Se indlæg|
Tast Selv og bliv gråhåret
|
|
| Boes |
Lagt på d. 08/01-2014 08:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Arghhhh.... Har netop brugt 1,5 timer på at sende en kort email til skat danmark.![]() Vanvittigt langsomt system. Har rettet samme henvendelse 2 gange før under samme langsomme omstandigheder UDEN at få svar... Hold da K... hvor er det dårligt
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 08/01-2014 09:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej Boes, Ja det har du ret i, det tager saa laaaaaang tid inden man er faerdig med at skrive, at forbindelsen nogle gange falder ud. De gange hvor jeg ville vedlaegge dokumenter, lykkedes det ikke og jeg maatte postsende dem. Som ogsaa andre tidligere har vaeret inde paa, saa er det nok pga ikke dansk IP adresse. Det er ioevrigt ikke kun e-mail der tager lang tid, hvis man vil se andet om een selv paa Skats hjemmeside tager det ogsaa lang tid. Min erfaring er dog at Skat normalt svarer, kun en gang har jeg ikke faaet svar. Da man tit skal logge paa flere gange for at faerdiggoere sit aerinde, saa benytter jeg ikke Nemid ved log ind for at spare paa numrene, men selvvalgt kode. Hilsen Conrad |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 08/01-2014 16:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Conrad skrev: Hej Boes, Ja det har du ret i, det tager saa laaaaaang tid inden man er faerdig med at skrive, at forbindelsen nogle gange falder ud. De gange hvor jeg ville vedlaegge dokumenter, lykkedes det ikke og jeg maatte postsende dem. Som ogsaa andre tidligere har vaeret inde paa, saa er det nok pga ikke dansk IP adresse. Det er ioevrigt ikke kun e-mail der tager lang tid, hvis man vil se andet om een selv paa Skats hjemmeside tager det ogsaa lang tid. Min erfaring er dog at Skat normalt svarer, kun en gang har jeg ikke faaet svar. Da man tit skal logge paa flere gange for at faerdiggoere sit aerinde, saa benytter jeg ikke Nemid ved log ind for at spare paa numrene, men selvvalgt kode. Hilsen Conrad Jeg er helt enig i, at skats hjemmeside fungerer alt for langsomt her fra Thailand. Men da det nu er sådan, og sikkert ikke bliver bedre, var det så ikke en mulighed at skrive sin meddelelse på forhånd og så kopiere den over i indtastningsruden ? På den måde kan man spare meget tid. Jeg forstår ikke helt, hvorfor man skal spare på NemId numrene ? Der er da 148 numre på kortet, og NemId sender nøglekort med specialpost, der kommer hurtigt frem (i modsætning til breve fra Udbetaling Danmark) |
|
|
|
| HongNam |
Lagt på d. 08/01-2014 17:38
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 50 |
Køb en nem id nøgleviser ...den holder i flere år og så er man fri for de tåbelig pap kort ...har selv brugt den siden de kom frem og har vel brugt den flere tusinde gange. Batteriet holder mindst i tre år https://www.nets-...ution=e1s1 |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 09/01-2014 02:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
@OleH Det lyder godt at NemId sender nye kort med specialpost, er det som EMS post? da det er min erfaring at det er den eneste maade hvor man er sikker paa at posten naar frem. (Phuket) Hidtil har jeg faaet familie til at bringe nye kort, naar de kom paa besoeg. Dette skyldes problemer med postgangen. Nyt Visa/dankort kom ikke foerste gang og pin-koden maatte jeg bestille 3 gange foer jeg fik en. @HongNam Jeg har lige spurgt NemId om de sender noegleviser til Thailand og i bekraeftende fald, hvordan de forsender den. For saadan en vil jeg gerne have. Kan man selv skifte batteri paa noegleviseren eller skal man koebe en ny? Faar man advarsel i god tid inden batteriet stopper funktionen? Hilsen Conrad |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 09/01-2014 03:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
HongNam skrev: Køb en nem id nøgleviser ...den holder i flere år og så er man fri for de tåbelig pap kort ...har selv brugt den siden de kom frem og har vel brugt den flere tusinde gange. Batteriet holder mindst i tre år https://www.nets-...ution=e1s1 ved ikke om min ven spiller meget hos Danske spil for hans nøgleviser virkede under et år han har så nok bare været uheldig ....synes nu ikke det er noget problem med de papkort nu er det også sjældent jeg har brug for at logge på andetsteds en hjemme i badebyen......tror jeg fik 10 kort med da jeg flyttede ud af Danmark sidste sommer skulle jeg ikke ha flere bliver heller ikke aktuelt til sommer tror stadig jeg har 5 eller 6 tilbage men vores behov er selv følgelig forskellige ...god dag |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 09/01-2014 04:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Conrad skrev: @OleH Det lyder godt at NemId sender nye kort med specialpost, er det som EMS post? da det er min erfaring at det er den eneste maade hvor man er sikker paa at posten naar frem. (Phuket) Hidtil har jeg faaet familie til at bringe nye kort, naar de kom paa besoeg. Dette skyldes problemer med postgangen. Nyt Visa/dankort kom ikke foerste gang og pin-koden maatte jeg bestille 3 gange foer jeg fik en. @HongNam Jeg har lige spurgt NemId om de sender noegleviser til Thailand og i bekraeftende fald, hvordan de forsender den. For saadan en vil jeg gerne have. Kan man selv skifte batteri paa noegleviseren eller skal man koebe en ny? Faar man advarsel i god tid inden batteriet stopper funktionen? Hilsen Conrad Conrad, Jeg bestilte nye nøglekort sidste forår, og de ankom i en stor (ca. 35 x 27 cm) gul pap-kuvert påtrykt med store røde bogstaver: DHL Express Jeg bestilte kortene tirsdag morgen thai-tid og modtog forsendelsen lørdag formiddag, altså kun 4 dages leveringstid, det er da flot sammenlignet med visse andre. Man kan læse om DHL Express her: http://www.dhl.dk...press.html Til HongNam: Jeg synes nu, at nøglekortene er udmærkede. Jeg har ikke set en nøgleviser, men den må da fylde lidt mere end et nøglekort, og nøglekort er gratis. Og selv om du har en nøgleviser, slipper du jo ikke for at have et nøglekort: Fra NemId: "Smid ikke dit nøglekort væk Du skal beholde dit nøglekort, selvom du køber en nøgleviser. Du får fx brug for nøglekortet, hvis du mister nøgleviseren og skal spærre den. Derudover skal du bruge nøglekortet, hvis du vælger at købe en ny nøgleviser, når batteriet løber tør efter 3-4 år. Når du benytter visse af de funktioner, der ligger i Selvbetjening på www.nemid.nu, vil du også skulle bruge dit nøglekort. Det gælder fx, hvis du ændrer dit navn eller din e-mail-adresse, som du har registreret for dit NemID. " Så vidt jeg husker, kan man selv bestille op til tre nøglekort via selvbetjening, og så har de fleste vist nøgler nok til minimum 1 år. Personligt tror jeg, mit "forbrug" er ca. et nøglekort pr. år. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.