Se indlæg|
Advokat i Thailand
|
|
| mugge |
Lagt på d. 08/08-2013 08:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Er der nogen som kan henvise til en Advokat i Pattaya området vedr. køb/salg af lejlighed. Det skal være en advokat som kan engelsk og forstår sig på ejendomsret. pft. Mugge |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 08/08-2013 09:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
som nævnt i en anden tråd så er Thai Legal & Associates meget dygtige på alle områder, har selv haft nær kontakt til dem tidligere. De holder til i bygningen der kaldes Pattaya Bazaar ude på hjørnet ved Round Aboud, leder er Khun Kamnod Soponvasu, de har Dag Ekblad som sprogkyndig i norsk og dansk (og flere andre sprog). Alle andre ville jeg personlig holde mig langt fra. www.thailegal.co.th ---- Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 08/08-2013 09:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja vi har også brugt dem og kan anbefale dem, de har norske formanden for Skandinavisk Expat som oversætter og rådgiver. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 08/08-2013 11:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Hvorfor er det saa populaert at bruge advokat, at saelge eller koebe en bolig er da det nemmeste i verden. At betale spidsen for at faa lidt raad og evt. oversaettelse af div. papire, det kan man da selv goere, og at lave en kontrak/skoede, det er da ogsaa lige ud ad landevejen....Expat, nej nu maa jeg le.. ![]() Proev nu at saette jer lidt ind i sagerne, det er slet ikke saa svaert, har man et mindre problem, saa spoerg konen, det er ganske gratis... Hvis det er faelder i er bange for, saa hoere jeg gerne, for jeg kan altsaa ikke faa oeje paa dem... Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 08/08-2013 12:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
jeg gad godt vaere ligesaa sej som dig Longway...det maa vaere fedt! Forresten, smaaskyet i BKK :-) |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 08/08-2013 12:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Longway skrev: Hvorfor er det saa populaert at bruge advokat, at saelge eller koebe en bolig er da det nemmeste i verden. At betale spidsen for at faa lidt raad og evt. oversaettelse af div. papire, det kan man da selv goere, og at lave en kontrak/skoede, det er da ogsaa lige ud ad landevejen....Expat, nej nu maa jeg le.. ![]() Proev nu at saette jer lidt ind i sagerne, det er slet ikke saa svaert, har man et mindre problem, saa spoerg konen, det er ganske gratis... Hvis det er faelder i er bange for, saa hoere jeg gerne, for jeg kan altsaa ikke faa oeje paa dem... Du må meget undskylde, men denne her udsagn må nok betegnes som "dagens vits" , for HUN vil være den sidste som Jeg vil spørge (ikke for at jeg ikke stoler på hende) med mindre at hun har en juridisk uddannelse bag sig. Selv I DK , 85% af hushandel foregår ved hjælp af Ejendomshandler og Advokat, for, drejer det sig om en "kontrakt" til 10K, så vil jeg sige Op...... hvis der skulle gå galt, men ved handel over 100.000 og sikkert i million klasse vil jeg ikke turde andet . MIT syn om sagen. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 08/08-2013 12:51
|
|
Det var nu ikke en vits...
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 08/08-2013 17:04
|
|
Såfremt man investerere i udlandet mener jeg nu det er klogest at få ordentlig rådgivning, sikre sig med testamente og at ejendommen er i orden ? og man skal jo så også kunde lokalt sprog for at være på den sikre side. Men ok er man så klog at man selv tør klare det så er det da i orden.
Redigeret af sank d. 08/08-2013 17:14 |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 08/08-2013 18:13
|
|
Sank. Det har da ikke at noget med at goere om man er klog, det har noget at goere med at hvis man handler i thailand, saa burde man kunne sproget og have en viden, hvis man ej har der, saa hold snotten vaek ! Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 08/08-2013 18:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Uden at forklejne dig, Longway, så vil jeg tillade mig at tvivle på om du behersker det skrevne, juridiske thai. Det kan være svært nok på ærkedansk. Jeg er i øvrigt meget enig med Lung Yao, og Skeptikerens personlige anbefaling ville jeg selv tage til efterretning. mvh |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 08/08-2013 18:51
|
|
Det har du da fuldstaendigt ret i Rinpoche, men det klare min kone..Jeg / vi har flere handler under vores vinger, det eneste vi til til tider har brugt, det var damen i banken..
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 08/08-2013 18:59
|
|
Ja nu har jeg ikke kunde gifte mig til din klogskab og sprogviden, men tillader mig at handle alligevel ![]() |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 08/08-2013 19:08
|
|
sank. Jeg kan forstaa at du ogsaa handler lidt, fortael mig gerne hvor svaert det er..........Een betaler, han faar en kvitering, jeg modtager penge for salg..........akkurat som at koebe en " lille prik " paa Talard.. Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/08-2013 23:12
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Skeptikeren skrev: som nævnt i en anden tråd så er Thai Legal & Associates meget dygtige på alle områder, har selv haft nær kontakt til dem tidligere. De holder til i bygningen der kaldes Pattaya Bazaar ude på hjørnet ved Round Aboud, leder er Khun Kamnod Soponvasu, de har Dag Ekblad som sprogkyndig i norsk og dansk (og flere andre sprog). Alle andre ville jeg personlig holde mig langt fra. www.thailegal.co.th ---- Somrak Mener, at de nu også har en afdeling i Jomtien. |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 09/08-2013 02:58
|
og så som jeg skrev og advarede så kommer Sank selvfølgelig lige op med en af dem som jeg så absolut vil fraråde at bruge. Omtalte er kendt for at benytte alle kneb for at tjene nogle håndører. Til din orientering Sank så har Kamnod derfor for mange år siden ansat Dag Ekberg til skandinaviske translationer. Ham du nævner er så ham der intet kan og derfor bruger Kamnod som den der løser det juridiske og sproglige, mens han selv scorer lidt ekstra. Har for år siden arbejdet tæt sammen med både Kamnod og Dag så jeg taler af erfaring. En anden nordmand her i byen fører sig også frem med titel af sagfører med ret til at praktisere i Thailand, hvilket jo er direkte usandt, ingen farang kan få bestalling her i landet. Somrak PS! Ja de har en afdeling på Thephrasit havde førhen også på Samui Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 09/08-2013 08:03
|
|
[quote]sank skrev: Ja Skeptikker det er da muligt at du har haft dårlig erfaring med Johna ? som dog har fungeret godt og solidt i byen mener ca. 25 år. Og vi og nogle stykker mere har gode erfaringer med hans rådgivning og de Advokater han benytter, og da han er med i firmaet http://www.viking...pageid=436 er det klart vel for at tjene penge ? men klart man skal vel altid være skeptisk. ![]() |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 10/08-2013 05:48
|
håber så blot at Trådstarteren har lyttet til et godt råd og holder sig langt væk fra ham du nævner ved navn (som du staver forkert). Har 12 års dårlige erfaringer med vedkommende. Har du fulgt sagen i sin tid i de norske aviser , især VEG, om ham den unge mand der stolede blindt og mistede mere end 700.000 Baht på en hushandel uden varer. Eller beretningen fra en generalforsamling hvor bl.a. jeg deltog, hvor der blev indsamlet over 34.000 til børnehjemmet, og da pengene så skulle i banken dagen efter blev de frarøvet to unge piger (???????) der skulle indsætte dem i banken (??????) Og sådan kunne jeg blive ved? Men hver har jo sin tro. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 10/08-2013 06:49
|
|
Skeptiker. At miste 700.000 paa en handel, saa er man da ikke for snu, maaske kvinden i det forhold scorrede det halve.. Det er tilladt at taenke selv, ogsaa i Thailand ! Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 10/08-2013 07:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Longway, du skriver, at man sagtens selv kan handle bolig i Thailand og ikke behøver en advokat. Du har ret for så vidt, at man ikke behøver en advokat, når det går godt. Advokaten er til de tilfælde, hvor det ikke går godt. Hvor der er uenighed om det aftalte, eller hvor den ene part direkte vil snyde. Eller hvor der viser sig at være love og regler, som man ikke var opmærksom på. Problemet er, at du ikke på forhånd kan vide, om der vil opstå problemer. Du har været heldig, andre har ikke været heldige. Din fremgangsmåde kan sammenlignes med at undgå forsikringer af den ene eller anden slags, for det er da spild af penge, når der ikke er problemer, og man er rask. Som Lung Yao påpeger, så foregår langt de fleste handler i Danmark med en advokat. Og det i et land, hvor love og regler er meget klare og ikke så nemme at omgå. At undgå advokat i et samfund, hvor love og regler i dén grad kan bøjes - og oftest til ulempe for en udlænding - er i allerhøjeste grad at spille russisk roulette med sin økonomi. |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 10/08-2013 09:42
|
Longway, du tager grueligt fejl. Selvfølgelig var et en dumhed, endda af de store. Men en ganske ung mand, ingen lady involveret overhovedet, med røven fuld af penge fra rige norske forældre var på jagt efter en bolig her i byen og betroede så omtalte "advokat" de mange penge. Hvorefter det viste sig at der var ingen bolig. Den unge mand var tvunget til at rejse hjem på grund af visa, så vidt jeg husker og gik så til pressen i Norge, som så borede i sagen og skrev alenlange artikler om det. Men man hørte desværre aldrig mere. Lige som man ikke hørte mere om de forsvundne midler fra indsamlingen, som ej heller blev politianmeldt, men jeg husker tydelig opstandelsen i den norske koloni, hvor jeg var til selvsamme møde med salig Dann Sørensen, og derfor besluttede at holde os langt fra alt vedr. Expatklubben, som viste sig at have eet dansk medlem og 2 svenske, resten var nordmænd. Som jeg har omtalt i min bog blev jeg senere involveret i andre sager med nordmænd der snød hinanden, og hvor thai-advokaten som jeg arbejdede sammen med var ved at fortvivle over de ufuldkomne dokumenter. Jeg har her foran min PC siddet med salgsaftaler udformet på en halvvåd serviet på et ubehjælpsomt norsk/thai/engelsk, som jeg så skulle "oversætte" til et forståeligt engelsk, der kunne accepteres af domstolene når advokaten, (den rigtige) have oversat til Thai. Alle herude bør vide at alt konflikt mellem faranger indbyrdes rager thai politi og domstole en høstblomst, hvis faranger snyder og bedrager hinanden kan det kun være til moro for thaier, fordi det trods alt skæpper i kassen i udenlandsk valuta. Se f.eks. Drummond vs. Noyce m.fl., den trækkes helt ud i tovene før den kommer for retten, og alt imens ligger kautionerne lunt og godt i statskassen. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Ja vi har også brugt dem og kan anbefale dem, de har norske formanden for Skandinavisk Expat som oversætter og rådgiver.

Såfremt man investerere i udlandet mener jeg nu det er klogest at få ordentlig rådgivning, sikre sig med testamente og at ejendommen er i orden ? og man skal jo så også kunde lokalt sprog for at være på den sikre side. Men ok er man så klog at man selv tør klare det så er det da i orden.