Se indlæg|
7-årige pige udvises
|
|
| Longway |
Lagt på d. 14/11-2013 00:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Nu er det jo blevet saadan, at hvis man kigger blot en lille smule skaevt til en moerk " gangster " i danmark, jamen saa er man racist. Hvor er vores retigheder, hvor er vores ret til at ytre os inden for rimelighedens graenser ? Den er pist vaek....Tak for kaffe... Jeg er ogsaa ved af at vaere traet af at laese, hvergang folk ytre sig paa skrift, saa starter de altid med at skrive : Nu er det jo ikke fordi jeg er racist. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 14/11-2013 02:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
![]() ja så endte det jo som en lille solskinshistorie Det var bare trist at man måtte sende Suthida & Im ud på sådan en rejse hvor de hverken ved om de er købt eller solgt Der må ske mange dystre ting inde i Ims hoved Men nu må man da håbe på at de kan komme videre sammen med familien i Jylland og få et normalt liv det ville jo klæde Danmark at sende dem hjem på Lars Lykke billetter og få dem helt hjem uden at pressen flår dem En ting er sikkert jeg er glad på deres vegne Denne sag har sku fyldt noget i mit hjerte og mit hoved Mvh.Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 14/11-2013 06:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Ja, jeg er jo modstander af at indføre love med tilbagevirkende kraft. Men jeg bøjer mig for folketingets beslutning, og hejser flaget for lille Im og hendes mor. (bemærk venligst, at det er det fine flag jeg hejser i dagens anledning) ![]() Og til alle der har deltaget her i tråden - Tak for debatten M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 14/11-2013 09:24
|
|
Om man skal boeje sig for tinget ved jeg nu ikke, de blev presset op i uretfaerdighedens krog og maatte boeje sig Nu har vi jo oplevet den slags sager foer, saa hvorfor kom denne store opbakning her ? kan det have noget at goere med at Im er en lille soed charmetrold,samt baade mor og datter er velintegrerede og dermed ramte vores hjerter, det tror jeg. En lille dreng fra mellemoesten ville aldrig faa den samme opmaerksomhed. Im sagen endte lykkeligt....Tillykke med det.
Redigeret af Longway d. 14/11-2013 09:43 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 14/11-2013 09:30
|
|
Nej Heldigvis ![]() Med hensyn til folk fra Mellemøsten og andre muslimske stater Det er ligesom med Aeroflot enten kan man lide dem eller også kan man ikke ![]() Maichai Redigeret af maichai d. 14/11-2013 09:49 ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 14/11-2013 09:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
HFD skrev: Gad vide om ikke folketinget ikke også kunne lave en lov så jeg også kunde vende hjem til Dk. med min familie, har boet en menneskealder i Grønland nu og har tidsubestemt opholdstilladelse til konen, overvejer at flytte sydpå til Dk men det er ikke bare sådan lige. Da jeg er 55 år nu kan jeg jo nok ikke lige regne med at der ligger en job lige rundt om hjørnet med det samme og hvis vi skal til at starte helt forfra med familiesammenføring på prøvetid de næste 7 år. kan jeg jo ikke garantere at vil kunne være selv forsørgende hele tiden da der sikkert skal være efteruddannelse og sprogskole til konen med i billedet skulle vi så få brug for støtte vil min søns mor jo ikke mere kunne være i Danmark. Jeg vil håbe for dig, at Folketinget gør det muligt for dig at vende hjem sammen med din familie, alt andet er urimeligt efter min mening, - men desværre tror jeg ikke meget på, at der sker noget positivt i sådan en sag fra folketingets side. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 14/11-2013 11:34
|
|
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1470125_10151845032372655_1510485733_n.jpg[/img] is not a valid Image.
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 14/11-2013 15:53
|
|
http://www.dr.dk/...134223.htm Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 14/11-2013 16:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Hold da op en skøn unge, det er fra børn og fuld folk man skal høre sanheden siges der, dejligt at se hvor meget hun glæder sig til at komme hjem igen. Som nogen var inde på: Hvad nu hvis det havde været en dreng fra Somalia, så var det nok ikke sket... Nu kan drengen fra Somalia så forhåbentlig få gavn af at en lille sød pige fra Thailand bare var det der skulle til, for at få politikerne til at få øjnene op for nogle af de urimelige tilfælde af "menneskemishandling" som de har lagt navn til, så det kommer jo til at gavne en masse andre. Hvor er det dog vanvittigt at behandle mennesker sådan, de skulle bare havde været kriminelle så var det aldrig sket, velfærdsdanmark har plads til alle, hmm... Ja til Sigøjnere og andet tyvepak!!! FØJ Dejligt vejr, med begyndende tusmørke over Vestegnen
Redigeret af flyer d. 14/11-2013 17:03 Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 14/11-2013 17:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
flyer skrev: Nu tror jeg ikke der findes mange somaliske kvinder der er gift med danskere( så vil hun blive udstødt stenet og brændt), dem der er her tilhører nok gruppen kriminelle og tyvepak .
Hold da op en skøn unge, det er fra børn og fuld folk man skal høre sanheden siges der, dejligt at se hvor meget hun glæder sig til at komme hjem igen. Som nogen var inde på: Hvad nu hvis det havde været en dreng fra Somalia, så var det nok ikke sket... Nu kan drengen fra Somalia så forhåbentlig få gavn af at en lille sød pige fra Thailand bare var det der skulle til, for at få politikerne til at få øjnene op for nogle af de urimelige tilfælde af "menneskemishandling" som de har lagt navn til, så det kommer jo til at gavne en masse andre. Hvor er det dog vanvittigt at behandle mennesker sådan, de skulle bare havde været kriminelle så var det aldrig sket, velfærdsdanmark har plads til alle, hmm... Ja til Sigøjnere og andet tyvepak!!! FØJ Dejligt vejr, med begyndende tusmørke over Vestegnen ![]() DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 14/11-2013 18:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
OleH skrev: HFD skrev: Gad vide om ikke folketinget ikke også kunne lave en lov så jeg også kunde vende hjem til Dk. med min familie, har boet en menneskealder i Grønland nu og har tidsubestemt opholdstilladelse til konen, overvejer at flytte sydpå til Dk men det er ikke bare sådan lige. Da jeg er 55 år nu kan jeg jo nok ikke lige regne med at der ligger en job lige rundt om hjørnet med det samme og hvis vi skal til at starte helt forfra med familiesammenføring på prøvetid de næste 7 år. kan jeg jo ikke garantere at vil kunne være selv forsørgende hele tiden da der sikkert skal være efteruddannelse og sprogskole til konen med i billedet skulle vi så få brug for støtte vil min søns mor jo ikke mere kunne være i Danmark. Jeg vil håbe for dig, at Folketinget gør det muligt for dig at vende hjem sammen med din familie, alt andet er urimeligt efter min mening, - men desværre tror jeg ikke meget på, at der sker noget positivt i sådan en sag fra folketingets side. Det havde jeg nu heller ikke nogen stor forventning om, det ville bare være dejlig hvis vi danskere også kunne få lov at få vores familier med til Danmark, men vi må jo nok vente til Grønland bliver selvstændige som kan vi vel komme hjem som flygtninger ![]() |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 14/11-2013 20:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Man kniber sgu en tåre. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 14/11-2013 21:49
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
http://politiken....enoptaget/ http://politiken....g-danmark/ Endnu en udvisning, denne gang af et etårigt barn, Emma og hendes mor. Selvom sagen er genoptaget, har det ikke opsættende virkning, og de har fået besked på at de skal være ude senest fredag. De er taget afsted i dag torsdag, men denne gang ikke i retning mod Thailand, men mod Taiwan. Ifølge Støjberg (V), kl 18:30 i TV-avisen, er det helt efter reglerne, hvorimod sagen om Im skyldtes et hul i loven, som hun aldrig har været opmærksom på før, og som var fra 1980'erne. Jeg forventer at se tårer og gråd, energi, modstand, udtryk som Lorteland, Røde Lejesvende, Løgnhalse og et lignende "folkeligt" pres på politikerne i denne sag. Hvis denne sag ikke får den samme opmærksomhed og krav om handling, kender hykleriet ingen grænser.
Redigeret af natty d. 14/11-2013 22:11 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 14/11-2013 22:03
|
|
Rolig nu. Hvor laenge har kvinden fra taiwan vaeret i DK. jeg mener at ha' laest 3 mdr. altsaa et turistvisum, hvis det er sandt, saa forstaar jeg godt at hun bliver udvist....Jeg har spurgt i stoettegruppen paa FB. men jeg faar ingen svar. Hvis man kan bolle sig til en opholdstilladelse, ja saa gaar det da foerst galt i DK. Men maaske nogle her ved noget ? Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 14/11-2013 22:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Longway skrev: Rolig nu. Hvor laenge har kvinden fra taiwan vaeret i DK. jeg mener at ha' laest 3 mdr. altsaa et turistvisum, hvis det er sandt, saa forstaar jeg godt at hun bliver udvist....Jeg har spurgt i stoettegruppen paa FB. men jeg faar ingen svar. Hvis man kan bolle sig til en opholdstilladelse, ja saa gaar det da foerst galt i DK. Men maaske nogle her ved noget ? Der er givet afslag på familiesammenføring, da manden (Benny Andersen) har modtaget bistandshjælp indenfor de seneste 3 år. Benny Andersen er fader til det 1. årige barn Emma, som derfor er dansk statsborger. Barnet er ikke udvist, men rejser ud af landet med moderen da Benny Andersen på grund af alvorlig sygdom ikke kan passe barnet. Af samme årsag (sygdom) modtager han derfor førtidspension. Jeg har med vilje valgt IKKE at kommentere det markerede!! |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 14/11-2013 22:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Longway skrev: Rolig nu. Hvor laenge har kvinden fra taiwan vaeret i DK. jeg mener at ha' laest 3 mdr. altsaa et turistvisum, hvis det er sandt, saa forstaar jeg godt at hun bliver udvist....Jeg har spurgt i stoettegruppen paa FB. men jeg faar ingen svar. Hvis man kan bolle sig til en opholdstilladelse, ja saa gaar det da foerst galt i DK. Men maaske nogle her ved noget ? Her er Jeg uenig med Dig. Emma er dansk statsborger og barnets tarv må også veje tungeste her. Årsagen til udvisningen er Benny Andersen har modtaget kontanthjælp inden for de seneste tre år. http://politiken....enoptaget/ Når den hollandske mor kan blive i DK, trods hendes hovedrolle i Mors sagen, bør også Luisa Lee, fra Taiwain have lov til at blive i DK hensyn til lille Emma (barnets tarv) Og en anden sag om en ti årige dreng der er blevet udvist til Serbien, selvom drengen er født i DK. http://nyhederne....han-udvist Der skal generelt ændres i loven så vi ikke får disse ulykkelige sager. Men til gengæld skal det være lettere at udvise udenlandske kriminelle. Redigeret af Thomas72 d. 14/11-2013 22:43 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 14/11-2013 22:52
|
THansen skrev: Longway skrev: Rolig nu. Hvor laenge har kvinden fra taiwan vaeret i DK. jeg mener at ha' laest 3 mdr. altsaa et turistvisum, hvis det er sandt, saa forstaar jeg godt at hun bliver udvist....Jeg har spurgt i stoettegruppen paa FB. men jeg faar ingen svar. Hvis man kan bolle sig til en opholdstilladelse, ja saa gaar det da foerst galt i DK. Men maaske nogle her ved noget ? Der er givet afslag på familiesammenføring, da manden (Benny Andersen) har modtaget bistandshjælp indenfor de seneste 3 år. Benny Andersen er fader til det 1. årige barn Emma, som derfor er dansk statsborger. Barnet er ikke udvist, men rejser ud af landet med moderen da Benny Andersen på grund af alvorlig sygdom ikke kan passe barnet. Af samme årsag (sygdom) modtager han derfor førtidspension. Jeg har med vilje valgt IKKE at kommentere det markerede!! Tak fordi du gør opmærksom på at barnet ikke er udvist, kun hendes mor, men ikke at det gør sagen bedre. Jeg synes ligesom dig, at vi bare skal lade det markerede stå uden kommentarer, det taler for sig selv. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 14/11-2013 23:10
|
Thomas72 skrev: Der skal generelt ændres i loven så vi ikke får disse ulykkelige sager. Men til gengæld skal det være lettere at udvise udenlandske kriminelle. Kan faktisk ikke være uenig med dig Thomas72. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 14/11-2013 23:40
|
|
Jamen jeg har da fanget at det ikke er barnet som er udvist, og at barnet er dansk statsborger, men pga. af Benny's sygedom kan han ikke tage vare paa barnet, jeg kan godt laese ! At i bliver forskraekket over det med opholdstilladelsen, det forstaar jeg da ikke, i saafald jeg husker rigtigt ang. de 3 mdr. saa maa i jo saa mene at det er okay at tage til udlandet, goere en kvinde gravid, hun foeder saa i danmark.......og saa er kan hun faa ophold, mener i det ? Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 15/11-2013 02:22
|
|
Læg lige mærke til Trådens navn 7 årig pige udvises Og læg lige mærke til at tråden har relation til THAILAND man kan sikkert oprette tråde både her og andre steder om børn der bliver udvist af Danmark ![]() Her fra TV" nyheder Der er ikke ret meget at tage fejl af, da vi møder 7-årige Im Nielsen. Øjnene stråler, smilet er bredt, og selv kaninerne Frede og Buller får en svingtur i luften. Det er få timer siden den gode nyhed kom frem til det nordøstlige Thailand. Og til syvende og sidst frem til hovedpersonen selv: - Mor siger, at nu kan vi komme hjem. Hjem til Danmark”, siger Im Nielsen til TV 2, som er kommet på besøg. Det så ellers sort ud for bare et døgn siden. Da Im Nielsen gik i seng i går aftes, ventede en fremtid i Thailand, efter at hun og hendes mor blev udvist af Danmark i søndags. Og selvom Im Nielsen holder meget af Thailand og også har familie i landet, så er det Danmark, der er favorit. - Det er dér, jeg går i skole. Og hvor alle mine veninder er. Se her, hvad de gav mig i farvel-gave, siger hun, og fremviser en halskæde i hvidguld. Hun peger på blomsten: - Det er Dronning Margrethes yndlingsblomst, siger hun. Hun tager halskæden på, og viser os rundt i den bolig, hvor hun og hendes mor har lejet sig ind, indtil de ved, hvad der bliver næste skridt i deres tilværelse. - I denne her seng sover jeg sammen med min mor og min moster, siger hun. Det er en madras på gulvet hun peger på. Og i et tilstødende værelse runger der hult. Familiens møbler er ikke noget frem endnu. De er undervejs i en container. Men nu skal møblerne måske retur til Danmark igen. - Jeg glæder mig så meget til at se mine veninder igen. Og til at skulle starte til musik og springgymnastik, siger hun. Im Nielsen har for alvor fået vendt op og ned på sit liv i disse dage. Fra kulde til hedebølge, fra masser af venner, til næsten ingen. Fra et skoleliv på bænken, til en hverdag uden den store aktivitet, udover at give kaninerne mad. Og nu, hvor der er udsigt til at kunne vende tilbage til Danmark, er alt næsten ved det gamle: - Nu kan jeg kende Im igen. Hun er glad, og det er det eneste jeg tænker på, fortæller hendes mor Suditha Nielsen. Stadig hård læsning man kniber en tåre Mvh. Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.