Se indlæg
 Udskriv debat
Internetforbindelse.
finn-lis
Har lejlighed i View Talay 5C. Vil gerne have en god internetforbindelse med en årlig kontrakt
til en udbyder.
Ønsker 4mb.
Hvad skal jeg vælge, TOT, Sophon eller måske en tredie.
Hører gerne fra nogen der har erfaringer i Jomtien.

Anonym Bruger
finn-lis skrev:

Har lejlighed i View Talay 5C. Vil gerne have en god internetforbindelse med en årlig kontrakt
til en udbyder.
Ønsker 4mb.
Hvad skal jeg vælge, TOT, Sophon eller måske en tredie.
Hører gerne fra nogen der har erfaringer i Jomtien.

Bor tæt på jer...

Og har 3 BB, som vel nok er det mest populære. Kan fås i bla. 9 mbit for 600 bht pr måned, hvilket er ok for de fleste.
Næste pakke er 13 Mbit til 900 bht.

ToT er også populært og vil meget gerne høre fra brugere her, da jeg ikke selv
har erfaring med dem. Kvalitet, pris og driftsikkerhed.?

handy
Og har 3 BB, som vel nok er det mest populære. Kan fås i bla. 9 mbit for 600 bht pr måned, hvilket er ok for de fleste.

ja og nu også 30 mbit til 1200 pr md vi er 3 der deler en til 600 pr md den er 10 når jeg måler den som reglen.....men vi vil prøve og høre om vi kan skifte til 30m da jeg også har smart tv og det skal køre uden at hakke...god weekend

Anonym Bruger
handy skrev:

ja og nu også 30 mbit til 1200 pr md vi er 3 der deler en til 600 pr md den er 10 når jeg måler den som reglen.....men vi vil prøve og høre om vi kan skifte til 30m da jeg også har smart tv og det skal køre uden at hakke...god weekend

Hej Handy,

Vi er 4 på eén 13 Mbit forbindelse, som slår ud på 14 Mbit ned og 1 op.

Brug ikke 3BB's egen måler, men denne, som er mere præcis:

http://www.speedt...

vandango
DK 3BB's testservere er ikke på dit link.

Når jeg er på 3BB i Korat, kommer de danske sider som "skidt ud af en spædekalv", jeg har stort set ikke nogen ventetider. Wink

Desværre er 3BB's testserver nede lige nu.
Redigeret af vandango d. 22/11-2013 14:53

Longway
Jeg har en 10'er ved 3BB. Jeg synes at der stor forskel paa hastigheden afhaengig af hvornaar man er paa.

Mellem 17. og 19. er hastigheden ikke optimal, men ellers koere det skam perfekt.
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Anonym Bruger
vandango skrev:

Når jeg er på 3BB i Korat, kommer de danske sider som "skidt ud af en spædekalv", jeg har stort set ikke nogen ventetider. Wink

Nej, selvfølgelig er 3BB, ikke på mit link...

Læs hvad jeg skriver.

Anonym Bruger
Longway skrev:

Jeg har en 10'er ved 3BB. Jeg synes at der stor forskel paa hastigheden afhaengig af hvornaar man er paa.

Mellem 17. og 19. er hastigheden ikke optimal, men ellers koere det skam perfekt.

Og i weekenderne, når Thai'erne har fået gnedet søvnen ud af øjnene, falder hastigheden på alle
internet forbindelser.!

vandango
DK skrev:

vandango skrev:

Læs hvad jeg skriver.

Jeg har læst hvad du skriver, men køber ikke din påstand om hvad der er præcist eller ej.

Internettesten kommer fra samme firma læs OOKLA, om det er dit link, eller testserveren hos 3BB, stammer testen fra samme firma.

Nåh ja, når jeg tester på dit link, får jeg 5 forskellige servere i Bangkok.

De viser hver - forskellige hastigheder samt forskellig ping, kan ikke bruge det til noget som helst.
Redigeret af vandango d. 22/11-2013 15:48

Anonym Bruger
vandango skrev:

DK skrev:

vandango skrev:

Læs hvad jeg skriver.

Jeg har læst hvad du skriver, men køber ikke din påstand om hvad der er præcist eller ej.

Internettesten kommer fra samme firma læs OOKLA, om det er dit link, eller testserveren hos 3BB, stammer testen fra samme firma.

De viser hver - forskellige hastigheder samt forskellig ping, kan ikke bruge det til noget som helst.

Det var jo kedeligt Van Blanko, så må du finde noget som er bedre. Good Luck.

Og når du har fundet det, vil medlemmerne her, sikkert blive henrykte over at få lov at dele din viden.

vandango
Nu ikke tøsefornærmet DK.

Ønsker dig en rigtig god weekend. Wink

Anonym Bruger
vandango skrev:

Nu ikke tøsefornærmet DK.

Ønsker dig en rigtig god weekend. Wink

Fornærmet...?

Hvorfor.? Overhovedet ikke. Venter blot spændt på dit input til os medlemmer, på noget som
i forbindelse med internet test er bedre og som du kan godkende.

God weekend
Redigeret af Anonym Bruger d. 22/11-2013 16:29

vandango
DK - er snart i Thailand, jeg vil lave nogle test og ligge dem i denne tråd.

Var selv lidt overrasket sidst jeg gjorde det, det virkede til, at der var hul igennem direkte til Danmark.
Skal lige nævnes, at jeg står op omkring 4.30 - 5.00 om morgenen, laver kaffe og går på internettet, thai'erne sover måske derfor at der er god fart på?

Vil så bl.a. bruge testen du linker til.

Fortsat god weekend.

PS. chilliposen er også lidt inde på tidspunkter.

Anonym Bruger
DK skrev:

vandango skrev:

DK skrev:

vandango skrev:

Læs hvad jeg skriver.

Det var jo kedeligt Van Blanko, så må du finde noget som er bedre. Good Luck.

Og når du har fundet det, vil medlemmerne her, sikkert blive henrykte over at få lov at dele din viden.

Så skriver du:

DK - er snart i Thailand, jeg vil lave nogle test og ligge dem i denne tråd.

Var selv lidt overrasket sidst jeg gjorde det, det virkede til, at der var hul igennem direkte til Danmark.
Skal lige nævnes, at jeg står op omkring 4.30 - 5.00 om morgenen, laver kaffe og går på internettet, thai'erne sover måske derfor at der er god fart på?

Vil så bl.a. bruge testen du linker til.

Kan du selv følge med.?

Før kunne du ikke bruge mit link, til noget som helst...Dette til trods for at 3BB's installatører, bruger
dette ved check af installationer.
Du kan åbenbart ikke selv bidrage med noget bedre. Og nu kan du pludselig godt bruge linket, til din speedtest.
Men ok, spændende hvad du kommer frem til, når du får lavet dine egne test.

vandango
Testede forbindelsen til en server i Danmark fra Korat med 3BB wifi.
Det burde næsten ikke kunne lade sig gøre.

www.speedtest.net/result/3134333887.png

Samme test fra Korat til Bangkok.

www.speedtest.net/result/3134343129.png
Redigeret af vandango d. 30/11-2013 04:15

Anonym Bruger
vandango skrev:

Testede forbindelsen til en server i Danmark fra Korat med 3BB wifi.
Det burde næsten ikke kunne lade sig gøre.

www.speedtest.net/result/3134333887.png

Samme test fra Korat til Bangkok
www.speedtest.net/result/3134343129.png

SURPRISE.!

Du opnår stor set de samme værdier som vi andre gør her.

I øvrigt, godt at se, at du til trods for dine fordomme og udtalelser, om værdien af OOKLA speedtest,
(citat: kan ikke bruge det til noget som helst) alligevel godt kunne bruge linket til den.
Men selvfølgelig man har en mening, til man får en ny.

Anonym Bruger
Mangler i øvrigt (Finn-Lis) tråd starter's kommentar...

Fik du din internet forbindelse på plads.?

Og hvilket selskab valgte du.?

Gamba
Har lige fået 3BB fiber net til 1200 B./Md. Giver 36 Mb./3Mb. og til DK fra 16Mb/3Mb og op. Upload er tilsyneladende upåvirket. Det virker ret godt til prisen. Smile

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
handy
Lyder godt det fibernet virker Gamba det skal vi også ha når min nabo for taget sig sammen.......forsat god søndag.

Anonym Bruger
Gamba skrev:

Har lige fået 3BB fiber net til 1200 B./Md. Giver 36 Mb./3Mb. og til DK fra 16Mb/3Mb og op. Upload er tilsyneladende upåvirket. Det virker ret godt til prisen. Smile

Har allerede lagt billet ind hos 3BB, som desværre endnu ikke dækker vores område.

Spring til debat: