Se indlæg|
Thaksin & Yingluck
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 11/12-2013 05:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Geniets seneste udspil og må godt nok sige at støtter folk ham herefter så har de sgu enten skyklapper på eller er ikke istand til at tænke klart. troede han sagde at han ville melde sig mandag og nu er det Onsdag og manden begynder at give regering,politi og militær ordre-hvad har han indtaget-drukket af nat-potten. http://ow.ly/rEn7N |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/12-2013 10:36
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Saa er Khun Voranai paa banen igen: http://www.bangko...sin-regime |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/12-2013 14:10
|
http://www.bangko...immigrants 400 aar i brummen for soelle THB 91,000.- og ovenikoebet reduceret til halvdelen. Jeg tror en regnemaskine vil eksplodere hvis man proever at beregne hvor mange aar Thaksin skal ind og brumme hvis man tager hensyn til beloebenes stoerrelse og ikke per sag. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 12/12-2013 19:12
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2013.12.12-16207.gif[/img] is not a valid Image.
Grafikken herover er fra Reuters og illustrerer den poltiske udvikling i Thailand fra 2005 til nu med angivelse af vigtige begivenheder, og nederst udviklingen i turismen og BNP. Klik for at se det større. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/12-2013 19:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Det ser ikke ud som om urolighederne har nogen indflydelse overhovedet på turismen. Nedgangen i 2009 skyldes nok nærmere den økonomiske krise i de vestlige lande. Oversvømmelserne var værre, hvis ikke det er en tilfældighed. Tilføjelse: Undskyld, jeg kiggede på GDP i stedet for turismen. De rødes besættelse har tilsyneladende påvirket turismen. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 12/12-2013 20:05
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Kim Ludvigsen skrev: De rødes besættelse har tilsyneladende påvirket turismen. Ja eller de gules nedskydning af de røde. Fandt skeamaet sjovt at se på uden jeg dog syntes at man kan udlede nogle helt klare indikationer. Det eneste der giver en helt klar og tydelig indikation i mine øjne er oversvømmelserne i 2011 som helt klart kan aflæses i BNP. Dog syntes jeg at kunne ane en finanskrise begyndende 2007/8 og et efter 2010/11 stærkt stigende antal turister (nok mange russer blandt). Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/12-2013 20:42
|
|
Webmaster skrev: Kim Ludvigsen skrev: De rødes besættelse har tilsyneladende påvirket turismen. Ja eller de gules nedskydning af de røde. Man skal nok passe på med at udlede for meget, men hvis der er en sammenhæng, så er det demonstrationerne og ikke nedskydningen. Du kan se, at turismen falder helt fra starten af besættelsen, og den stiger efter afslutningen og nedskydningen. Og så kommer jeg lige til at tænke på, at der også er en helt anden faktor, som spiller ind, og som egentlig også kan ses på skemaet. Bemærk, at turismen stiger, inden urolighederne er overstået. Det er støvskyen fra Island. Lufthavnene var lukkede i et par uger indtil starten af maj - jeg sad selv fanget i Bangkok dengang, og kom hjem lige inden det gik løs. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 12/12-2013 21:19
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Det er altid sjovt at se kurver og statistikker, og uden at angive årsager, skyld og skam er det jo interessant at se faldet i antallet af ankomster i marts-maj 2010. Altså et fald som starter inden det hele eksploderer og som jeg ser det er det et ret stort fald bare på et par måneder, finanskrise eller ej. Det passer meget godt med min egen oplevelse i slut maj 2010, da jeg ankom til BKK i et halvtomt fly og til en ret tom lufthavn. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/12-2013 03:50
|
http://www.bangko...t-humanity |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/12-2013 12:05
|
Yonok skrev: Geniets seneste udspil og må godt nok sige at støtter folk ham herefter så har de sgu enten skyklapper på eller er ikke istand til at tænke klart. troede han sagde at han ville melde sig mandag og nu er det Onsdag og manden begynder at give regering,politi og militær ordre-hvad har han indtaget-drukket af nat-potten. http://ow.ly/rEn7N Han maa da vaere et geni for de lytter til ham. I gaar moede med forretningsfolk. I morgen moede med militaerspidserne. Soendag (uden deltagelse af Suthep - men med andre fra bevaegelsen) reform moede hvor caretaker regeringen ogsaa vil deltage. Hvad han har bedrevet i dag ved jeg ikke men det faar vi nok at vide senere paa dagen eller i morgen tidlig. Den eneste som ikke vil moede Suthep er den famoese politichef som har et billede af ham selv plus Thaksin haengende paa sit kontor. Jeg skal ikke sige om folk har skyklapper paa men det er helt klart at det har aabnet befolkningens oejne. Selv risboenderne gaar imod regeringen fordi de ikke faar deres penge for deres ris. Ingen penge i banken fordi ingen vil koebe den dyre ris som ligger opmagasineret. Lad os haabe de kan finde ud af det. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/12-2013 12:12
|
http://www.thaivi...paign=news Idag var det "Meet the Press". |
|
|
|
| Mykland |
Lagt på d. 13/12-2013 12:31
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
Nu har jeg ikke meget begreb om thailandsk politik og heller ikke om Hr. Suthep Thaugsuban gøren og laden. Men hvis man skal dømme ud fra kommentarerne under artiklen, så mener de fleste da vist at han er lidt af en "nutcase" |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/12-2013 12:57
|
Mykland skrev: Nu har jeg ikke meget begreb om thailandsk politik og heller ikke om Hr. Suthep Thaugsuban gøren og laden. Men hvis man skal dømme ud fra kommentarerne under artiklen, så mener de fleste da vist at han er lidt af en "nutcase" Her er da een som ikke mener det samme: Let's imagine a Thailand without Suthep and his demonstration: 1) Dr T is back and cleared of all wrongdoings 2) His confiscated money is returned to him with % 3) 2.2 trillion loan is ready and waiting for further instruction to which private account to transfer it. 4) senators are wifes and family members of lower house MPs which means that whatever party get's the majority of votes have no one to be accountable to. 5) Dr T can run for PM, or maybe since the constitution can be amended any way the goverment wants, for even more lucrative position. Now if there were no protestors and no Suthep Thailand would be half way there as we speak. Does that sound democratic to you? Why are you pretending that there is a democracy in thailand and protestors are ruining it? The system is broken and needs to be changed to ensure the voted in goverment abides by the rule of law. You might not like Suthep and his buddies i don't like him ether but is there anyone else offering change? Seriously, anyone? And the staff he says about the police is just too good not to likebiggrin.png . |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 13/12-2013 12:59
|
|
Eller også vil man gå meget langt for at finde en fredelig løsning. Men vær sikker på, at løsningen ikke indbefatter et folkets råd. Militæret er ikke interesseret i at omstyrte demokratiet. Hvis risbønderne eller andre er utilfredse, kan de deltage i valget. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/12-2013 13:03
|
Kim Ludvigsen skrev: Eller også vil man gå meget langt for at finde en fredelig løsning. Men vær sikker på, at løsningen ikke indbefatter et folkets råd. Militæret er ikke interesseret i at omstyrte demokratiet. Hvis risbønderne eller andre er utilfredse, kan de deltage i valget. Jo men naar der er penge paa bordet saa ved vi godt hvem der stemmes paa og saa er utilfredsheden forsvundet. Husk paa at en Thai har en meget kort hukommelse. Der er ikke noget nedvaerdigende med den bemaerkning. Det er blot en observation. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 13/12-2013 13:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
hugoboerge skrev: Yonok skrev: Geniets seneste udspil og må godt nok sige at støtter folk ham herefter så har de sgu enten skyklapper på eller er ikke istand til at tænke klart. troede han sagde at han ville melde sig mandag og nu er det Onsdag og manden begynder at give regering,politi og militær ordre-hvad har han indtaget-drukket af nat-potten. http://ow.ly/rEn7N Han maa da vaere et geni for de lytter til ham. I gaar moede med forretningsfolk. I morgen moede med militaerspidserne. Soendag (uden deltagelse af Suthep - men med andre fra bevaegelsen) reform moede hvor caretaker regeringen ogsaa vil deltage. Hvad han har bedrevet i dag ved jeg ikke men det faar vi nok at vide senere paa dagen eller i morgen tidlig. Den eneste som ikke vil moede Suthep er den famoese politichef som har et billede af ham selv plus Thaksin haengende paa sit kontor. Jeg skal ikke sige om folk har skyklapper paa men det er helt klart at det har aabnet befolkningens oejne. Selv risboenderne gaar imod regeringen fordi de ikke faar deres penge for deres ris. Ingen penge i banken fordi ingen vil koebe den dyre ris som ligger opmagasineret. Lad os haabe de kan finde ud af det. Helt ærligt hugoboerge, du burde poste dine indlæg under "dagens joke", for de er da bare en endeløs række af jokes ! JO, der er i hvert fald en, der har skyklapper på, - nemlig dig. Hvordan pokker forestiller du dig, at politichefen skulle kunne møde Suthep, efter at "the criminal court" har udstedt arrestordre på manden, mistænkt for forrædderi ? Jeg må jo ikke skrive det om dig, som du har skrevet om andre, så jeg skriver selvfølgelig ikke, at du er dum ! Men jeg tænker mit ![]() |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 13/12-2013 13:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
hugoboerge skrev: Kim Ludvigsen skrev: Eller også vil man gå meget langt for at finde en fredelig løsning. Men vær sikker på, at løsningen ikke indbefatter et folkets råd. Militæret er ikke interesseret i at omstyrte demokratiet. Hvis risbønderne eller andre er utilfredse, kan de deltage i valget. Jo men naar der er penge paa bordet saa ved vi godt hvem der stemmes paa og saa er utilfredsheden forsvundet. Husk paa at en Thai har en meget kort hukommelse. Der er ikke noget nedvaerdigende med den bemaerkning. Det er blot en observation. Underligt, jeg syntes ellers min kone husker ganske fortrinligt. Nogen videnskabelig dokumentation på at thaier skulle have en dårligere hukommelse end resten af verden ? Og den der korte hukommelse i politik, det er vidst ikke kun thaier der har det. Hvis du ser meningsmålinger i Dansk politik, så kan partier og enkelt personer svinge så meget op og ned, på ganske kort tid at det er helt ubegribeligt. Nææ, din kommentar om at thaier husker dårligt når der kommer penge på bordet, var såmænd ikke andet end spydighed og en hånelig kommentar til det folk, hvori deres land du bor. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/12-2013 14:07
|
OleH skrev: hugoboerge skrev: Yonok skrev: Geniets seneste udspil og må godt nok sige at støtter folk ham herefter så har de sgu enten skyklapper på eller er ikke istand til at tænke klart. troede han sagde at han ville melde sig mandag og nu er det Onsdag og manden begynder at give regering,politi og militær ordre-hvad har han indtaget-drukket af nat-potten. http://ow.ly/rEn7N Han maa da vaere et geni for de lytter til ham. I gaar moede med forretningsfolk. I morgen moede med militaerspidserne. Soendag (uden deltagelse af Suthep - men med andre fra bevaegelsen) reform moede hvor caretaker regeringen ogsaa vil deltage. Hvad han har bedrevet i dag ved jeg ikke men det faar vi nok at vide senere paa dagen eller i morgen tidlig. Den eneste som ikke vil moede Suthep er den famoese politichef som har et billede af ham selv plus Thaksin haengende paa sit kontor. Jeg skal ikke sige om folk har skyklapper paa men det er helt klart at det har aabnet befolkningens oejne. Selv risboenderne gaar imod regeringen fordi de ikke faar deres penge for deres ris. Ingen penge i banken fordi ingen vil koebe den dyre ris som ligger opmagasineret. Lad os haabe de kan finde ud af det. Helt ærligt hugoboerge, du burde poste dine indlæg under "dagens joke", for de er da bare en endeløs række af jokes ! JO, der er i hvert fald en, der har skyklapper på, - nemlig dig. Hvordan pokker forestiller du dig, at politichefen skulle kunne møde Suthep, efter at "the criminal court" har udstedt arrestordre på manden, mistænkt for forrædderi ? Jeg må jo ikke skrive det om dig, som du har skrevet om andre, så jeg skriver selvfølgelig ikke, at du er dum ! Men jeg tænker mit ![]() @OleH - jeg mener ikke jeg har skrevet noget negativt om andre, men du har bl.a. (hvis jeg husker rigtigt) kaldt mig for at vaere naiv og idiot. Her kunne jeg kun skrive "Beklager". Men nu siger du indirekte at jeg ogsaa er dum naar du skriver "Men jeg taenker mit". Jeg har ikke skyklapper paa, men ser realistisk paa hvad der foregaar. Hvis Suthep er mistaenkt for forraederi (af hvad) hvordan kan det vaere at eliten af forretningsfolk holder moede med ham ?, militaeret holder moede med ham ?. Regeringen under Yingluck har traadt i spinaten. De har brugt deres flertal ulovligt og der er en retskendelse som bekraefter det. Det har regeringen ikke ville godtage. Hvad kalder man saa det: Det kalder man "foragt for retten" og det er bl.a. derfor Suthep henholder sig til at regeriingen ikke er legitim. Samtidig behandler antikorruptions udvalget eller NAAC spoergsmaalet om hvor vidt de 312 parlamentsmedlemmer der stemte for amnesti skal have 5 aars karantaene og det faar de sikkert nok. Domstolen behandler loven omkring de 2trillioner baht til diverse udviklingsprojekter som ikke er detaljerede og specificerede. Hvad kalder man det ? Basis for korruption. Ovennaevnte skulle vaere nok til at ulovliggoere partiet PTT. 350bn THB projektet er der stor modstand imod rundt omkring i landet fordi regeringen proever paa at tromle det igennem. Jeg er ked af det OleH men venligst tag og foelg lidt med. Mvh og hav en rigtig god weekend. Egentlig havde jeg forventet at Suthep havde stoppet efter at lovforslagene blev annulleret og at regeringen kunne fortsaette idet den nu havde faaet en grundig advarsel pga demonstrationerne og herefter ikke vaere i stand til at tromle alt muligt igennem bare fordi man har flertal. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/12-2013 14:19
|
http://www.bangko...eet-suthep @OleH - hvis Suthep er forraedder maa man vel forvente militaeret vil arrestere ham ? Det er helt klart hvorfor politichefen ikke deltager - proev lige at taenk over det !!! |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 13/12-2013 14:31
|
|
hugoboerge skrev: Jo men naar der er penge paa bordet saa ved vi godt hvem der stemmes paa og saa er utilfredsheden forsvundet. Husk paa at en Thai har en meget kort hukommelse. Der er ikke noget nedvaerdigende med den bemaerkning. Det er blot en observation. Thaierne er altså ikke egnet til demokrati, efter din mening. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.