Se indlæg|
ang ,id - kort til thai
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 16/02-2006 06:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg vil godt hore om nogen ved noget om id -kort til thai. Min kone onkel har ikke noget id-kort og vil godt havde et min kone siger at det koster 20.00 bath for ar faa det. Da jeg saa ikke er hele sikkir paa at det koster saa meget ? Jeg har ikke noget imod at hjaelpe min kone thai fammile det har jeg gjort for men jeg ville ikke bare ikke lukke op saa de selv kan tage hved de har brug for. Det kan godt det lyder meget hordt at jeg ikke bare laane onkel de penge. Redigeret af thaikurt1 d. 16/02-2006 06:25 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 16/02-2006 06:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
så vidt jeg ved koster det dem ikke noget at få det lavet ...altså hvis det er....bart baatja soon (บัตรประชาชน det alm.id kort med billede på).....men hvis han ikke har fødselsattester (bei gurt ใบเกิด og den slags skal han betale for at få lavet det hele fra bunden af priserne kender jeg dog ikke....hvis han ikke har nogen papirer overhovedet siger min kæreste at det ikke lyder dyrt,da der skal involveres en masse mennesker og laves en masse papir arbejde.......Claus |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 16/02-2006 09:07
|
|
Det lyder bare meget naar man taenke paa hvad en thai tjener om dagen her hvor vi bo. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 16/02-2006 09:29
|
|
ja ....jeg synes osse lige da jeg læste dit indlæg at det lød dyrt...det var osse derfor jeg lige forhørte mig hos min kæreste.....har han ikke nogen papirer overhovedet eller hvordan??? Claus |
|
|
|
| cobendallas |
Lagt på d. 16/02-2006 11:35
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
2000 eller 20000 baht ? hvis det er 20000 baht kan det være at han har haft og det er taget fra ham af en eller andet grund så kan det godt koste en del for at få tilbage feks. min onkel prøvet militæret nogle uger men hoppet fra og bliv militær nægter derefter tog de hans bart bartjar tjoon 1 10 år dog kunne han få det tilbage ved at betale en stor sum penge (kan ikke huske hvor meget ) 2000 baht lyder heller ikke usandsynligt hvis han ikke har nogle form for papire (dåbsattest m.m ) ellers er det gratis at få Redigeret af cobendallas d. 16/02-2006 11:43 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 16/02-2006 17:28
|
|
Nu har jeg ikke sat mig ind og onkel mangle nogen papirer det talet kone ikke noget om. Det var mere prisen jeg synes hvad meget hoj. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 16/02-2006 17:35
|
|
......jeg læste det som 20.000 fra starten af.cobendallas er i tvivl om det er 2.000 eller 20.000...... thaikurt.....hvad var prisen ??????? |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 16/02-2006 19:09
|
|
pris er 20,00 bath
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 17/02-2006 03:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Hej Det koster 150 Baht og faa et Thai idkort min kone har lige faaet et nyt da hun fik sin pung stjaalet og det bliver lavet paa en dag Mvh Leo
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 17/02-2006 03:29
|
|
Mange tak prisen er ogsaa mere rimlig en den min kone har sagt det koster.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/02-2006 03:53
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jeg tror, vi skal have specificeret baggrunden noget mere. Problemet er, om han blot ikke har noget ID-kort, eller om han slet ikke er registreret, og derved er stats-løs. Hvis man slet ikke eksisterer, er det meget kompliceret at få en identitet, ellers ville både burmesere og laoter jo komme rendende og påstå, at de er Thaiere. Jeg tror ikke på, at myndighederne tager 20,000, men jeg tror på, at en advokat eller rådgiver tager 20,000 for arbejdet, som er meget kompliceret. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 17/02-2006 04:34
|
|
ja vi skal have lidt mere om hvad det er han mangler.....om det "bare" er hans ID-kort eller om det er andre papirer osse.....så thaikurt hvad er det han helt præcis ikke har, ingen ID-kort eller ingen papirer ??????????? venlig hilsen Claus |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 17/02-2006 09:31
|
|
Jeg har talet med min kone og sige nu at han alle papirer med mangle kun id-kort. Kende du det med at naar man sporge en thai og det man skal bruge saa ved de i forste omgang ikke ret mere eller vil de ikke fortaelle det. Det kort og det lange er at jeg ikke betale onkel de penge men en andre i fammilen gor det. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/02-2006 09:50
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej thaikurt, thaikurt skrev: Jeg har talet med min kone og sige nu at han alle papirer med mangle kun id-kort. Kende du det med at naar man sporge en thai og det man skal bruge saa ved de i forste omgang ikke ret mere eller vil de ikke fortaelle det. Det kort og det lange er at jeg ikke betale onkel de penge men en andre i fammilen gor det. Ja, kender det godt ![]() Hvis han har papirer, burde det ikke være noget problem, også bør du ikke låne/give ham 20,000. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| cobendallas |
Lagt på d. 17/02-2006 11:55
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
til thaikurt der er sikre flere forskellige priser (gebyrer) for at få i id – kort (bart bartjar tjun ) men jeg er sikker på at det ikke overstiger 100-200 baht. Hvis han bare har mistet det, så er mit råd at hvis du gerne vil betale for hans id kort så tager du ham i hånden sørger for han har de papirer han skal bruge tager ham med på rådhuset stiller dig i kø og for lavet et id kort, dengang jeg var med for at få lavet et id kort havde de et digitalt kamera som tog billeder overførte de til et pc og så printet de et kort ud, så lang tid tog det ikke og det var gratis dog var køen enorm lang Men der kan være der er forskel på kommune til kommune med gebyrer, men det lyder helt usandsynligt at det vil ku overstige 200 baht nogen steder |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 17/02-2006 12:14
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Har talt med min kones bror om sagen. Han er advokat. 1. Foerst skal han gaa til politiet og melde sit ID-kort mistet. De udsteder saa en gul kvitering til ham. ( et slags noadkort) 2: Derefter gaar han paa det lokale distrigtskontor og beder om at faa et nyt kort. ( Han skal medbringe husregistreringsbog og den gule kvitering fra politiet. Gebyret der skal betales er: Baht: 0. Der skal ikke betales noget som helst. Ps, Min kones bror er ogsaa borgmester for den by han bor i saa han ved hvad han taler om. Bliver der problemer saa skriv en mail til mig og jeg skal se hvad der kan goeres for at faa det paa plads. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 17/02-2006 16:29
|
|
min kone onkel har betalet og har faaet det hele han skal bruge, Jeg sige mange tak til alle der har vaere med til at hjaelpe mig med give mig nogen svar. med venlig hilsen Thaikurt Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.