20 bath pr. vejpost. Medarbejderen på hotellet var på chaufførens side og Jeg valgte bare at betale, da Jeg ikke var opsat på ballade.

Ja det kan fuldstændig "tilte" for nogle thaier, Jeg oplevede selv en episode i PTY i marts måned, da Jeg kom gående på 2nd RD. Pludselig så en Jeg en thailandsk mand nærmest kyle en ung mand hen ad fortovet udenfor et massage sted. Da en anden mand på omkring de 60 spurgte den kvindelige bestyrer af stedet hvorfor den unge mand skulle have sådan en hårdhændet behandling. Hidsede også kvinden sig op og spurgte følgende >You want boxing<. For øvrigt en meget brugt sætning i Thailand.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

mobbe
Lige en lille kommentar, har selv mange gange kørt taxa i BKK og aldrig oplevet noget med at de ikke vil køre på taxameter. Selvfølgelig betaler man vejafgift hvis man vil køre på motorvej, men det er hurtigt tjent hjem. Vi snakker om småpenge.

Har selv kørt lidt taxa for nogle år siden i CPH, og kan kun sige at med de chauffører der er nu bliver der snydt hele tiden, hvis kunden ikke ved bedre.

Kørte en dag med et udenlandsk ægtepar en lille tur til 80 kr, da manden skulle betale spurgte han hvad turen kostede, svarede det står på taxametret. Det kunne han ikke forstå de andre han havde kørt med sagde der var 50 kr tillæg på små ture, kun en af mange måder der snydes på.

Men det er desværre på det nieavu hvor branchen for en stor dels vedkommende er i DK

Ved godt det ikke har noget med BKK at gøre.

Spring til debat: