Se indlæg
 Udskriv debat
Billet til DK
Papa
Hej igen.

Nu da alt har flasket sig for min kone og jeg (med hjælp herfra), Hvordan gør vi så lige med billetten til min kone, når vi ikke kender hendes retur dato? (vil søge FS når hun er i DK). Kan man købe en åben billet så man selv bestemmer dato'en for retur, hvis ja, hvor lang tid gælder den?

Med venlig hilsen
Papa.

Frank
Papa skrev:

Hej igen.

Nu da alt har flasket sig for min kone og jeg (med hjælp herfra), Hvordan gør vi så lige med billetten til min kone, når vi ikke kender hendes retur dato? (vil søge FS når hun er i DK). Kan man købe en åben billet så man selv bestemmer dato'en for retur, hvis ja, hvor lang tid gælder den?

Med venlig hilsen
Papa.

Ja en mulighed er at købe en tre måneders billet med mulighed for at ændre tilbagerejsedatoen.

Nahm
Papa,

Ja du kan sagtens få sådan en billet, mht. pris ligger det omkring 46500,- baht.

Det er den pris jeg lige har kendskab til og selv købte fornylig, giv gerne lyd hvis du finder prisen bedre ved Thai Airways,
Mvh,
Nahm

hugoboerge
Papa skrev:

Hej igen.

Med venlig hilsen
Papa.

Det bedste vil nok vaere at kontakte fly selskabet omkring diverse regler vedr. aabne billetter. Det er ikke sikkert at hvert fly selskab har samme regler.

Naar man koeber en fly billet staar der normalt "not valid before" and "and not valid after" det maa betyde at man kan aendre datoerne mellem de to tidspunkter.

JesperK
Papa skrev:

Hej igen.

Med venlig hilsen
Papa.

Du kunne gøre følgende, Køb en månedsbillet, nok det billigst, når man ikke ved tilbage rejse tidspunktet og det er mere end 3+ måneder. Det har jeg selv gjort. Tit er tilbagerejse billet spildt, for når man er blevet FS, så skal hun jo frem og tilbage igen til Denmark igen.

jens
China airlines har førhen altid haft de laveste priser på 6&12 måneders billeter med gratis ændring af hjemrejsedato.
Jeg kan på deres hjemmeside se at en 1års billet koster 45715 thb til amsterdam, du skal via et rejseburaeu for at få lavet en billet til DK.
Normalt er de ikke meget dyrere end til amsterdam, sommetider endda billigere.

Men spørgsmålet er om det er besværet værd, emirates har billetter til 30540 Thb lige nu der skal godtnok leges lidt med datoerne for at finde dem.

Ellers er der jo norwegian der kan der jo købes enkeltbilletter uden at de koster ekstra, og der kan returen jo bare købes uden tilvalg så er den ikke så dyr hvis den ikke skal bruges(og skal hun tilbage så kan der jo altid tilkøbes bagage).

zapper
En Thaier får ikke udrejse tilladelse med en enkeltbillet.
I min uvidenhed for år tilbage købte jeg en enkeltbillet til min kæreste, men min kæreste måtte købe en retur inden flyselskabet ville lade hende tjekke ind.Crying

Peder1968
zapper skrev:

I min uvidenhed for år tilbage købte jeg en enkeltbillet til min kæreste, men min kæreste måtte købe en retur inden flyselskabet ville lade hende tjekke ind.Crying

Hvis du kun har besøgs / turist - visa er det rigtigt.
Med en opholdstilladelse til Danmark er det muligt at købe en enkelt billet og komme med uden problemer.

zapper
Peder1968 skrev:

zapper skrev:

Hvis du kun har besøgs / turist - visa er det rigtigt.
Med en opholdstilladelse til Danmark er det muligt at købe en enkelt billet og komme med uden problemer.

Ja det er rigtig, men spørgeren vil jo netop først søge FS i Danmark, ergo må det være på et turistvisum udrejse skal foretages Smile

fjelle123
Den gang min kone og jeg købte hendes retur billet som hunmskulle søge visa på, der gjorde jegmdet "smarte" at købe en økonomi klasse bkk-cph og så en meget dyrere billet cph -bkk - på sas kan man selv vælge ved bestilling - og samtidig se betingelser,

Det gode ved den dyre billet var at den var fuld refunderbar :-) og vi fik derved pengene tilbage for den ubrugte billet.

handy
fjelle123 skrev:

Den gang min kone og jeg købte hendes retur billet som hunmskulle søge visa på, der gjorde jegmdet "smarte" at købe en økonomi klasse bkk-cph og så en meget dyrere billet cph -bkk - på sas kan man selv vælge ved bestilling - og samtidig se betingelser,

Det gode ved den dyre billet var at den var fuld refunderbar :-) og vi fik derved pengene tilbage for den ubrugte billet.
.

Det er skuda smart det eneste rigtige at gøre

Papa
Nahm skrev:

Papa,

Ja du kan sagtens få sådan en billet, mht. pris ligger det omkring 46500,- baht.

Det er den pris jeg lige har kendskab til og selv købte fornylig, giv gerne lyd hvis du finder prisen bedre ved Thai Airways,

Hej Nahm.

Tak. Men hvad for et selskab skal du flyve med, og hvor lang tid gælder billetten?. Har snakket med en fra Thai Airways, han sagde bare det aldrig kunne betale sig, det ville blive alt for dyrt, men prisen nævnte han aldrig.

Har kigget på Qtar Airways, billet for tre måneder 32500 baht. Så må vi jo kigge efter ny billet når engang hus skal hjem igen.

Når min kone's visum starter den 10 August, er det så ikke okay at tage fra BKK den 9 August (aften), når hun først er i DK lørdag den 10 August (morgen). Er der nogen der ved om hun får problemer i BKK når hun tager afsted den 9 August?

Fruen er lidt nervøs, så vi vil gerne ha det hele lykkers denne gang! Wink

Venlig hilsen
Papa.

Frank
Papa skrev:

Nahm skrev:

Papa,

Hej Nahm.

Tak. Men hvad for et selskab skal du flyve med, og hvor lang tid gælder billetten?. Har snakket med en fra Thai Airways, han sagde bare det aldrig kunne betale sig, det ville blive alt for dyrt, men prisen nævnte han aldrig.

Har kigget på Qtar Airways, billet for tre måneder 32500 baht. Så må vi jo kigge efter ny billet når engang hus skal hjem igen.

Når min kone's visum starter den 10 August, er det så ikke okay at tage fra BKK den 9 August (aften), når hun først er i DK lørdag den 10 August (morgen). Er der nogen der ved om hun får problemer i BKK når hun tager afsted den 9 August?

Fruen er lidt nervøs, så vi vil gerne ha det hele lykkers denne gang! Wink

Venlig hilsen
Papa.

Med hensyn til visum, så vil din foreslåede rejsedato ikke give problemer.

Jeg ville vælge en direkte forbindelse mellem Bangkok og København.

Pøj-pøj med det hele!Smile

Nahm
Papa,

Jeg købte ved Thai Airways,

Grunden hertil er nok flere ! den vigtigste er nok at turen er direkte fra Bangkok til København, og da det var 1 ste. gang min kæreste skulle flyve, så turde jeg ikke sende hende på rejse med mellemlanding, det gør jeg i øvrigt heller ikke denne gang ( hun taler dårligt engelsk), tror ikke hun kan klare sig i et fremmed land alene...så det skal nærmest være med Thai Airways.

Thai Airways vil gerne ændre hjemrejse dato flere gange uden gebyr, det er med i deres pris allerede, ved ikke om det er alle deres biletter ? men jeg efterspurgte det, og fik at vide at der ingen problem var i dette.

Jeg betalte 46500,- baht i februar, og prisen skulle være den samme nu.
Mvh,
Nahm

Spring til debat: