Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Nyt pas på ambassaden
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 01/01-2014 06:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
Er der nogen der ved hvor lang tid det tager , at få nyt pas på ambassaden i København ved personlig fremmøde.. Og så lige godt nytår. Redigeret af John d. 01/01-2014 17:22 |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 01/01-2014 07:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
Min kone fik lavet nyt pas der for et par mdr siden. Det tog ca 2 uger så kunne vi komme og hente det nye pas. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 01/01-2014 13:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg misforstod først overskriften! Nå men hvis der kun er tale om en forlængelse (+5 år) så fik konen sit inden for en uge, som jeg husker det. |
|
|
|
| Mali |
Lagt på d. 01/01-2014 17:00
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
Jeg misforstod også overskriften ![]() Min kone fik også pas på omkring 14 dage efter vi havde været deroppe. bare husk at have alle papir i orden. De var rigtigt søde og hjælpsomme og det var lige til at gå til. Ring evt til dem og spørg hvad de skal se hvis i er i tvivl. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 01/01-2014 17:24
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Har også misforstået overskriften. Har lige rettet den til Nyt pas på Ambassaden. Godt nytår john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| ann |
Lagt på d. 03/01-2014 23:11
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 25 |
Jeg forstår ikke de korte leveringstider på pas fra Ambassaden i Hellerup. Min kones thailandske pas udløber d. 21.06.2014. Da vi var i Thailand i november 2013, ville min kone forny sit pas, men fik den besked, at det kunne hun ikke, fordi der var mere end 6 måneder til udløb. Da jeg mellem jul og nytår ringede til ambassaden på Norgesmindevej, fik jeg at vide, at man lige var begyndt på "martsarket", således at vi ikke kunne forvente, at få et nyt pas før 5-6 uger efter begyndelsen af marts. Imidlertid udløber min kones midlertidige opholdstilladelse d. 21.03.2014, så nu er gode dyr rådne. Jeg har sendt en mail til Udlændingestyrelsen, og forklaret dem problemet, og bedt om udsættelse med ansøgningen og forlængelse af opholdstilladelsen til udløbet af passet d. 21.06.2014. Jeg har ikke fået svar endnu, men de er jo nok ikke kommet i omdrejninger efter Juleferien endnu. Jeg skal nævne , at vi forlængst har bestilt billetter til Thailand med udrejse d. 06.04.2014, og retur d. 18.05.2014. Hvis vi får forlængelsen fra US, kan vi stille og roligt forny passet i Pattaya ( vi har fået oplyst at det tager 5-7 dage), og har så rigelig tid til at indsende ansøgning om forlængelse af midlertidigt ophold efter hjemkomst midt i maj. Er der nogen, der har haft lignende oplevelser, og er der nogen, som eventuelt ved om US kan imødekomme en ansøgning. Jeg ved godt, at der står på US' hjemmeside, at der kun gives opholdstilladelse indtil 3 måneder før udløb af passets gyldighed. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 04/01-2014 04:32
|
|
Martsarket? Lyder mystisk. Måske lidt sprogforbistring er en mulighed? Mon ikke I blot skulle møde op på ambassaden en af de første dage i januar og bede om forlængelse af passet? Det ville jeg gøre. Nu er det godt nok otte år siden konen sidst fik forlænget pas, og der tog det ca. en uges tid. Men det kan selvfølgelig have ændret sig i mellemtiden. Skriv gerne resultatet af jeres anstrengelser her. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 04/01-2014 10:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
ann skrev: Fik nyt pas til min kone (i Khon kaen), selvom det gamle var gyldigt i 8 mdr , først fik hun afslag - men talte med en anden på pas kontor .Forklarede sit problem omkring opholds tilladelse. og fik nyt pas.
Jeg forstår ikke de korte leveringstider på pas fra Ambassaden i Hellerup. Min kones thailandske pas udløber d. 21.06.2014. Da vi var i Thailand i november 2013, ville min kone forny sit pas, men fik den besked, at det kunne hun ikke, fordi der var mere end 6 måneder til udløb. Da jeg mellem jul og nytår ringede til ambassaden på Norgesmindevej, fik jeg at vide, at man lige var begyndt på "martsarket", således at vi ikke kunne forvente, at få et nyt pas før 5-6 uger efter begyndelsen af marts. Imidlertid udløber min kones midlertidige opholdstilladelse d. 21.03.2014, så nu er gode dyr rådne. Jeg har sendt en mail til Udlændingestyrelsen, og forklaret dem problemet, og bedt om udsættelse med ansøgningen og forlængelse af opholdstilladelsen til udløbet af passet d. 21.06.2014. Jeg har ikke fået svar endnu, men de er jo nok ikke kommet i omdrejninger efter Juleferien endnu. Jeg skal nævne , at vi forlængst har bestilt billetter til Thailand med udrejse d. 06.04.2014, og retur d. 18.05.2014. Hvis vi får forlængelsen fra US, kan vi stille og roligt forny passet i Pattaya ( vi har fået oplyst at det tager 5-7 dage), og har så rigelig tid til at indsende ansøgning om forlængelse af midlertidigt ophold efter hjemkomst midt i maj. Er der nogen, der har haft lignende oplevelser, og er der nogen, som eventuelt ved om US kan imødekomme en ansøgning. Jeg ved godt, at der står på US' hjemmeside, at der kun gives opholdstilladelse indtil 3 måneder før udløb af passets gyldighed. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| sailor |
Lagt på d. 04/01-2014 19:40
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
min kone fik nyt pas i juli måned i bkk.hendes gamle pas udløb 21.4.2014. ingen problemer. fckguld skrev: ann skrev: Fik nyt pas til min kone (i Khon kaen), selvom det gamle var gyldigt i 8 mdr , først fik hun afslag - men talte med en anden på pas kontor .Forklarede sit problem omkring opholds tilladelse. og fik nyt pas.Jeg forstår ikke de korte leveringstider på pas fra Ambassaden i Hellerup. Min kones thailandske pas udløber d. 21.06.2014. Da vi var i Thailand i november 2013, ville min kone forny sit pas, men fik den besked, at det kunne hun ikke, fordi der var mere end 6 måneder til udløb. Da jeg mellem jul og nytår ringede til ambassaden på Norgesmindevej, fik jeg at vide, at man lige var begyndt på "martsarket", således at vi ikke kunne forvente, at få et nyt pas før 5-6 uger efter begyndelsen af marts. Imidlertid udløber min kones midlertidige opholdstilladelse d. 21.03.2014, så nu er gode dyr rådne. Jeg har sendt en mail til Udlændingestyrelsen, og forklaret dem problemet, og bedt om udsættelse med ansøgningen og forlængelse af opholdstilladelsen til udløbet af passet d. 21.06.2014. Jeg har ikke fået svar endnu, men de er jo nok ikke kommet i omdrejninger efter Juleferien endnu. Jeg skal nævne , at vi forlængst har bestilt billetter til Thailand med udrejse d. 06.04.2014, og retur d. 18.05.2014. Hvis vi får forlængelsen fra US, kan vi stille og roligt forny passet i Pattaya ( vi har fået oplyst at det tager 5-7 dage), og har så rigelig tid til at indsende ansøgning om forlængelse af midlertidigt ophold efter hjemkomst midt i maj. Er der nogen, der har haft lignende oplevelser, og er der nogen, som eventuelt ved om US kan imødekomme en ansøgning. Jeg ved godt, at der står på US' hjemmeside, at der kun gives opholdstilladelse indtil 3 måneder før udløb af passets gyldighed. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 04/01-2014 19:44
|
|
sailor skrev: har engang afleveret ansøgning og under bemærkninger oplyst vi kom og fremviste nyt pas når vi kom tilbage , ingen problemer i det.
min kone fik nyt pas i juli måned i bkk.hendes gamle pas udløb 21.4.2014. ingen problemer. fckguld skrev: ann skrev: Fik nyt pas til min kone (i Khon kaen), selvom det gamle var gyldigt i 8 mdr , først fik hun afslag - men talte med en anden på pas kontor .Forklarede sit problem omkring opholds tilladelse. og fik nyt pas.Jeg forstår ikke de korte leveringstider på pas fra Ambassaden i Hellerup. Min kones thailandske pas udløber d. 21.06.2014. Da vi var i Thailand i november 2013, ville min kone forny sit pas, men fik den besked, at det kunne hun ikke, fordi der var mere end 6 måneder til udløb. Da jeg mellem jul og nytår ringede til ambassaden på Norgesmindevej, fik jeg at vide, at man lige var begyndt på "martsarket", således at vi ikke kunne forvente, at få et nyt pas før 5-6 uger efter begyndelsen af marts. Imidlertid udløber min kones midlertidige opholdstilladelse d. 21.03.2014, så nu er gode dyr rådne. Jeg har sendt en mail til Udlændingestyrelsen, og forklaret dem problemet, og bedt om udsættelse med ansøgningen og forlængelse af opholdstilladelsen til udløbet af passet d. 21.06.2014. Jeg har ikke fået svar endnu, men de er jo nok ikke kommet i omdrejninger efter Juleferien endnu. Jeg skal nævne , at vi forlængst har bestilt billetter til Thailand med udrejse d. 06.04.2014, og retur d. 18.05.2014. Hvis vi får forlængelsen fra US, kan vi stille og roligt forny passet i Pattaya ( vi har fået oplyst at det tager 5-7 dage), og har så rigelig tid til at indsende ansøgning om forlængelse af midlertidigt ophold efter hjemkomst midt i maj. Er der nogen, der har haft lignende oplevelser, og er der nogen, som eventuelt ved om US kan imødekomme en ansøgning. Jeg ved godt, at der står på US' hjemmeside, at der kun gives opholdstilladelse indtil 3 måneder før udløb af passets gyldighed. DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| ann |
Lagt på d. 04/01-2014 20:16
|
Problemet er jo, at vi rejser til Thailand fra d. 6. april til d. 18. maj, og opholdskortet udløber d. 21. marts. Hvis vi nu søger om nyt pas på Ambassaden i Kbh., skal vi aflevere det gamle pas, og kan så under ingen omstændigheder rejse som planlagt. Vi tager på tirsdag ind på Ambassaden, men vi forventer ikke, at dette ændrer deres telefoniske besked. Jeg kan selvfølgelig sende min kone til Thailand en uge, med hjemkomst inden d. 21. marts, og få et nyt pas, men dels er det ikke gratis, og ikke mindst vil det ikke være populært på hendes arbejdsplads. Den bedste løsning ville være, at US forlænger fristen for ansøgningen, og giver et bevis på, at hun har lov til rejse indtil 21. juni. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 04/01-2014 20:21
|
|
ann skrev: bare ansøg nu , forny pas i Thailand og fremvis nyt pas når i tilbage.
Problemet er jo, at vi rejser til Thailand fra d. 6. april til d. 18. maj, og opholdskortet udløber d. 21. marts. Hvis vi nu søger om nyt pas på Ambassaden i Kbh., skal vi aflevere det gamle pas, og kan så under ingen omstændigheder rejse som planlagt. Vi tager på tirsdag ind på Ambassaden, men vi forventer ikke, at dette ændrer deres telefoniske besked. Jeg kan selvfølgelig sende min kone til Thailand en uge, med hjemkomst inden d. 21. marts, og få et nyt pas, men dels er det ikke gratis, og ikke mindst vil det ikke være populært på hendes arbejdsplads. Den bedste løsning ville være, at US forlænger fristen for ansøgningen, og giver et bevis på, at hun har lov til rejse indtil 21. juni. DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| ann |
Lagt på d. 04/01-2014 20:42
|
Jamen FCK, vi kan jo ikke komme tilbage til paskontrollen i Kbh. d. 18. maj med et opholdskort, der kun er gyldigt til d. 21. marts! |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 04/01-2014 20:45
|
|
ann skrev: Når i ansøger om forlængelse , får i jo et re-entry stempel - tilbage rejse tilladelse fra udlændinge service og behøver ikke opholdskort. tag ind og tal med dem . så bare ind med ansøgning og fremvis nyt pas når i tilbage- ingen problemer i det. i kan ansøge fra 21 januar 60 dage før.
Jamen FCK, vi kan jo ikke komme tilbage til paskontrollen i Kbh. d. 18. maj med et opholdskort, der kun er gyldigt til d. 21. marts! Redigeret af fckguld d. 04/01-2014 20:51 DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 05/01-2014 00:00
|
|
ann skrev: Problemet er jo, at vi rejser til Thailand fra d. 6. april til d. 18. maj, og opholdskortet udløber d. 21. marts. Hvis vi nu søger om nyt pas på Ambassaden i Kbh., skal vi aflevere det gamle pas, og kan så under ingen omstændigheder rejse som planlagt. Vi tager på tirsdag ind på Ambassaden, men vi forventer ikke, at dette ændrer deres telefoniske besked. Jeg kan selvfølgelig sende min kone til Thailand en uge, med hjemkomst inden d. 21. marts, og få et nyt pas, men dels er det ikke gratis, og ikke mindst vil det ikke være populært på hendes arbejdsplads. Den bedste løsning ville være, at US forlænger fristen for ansøgningen, og giver et bevis på, at hun har lov til rejse indtil 21. juni. Jeg er ikke sikker på at jeg forstår. Hvis I får fornyet passet i løbet af januar, hvad er det så, som giver probelmer? Mangler der så en sticker i det ny pas eller hur? |
|
|
|
| ann |
Lagt på d. 05/01-2014 10:27
|
Frank, hvis du læser mit første indlæg igen, vil du se problemet. Ambassaden i Hellerup har meddelt, at man just har åbnet et "marts-ark", hvilket betyder, at proceduren med at forny passet, først kan påbegyndes i marts, og derefter tager det 5-6 uger, før passet dukker op i Hellerup. Da opholdskortet udløber d. 21. marts, tror jeg, at du kan forstå mit problem. Jeg skrev også, at vi for længe siden har bestilt returbilletter til BKK fra 6. april til 18.maj. Vi vil nu henvende os hos US i Ryesgade efter d. 21. januar, medbringende en ansøgning, hvor vi skriver, at et nyt pas ( som vi vil erhverve i Thailand under vor planlagte ferie fra d. 6. april til d. 18.maj) vil blive præsenteret for US efter vor hjemkomst d. 18. maj. Samtidig satser vi på, at få en tibagerejsetilladelse gyldig til d. 21. juni, eller i hvert fald til lidt efter den 18. maj, for at tage højde for evt. forsinkelse af vor hjemrejse. Vi tror ikke at Ambassaden i Hellerup kan/vil hjælpe os. Redigeret af ann d. 05/01-2014 10:34 |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 05/01-2014 10:43
|
|
ann skrev: nej ambassaden er intet værd, de kan arrangere ris -nudler og et 3 mdrs visa - ha ha
Frank, hvis du læser mit første indlæg igen, vil du se problemet. Ambassaden i Hellerup har meddelt, at man just har åbnet et "marts-ark", hvilket betyder, at proceduren med at forny passet, først kan påbegyndes i marts, og derefter tager det 5-6 uger, før passet dukker op i Hellerup. Da opholdskortet udløber d. 21. marts, tror jeg, at du kan forstå mit problem. Jeg skrev også, at vi for længe siden har bestilt returbilletter til BKK fra 6. april til 18.maj. Vi vil nu henvende os hos US i Ryesgade efter d. 21. januar, medbringende en ansøgning, hvor vi skriver, at et nyt pas ( som vi vil erhverve i Thailand under vor planlagte ferie fra d. 6. april til d. 18.maj) vil blive præsenteret for US efter vor hjemkomst d. 18. maj. Samtidig satser vi på, at få en tibagerejsetilladelse gyldig til d. 21. juni, eller i hvert fald til lidt efter den 18. maj, for at tage højde for evt. forsinkelse af vor hjemrejse. Vi tror ikke at Ambassaden i Hellerup kan/vil hjælpe os. DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 05/01-2014 13:03
|
|
ann skrev: Frank, hvis du læser mit første indlæg igen, vil du se problemet. Ambassaden i Hellerup har meddelt, at man just har åbnet et "marts-ark", hvilket betyder, at proceduren med at forny passet, først kan påbegyndes i marts, og derefter tager det 5-6 uger, før passet dukker op i Hellerup. Da opholdskortet udløber d. 21. marts, tror jeg, at du kan forstå mit problem. Jeg skrev også, at vi for længe siden har bestilt returbilletter til BKK fra 6. april til 18.maj. Vi vil nu henvende os hos US i Ryesgade efter d. 21. januar, medbringende en ansøgning, hvor vi skriver, at et nyt pas ( som vi vil erhverve i Thailand under vor planlagte ferie fra d. 6. april til d. 18.maj) vil blive præsenteret for US efter vor hjemkomst d. 18. maj. Samtidig satser vi på, at få en tibagerejsetilladelse gyldig til d. 21. juni, eller i hvert fald til lidt efter den 18. maj, for at tage højde for evt. forsinkelse af vor hjemrejse. Vi tror ikke at Ambassaden i Hellerup kan/vil hjælpe os. Jepper hvis I først kan indlevere i marts og det tager 6 uger, så kan jeg se, at det er et problem. Jeg siger ikke at du har misforstået beskeden fra Ambassaden. Men det lyder skingrende vanvittigt, hvis de ikke laver pas i flere måneder. Men hvis I møder på ambassaden på tirsdag, som du skriver, så finder I i hvert ud af det. På den thailandske ambassades hjemmeside fremgår det i øvrigt, at det nu tager ca. 4 uger for et nyt pas, og at man skal bestille tid. (Hvis google translate ramte bare nogenlunde rigtigt). Giv lyd fra dig når det skrider fremad, for det tror jeg mange herinde er interesseret i at høre om, da de sikkert skal i gennem samme mølle på et tidspunkt. Held og lykke med projektet. |
|
|
|
| ann |
Lagt på d. 05/01-2014 13:45
|
Hej igen Frank. Det fremgår nok ikke så klart af mit sidste indlæg, men vi har opgivet Ambassaden. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg fik rigtigt fat i proceduren, idet jeg talte med to medarbejdere, og trods mine høflige apeller var de hverken til at hugge eller stikke i. Du taler om 4 uger. Er det noget du har fra en hjemmeside, så kunne du måske lægge et link ind? Er der tale om et pas udstedt i Thailand, eller er det et pas udstedt i Hellerup? Det kunne være, at den tidsbestilling du taler om, er det der gør, at de først tager nye pasansøgninger ind i marts. Jeg giver dig ret i at det lyder skingrende vandvittigt, og det sagde jeg også (men mildere udtryk) til de søde damer i Consular Service. Som sagt satser vi nu på US, selv om vi ikke har 100% tillid til deres hjælpsomhed. Efter d. 21. januar vil vi tage ind i Ryesgade, og forsøge at løse problemet. Jeg holder tråden løbende underrettet. Redigeret af ann d. 05/01-2014 13:56 |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 05/01-2014 16:51
|
|
Ja jeg glemte lige at indsætte linket. Det er her: link Jeg får det via vaklende google translate til, at det foregår på ambassaden i Hellerup, og at det tager ca. 4 uger og man skal bestille tid. Måske du kan få mere ud af det. Jeg synes stadig, at det lyder bimlende skørt, hvis man har lukket for at få lavet pas i flere måneder. Pøj pøj med det. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.