Se indlæg|
Thaksin & Yingluck
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/12-2013 16:49
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Longway skrev: [img]http://www.lg.com/us/img/about/photo-library/Art_Flower_Washing_Machine-1.jpg[/img] is not a valid Image. ![]() Lad os lige holde debatten og tråden på et seriøst plan uden de platte barnagtigheder. Har du en mening så kom med den og argumenter for den på et andet plan end med billeder af vaskemaskiner og smileys i tide og utide. Det burde ikke være svært for dig at argumenter for hvorfor ledere som ikke har flertal skal til magten og tilmed ledere som tidligere har prøvet at ændre forfatningen sådan at dem de ikke syntes om blev frataget deres valgret og indflydelse. Ledere som tidligere har tilravet sig magten for blot efterfølgende miste den igen fordi de er blevet forkastet af den brede befolkning. Bare se hvordan et land som Danmark ville se ud hvis alle dem på overførelsesindkomst blev frataget retten til at stemme og have indflydelse på den førte politik og den ret alene tilfaldt dem som forsørgede dem på overførelsesindkomst. Jeg er sikker på at overklassesmilet hurtigt ville blive tørret af mange af dem som ikke gider og kan og byrden på dem som betaler regningen ville blive en del lettere. Alle mennesker drømmer om en bedre fremtid, også dem som er blevet underkuet i generationer og som må sende deres døtre og sønner afsted til en uvis fremtid langt fra deres hjem. Bare fordi man selv har sit på det tørre og kommer fra et land hvor man kan få serveret det hele på en sølvbakke stort set ude at løfte en finger, så kan man vel godt unde andre mennesker lidt medgang også. Mig bekendt beder de fattige i Thailand ikke om ret meget andet end at de ikke vil holdes nede længere. Den første og eneste som endnu har behandlet dem bare lidt som ligeværdige mennesker er Thaksin. Uanset hvad, debattere på et ordentlig plan med argumenter i stedet for med dumme billeder og smileys. Den form for latterliggørelse af andres meninger hører ikke til herinde ligesom et billede af en høne som har plukket sig i røven hellere ikke hører til herinde hver gang du åbner munden. Vi bør have så meget respekt for hinanden herinde at vi kan debattere på et ordentlig plan - også selvom vi ikke er enige. Det skal nødigt ligne den politik vi ofte ser herhjemme mellem rød og blå blok hvor man bare tilsviner hinanden fremfor at fortælle lidt om ens egne fortræffeligheder. Sorry, blev sgu' foraget over den måde man prøver at negligere debatten på. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/12-2013 17:08
|
|
Ja ved valget i 2011 fordelte stemmeandelen sig således: - 48.41% Pheu Thai Party (Yingluck Shinawatra) - 35.15% Democrat Party (Abhisit Vejjajiva) Et resultat anerkendt af de fleste, herunder både Abhisit og hæren mv. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 03/12-2013 17:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Jeg taler stadig om koebestemmer, det er vel ikke noget at blive forarget over, saadan er det vel bare uanset hvem som proever at komme til roret. Vaskemaskinen var saamaend blot en maade at vise at vi vel alle bliver mere eller mindre farvet, afhaengig af hvem vi omgaaes. Jeg skulle da tage meget fejl, hvis jeg ikke selv er blevet farvet. At der saa er enkelte som fornaegter alt negativt om Thaksin forstaar jeg ikke, der er jo braadne kar i begge lejre, baade hos de roede og de gule ! Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/12-2013 18:26
|
|
Emnet købestemmer bliver bla. taget op her: - Vote buying and Thaksin, and the Democrats Tvivler på at nogle af siderne kan sige sig fri for købestemmer. For at komme lidt på afveje: Selv herhjemme "køber" blå og rød blok sig stemmer, dog ikke ligeså direkte men i stedet ved at love bla. skattenedsættelser, velfærd, behandlingsgaranti, fradrag for arbejde, bad 2 gange om ugen, flæskesteg op til jul og lignende (selv medvind på cykelstierne er en person blevet valgt ind på for år tilbage). I bund og grund er det at slikke røv på vælgerne i håb om at få deres stemmer, måske ikke ligeså direkte som åbenlyst at få stukket en pengeseddel i hånden. Men i mine øjne er målet det samme i DK omend midlet er pakket lidt anderledes ind end i Thailand. Med venlig hilsen
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 04/12-2013 12:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Longway skrev: Jeg taler stadig om koebestemmer, det er vel ikke noget at blive forarget over, saadan er det vel bare uanset hvem som proever at komme til roret. Vaskemaskinen var saamaend blot en maade at vise at vi vel alle bliver mere eller mindre farvet, afhaengig af hvem vi omgaaes Jeg skulle da tage meget fejl, hvis jeg ikke selv er blevet farvet. (Er det mon p.g.a.: She WHO must be obbeyed ? ) At der saa er enkelte som fornaegter alt negativt om Thaksin forstaar jeg ikke, der er jo braadne kar i begge lejre, baade hos de roede og de gule ! Og især hvem der betaler mest. Kom ikke og fortaler mig at ALLE der deltog i demonstrationen støtter PAD og at mange af dem ikke vil være til at finde ibland de Røde skjorter hvis/når de selv arrangere en kæmpe moddemonstration til støtte for den sidende regering. For så, vil jeg sige : JAAAAAAAAAAAAAAAAA til: Jeg skulle da tage meget fejl, hvis jeg ikke selv er blevet farvet . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 04/12-2013 13:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Det er klart de fleste går efter det bedste tilbud. Der har de røde været rigtig dygtig at købe stemmer. F.eks. I Buriram har de været rundt og stemme dørklokker og tilbyde kontanter hvis du underskriver. Selv på Phuket har de været rundt og tilbyde penge. Har nok været det samme over hele Thailand. Sammen med nogle populistiske tilbud til mennesker i små kår og dårlig skolegang kan mennesker virkelig være nem at manipulere.
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 04/12-2013 14:30
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Gamba skrev: Det er klart de fleste går efter det bedste tilbud. Der har de røde været rigtig dygtig at købe stemmer. F.eks. I Buriram har de været rundt og stemme dørklokker og tilbyde kontanter hvis du underskriver. Selv på Phuket har de været rundt og tilbyde penge. Har nok været det samme over hele Thailand. Sammen med nogle populistiske tilbud til mennesker i små kår og dårlig skolegang kan mennesker virkelig være nem at manipulere. dårlig skolegang Det maa vaere et af de stoerste problemer som Thailand har for ingen goer noget ved det, desvaerre. Det er udenadslaere og alle faar et fint certifikat at de har bestaaet det og det. Problemet er at de kan absolut intet. Eleverne laerer heller ikke at taenke selv. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 04/12-2013 17:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Hallo Hugo Børge. Thailand er et land med 65 millioner indbyggere, og det er dem der lever her og har gjort Thailand til hvad det er I dag og I morgen, ja bevares, dem bedre bemidlede og dem der er previligerede på andre måder har rejst til udlandet og fået sig en uddannelse der. Sådan er det også i andre lande de rige og previligerede får en god uddannelse i udlandet. Thiaerne er ikke vœrre uddannet en folk i Singapore, Filipinerne, Indinesien o.s.v. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 04/12-2013 17:49
|
bannok skrev: Hallo Hugo Børge. Thailand er et land med 65 millioner indbyggere, og det er dem der lever her og har gjort Thailand til hvad det er I dag og I morgen, ja bevares, dem bedre bemidlede og dem der er previligerede på andre måder har rejst til udlandet og fået sig en uddannelse der. Sådan er det også i andre lande de rige og previligerede får en god uddannelse i udlandet. Thiaerne er ikke vœrre uddannet en folk i Singapore, Filipinerne, Indinesien o.s.v. Jeg tror du tager grueligt fejl. I en undersoegelse omkring det engelske sprog ligger Thailand som # 55 ud af 61 (saa vidt jeg husker) og det lover godt naar man kommer til den asiatiske union inden for et par aar. At naevne Singapore i denne forbindelse er et komplet fejlslag. Hvis der er nogen der er hoejt uddannede saa kommer de fra Singapore saa tag ikke fejl af det. Jeg tror ikke du har vaeret i Singapore. Jeg har boet der i ca. 10 aar. Jeg tror ikke du har forstaaet mit indlaeg som gaar paa at hvad man mangler her i Thailand er at uddanne folk og at goere skolerne bedre fordi pt er det ren udenadslaere og de laerer desvaerre ikke at taenke sig om og det er her problemet ligger. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 06/12-2013 10:49
|
hugoboerge skrev: bannok skrev: Hallo Hugo Børge. Thailand er et land med 65 millioner indbyggere, og det er dem der lever her og har gjort Thailand til hvad det er I dag og I morgen, ja bevares, dem bedre bemidlede og dem der er previligerede på andre måder har rejst til udlandet og fået sig en uddannelse der. Sådan er det også i andre lande de rige og previligerede får en god uddannelse i udlandet. Thiaerne er ikke vœrre uddannet en folk i Singapore, Filipinerne, Indinesien o.s.v. Jeg tror du tager grueligt fejl. I en undersoegelse omkring det engelske sprog ligger Thailand som # 55 ud af 61 (saa vidt jeg husker) og det lover godt naar man kommer til den asiatiske union inden for et par aar. At naevne Singapore i denne forbindelse er et komplet fejlslag. Hvis der er nogen der er hoejt uddannede saa kommer de fra Singapore saa tag ikke fejl af det. Jeg tror ikke du har vaeret i Singapore. Jeg har boet der i ca. 10 aar. Jeg tror ikke du har forstaaet mit indlaeg som gaar paa at hvad man mangler her i Thailand er at uddanne folk og at goere skolerne bedre fordi pt er det ren udenadslaere og de laerer desvaerre ikke at taenke sig om og det er her problemet ligger. Hr. Hugoborge. Jeg har vœret I Singapore så mange gange at jeg ikke aner hvor mange gange, jeg arbejder for et Singapore firma, jeg har vœret I Singapore på arbejde og på ferie, hvor meget jeg har vœret I Singapore de sidste 30 år ved jeg ikke men det er ikke så få gange. Nu du nœvner udenads lœre, I Thailand, så må jeg lige minde dig om, at I Singapore gør de hvad lœreren siger til ug hver gang og de gør det så godt at de ikke aner hvad de skal stille op når de ikke får besked om at gøre ting, det jeg vil sige er , dem der er uddannet I Singapore er ikke de største problemknusere og beslutningstagere, hvor mange Nobelpris vinder kommer fra Singapore, hvis de var så gode skulle de nok kunne få en Nobelpris I en eller anden viden, men det sker ikke, hvorfor nu det når de er så hulens kloge I Singapore. Thailand er det land I Asien hvor der bliver udgivet mest literature, af al slag, så som bøger aviser o.s.v. Hvor mange kan snakke engelsk I Indonesien, Vietnam, Filippinerne ved jeg ikke, men nu er det så at dem der ikke har så meget brug for engelsk, lœrer ikke engelsk, og de skal nok også klare sig, det er ingen tvilv om at man kan snildt klare sig I Thailand med Thai, også efter unionen, det er ikke alle danskere der snakker tysk og fransk eller spansk,men det er ikke sådan et stort problem faktisk er det slet ikke et problem. Men lige pludselig er det et stort problem at alle I Thailand ikke kan snakke engelsk, hvad er det for noget sludder, hvad der er sket er at alle nu snakker om at alle Thaierne ikke kan engelsk og de skal alle lœre at snake engelsk og det har de fået ind I hovedet, og er det en ting der er svœrt, er det at få det ud af deres hoved igen, altså det at de skal nok klare sig selv om de ikke er experter I engelsk. At fremhœve Singapore som det bedst uddannede folk I Asien eller hele verder er en fejltagelse af de store. Jeg vil påstå at Thaierne er hverken dummere eller klogere end resten af sydøst asien. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/12-2013 11:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
bannok, engelsk er kun ét punkt, hvor thaierne klarer sig ganske ringe. Problemet er selve skolesystemet, der ikke er optimeret til at lære eleverne noget. De skal bare gennem systemet, og det er ikke ukendt at lidt håndører til lærer/skoleinspektør kan klare mere end selv mange timer med næsen i bøgerne. Tag et kig på den seneste PISA-undersøgelse: https://www.pisa2...g+2012.pdf Bemærk, hvor Singapore er placeret sammen med en række andre asiatiske lande, der går meget op i tilegnelse af lærdom. Og bemærk så, hvor thailand er placeret på listen. Til dem, er ikke vil hente PDF'en: Top fem for matematik: Shiang Hai (Kina) Singapore Hong Kong (Kina) Taiwan Korea Læsning: Shiang Hai (Kina) Hong Kong (Kina) Singapore Japan Korea Naturvidenskab: Shiang Hai (Kina) Hong Kong (Kina) Singapore Japan Finland Thailands placeringer: 50, 48, 48 (ud af 65) Det er ikke kun Thailand, der bør være nervøs for fremtiden, det bør vi også være i Danmark og andre vestlige lande. Med hensyn til Nobelpriser, så bare vent med hensyn til de stræberiske asiatiske lande - det er trods alt ikke så længe siden, de har lagt sig i spidsen, så det skal nok komme. Hvor mange chancer Thailand mon har i den forbindelse? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/12-2013 12:42
|
bannok skrev: hugoboerge skrev: bannok skrev: Hallo Hugo Børge. Thailand er et land med 65 millioner indbyggere, og det er dem der lever her og har gjort Thailand til hvad det er I dag og I morgen, ja bevares, dem bedre bemidlede og dem der er previligerede på andre måder har rejst til udlandet og fået sig en uddannelse der. Sådan er det også i andre lande de rige og previligerede får en god uddannelse i udlandet. Thiaerne er ikke vœrre uddannet en folk i Singapore, Filipinerne, Indinesien o.s.v. Jeg tror du tager grueligt fejl. I en undersoegelse omkring det engelske sprog ligger Thailand som # 55 ud af 61 (saa vidt jeg husker) og det lover godt naar man kommer til den asiatiske union inden for et par aar. At naevne Singapore i denne forbindelse er et komplet fejlslag. Hvis der er nogen der er hoejt uddannede saa kommer de fra Singapore saa tag ikke fejl af det. Jeg tror ikke du har vaeret i Singapore. Jeg har boet der i ca. 10 aar. Jeg tror ikke du har forstaaet mit indlaeg som gaar paa at hvad man mangler her i Thailand er at uddanne folk og at goere skolerne bedre fordi pt er det ren udenadslaere og de laerer desvaerre ikke at taenke sig om og det er her problemet ligger. Hr. Hugoborge. Jeg har vœret I Singapore så mange gange at jeg ikke aner hvor mange gange, jeg arbejder for et Singapore firma, jeg har vœret I Singapore på arbejde og på ferie, hvor meget jeg har vœret I Singapore de sidste 30 år ved jeg ikke men det er ikke så få gange. Nu du nœvner udenads lœre, I Thailand, så må jeg lige minde dig om, at I Singapore gør de hvad lœreren siger til ug hver gang og de gør det så godt at de ikke aner hvad de skal stille op når de ikke får besked om at gøre ting, det jeg vil sige er , dem der er uddannet I Singapore er ikke de største problemknusere og beslutningstagere, hvor mange Nobelpris vinder kommer fra Singapore, hvis de var så gode skulle de nok kunne få en Nobelpris I en eller anden viden, men det sker ikke, hvorfor nu det når de er så hulens kloge I Singapore. Thailand er det land I Asien hvor der bliver udgivet mest literature, af al slag, så som bøger aviser o.s.v. Hvor mange kan snakke engelsk I Indonesien, Vietnam, Filippinerne ved jeg ikke, men nu er det så at dem der ikke har så meget brug for engelsk, lœrer ikke engelsk, og de skal nok også klare sig, det er ingen tvilv om at man kan snildt klare sig I Thailand med Thai, også efter unionen, det er ikke alle danskere der snakker tysk og fransk eller spansk,men det er ikke sådan et stort problem faktisk er det slet ikke et problem. Men lige pludselig er det et stort problem at alle I Thailand ikke kan snakke engelsk, hvad er det for noget sludder, hvad der er sket er at alle nu snakker om at alle Thaierne ikke kan engelsk og de skal alle lœre at snake engelsk og det har de fået ind I hovedet, og er det en ting der er svœrt, er det at få det ud af deres hoved igen, altså det at de skal nok klare sig selv om de ikke er experter I engelsk. At fremhœve Singapore som det bedst uddannede folk I Asien eller hele verder er en fejltagelse af de store. Jeg vil påstå at Thaierne er hverken dummere eller klogere end resten af sydøst asien. Nu oensker jeg ikke at kaste mig ud i en laengere redegoerelse for at sammenligne Thailand og Singapore osv. Paa mange omraader naar Thailand ikke Singapore til sokkeholderne, men lad det vaere. Ganske kort dog. Hvad har Singapore af naturlige resourcer ? Ingen. Hvad er deres styrke ? Taenk lige lidt over det. Svaret er: Menneskelige resourcer. Mit indlaeg beroerte at mht engelsk ligger Thailand # 55 ud af 61. Faktum er at undervisningen i Thailand lader meget tilbage at oenske. I de lidt over 2 aar som Yingluck har vaeret PM har der vaeret 4 undervisningsministre og det er ikke saerlig heldigt i mine oejne. Herudover anerkender Thaierne selv at undervisningen i skolerne ikke er god nok. Naar vi kommer dertil hvor den asiatiske union starter, saa vil det vrimle med hoejtuddannede asiatere bl.a. fra Singapore som vil overtage stillinger fra Thaierne. Den der med at der bliver udgivet mest litteratur i Thailand er det per kapita ? Bangkok blev udnaevnt til "Book Capital of the World" tidligere paa aaret og det maa vaere aarets joke. Laes ogsaa den artikel: http://www.nation...10118.html Plus nedenstaaende. New Education Minister says Thai education system needs urgent revamp BANGKOK, 2 July 2013 (NNT) – The newly-appointed Education Minister has said the Thai education system needs a major revamp to enable Thai kids to compete with children in other countries as Asean Community is approaching in less than 3 years’ time. According to Mr Chaturon Chaisang, the newly appointed Education Minister, Thailand needs to revamp its education system to bring it on par with international standard. He said former Education Minister Phongthep Thepkanjana had handed over to him the policies and guidelines for the country’s new education system. He said those were good policies and he needed some time to go over them. He also affirmed that the ministry would adhere to its stance and policies even with a new leader, adding that everything would be the same as it was when Mr Phongthep was in office. The new minister further revealed that he would hold talks with other executives regarding the ministry’s future plan and expected the result to be unveiled within this week. Finally, he promised to work hard and vowed to eliminate corruption in his ministry, saying he would take serious legal actions against corrupt officials for the sake of the people and the country. I rest my case. Mvh. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/12-2013 13:08
|
Kim Ludvigsen skrev: bannok, engelsk er kun ét punkt, hvor thaierne klarer sig ganske ringe. Problemet er selve skolesystemet, der ikke er optimeret til at lære eleverne noget. De skal bare gennem systemet, og det er ikke ukendt at lidt håndører til lærer/skoleinspektør kan klare mere end selv mange timer med næsen i bøgerne. Tag et kig på den seneste PISA-undersøgelse: https://www.pisa2...g+2012.pdf Bemærk, hvor Singapore er placeret sammen med en række andre asiatiske lande, der går meget op i tilegnelse af lærdom. Og bemærk så, hvor thailand er placeret på listen. Til dem, er ikke vil hente PDF'en: Top fem for matematik: Shiang Hai (Kina) Singapore Hong Kong (Kina) Taiwan Korea Læsning: Shiang Hai (Kina) Hong Kong (Kina) Singapore Japan Korea Naturvidenskab: Shiang Hai (Kina) Hong Kong (Kina) Singapore Japan Finland Thailands placeringer: 50, 48, 48 (ud af 65) Det er ikke kun Thailand, der bør være nervøs for fremtiden, det bør vi også være i Danmark og andre vestlige lande. Med hensyn til Nobelpriser, så bare vent med hensyn til de stræberiske asiatiske lande - det er trods alt ikke så længe siden, de har lagt sig i spidsen, så det skal nok komme. Hvor mange chancer Thailand mon har i den forbindelse? Og hvis man ikke kender svarene, saa snyder man og hvem gjorde saa det ? Saamaend Thaksin's soen. Saa snyd og bedrag ligger til familien. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 06/12-2013 15:47
|
Vi kan ikke bruge PISA testerne til en skid for at sige det lige ud. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/12-2013 16:16
|
|
hugoboerge skrev: Faktum er at undervisningen i Thailand lader meget tilbage at oenske. I de lidt over 2 aar som Yingluck har vaeret PM har der vaeret 4 undervisningsministre og det er ikke saerlig heldigt i mine oejne. Ja den tidligere regering gjorde helt sikkert en langt større indsats på området. Fine folk der er inviteret med til at sætte sit præg på uddannelsessystemet i Thailand. Host host.... Med venlig hilsen
|
|
|
| Mykland |
Lagt på d. 06/12-2013 16:49
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
Ha ha, det er sgu da gode gamle Niels, ja så skal det nok blive godt............... |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/12-2013 17:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Vi er ganske vist ude på et sidespor, så undskyld, at jeg fortsætter ad den vej: De skulle hyre nogle mennesker, som har tjek på undervisningssystemets mangler, og som ikke er bange for at erkende det. Voranai Vanijaka fra Bangkok Post ville få min stemme, men der må være andre end ham. Problemet er dog nok så grundlæggende, at det er utroligt svært at ændre det. Det er nok lige så svært som at udrydde korruption og den enormt bremsende frygt for at tabe ansigt. Sidstnævnte har også en god del af skylden for det ringe undervisningssystem. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/12-2013 17:29
|
|
Hende her er kunne også være kandidat og selvom indslaget i linket er om skoleuniformer så har hun nogle generelle tanker og idéer som jeg er overbevist om ville være det thailandske skolevæsen og samfund til gavn. Link: http://www.bangko...ty-uniform Med venlig hilsen
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 06/12-2013 20:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Lung Yao skrev: Longway skrev: Jeg taler stadig om koebestemmer, det er vel ikke noget at blive forarget over, saadan er det vel bare uanset hvem som proever at komme til roret. Vaskemaskinen var saamaend blot en maade at vise at vi vel alle bliver mere eller mindre farvet, afhaengig af hvem vi omgaaes Jeg skulle da tage meget fejl, hvis jeg ikke selv er blevet farvet. (Er det mon p.g.a.: She WHO must be obbeyed ? ) At der saa er enkelte som fornaegter alt negativt om Thaksin forstaar jeg ikke, der er jo braadne kar i begge lejre, baade hos de roede og de gule ! Og især hvem der betaler mest. Kom ikke og fortaler mig at ALLE der deltog i demonstrationen støtter PAD og at mange af dem ikke vil være til at finde ibland de Røde skjorter hvis/når de selv arrangere en kæmpe moddemonstration til støtte for den sidende regering. For så, vil jeg sige : JAAAAAAAAAAAAAAAAA til: Jeg skulle da tage meget fejl, hvis jeg ikke selv er blevet farvet . Om roede kan blive gule, om gule kan blive roede i en given periode hvis der falder lidt af, jo det kan de maaske nok. Jeg haelder nu mest til at flest roede kan blive gule i saafald der der kan lugtes lidt moent. Og det har vel en naturlig aarsag, mange rode isaer fra Isaan er fattige, mange har ingen uddannelse osv. At Web var lidt inde paa at boenderne blot kraever lidt og jeg fik en balle, det er helt forkert, selvfoelgelig mener jeg at alle skal behandles lige, men at komme ind paa at Thaksin naermest er en helt, den holder ikke i min optik.......Rispriser, laan, skolereform, rabat ved bilkoeb.....Hvor er det lige jeg skal klappe ? Mine sviger er selv boender, de klapper bestemt ikke af hverken Thaksin eller Yingluck, ang. ris er de blevet taget godt og grundigt i roeven ! Mht. til bilkoeb, med alle de biler som er gaaet tilbage, saa var det da vist ogsaa en doegnflue...Computere til skoler.....hvor blev de af ? Og nu er Yingluck saa fraek at naevne amnesti, saa forbryderen kan gaa igennem en aaben doer og goere krav paa konfiskerede penge...det gaar godt......NOT ! Det er muligt at de gule intet har gjort for de fattige, men de har dog ikke gjort ondt vaerre ! Redigeret af Longway d. 06/12-2013 21:10 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/12-2013 21:24
|
|
Longway skrev: Det er muligt at de gule intet har gjort for de fattige, men de har dog ikke gjort ondt vaerre ! Og med den holdning så er det vel meget forståeligt hvorfor man hellere vil tage chancen med Thaksin. Lidt det samme som at sige til en som er faldet og ligger ned på fortorvet, det kan godt være at jeg ikke hjælper dig op men du slipper dog for at jeg også sparker på dig mens du ligger der. Den tankegang og holdning som der blev lagt for dagen er så langt ude at jeg end ikke gider debattere den længere. Det er sådan en holdning slet ikke værd. Føj for satan siger jeg. Med venlig hilsen
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.