Se indlæg
 Udskriv debat
Besøg i Laos for første gang
Anonym Bruger
Hvis du ikke allerede har været en tur i Laos så kan jeg varmt anbefale det. Jeg havde tre dage i hovedstaden og fik set en masse. Min oplevelse var flinke smilende folk, super god mad, orden i tingene og så observerede jeg ikke én eneste "bar-pige" i nogle af gaderne, man kunne gå i fred og ro og nyde det.

Jeg skal helt sikkert til Laos igen og næste gang noget længere tid. Er her andre med oplevelser fra Laos så skriv lidt her om det, rart at høre hvad andre synes.

Anonym Bruger
Rasaba skrev:

Hvis du ikke allerede har været en tur i Laos så kan jeg varmt anbefale det. Jeg havde tre dage i hovedstaden og fik set en masse. Min oplevelse var flinke smilende folk, super god mad, orden i tingene og så observerede jeg ikke én eneste "bar-pige" i nogle af gaderne, man kunne gå i fred og ro og nyde det.

Jeg skal helt sikkert til Laos igen og næste gang noget længere tid. Er her andre med oplevelser fra Laos så skriv lidt her om det, rart at høre hvad andre synes.

Det er ellers ikke mit indtryk, at man behøver at "lede" efter bar pigerne i Vientiane. For det er vel
den by som du kalder for hovedstaden.

cali111
Man kan nu også sagtens rejse rundt i Thailand uden at møde barpiger på hvert gadehjørne. Men det er rigtigt. Barpigerne i Laos, er ligeså usynlige som deres vejskilte. Husk højrekørsel. Det koster 50 bath i bøde ved grænsen ved forglemmelse.

http://www.aseanmctour.dk
maik
Med alle de piger fra Laos man møder i de thailandske barer, er der vel egentligt ikke noget overraskende i, at der ikke findes barpiger tilbage i Laos Cheers
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Busken
Santa maria indsender Rabasa..3 lange dage i Laos, uden en eneste Barpige.
Den er dælme tung den - Tak for advarslen..man kan lige så godt være ærlig,hva :
Ok tag det nu med et smil og hyg dig Rasaba..
Mvh Busken

Anonym Bruger
Tak for svarene og til "Busken"...nu mente jeg altså ikke tre lange dage uden bar-piger, jeg mente faktisk at det var DEJLIGT at kunne gå rundt i gaderne uden netop bar-pigerne, dejligt afslappende.

Mit indlæg var egentlig også bare ment som et positivt indlæg om min personlige lille oplevelse af Laos, hovedstaden. Klart; tre dage er slet ikke nok men det var nok til at jeg kommer igen, det er helt sikkert.

Anonym Bruger
Hammer

buffalo
Angel det er dælme heller ikke morsomt at ha alle de piger til at rende rundt og råbe op om hvor handsom og sexy man er føj daCheers
Stol aldrig på en prut
]

Anonym Bruger

...øh...jeg er slet ikke med...

Robert Kronberg
I Laos er det kriminelt for en udlænding at opholde sig alene i et rum med en laotisk kvinde. Det er også kriminelt for hende. Politiet kommer gerne ud og kigger i folks huse eller på hoteller. Det kræver således politiets og forældrenes tilladelse at blive gift med en laotisk kvinde.

Politiet ligger ofte lidt på lur, når jeg er hos svigerforældrene, men de kan ikke gøre mig noget, da vi er gift. En anden længere ud i familien, som har en kæreste fra England, måtte det "flygte" til Thailand. Bøden kan være op til 5.000 USD.

I øvrigt er jeg selv blevet anholdt med en tidligere kæreste fra Laos, da "alle" i daværende provins vidste, at en farang var kommet til provinsen. Det var så også en povins, hvor der yderst sjældent dukker faranger op, og det tilrådes i øvrigt ikke turister at rejse til fjerne egne i Laos (uden at være i en rejsegruppe).

Derfor ser man ikke barpiger i Vientiane, men der er købepiger over det hele, hvor der er turister. I øvrigt er der ikke så mange barpiger i Thailand, som man tror, da de fleste, der kalder sig i laot i Thailand blot er fra Isaan. Men naturligvis er der en del.

Tilbage til rejser, så er den gamle hovedstad, Luang Prabang, en langt større og mere populær turistdestination end Vientiane. Vientiane er mere for transit, men Vientiane har også sin charme.

En klassiker er at sejle med slowboat ad Mekong fra Chiang Khong i Thailand til Luang Prabang.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Anonym Bruger
Jeg havde netop skrevet et svar på en kommentar herinede og nu er den væk... Jeg havde bare skrevet at der var en "smiley" jeg ikke lige forstod.. Hvem har slette den og hvordan kan det lade sig gøre?

Webmaster?

Og nu dukkede det alligevel op ser jeg....fantastisk.....
Redigeret af Anonym Bruger d. 10/11-2013 14:05

Anonym Bruger
Til Robert, tak for lidt god information, dejligt med lidt seriøse svar også :-)

Mit (vores) næste mål er også den gamle hovedstad som du nævner, min thai kæreste vil mægtig gerne se den by og det passer også mig glimrende. Jeg må lige prøve den flod tur der selv om jeg ikke er så meget til mindre både...

Tak for svaret :-)

Webmaster
Rasaba skrev:

Jeg havde netop skrevet et svar på en kommentar herinede og nu er den væk... Jeg havde bare skrevet at der var en "smiley" jeg ikke lige forstod.. Hvem har slette den og hvordan kan det lade sig gøre?

Webmaster?

Indlægget er ikke slettet, det er bare flyttet lidt rundt. Ved en fejl fik jeg taget det indlæg med over i en andre tråd sammen med nogle indlæg som ved en fejl var postet i denne tråd. Indlægget er nu flyttet tilbage til denne tråd igen.

Beklager fejlen.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
kanut
Jeg har bare rejst rundt i Laos og besøgt alle de store byer og også nogle små , jeg har drønet ned af Mecon floden,og spist dejlig mad hvortil der er indtaget den rigtig gode Lao-beer.
Jeg har aldrig tænkt en tanke på Lao-piger, nåmen jeg er jo også ude at rejse for noget andet en dem.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

Robert Kronberg
kanut skrev:

Jeg har bare rejst rundt i Laos og besøgt alle de store byer og også nogle små , jeg har drønet ned af Mecon floden,og spist dejlig mad hvortil der er indtaget den rigtig gode Lao-beer.
Jeg har aldrig tænkt en tanke på Lao-piger, nåmen jeg er jo også ude at rejse for noget andet en dem.

Jeg har arbejdet i Suk soi 11 i 2 år, mens jeg boede i soi 1. Og det er ret trivielt at høre på barpiger og skræddere 6 dage om ugen, når man går hjem.

Det samme, hvis man går alene rundt i Pattaya. De gange, hvor jeg har boet på Hotel Danmark i Pattaya, har jeg også fundet en bagudgang gennem Mermaid Hotel, så jeg kan komme i 7-Eleven uden at høre på for meget skrigeri.

Så derfor er det rart at kunne gå i fred "downtown" Vientiane. Der er ingen skrigende piger og råbende skræddere, men måske blot en enkelt tigger, som måske kommer hen til en.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

Busken
Hej Rainer, jo jeg opfattede også din tråd som positiv. Kunne bare ikke lade være, med et fjollet svar.
Jeg har også været i Laos, men den galai hopper jeg ikke på igen. Min kone have lejet en bus med driver
(mange tak)
Der var 12 thai piger/damer på bussen..Det tog os 19 timer at komme til Nong Kai.
Det er en umulig opgave, at lave en plan med så mange thai fruentimer onboard
spise pause morgen, frokost,dinner, tisse pause, stop Temple visit..det ligesom havde
ingen ending.
Hvorfor er det sådan, at hvis der er mere end to Thai piger-fruer der skal planlægge, og jeg lille mand, der også må lægge mine planer on, (fritid,work osv) jammen så er der en ny plan når vi skal
afsted, og jeg får ikke nogen info, før jeg siger, hvorfor er vi her, og hvad skal ske..
når ja, vi har nu været gift i mere end 30 år, så man har lært at indordne sig. Man er jo kun et
simple menneske, og takker for det.
Suma sumarum, planlægning, er ikke noget thai pigerne har i deres tanker. Det er så også ok.
jeg har lært det, næsten..Mvh Busken Bjarne

maik
Man behøves altså ikke at tage til Laos for at undgå barpiger. Jeg har rejst i det mest af (Syd)Østasien, og det har været de færreste steder, jeg direkte har bemærket barpiger. Det gælder også i Thailand.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
HCA
De gange, hvor jeg har boet på Hotel Danmark i Pattaya, har jeg også fundet en bagudgang gennem Mermaid Hotel, så jeg kan komme i 7-Eleven uden at høre på for meget skrigeri.

Hilsen, Robert

Ja det kan du så ikke mere, for den bagudgang er lukket nu.

Robert Kronberg
maik skrev:

Man behøves altså ikke at tage til Laos for at undgå barpiger. Jeg har rejst i det mest af (Syd)Østasien, og det har været de færreste steder, jeg direkte har bemærket barpiger. Det gælder også i Thailand.

Barpiger er et lidt begrænsende udtryk, for der er prostituerede overalt, men de er typisk mindre diskrete på de store turistdestinationer i Thailand.

Sæt dig alene på en bar i Surin om natten, og du vil bemærke, at den ene mini-mc efter den anden med piger kommer forbi og kigger. Hvis man ikke reagerer, så kører de igen.

Hvis vi blot tager Bangkok, så plejer jeg at hævde, at der altid er et sted med købepiger i gåafstand, uagtet hvor man er.

Prostitutionen i Thailand startede i øvrigt i frisørsalonerne i China Town i tidernes morgen. Den startede ikke i Pattaya, og i forhold til udlændinge, så startede det i Klong Toey i Bangkok.

Hilsen, Robert

Yonok
Nu siger du nok at prostitutionen startede i China Town i Bangkok....jeg tror nu ikke helt på det idet de første beboelser blev lavet omkring Chiang Saen/Yonok og mon ikke også det forefandtes disse steder i en eller anden udstrækning.Det er jo ikke et nyere tids fænomen.

Spring til debat: