Se indlæg
 Udskriv debat
Dit budget i Thailand?
Mykland
Fotofreak skrev:

hugoboerge skrev: Ligeesom de fedtede hamburgers udenfor Nana Plaza ?

Dem vifter Du bare væk, og udsøger en nydelig kvinde/katoy efter dit ønske/prisformåen Smile

M.v.h. Fotofreak

Haha Pfft

Robert Kronberg
Hvad i alverden er en durum, som er uden for på gaden i Pattaya?

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Crafack
Jeg tror de med "Durum" mener en durum-kebab. En pandekage (af pizzadej (med durum-mel)) med kebabfyld.

Om de fås på gaden i Pattaya aner jeg ikke. Har aldrig været der, og kiger ikke efter den slags specialiteter i Thailand.

/Crafack

sabaitoo
Det er denundebövlende ved at blive kompliceret Smile

Dansk Arabisk
Durum og Shawarma

Tyrkisk

Döner ( Döner- Kebab hvis det skal være helt korrekt ) :

http://germanstor.../doner.jpg

Yufka, som ikke er en Döner : http://s3.amazona...1341148412

Longway
Stop nu, de fordomme om maend som tager til thailand er jo ved at holde stik...

Hammer
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
hugoboerge
Longway skrev:

Stop nu, de fordomme om maend som tager til thailand er jo ved at holde stik...

Hammer

Ja, de rejser til Thailand for at faa noget "durum"Smile

milex
Utroligt at så meget naivt/enfoldigt sludder fra TS kan afstedkomme så laaaang en tråd.

hugoboerge
milex skrev:

Utroligt at så meget naivt/enfoldigt sludder fra TS kan afstedkomme så laaaang en tråd.

TS allerfoerste traad naaede "kun" op paa 66 indlaeg. Det var her han fik alle de svar som han nu har spurgt om igen.

Jonas22
hugoboerge skrev:

milex skrev:

TS allerfoerste traad naaede "kun" op paa 66 indlaeg. Det var her han fik alle de svar som han nu har spurgt om igen.

Fik jeg andres budget og vide, samt links til diverse hjemmesider, som der i denne tråd blev spurgt om? Hmm Wink

milex
Ok - - mit budget er 888 bath pr. dag Men det er stramt! Og huset er købt og betalt.

Og så har jeg hørt om noget der hedder Google - men ved ikke rigtig hvad det er.

hugoboerge
Jonas22 skrev:

hugoboerge skrev:

milex skrev:

Fik jeg andres budget og vide, samt links til diverse hjemmesider, som der i denne tråd blev spurgt om? Hmm Wink

Det maa du afgoere med dig selv.

I begge traade har du faaet gode raad plus links og hvad ved jeg. Eet af raadene var bl.a. google search for "Houses/apartments for rent in ................". Prikkerne kan du saa selv skifte ud med Thailand, Pattaya, Hua Hin, Chiangmai eller Langtboristan eller hvor du ellers har lyst til at rejse hen.

Kim Ludvigsen, bl.a. er da kommet op med en masse brugbare ting og jeg beundrer Kim for hans taalmodighed med TS.

God tur naar den tid kommer.

maichai
Read the rules
Jeg kender thaier der har et budget på 20 bath om dagen eller sommetider på 100 bath om ugen Men de spiser sundt Thaimad og ikke Araber & Tyrker mad Angel
Så Jonas 22 dit budget vil være afhængigt af hvordan du vil leve
Og hvis du vil leve af alt det usunde Fastfood så lad være med at slæbe Thaipiger med ud at spise det de bliver fede af det i gode gamle dage var pigerne sku kønne og slanke nu er der mange der har falang food lang tid og det ses på deres fede kroppe
God mandag
Mvh. maichai
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

patirak
Jonas22 skrev:

Bemærk, at selvom pigen ikke snakker om penge, så forventer hun at få betaling. Pigerne på disko­te­ker­ne, i shop­ping­cen­tre­ne, eller hvor du ellers kan finde dem, er free­lan­cere. De går ikke med dig for dine blå øjnes skyld, uanset hvor blå de ellers måtte være. Tjek siden Sex i Thailand koster.

Mærkeligt. For 3 veninder var sammen på diskotek som jeg også benyttede, og hun købte shots til mig et par gange, spurgte om vi skulle gå et andet sted hen hvor hun også gav 2 drinks, og bagefter betalte 100 baht for taxa som vi steg på i walking street. Så tog vi til hendes sted (hun havde lejet et sted hvor hun gav folk massage) og så fik jeg lov til og se hvordan hun boede, og hvordan hendes ''forretning'' var.

Vi tog videre til mit hotel, var der natten over og intet skete. Jeg kunne ikke sove fordi hun er fremmed, og det bare en naturlig reaktion fra min side af.

Næste morgen spørger hun om jeg vil med hende og hendes transkønnet ven til jomtien beach, og det siger jeg bare ja til. Vi går udenfor, stiger på hendes scooter og kører til hendes massageklinik som hun ejer, hvor hendes ansatte på forhånd har åbnet butikken op. Vi mødes med hendes transkønnet ven der og finder en taxa som kører til Jomtien beach. Taxaen til jomtien beach vælger hun også og betale, for os alle tre. På stranden er der de skide sælgere, og der spørger hun så om jeg vil have noget. Jeg siger nej tak, for jeg er ved og brække mig af lugten fra de blæksprutter, som de selv vælger og købe. Jeg går på 7Eleven med hende og får mig en redbull, og spørger om hun selv skal have noget. Hun vælger kun en vand og den betaler jeg så for. Vi mødes så senere om aften igen, samme sted hvor vi mødtes, og der betaler jeg heler ikke for noget. Hun vil så åbenbart med tilbage til mit hotel senere på natten, og det siger jeg bare okay til. Der sker heller intet der (heldigvis) og der er heller intet søvn den nat.

Næste dag mødes vi så samme sted igen, og der har hun endnu ikke bestilt noget da vi er der, så hun bestiller en breezer og jeg bestiller en øl. Der vælger jeg så og betale dog, men resten af aften betaler hun selv. Senere går vi et andet sted hen (Ibar som ligger i walking street) og der køber jeg en breezer til hende og en øl til mig. Vi sætter os ved et bord hvor der sidder 2 andre piger, og som den venlige dansker jeg er, så rækker jeg da hånden ud og siger goddag til dem, for det gør man jo i Danmark. Hende jeg har slæbt med synes ikke om det, og hun hælder så hendes breezer ned af ryggen på mig, og fra der efter snakker jeg ikke med hende mere, og forlader stedet.

Så hvad forventede denne pige? Alt ialt var det jo hende som havde brugt flest penge på mig, end omvendt, og hun havde selv en massageklinik med ansatte som hun betalte. Vi kom det samme sted som vi hele tiden gør, og der er intet. Vi snakker bare simpelthen ikke til hinanden mere, og andet er der ikke. Ikke noget med opkrævning af penge eller noget andet..

Jeg har så en flaske Johnny walker red label på det diskotek, som jeg vælger ikke og skulle have mere af.

Diskotekets ejer har så en søster som er på besøg, og hun er der med en italiensk fyr (hun var fra Malaysia, men var på besøg i Pattaya for og besøge sin bror, som ejer stedet)
Da jeg så levere min red label tilbage og vil spille pool resten af aften istedet, så giver jeg den til en af de ansatte, lige der hvor diskotekets søster sidder.
20 minutter senere kommer diskotekets ejers søster så hen til mig, og hun spørger om jeg ikke kommer over og drikker med hende og den italienske fyr, som sammen har en Jack D og noget sodavand. Hun siger jeg ikke behøver og betale, bare at jeg skal join dem. Jeg siger ikke nej til gratis drikkelse, så jeg joiner jo og sparer de penge.

Ved midnat går hendes italienske fyr (fin fyr iøvrigt) da flasken alligevel er blevet tom. Jeg vælger så og få min Johnny Walker red label tilbage og køber nogle sodavand til og drikke det med. Jeg ved ikke lige hvorfor, men pludselig skal jeg åbenbart kysse med pigen, og så snakker vi ellers bare, og jeg fortæller hende så om den situation med den tøs som hældte sin breezer ned af ryggen på mig, og hun mente så at hun var sammen med mig fordi hun kunne lide mig, for hvorfor skulle hun ellers selv bruge penge på mig? Nå, aften går videre og der bliver spillet billiard og drukket hele natten. Om hun kun ville have penge i kassen til sin bror, kan der måske være noget om. Men jeg er på ingen måde en fyr som folk får penge af for og hænge ud med, eller være sammen med på nogen måde. Det vil heller ikke forekomme under mit 2 års ophold, og det giver jeg også klart udtryk for fra starten af, hvis jeg skal hænge ud med nogle piger derfra. De kan så glæde sig over og kunne benytte fitness i det kompleks som jeg bor i, og benytte sig af den pool som der er. Det ser jeg ikke rigtig som en udnyttelse af mig, da jeg jo også helst ser at jeg har andre og være sammen med under mit ophold i landet.

Så hvorfor var tøsen sammen med mig i 2-4 dage? Ifølge teksten (fundet på http://rejse-til-...-long-time så var det fordi at hun ville have mine penge.
Men sådan endte det jo ikke, og der var heller aldrig tale om penge, eller hentydninger på nogle som helst måder.

Går jeg så under den ene procent, som er heldige nok til og kunne tiltrække dem uden penge? Eller nåede vi bare ikke så langt hvor hun begyndte og opkræve penge? Det bør ældre (men garvede) mennesker som jer vel vide, for jeg er jo ny i landet og kender ikke til deres tricks Wink

Hej Jonas,

Sjovt at høre at du hygger dig med pigerne her i Thailand. Umiddelbart kan man have mange sjove oplevelser med pigerne her i Thailand. Dog vil jeg sige, at du selv sætter standarden og nok skal forvente at skulle skifte bar og/eller omgangskreds ret ofte, hvis du gerne vil have mange billige byture med pigerne her.

I forhold til "den ene procent", så vil jeg sige at stort set alle vestlige mænd, der besøger Thailand som turister oplever sig selv som værende den ene procent. Det lykkedes underligt nok også dem alle at finde en pige, som bare er helt anderledes end de andres piger... Smile

Så "Jo", du tilhører den "ene procent" og kan bare det der med pigerne. God ferie! Wink

patirak
Jonas22 skrev:

Amagerdreng

Det fint nok at du fyrer 40.000 / 200.000 baht af på 30 dage, men sådan skal mit budget ikke være i 720 dage. Jeg klarer mig ganske glimrende med det budget som jeg har sammensat, og som er et budget hvor jeg ved at jeg ikke kommer til og mangle noget. Det er ikke en ferie men et længerevarende ophold hvor der ikke nødvendigvis skal fyres masser af penge af hver eneste dag, som hvis det var en ferie.

Jeg ser mit ophold som noget der skal prøves, men uden og leve rigt og i luksus. som det vidst må være med 200.000 baht til 30 dage, eller et dagligt budget på 6777 baht.

Ved længere ophold på 2 år så er der lige nogle ting, som du skal tænke over rent økonomisk.

1) Visa... Du skal på visaruns... Det koster.
2) Du vil gerne rejse rundt. Det koster mere end at bo samme sted.
3) Sygeforsikring. Ved længerevarende ophold, så kan du ikke nøjes med en alm. rejseforsikring.

Derudover så kan jeg ikke lade være med at stille spørgsmålet:

"Hvad pokker vil du lave i Thailand i 2 år? - uden at have et arbejde?" Jeg mener... både strandene, pigerne og festerne osv. bliver altså kedelige efter ganske kort tid.

Longway
Mht. visaruns, er der saa skaaret kraftigt ned paa det, forhen kunne man koere paa det i flere aar, men gaar ikke mere.

Jeg gaar ud fra at vi taler alm. turisvisa.

Jeg kan huske da jeg koerte paa visaruns, sidste gang, ja der fik jeg 15. dage og derefter var der lukket.

Mange fik sig en slem overraskelse dengang, mange inkl. mig selv fik saa et ED. visa, men det koster jo ogsaa kassen.
Mvh. Chiliposen.

hugoboerge
Longway skrev:

Mht. visaruns, er der saa skaaret kraftigt ned paa det, forhen kunne man koere paa det i flere aar, men gaar ikke mere.

Jeg kan huske da jeg koerte paa visaruns, sidste gang, ja der fik jeg 15. dage og derefter var der lukket.

Mange fik sig en slem overraskelse dengang, mange inkl. mig selv fik saa et ED. visa, men det koster jo ogsaa kassen.

http://scandasia....visa-runs/

maichai
Longway skrev
Mange fik sig en slem overraskelse dengang, mange inkl. mig selv fik saa et
ED. visa, men det koster jo ogsaa kassen.

Longway hvad er et ED visa jeg nøjes da med et 1 års visa til 1900 bath hvert år
Mvh Maichai
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

THansen
hugoboerge skrev:

Longway skrev:

Har du læst artiklen?

hugoboerge
THansen skrev:

hugoboerge skrev:

Longway skrev:

Har du læst artiklen?

JA - som jeg laeser det saa vil de vaere efter personer som runder Malaysia fra bl.a. fra Thailand i blot eet doegn eller herunder. Men maaske har jeg misforstaaet noget ?

“Effective immediately, those who make three consecutive U-turns into the country will be held for questioning."

Longway
Et ED. visa er et education visa, altsaa et slags studenter visa, det koerte jeg paa i nogle aar.

Nu koere jeg paa retirement visa.

Jeg har nu laest artiklen, synes at den er noget forvirende.

Eftersom Jonas efter eget udsagn er en ung og traenet fyr, kunne jeg da godt taenke mig at vide, hvilket visa han har taenkt sig at benytte.

Maaske visareglerne er lidt stramme, netop for at undgaa braldereroeve, dem findes der jo en del af i det unge klientel.
Mvh. Chiliposen.

Spring til debat: