Se indlæg|
Familie sammenføring
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 25/01-2006 22:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Hej alle sammen. Kan man søge om familiesammenføring i thailand efter man er blevet gift dernede. |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/01-2006 23:14
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
danbusk skrev: Hej alle sammen. Kan man søge om familiesammenføring i thailand efter man er blevet gift dernede. Hejsa dan Svaret er JA det kan du godt bamsen |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 13/02-2006 18:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej til erfarne ansøgere, Er der nogen af Jer der har erfaring med hvor lang tid Udlændingestyrelsen er om at behandle en ansøgning om familiesammenføring for en 8 årig dreng, hvis mor allerede har opholdstilladelse? Det er over 3 måneder siden vi søgte og når jeg rykker, svarer Udlst. at de vender snarest tilbage, men det gør de bare ikke. ![]() |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 14/02-2006 08:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
Jeg fik at vide,at vi skulle søge turistvisum til min kone først og så søge om familiesammenføring når hun var kommet til Danmark,så det gjorde vi. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/02-2006 08:53
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, larsen99 skrev: Jeg fik at vide,at vi skulle søge turistvisum til min kone først og så søge om familiesammenføring når hun var kommet til Danmark,så det gjorde vi. Jo, men hvis du havde givet en anfordringsgaranti, så var den røget en tur... Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 14/02-2006 10:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
KronbergTH skrev: Hej, Jo, men hvis du havde givet en anfordringsgaranti, så var den røget en tur... Ked af det igen at måtte rette en juridisk udtalelse. Jeg er ikke krakilsk, men dette er vigtigt! ![]() Man mister IKKE sine penge stillet ved anfordringsgarantien!!! Den regel som du evt. tænker på gælder hvis visumholderen søger asyl. Det er der ikke så mange thailændere der gør. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/02-2006 10:15
|
Hej, sudsakhon skrev: KronbergTH skrev: Hej, Jo, men hvis du havde givet en anfordringsgaranti, så var den røget en tur... Ked af det igen at måtte rette en juridisk udtalelse. Jeg er ikke krakilsk, men dette er vigtigt! ![]() Man mister IKKE sine penge stillet ved anfordringsgarantien!!! Den regel som du evt. tænker på gælder hvis visumholderen søger asyl. Det er der ikke så mange thailændere der gør. Jamen, det har den ene efter den anden på DTW da også påstået? Hvad siger I andre, der lige har været igennem det, eller er midt i det? Hvis en kvinder bliver gift på turistvisum, og man søger familiesammenføring ude hun tager tilbage, ryger en eventuel garanti eller ikke? Se denne tråd fx: http://www.dansk-...ad_id=1469 Redigeret af Robert Kronberg d. 14/02-2006 10:27 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 14/02-2006 10:16
|
|
Conrad skrev: Hej til erfarne ansøgere, Er der nogen af Jer der har erfaring med hvor lang tid Udlændingestyrelsen er om at behandle en ansøgning om familiesammenføring for en 8 årig dreng, hvis mor allerede har opholdstilladelse? Det er over 3 måneder siden vi søgte og når jeg rykker, svarer Udlst. at de vender snarest tilbage, men det gør de bare ikke. ![]() Og som svar på dette spørgsmål: Hvor lang tid der går kommer an på mindst 3 ting: 1)Om der ansøges fra Danmark, dvs. at børnene allerede er her. (Som udgangspunkt skal der ansøges fra hjemlandet, men ansøgere fra Thailand er i praksis ofte undtaget denne regel ) 2) Sagsbehandlerens tidspres i Udlændestyrelsen (byrderne er ulige fordelt derinde!!!) 3) Hvor nøjagtigt i har udfyldt det "telefonbogs-tykke" vred papirer man får ved ansøgningen. Min erfaring er, dvs. i de sager jeg selv har behandlet, at der normalt går 6-12 måneder fra ansøgningen indgives til afgørelse foreligger. Dette er med det forbehold, at ALT er udfyldt korrekt og detaljeret og AL nødvendig dokumentation er vedlagt. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 14/02-2006 10:31
|
|
KronbergTH skrev: Jamen, det har den ene efter den anden på DTW da også påstået? Hvad siger I andre, der lige har været igennem det, eller er midt i det? Hvis en kvinder bliver gift på turistvisum, og man søger familiesammenføring ude hun tager tilbage, ryger en eventuel garanti eller ikke? Uden at ville påstå noget....og med fare for at nogen bliver fornærmede (alså uden at brænde ambassader ned..) Der bliver ofte sagt noget værre sludder her på DTW...Og her mener jeg kun JURA!!!! Har ingen præferencer for at afgøre andre emner. Jeg kan ikke sige det kraftigt nok (og se anden tråd)....Bare fordi en eller andens fætters vens kone ....osv. Man kan IKKE sammenligne disse sager. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 14/02-2006 10:44
|
|
Har lige læst denne tråd igennem: Se denne tråd fx: http://www.dansk-...ad_id=1469 Undskyld jeg siger det, men det er noget sludder der er skrevet i denne tråd.!!! Ved en ansøgning om familiesammenføring mister man IKKE sine penge stillet ved anfordringsgarantien for visumansøgningen. Man skal dog stille samme beløb igen som en ny anfordringsgaranti ved indgivelse af ansøgning om familiesammenføring. ved indgivelse af ansøgning om familiesammenføring med en thailandsk statsborger, der opholder sig lovligt i Danmark kan denne opholde sig her under hele sagsbehandlingen. Ansøgeren har ret til ophold, men ikke at tage arbejde eller modtage sociale ydelser. (Undervisning, kontanthjælp, offentlig sygesikring osv.) Redigeret af John d. 14/02-2006 11:27 |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 14/02-2006 19:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
KronbergTH skrev: Nu var jeg så,så heldig stillet at jeg ikke skulle stille nogen form for garanti,da jeg har forældremyndigheden over mine to børn,så de har slet ikke bedt om nogen garanti.Hej, larsen99 skrev: Jeg fik at vide,at vi skulle søge turistvisum til min kone først og så søge om familiesammenføring når hun var kommet til Danmark,så det gjorde vi. Jo, men hvis du havde givet en anfordringsgaranti, så var den røget en tur... |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/02-2006 02:40
|
Hej sudsakhon, sudsakhon skrev: KronbergTH skrev: Jamen, det har den ene efter den anden på DTW da også påstået? Hvad siger I andre, der lige har været igennem det, eller er midt i det? Hvis en kvinder bliver gift på turistvisum, og man søger familiesammenføring ude hun tager tilbage, ryger en eventuel garanti eller ikke? Uden at ville påstå noget....og med fare for at nogen bliver fornærmede (alså uden at brænde ambassader ned..) Der bliver ofte sagt noget værre sludder her på DTW...Og her mener jeg kun JURA!!!! Har ingen præferencer for at afgøre andre emner. Jeg kan ikke sige det kraftigt nok (og se anden tråd)....Bare fordi en eller andens fætters vens kone ....osv. Man kan IKKE sammenligne disse sager. Jeg kender heller ikke reglerne, og her ikke selv prøvet det (på den måde), men hvis du har ret, så er det en meget vigtig pointe at få fastlagt på DTW! Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 15/02-2006 05:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hvorfor saa udtalet sig naar man ikke kender reglerne, i sted for at lade der ved noget kommer med udtalet saa der ikke opstaa noget misforstaet.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 15/02-2006 08:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Hvis nogen er interesseret, kan de downloade dokumentet "Ægtefællesammenføring" fra udlændingestyrelsens hjemmeside via dette link http://www.udlst....sioner.htm . Et eller meget informativt site hvor man kan få besvaret de fleste spørgsmål Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 15/02-2006 09:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Hej Conrad !! Når det drejer sig om børn hvor mor allerede er i Danmark og der ansøges om familiesammenføring af hendes børn " Så plejer Udls. at behandle sagen færtig på ca. 3 måneder hvis alle papire er i orden. Ellers så kan der godt gå noget længre tid. ( det der også har en indflydelse er hvorlang tid siden er det at mor har boet sammen med Børnene / barnet i Thailand, hvis det er mere end 2 år siden at hun har set barnet / børnene så kan der gpdt gå længre tid med sagsbehandlingen. Når i så har fået barnet/ børnene her op og fået miderligtidig opholdstilladelse så kan i hendvende jer i statsamtet og ansøge om at få børne penge fra Faren i Thailand. ( ca. 1016 kr.) pr. månede ( sagsbehandling ca. 3 måneder men i får med tilbage virkene kraft fra ansøgnings tidspunktet Og i har også ret til at få Børnecheken fra Staten. ( henvend jer på Kommunen) Håber at du / i kan bruge nogen af de oplysninger til noget hvis du vil vide mere så send en Pm. ![]() ![]()
Redigeret af Stampe d. 15/02-2006 09:14 ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/02-2006 10:09
|
Problemet i denne tråd er, at den omhandler forskellige emner. Først omhandler den familiesammenføring af kone, dernæst omhandler den familiesammenføring af kones barn. Hvorom alting er, så er der mange, der påstår, at garantien ryger, hvis man gifter sig på et turistvism. Derfor spørger jeg igen, er der nogen, der har giftet i DK med en kone på turistvisum og med anfordrinsggaranti, og som efterfølgende har søgt familiensammenføring, uden hun tog ud af landet, og uden at du mistede anfordringsgarantien??? (Jeg er godt klar over, at der skal stilles en anden og ny garanti ved familiesammenføring). Jeg synes, at det er et vigtigt spørgsmål at få afklaret 100%! Redigeret af Robert Kronberg d. 15/02-2006 10:11 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 15/02-2006 10:32
|
|
Hej Kronberg, Dette er kopieret direkte fra Udlændingestyrelsens dokument "Visumpraksis" Hele beløbet på 50.000 kr. forfalder endvidere til betaling, hvis udlændingen efter indrejsen udvises, indgiver ansøgning om opholdstilladelse her i landet – dog ikke hvis udlændingen har indgået aftale eller fået tilbud om ansættelse inden for et fagområde, hvor der er mangel på særligt kvalificeret arbejdskraft, jf. udlændingelovens § 9 a, stk. 1 – eller indgiver ansøgning om asyl i et andet Schengenland. Beløbet forfalder dog ikke til betaling, hvis hensyn af humanitær karakter afgørende taler derimod. Som jeg læser det står der klart og tydeligt, at man mister anfordringsgarantien hvis der bliver ansøgt om opholdstilladelse i landet, mens man er på turistvisum. Har forsøgt at ringe til udlændingestyrelsen men der er 30 min. ventetid på at komme igennem Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/02-2006 11:01
|
Hej Kimpil, Kimpil skrev: Hej Kronberg, Dette er kopieret direkte fra Udlændingestyrelsens dokument "Visumpraksis" Hele beløbet på 50.000 kr. forfalder endvidere til betaling, hvis udlændingen efter indrejsen udvises, indgiver ansøgning om opholdstilladelse her i landet – dog ikke hvis udlændingen har indgået aftale eller fået tilbud om ansættelse inden for et fagområde, hvor der er mangel på særligt kvalificeret arbejdskraft, jf. udlændingelovens § 9 a, stk. 1 – eller indgiver ansøgning om asyl i et andet Schengenland. Beløbet forfalder dog ikke til betaling, hvis hensyn af humanitær karakter afgørende taler derimod. Som jeg læser det står der klart og tydeligt, at man mister anfordringsgarantien hvis der bliver ansøgt om opholdstilladelse i landet, mens man er på turistvisum. Har forsøgt at ringe til udlændingestyrelsen men der er 30 min. ventetid på at komme igennem Hvis man tolker dit citat ordret, så er påstanden om, at man mister garantien, hvis man søger familiesammenføring på et turistvisum, korrekt. Og dete rogså, hvad der er sagt gang på gang på DTW, uden at nogen har benægtet, og derfor tager jeg det for gode varer. Men det kunne jo være, at der var en smutvej, så man kunne søge på turistvisum, og hvis der er nogen, der har kunnet det, ville det være interessant at høre. Det eneste smuthul, jeg umiddelbart ser, er hvis hensyn af humanitær karakter afgørende taler derimod, da humanitær karakter kan tolkes meget bredt. Humanitær karakter kunne måske være, at kvinden har mistet sit hjem i Thailand, at den voldelige eksmand er efter hende, at der er nogle muslimer efter hende, og andre af den slags påstande. Spørgsmålet er så, hvor meget en påstand vægter, og om der er nogen præcedens??? Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 15/02-2006 11:12
|
|
Det eneste smuthul, jeg umiddelbart ser, er hvis hensyn af humanitær karakter afgørende taler derimod, da humanitær karakter kan tolkes meget bredt. Humanitær karakter kunne måske være, at kvinden har mistet sit hjem i Thailand, at den voldelige eksmand er efter hende, at der er nogle muslimer efter hende, og andre af den slags påstande. Spørgsmålet er så, hvor meget en påstand vægter, og om der er nogen præcedens??? Så er det ærgeligt at kæresten ikke kommer fra det sydlige Thailand ![]() Har iøvrigt sendt spørgsmålene samt et par andre til Udlændingestyrelsen, så må vi jo vente og se hvad de svarer Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| cobendallas |
Lagt på d. 15/02-2006 15:42
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Kronberg spørger Derfor spørger jeg igen, er der nogen, der har giftet i DK med en kone på turistvisum og med anfordrinsggaranti, og som efterfølgende har søgt familiesammenføring, uden hun tog ud af landet, og uden at du mistede anfordringsgarantien??? Jeg har fået min kusine her op til Danmark på et turist visum hvor der blev stillet garanti i form af ejerlejlighed hun fik forlænget det yderligere og bliv gift 5 måneder efter hun først kom til Danmark, jeg har ikke mistet nogen garanti eller blevet påkrævet at betale noget dette er nu c. 4 år siden så Ja må jeg vil kunne svare til det Coben Dallas |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.