Se indlæg
 Udskriv debat
Godt tilbud fra udbetaling danmark
petereliotjuhl
Dit indlæg undrer mig. Normalt kan personer med længerevarende ophold i Thailand kun oppebære pensionens grundbeløb, men ikke de tillægsydelser du nævner. Det fremgår bl.a. af Pension Danmarks hjemmeside.

Mali
Hvor i hans indlæg står der hvor i verden han bor? Smile

petereliotjuhl
Tråden her er et forum for emnet "Bosat og længerevarige ophold i Thailand", ikke for debat om pensionsforhold i Danmark.

hugoboerge
petereliotjuhl skrev:

Tråden her er et forum for emnet "Bosat og længerevarige ophold i Thailand", ikke for debat om pensionsforhold i Danmark.

Hvis vedkommende bor i SLETTET ?

Bopæl redigeret væk.
- Admin -

Redigeret af Webmaster d. 13/07-2013 19:28

petereliotjuhl
Hvis en førtidspensionist har opgivet sin bopæl i Danmark og har længerevarende eller fast ophold i SLETTET eller andet steds i Thailand, vil vedkommende som hovedregel kun kunne modtage grundbeløbet af sin danske pension efter skat.

Har vedkommende bevaret sin bopæl i Danmark, har vedkommende meddelelsespligt til sin hjemkommune og Udbetaling Danmark, hvis vedkommende rejser til et land uden for EU/EØS-land eller Schweiz i mere end to måneder.

Har vedkommende opgivet sin bopæl i Danmark, kan vedkommende kun oppebære førtidspensionens grundbeløb.

Bopæl redigeret væk.
- Admin -

Redigeret af Webmaster d. 13/07-2013 19:29

THansen
hugoboerge skrev:

petereliotjuhl skrev:

Jeg studsede også lidt over indlægget, og især over at 1viggovax har bopæl i SLETTET og sætningen "... at mit midicin kort ville være væk altså 20000 kr om året".

Jeg troede ikke, at man kunne få hjælp til medicin hvis man har bopæl i udlandet, men så blev jeg da lidt klogere idag Wink

Bopæl redigeret væk.
- Admin -

Redigeret af Webmaster d. 13/07-2013 22:44

Bjarke85
THansen skrev:

hugoboerge skrev:

petereliotjuhl skrev:

Jeg studsede også lidt over indlægget, og især over at 1viggovax har bopæl i SLETTET og sætningen "... at mit midicin kort ville være væk altså 20000 kr om året".

Jeg troede ikke, at man kunne få hjælp til medicin hvis man har bopæl i udlandet, men så blev jeg da lidt klogere idag Wink

Det kan man heller ikke Smile så enten lyver han, eller også er der noget kommunen ikke har opdaget (evt. proforma adresse eller noget i den stil?)

Bopæl redigeret væk.
- Admin -

Redigeret af Webmaster d. 13/07-2013 19:32

petereliotjuhl
Men den "vakse" vil gå forgæves, hvis han tror, han kan troppe op på apoteket eller hos lægen i Thailand og frejdigt fremvise sit gule sundhedskort. De vil se cash eller en privat tegnet sygeforsikring.

natty
Bjarke85 skrev:

THansen skrev:

hugoboerge skrev:

petereliotjuhl skrev:

Det kan man heller ikke Smile så enten lyver han, eller også er der noget kommunen ikke har opdaget (evt. proforma adresse eller noget i den stil?)

Og derfor kan man jo undre sig over en hvis fremturen i sætningen:

"det ligner sgu bondefangeri fra udbetaling danmark med statens velsignelse

føj siger jeg"

Ud fra de oplysninger som er kommet frem, må man jo spørge sig selv om, hvem der er den bondefangede og hvem der er bondefangeren, men det kan trådstarteren jo nemt og hurtigt rette op på.
Redigeret af Webmaster d. 13/07-2013 19:38
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Bjarne
Eller også holder "længevarige ophold" sig inden for gældende lovgivning, som jeg ikke skal kloge mig på - det er der rigeligt med andre, der gør. For mange vil lige i underkanten af et halvt års tid formentlig kunne opfattes som længevarigt. Jeg mener i hvert fald, at det er længere end 14 dage.

Webmaster
jeg har fået tilbud om at skifte min gamle invalidpension ud men den nye førtidspension min egen beregning viste et overskud på 640 kr pr. mdr. men jeg var skeptisk og viste det sig med rette jeg bad først min kommune beregne den forskel der ville være for mig
svaret var at mit midicin kort ville være væk altså 20000 kr om året .evt boligsikrin ville falde væsentlig, alle andre hjælp til tandlæge,fodlæge,fysioterpi også videre ville bortfalde
jeg medeler så at jeg bliver i nuværende ordning hvorefter sagsbehandler skriver det var en god beslutning og at hun ikke måtte rådgive nogen om hvilket valg folk skal tage
det ligner sgu bondefangeri fra udbetaling danmark med statens velsignelse

føj siger jeg

Ny tråd oprettet efter ønske om at forrige tråds oprindelig indlæg sletning.
Indhold fra forrige tråds første indlæg derfor kopiret herover uden det kan ses hvem forfatteren var.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Longway
Fordi et medlem skriver en adresse ( Thai ) er det ikke ensbetydende med at han bor fast i thailand, saa i kan saamaend godt koere skafottet ind igen.

Bor man fast i Thailand, ja saa maa det da vaere en fordel at skifte til den nye pen. frem for den gamle.

Se nu lidt lyst paa det !

Sun baby
Redigeret af Longway d. 13/07-2013 19:52
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
keniko
Frown... Måske burde man slette hele tråden permanent?.. ikke meget hoved og hale tilbage!Pibe

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Webmaster
Ja indlæg 11 burde have været i toppen af tråden, men endte desværre som indlæg 11 pga. tidspunktet indlægget er skrevet i forhold til de andre "efterfølgende" indlæg.

Men ja, overvejede faktisk at fjerne tråden helt da den oprindelige trådstarter kontaktede mig. Men sletter normalt ikke tråde og indlæg af princip og det ville hellere ikke have været fair overfor dem som havde brugt tid på at svare trådstarters oprindelige indlæg. Så det endte med dette lidt ukønne resultat.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
THansen
Longway skrev:

Fordi et medlem skriver en adresse ( Thai ) er det ikke ensbetydende med at han bor fast i thailand, saa i kan saamaend godt koere skafottet ind igen.

Bor man fast i Thailand, ja saa maa det da vaere en fordel at skifte til den nye pen. frem for den gamle.

Se nu lidt lyst paa det !

Sun baby

Jeg synes nu, at skafottet skal blive hvor det nu er Grin

'Medlemmet' skriver andetsteds at han har boet i Thailand de sidste 15 år, heraf 7 år i SLETTET og omkring 8 år i andet område, hvor han også var involveret i 2 cafeer. Han er desuden helbredsforsikret i Thailand og har et thailandsk kørekort.

God søndag til alle Smile

Longway
THansen.

Godt husket, eller soegt.

Ja, det kan ogsaa blive for lyst ! Frown

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
milex
føj siger jeg

bangkoknielsen
Som THansen, håber jeg også, at skafottet bliver stående, til den "vaxe" fyr opdager at den "vaxe" reklamation over Udbetaling Danmark slet ikke var så "vax" endda, da det nu er yderst nemt for myndighederne at finde frem til pågældende...Read the rules

natty
THansen skrev:

Jeg synes nu, at skafottet skal blive hvor det nu er Grin

'Medlemmet' skriver andetsteds at han har boet i Thailand de sidste 15 år, heraf 7 år i SLETTET og omkring 8 år i andet område, hvor han også var involveret i 2 cafeer. Han er desuden helbredsforsikret i Thailand og har et thailandsk kørekort.

God søndag til alle Smile

Ja den 3/3 2013 skriver han helt lige ud:
"Jeg lever i SLETTET (natty), hvis du vil vide noget mere kan du spørge mig, jeg har boet her i 7 år godt og vel jeg har også boet i pattay og jomtien i 8 år, gerne på pp så vil jeg evt sende dig en email"

Dvs bosat i Thailand i ca. 15 år og modtager samtidig ydelser som medlemmet ikke er berettiget til at få, og så tillader medlemmet sig at mene at den danske stat er ved at bondefange ham.....tilføjer et føj...og så videre.....jeg har et andet ord på tungen, som jeg ikke skriver, men det starter med et s og i ordet forekommer også b.

Jeg kan kun håbe på at vakses tidligere indlæg er en følge af fri fantasi og et forsøg på at "vise sig frem", men jeg tvivler.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Spring til debat: