Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hvor mange lande har du besøgt?
|
|
| maik |
Lagt på d. 01/12-2013 06:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Her under er der et link til en side, hvor du kan 'krydse af' ud for de lande du har besøgt. http://www.listch...?ref=share Jeg havde besøgt 29, men jeg kender nogle som har besøgt mange flere. Redigeret af maik d. 01/12-2013 07:23 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/12-2013 07:51
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
maik skrev: Her under er der et link til en side, hvor du kan 'krydse af' ud for de lande du har besøgt. .. http://www.listch...?ref=share Jeg havde besøgt 29, men jeg kender nogle som har besøgt mange flere. Jeg kom op paa 34. Laeg maerke til at Burma/Myanmar figurerer to steder. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/12-2013 08:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Inden I sætter næsen alt for højt mod sky, skal I lige være opmærksomme på, at de "rigtige" globetrotter ikke medregner et land, medmindre man har været der i et vist antal dage. Jeg husker ikke lige, om det er to eller tre dage. Jeg kan fx ikke medregne Tyrkiet, selvom jeg har været der omkring 10 gange (mellemlanding). |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 01/12-2013 08:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
43 blev det til...
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 01/12-2013 09:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Orja.... 7!!! Norge, Sverige, Østtyskland, Vesttyskland, Thailand, Jylland og Bornholm.... God Søndag
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 01/12-2013 10:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
det blev til 29 lande.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 01/12-2013 10:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
52 lande blev det til, jeg må lige tilføje at jeg har vœret sømand I 33 år, så det er ikke så mœrkeligt at man har vœret et par steder I verden. og de fleste af lande har jeg vœret mange gange. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 01/12-2013 11:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Det blev 22. men også lidt sømand
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 01/12-2013 11:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Nu ved jeg hvorfor jeg ikke gider at rejse rundt mere. 49 lande har jeg arbejdet I på kun 20 år og et par tusinde flyvninger.
|
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 01/12-2013 11:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
kun 37 lande
Kim
|
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 01/12-2013 22:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
40 lande har sejlet langfart som skibskok |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/12-2013 22:54
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hvornår har man besøgt et land, og hvornår har man besøgt en provins i Thailand? Er det nok, at man har stået i en havn eller en lufthavn, eller er det nok, at man har drukket en kop kaffe på en tankstation i Frankrig eller Khon Kaen? Hilsen, Robert |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 01/12-2013 23:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
Jeg hørte en udsendelse i radioen med en globetrotter der sagde at for at få det godkendt skulle man have haft en overnatning i det pågældende land, her havde man så et problem med Vatikanstaten da den ikke har nogen hoteller |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/12-2013 23:07
|
For pokker, så har jeg aldrig været i Burma, Cambodia, Frankrig, Tjekkiet osv. roald skrev: Jeg hørte en udsendelse i radioen med en globetrotter der sagde at for at få det godkendt skulle man have haft en overnatning i det pågældende land, her havde man så et problem med Vatikanstaten da den ikke har nogen hoteller |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 01/12-2013 23:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Hele 11 lande er det blevet til, dog 12 hvis Helgoland må medregnes særskilt ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/12-2013 23:15
|
Jeg har også været forbi Lolland og Jylland. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/12-2013 23:19
|
Min pointe er, at det er latterligt, hvis et transit (eller visa-run) tæller med, men lige så latterligt, hvis en hel dag i et land ikke tæller med, selvom man har været her og der. Hilsen, Robert |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 01/12-2013 23:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Robert Kronberg skrev: Hvornår har man besøgt et land, og hvornår har man besøgt en provins i Thailand? Er det nok, at man har stået i en havn eller en lufthavn, eller er det nok, at man har drukket en kop kaffe på en tankstation i Frankrig eller Khon Kaen? Hilsen, Robert De Berejstes Klub opererer med en 24-timers regel. Information om De Berejstes Klub Hvornår man egentlig har været i et land, er naturligvis et spørgsmål til evig diskussion. Her har vi valgt at kræve, at man har været i landet i 24 sammenhængende timer (det accepteres dog at nogle af disse tilbringes ombord i en båd), ligesom at vi har defineret at transitophold i lufthavne uanset længde ikke tæller. Om dette er det optimale kan altid diskuteres, men det er altså, hvad vi har valgt. Og den samme regel gælder for territorier og kontinenter. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/12-2013 23:23
|
Jamen, så har jeg ikke været i Cambodia, fordi jeg kom om morgenen og gik om aftenen efter en hel dag i landet. Hilsen, Robert THansen skrev: Robert Kronberg skrev: Hvornår har man besøgt et land, og hvornår har man besøgt en provins i Thailand? Er det nok, at man har stået i en havn eller en lufthavn, eller er det nok, at man har drukket en kop kaffe på en tankstation i Frankrig eller Khon Kaen? Hilsen, Robert De Berejstes Klub opererer med en 24-timers regel. Information om De Berejstes Klub Hvornår man egentlig har været i et land, er naturligvis et spørgsmål til evig diskussion. Her har vi valgt at kræve, at man har været i landet i 24 sammenhængende timer (det accepteres dog at nogle af disse tilbringes ombord i en båd), ligesom at vi har defineret at transitophold i lufthavne uanset længde ikke tæller. Om dette er det optimale kan altid diskuteres, men det er altså, hvad vi har valgt. Og den samme regel gælder for territorier og kontinenter. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/12-2013 23:26
|
Jeg har heller aldrig været i Sverige. Og jeg har end ikke været i Tåstrup. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.