Se indlæg
 Udskriv debat
Emirates tilbud.
Lung Yao
http://www.emirat...fares.aspx

Værd at overveje, selv med de 4 timer ophold i Dubai er det at foretrække, når man lige tænker på den gode service om bord, 30 kg + 10kg håndbagage, gode indkøbs muligheder i Dubais lufthavn [husk ved betalingen selv med en danske Visa kort(eller andet kort) at beløbet skal være i deres egen valuta].
Og så får man fornøjelsen at flyve med A380 til og fra BKK .

P.S. en til fordel med Emirates, jeg ved ikke om det forefindes hos TG eller SAS ?

ICE TV Live : Real Time News and Sport

http://www.emirat...-live.aspx

.
Redigeret af Lung Yao d. 15/11-2013 15:45
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Dalton
Jeg har købt billet i jan/februar med den korte vente tid til 5200,- (7 uger) for ca 1 måned siden, den samme billet står nu til ca. 7000,-
De fleste gange er de billige billetter med laaaang ventetid i Dubai, men må indrømme at jeg ikke lige har checket lung Yao´s link.

Lige en lille rettelse: håndbagagen må kun veje 7 kg, dog plus rimelige todfrie indkøb.

Dalton

juj
Fik 1 med dem udrejse 7 Januar retur 1 Maj 5100kr købt ca. 2 måneder siden. Jeg har ikke rejst med dem før så er rimelig spændt på at rejse med dem. Man kan vel veksle i lufthavnen, hvis man $ eller € med ? Så der er mulighed for at handle lidt, bruger nødig mine kreditkort i udlandet.

keniko
Kan absolut kun anbefales. Vi har rejst med dem flere gange. Sidste år kr. 3600.- pr. person vente tid 2,3 time ud og 2,55 hjem. Fordelen udover den ekstra baggage er, at jeg kan medbringe mit golfsæt U/B.

MVH

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Bjarne
Vi er typisk i Thailand et par gange om året. Den seneste halve snes år har vi udelukkende benyttet Emirates, når turen er gået til Thailand. Af 3 årsager:

1. Selskabet er fremragende - ingen tilfældighed, at Emirates altid er med i toppen, når verdens bedste selskaber kåres. I år som det bedste.

2. Min aldrende bagperron har vanskeligt ved at indstille sig på 11-12 timer i samme flysæde. 2 x 6 timer går fint, og det passer lige til Hamburg-Dubai-Bangkok eller nu København-Dubai-Bangkok. Det er faktisk behageligt med et break, hvor vi drikker kaffe, en øl, får lidt at spise og måske shopper lidt i den fantastiske lufthavn.

3. Jeg er ikke totalt Emirates-freak, men tjekker altid muligheder og priser. Ikke desto mindre havner jeg altså hos Emirates, hvor prisen i mange tilfælde har været omkring eller under det halve af f. eks. Thai Air.

Tillige fungerer Emirates' pointsystem så rigtig fint. Gennem årene har vi kunnet købe mange fine kvalitetsvarer i Skywards-shoppen.

Jeg forsøger altid at finde billetter til god pris og kortest muligt stop i Dubai - 3-4 timer er helt fint. Et par gange har jeg købt ultrabillige billetter med langt stop-over. Vi har så taget et dags-kik på byen Dubai. En gang var billetterne ekstremt billige, og i stedet for at drøne ud i byen, bestilte vi et værelse på det 5-stjernede hotel i lufthavnen, hvor vi kunne sove, slappe af, se tv, gå i bad og lige stikke ned i terminalen og handle. Selv med værelse på luksushotel, var Emirates langt billigere end flere af de andre selskaber.

Blot lidt info om, hvorfor vi som regel vælger Emirates - næste gang om 14 dage.

Lung Yao
Dalton skrev:
Jeg har købt billet i jan/februar med den korte vente tid til 5200,- (7 uger) for ca 1 måned siden, den samme billet står nu til ca. 7000,-
De fleste gange er de billige billetter med laaaang ventetid i Dubai, men må indrømme at jeg ikke lige har checket lung Yao´s link.
Lige en lille rettelse: håndbagagen må kun veje 7 kg, dog plus rimelige todfrie indkøb. Dalton

Tak for rettelsen, jeg var ikke helt sikkert om det var 7 eller 10, men kan tilføje at de ikke er "nidkær" som Thai er blevet siden de udskiftede B747 med 777.
De lange ventetider er forskelige, afhængigt af udrejse dagen og især hjemturen kan vare over 20 T, hvis det er den med 2 mellem landinger: BKK-HK-DUB-CPH.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
juj skrev:
...................................................................................
Man kan vel veksle i lufthavnen, hvis man $ eller € med ? Så der er mulighed for at handle lidt, bruger nødig mine kreditkort i udlandet.

Som de siger i LOS: Up To You. Og jeg er sikkert at der ikke ville ske noget at du bruger dine Visa kort i DBX, medmindre at du vil helst "ikke spores".Wink
Derfor skrev jeg at man skal helst betale med deres valuta (Dirham), da du får lige som i mange andre lufthavner en dårlig vekselkurs.
Sidste år lod jeg det kom på en prøve og købte 2 ens flasker Rom i Taxfree, den ene (omregnet) i DKr (de bruger først $) og den anden i Dirham. Da jeg senere ankom til DK, så jeg på min bank opgørelse at der var en pris forskel på 12 kr.(dyreste, den betalt i Dkr) Ja, peanuts, men i princippet burde det være højst et par kr.

P.S. Nice to know:

Værdien af dirham har siden 80’erne været fastlåst til den amerikanske dollar.

En god tommelfingerregel er, at en dirham er lig med halvanden krone.

Kreditkort
Kreditkort som Visa og MasterCard kan bruges overalt som betalingsmiddel overalt i Dubai.
Dubai Valuta - Kreditkort: Du kan betale med kort på restauranter, i butikker og på hoteller.
Det kan dog være en fordel at have lidt kontanter på sig. Dem kan du hæve i en af de mange hæveautomater, som du ligeledes finder overalt i byen.
Der er altså ingen grund til at veksle et større kontaktbeløb hjemmefra, inden du tager på ferie i Dubai.

.
Redigeret af Lung Yao d. 16/11-2013 18:18

THansen
Lung Yao skrev:
Tak for rettelsen, jeg var ikke helt sikkert om det var 7 eller 10, men kan tilføje at de ikke er "nidkær" som Thai er blevet siden de udskiftede B747 med 777.
De lange ventetider er forskelige, afhængigt af udrejse dagen og især hjemturen kan vare over 20 T, hvis det er den med 2 mellem landinger: BKK-HK-DUB-CPH.

.

Er der mulighed for en uddybning af det markerede? (Hvis det ikke er for meget OT) Det kunne være interessant information for os som stadig flyver med Thai og som 'desværre' har investeret i en håndbagagevægt som konsekvent viser for lidt Tuttelu Tralla

jens
Bjarne skrev:

Vi er typisk i Thailand et par gange om året. Den seneste halve snes år har vi udelukkende benyttet Emirates, når turen er gået til Thailand. Af 3 årsager:

1. Selskabet er fremragende - ingen tilfældighed, at Emirates altid er med i toppen, når verdens bedste selskaber kåres. I år som det bedste.

2. Min aldrende bagperron har vanskeligt ved at indstille sig på 11-12 timer i samme flysæde. 2 x 6 timer går fint, og det passer lige til Hamburg-Dubai-Bangkok eller nu København-Dubai-Bangkok. Det er faktisk behageligt med et break, hvor vi drikker kaffe, en øl, får lidt at spise og måske shopper lidt i den fantastiske lufthavn.

3. Jeg er ikke totalt Emirates-freak, men tjekker altid muligheder og priser. Ikke desto mindre havner jeg altså hos Emirates, hvor prisen i mange tilfælde har været omkring eller under det halve af f. eks. Thai Air.

Tillige fungerer Emirates' pointsystem så rigtig fint. Gennem årene har vi kunnet købe mange fine kvalitetsvarer i Skywards-shoppen.

Jeg forsøger altid at finde billetter til god pris og kortest muligt stop i Dubai - 3-4 timer er helt fint. Et par gange har jeg købt ultrabillige billetter med langt stop-over. Vi har så taget et dags-kik på byen Dubai. En gang var billetterne ekstremt billige, og i stedet for at drøne ud i byen, bestilte vi et værelse på det 5-stjernede hotel i lufthavnen, hvor vi kunne sove, slappe af, se tv, gå i bad og lige stikke ned i terminalen og handle. Selv med værelse på luksushotel, var Emirates langt billigere end flere af de andre selskaber.

Blot lidt info om, hvorfor vi som regel vælger Emirates - næste gang om 14 dage.

Lige mine ord du skriver her, vi var så dumme at hoppe på Qatar airs tilbud sidst, en ting er 200% sikkert det er ikke deres økonomiklasse eller det hul de kalder en lufthavn i doha der har gjort dem til verdens bedste flyselskab.
Også må deres 787 have de smalleste sæder der findes på økonomiklasse i et rutefly, de er ikke for bredde i Emirates b777 men væsentlig bredere en dem i qatars b787.

Så konen har bestemt det bliver Emirates fremover fra Hamborg lufthavn.

Lung Yao
THansen skrev:
......................................
..................................................
Er der mulighed for en uddybning af det markerede? (Hvis det ikke er for meget OT) Det kunne være interessant information for os som stadig flyver med Thai og som 'desværre' har investeret i en håndbagagevægt som konsekvent viser for lidt Tuttelu Tralla

Eneste uddybning (dokumentation) jeg kan levere, er at sidste uge skulle en bekendt flyve til LOS, og havde en del baggage med. Som sædvanligt (alle gøre det jo) havde hun proppet en lille kuffert der skulle som "håndbagage". Først fik hun at vide at den SKULLE vejes og da display viste 14kg, skulle hun enten ommøblere tingene eller efterlade dem her i DK. Begrundelsen var: "sikkerhed", at det ville være risikabelt at få sådan tung kuffert i hovedet. Men er det ikke mere mulighed netop i sådan tilfælde at sætte den under sædet ?

.

Lung Yao
Emirates er måske snart på vej til at udkonkurrere andre selskabers flyvninger til Østen:

http://www.check-...on_GU2A0ps

http://www.busine...60-mia.-kr

.
Redigeret af Lung Yao d. 18/11-2013 12:56

Anonym Bruger
Lung Yao skrev:
Eneste uddybning (dokumentation) jeg kan levere, er at sidste uge skulle en bekendt flyve til LOS, og havde en del baggage med. Som sædvanligt (alle gøre det jo) havde hun proppet en lille kuffert der skulle som "håndbagage". Først fik hun at vide at den SKULLE vejes og da display viste 14kg, skulle hun enten ommøblere tingene eller efterlade dem her i DK. Begrundelsen var: "sikkerhed", at det ville være risikabelt at få sådan tung kuffert i hovedet. Men er det ikke mere mulighed netop i sådan tilfælde at sætte den under sædet ?

Ahh så forstår jeg det bedre, det var her i København. De har mig bekendt altid være mere krævende i forhold til baggagen i København end i BKK. Jeg har da et par gange fået vejet håndbagagen i København og også fået af vide at den var for tung. Så måtte jeg tage min bærbare computer op af tasken så jeg kunne lægge den ned igen bagefter :-)

Men det ville passe mig fint hvis de håndhævede det med håndbagagen. Så ville man være rimeligt sikker på at kunne få plads til sine ting.

Hvad angår baggage mængden så har vi altid det omvendte problem. Halvtomme kufferter til Bangkok og fuldstændigt proppet å vej hjem. i sommers var vi oppe på 120 kg på vej hjem.

juj
Tak for info Lung Yao, jeg har nu ikke noget at skjule, vil bare gerne vide hvad det koster at bruge mine kreditkort inden jeg svinger dem.

Jeg har også prøvet Qatar og det gør jeg aldrig igen, død syg lufthavn i Doha og lang ventetid, plus dårlig service, hvordan de har kunnet blive kåret som de bedste er mig en gåde.

Glæder mig til at prøve Emiraterne, og komme tilbage til Phuket.Yo baby

Lung Yao
TomDK skrev :
.........................
...................................
Halvtomme kufferter til Bangkok og fuldstændigt proppet å vej hjem. i sommers var vi oppe på 120 kg på vej hjem.

Hvornår skal du af sted til LOS igen . Wink Smile Smile

.

THansen
Lung Yao skrev:

THansen skrev:
......................................
..................................................

.

Tak for info Smile

Jeg havde frygtet, at du med 'nidkær' mente at Thai Airways havde strammet væsentligt op omkring vægtgrænsen på 7 kg for håndbagage, og det ville måske også være en forhastet konklusion at drage på baggrund af din (og TomDK's) historier.

Lung Yao
THansen.
Jo, Thai Airways har delvis strammet på vægt krav for håndbagage fra CPH , i forhold til før da de fløj med B747.
Der er sikkert nogle som har fået lov til 3/4 kg extra, men det er mere "undtagelsen" end reglen. Og ofte har jeg oplevet at se disse "pendlere" (oveni købet med Sølvkort) som havde måske kun håndbagage med , og den næste i rækken der havde 25 Kg skulle betale for overvægt.

.

jens
Jeg tror det er worldwide de har strammet op på vægten af håndbagagen ved thai.
Dette er en følge af den hændelse de havde med turbulens i august under indflyvning til Hongkong , hvor adskillige blev kvæstet af flyvende håndbagage.
Hvis du søger efter artikler om hændelsen kan du se flere billeder af smadrede låger på overskabene, det var en A380.

Spring til debat: