Se indlæg
 Udskriv debat
Phuket - must see - Hvilket
Anica
Som i jo ved skal familien og jeg til Phuket - kata beach - men men hvad syntes du, vi bør se og opleve. Vi kender jo intet til Phuket.

Personligt ville jeg gerne på elefant tur i junglen, men men lillepigen er døden nær når et dyr nærmere sig, ( dog ikke en slange, den er hendes ven, men en lille hundevalp, så går hun amok ) så den går ikke. Hvad skal vi så opleve ???

Glæder mig til at læse jeres forslag

Anica Smile

rinpoche
Fantasea i Kamala kunne jo nok være interessant for lillepigen også de voksne. Her opfører de shows, der efter sigende skulle være spektakulære. Det er ikke lige noget for mig, så jeg har ikke selv været der, men det er jeg sikker på at andre herinde har været.

Khao Phra Taew, er en lille nationalpark med et vandfald Ton Sai, noget af det eneste oprindelige der er tilbage af phukets oprindelige skov.
Her ligger også et par små spisesteder og man kan gå rundt ad stier i junglen. Her kan alle være med, meget hyggeligt.
Ligger til højre ad hovedvejen 20 km fra phuket by tæt på byen Thalang, som iøvrigt er phukets gamle navn.

Snorkeltur ved den nordlige ende af kata beach, her er der et ok koralområde, der ligger beskyttet såvel af en pynt som en lille ø længere ude.

Phuket akvarium er også et besøg værd, synes jeg. Helt nede sydøst på Cape Panwa.

Gibbon rehabilitation center i Bang Pae, hvor een af vore meget nære slægtninge menneskeaben gibbon lærer igen at klare sig selv i naturen.
Der ligger et meget kendt monument på hovedvejen til lufthavnen De 2 heltinders monument, der tager man vejen mod øst (pakhlok Road) og der er derfra en 5-6 km til centret.

Besøg havzigøjner landsbyen i Rawai og se deres fangster. Her ligger også en lang række spisesteder langs stranden med frisk seafood. Rigtigt godt at spise her lige ned til stranden.

Herfra kan i også tage på en bådtur ud at besøge Koh Rache yai for ligesom at få en decideret ø-oplevelse. Rigtigt flot her og fin snorkling.

Det største tempel på phuket Wat Chalong burde vel også inkluderes når man er på phuket.

Når i nu alligevel skal bo i Kata, ville i måske synes det er sjovt selv at fange jeres aftensmad. Der ligger en hyggelig udendørs restaurant med en stor pool hvori der bliver udsat tiger rejser. Den sidder man så og fisker og får efterfølgende tilberedt disse.
Rigtig god mad her iøvrigt.
Fra Mermaid hotellet går du op mod hovedvejen (100 M) i lyskrydset til venstre og så ligger restauranten i en hyggelig have setting ned ad en lille vej til venstre lige på den anden side af bakken.

En generel ørundtur bør i heller ikke snyde jer selv for. Man kan køre langs det meste af vestkysten og det er en rigtig flot tur med masser af sving og udsigtspunkter og flotte strande.

mvh
rinpoche

christian-s
Fantasea showet er flot og buffet'en bagefter er udemærket. Ellers er det mest souvenir butikker - men hver et besøg.

Tag en sejltur i Phang Nga nationalitetspark - der er forskellige ture. F.eks. med sejlskibet June Bathra hvor der er mad om bord, besøg på James Bond island, besøg i fiskerlandsby hvor husene står på stolper samt tur i long-tail båd nær mangrove vækst.
Se evt, billeder her:

http://www.arizon...lpark.html

Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

rinpoche
Ja, hvis vi også går udenfor Phuket så bliver listen godt nok lang Smile

mvh
rinpoche

yeya
Man må heller ikke glemme Phi Phi. De er faktisk nået rimeligt langt med genopbygningen. Man kan købe en endagstur dertil ved alle de små tour-operators. Det koster ikke ret meget og man får en fantastisk oplevelse. Incl. snorkeling og middagsmad.
Man kommer også forbi grotterne hvor man finder de berømte svalereder. Man snorkler ved f.eks. monkey bay (flette koraller og aberne svinger sig i grenene i træerne inde på stranden, men rør dem ikke.... de er vilde).
Fantastisk tur. Eneste minus, er den måske lidt lange sejltur dertil (ca. 2 timer). Men man får en uforglemmelig oplevelse.

MVH
Henrik
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url

http://www.baanjoy.dk
Hanuman
Hvad koster en endagstur til Phi Phi? Og hvor sejler man fra?

Og er der nogen der ved om man kan hyre en longtailbåd (med chauffør Grin) på Phukets strande? Mange hjemmesider siger noget forskelligt, men man må da kunne komme ud og sejle?
På Koh Samui fx sidder folk med deres longtailbåde og venter på at turisterne kommer, så de kan sejle en tur med dem, er det det samme på Phukets strande?

Robert Kronberg
Hej,

Kig evt. på Pers hjemmeside: [url]www.wildkingdomtours.com[/url]
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Hanuman
Jeg har kigget, men synes ikke at finde noget konkret svar :S

Robert Kronberg
Hej,

Hanuman skrev:
Jeg har kigget, men synes ikke at finde noget konkret svar :S

Hvis din kommentar er til mig, så er det nok, fordi jeg kun svarede på Anicas spørgsmål. Jeg tænkte, at Wild Kingdom Tours kunne være til inspiration.

Jeg svarede ikke på, om man fx kan leje long tail på Phuket, men det tror jeg, at man kan alle steder i Thailand, hvor der er vand.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Fc
En dagstur til Phi Phi koster på de lokale rejse Rejsebureauer 500-600 bath pr. pers.
Båden sejler fra Rasada Port ved Phuket Town, i prisen indgår, afhentning på hotellet og tilbage igen. Vi var i Phuket hele januar måned! Boede på Karon Beach.
Mvh
Finn C

elmajo
Kig evt. her: [url]www.phuket-islandhopper.com[/url]
Redigeret af falang yao d. 19/02-2006 13:51

www.elmajo.dk
Conrad
Til Hanuman

De strande jeg har været på på Phuket, har man kunnet leje long-tail både, så det gælder nok for alle.

Conrad

Hanuman
Tak skal I haveWink

Buggymann
På phuket kan der lejes en long tail båd til ca 800-1000 bath pr dag med chaufør /kun med cahufør og den sejler dig hvorhen du vil , måske til en dejlig øde strand på en af de mange små øer dejligt....
mvh Parkpean Pfft
just love Thailand. The land off budda...

www.thaikontakt.dk
Hanuman
800-1000 THB? Det lyder rimeligt Wink

Spring til debat: