Se indlæg|
Betaling for turistvisa- hvordan?
|
|
| skolen |
Lagt på d. 05/01-2014 09:56
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Jeg skal ansøge om Turistvisa. Men hvordan med betaling? Hvad plejer I (der heller ikke har et checkhæfte) at gøre? Man må vel ikke sende kontanter? |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 05/01-2014 11:26
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Jo du må godt sende kontanter hvis du sender dem anbefalet
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 05/01-2014 12:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
skolen skrev: Jeg skal ansøge om Turistvisa. Men hvordan med betaling? Hvad plejer I (der heller ikke har et checkhæfte) at gøre? Man må vel ikke sende kontanter? Selv om du ikke har et checkhæfte kan du få banken til at udstede en "crossed check" til Ambassaden (+gebyr) og som du kan indsende til Ambassaden. Fra Thai Ambassadens hjemmesiden: Turistvisum Hvis De søger turistvisum, skal en udfyldt ansøgning samt følgende dokumenter medbringes: •Gyldigt (originalt) pas – gyldigt minimum 6 måneder fra indrejsedatoen og i god stand •Kopi af pas •Kopi af flybillet eller reservation •Kopi af opholdstilladelse, hvis De ikke er Dansk statsborger •Kopi af hotelreservation, hvis de er statsborger i et af de lande, til hvilke der stilles særlige krav. Se venligst listen over lande med særlige krav. •Et pasfoto (farve) •Korrekt betaling enten i kontanter eller check. ..”Et turistvisum koster pt. kr. 200,- pr. indrejse og giver ret til ophold i 60 dage. Hvis De søger om dobbelt eller tredobbelt indrejse, skal De forlade landet hver 60. dag. (Det anbefales at De får stemplet af immigrationsmyndighederne ved ankomst)..” ..”Hvis De rejser med Danske rejsedokumenter eller et Dansk fremmedpas, skal De søge om visum, uanset antallet af dage De ønsker at opholde Dem i Kongeriget..” . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 05/01-2014 12:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Hva nu her efter nytår og vi alle skal betale 500 Baht pr indrejse uanset om det er 1 dag eller 300 dage hvor dan foregår den betaling.Bliver det ved imigrationen i Bankok lufthavn det tager ellers tid nok selv om de har opppet sig lidt siden ombygningen.Er der nogle der ved noget om det. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 05/01-2014 22:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Skolen, jeg ville fremsende passet og beløbet i kontanter i et rekommanderet/anbefalet brev , desuden ville jeg lægge et adresseret kuvert med dit navn m.v.og fuld frankeret (igen frimærker nok på ),således at det kommer retur til dig som rekommanderet/anbefalet brev. Et pas er et meget vigtigt rejsedokument , som jeg ikke turde sende som alm. brev. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| skolen |
Lagt på d. 06/01-2014 10:49
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Tak for jeres svar. Jeg kvier mig lidt mht Post Danmarks priser ift hvad det koster at sende et anbefalet brev, men et pas er naturligvis et yderst vigtigt dokument og især lige nu før afrejse. Jeg kendte ikke til at man kunne købe sig til en check... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.