Se indlæg
 Udskriv debat
Thai politi har overrasket mig igen positivt
bannok
Da jeg kørte hjem fra Pattaya til Ubon på min motorcykel (Kawasaki Versys 650) var jeg så uheldig at blive ramt a en bil der kørte ud foran mig fra en sidevej hvor han skulle holde tilbage, han ramte tasken i venstre side, og jeg blev kylet af motorcyklen og landede i asfalten, jeg have min køre dragt og alt andet beskyttelse på, så der skete mig ikke en disse, men bilen fik skrammer og min motorcykel fik også nogle skrammer, det vaerste var det at mine tasker eller bokse på motorcyklen fik nogle grimme skrammer og beslagene blev bøjet, og det er saftsuseme surt, når man lige har købt boksene for 50000 bath,( der er ikke et num for meget).
Jeg har fået skaderne vurderet hos Kawasaki i Ubon og det bliver ca. 80000bath.

Det dedste der skete var at manden der kørte bilen fik hele skylden, jeg snakke med forsikringsagenten, og han sagde jeg skulle få kawasaki til at gøre skaden op og så skulle de betale.

Jeg var alane på politistationen, og efter et stykke tid var der en hel del mennesker omkring ham der kørte bilen, og de snakke med flere pilitibetjente, med forsikringsagenten, og de blev og de blev ved, og jeg taenkte jeg har ike en chance her jeg bliver knaldet for det her, men det gjorde jeg ikke, jeg var også så heldig at der var en politibetjent på stedet, jeg kigge hasm faktisk i øjnene lige fø ulykken sket, så han så det og det var vist nok min redning, men ellers må jeg sige at jeg blev otroligt paent behandlet.
Uheldet skete i Nang Rong, Buriram.

den der med at Falang altid får skylden, den holder ikke.

Kim Ludvigsen
Dejligt at høre, selvom jeg blev lidt skuffet. Min første tanke, da jeg læste overskriften: Nå, har de anholdt Suthep Hello....

De sidetasker må godt nok være gode, de koster det samme som min scooter.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
John
Du er ikke den eneste det har oplevet politiet positivt, jeg har tidligere skervet om et uheld: http://www.thaila...rowstart=0
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
HongNam
Jeg er også blevet behandlet pænt af politiet på Phuket ...sidst da jeg blev stoppet uden kørekort(på scooter) fik jeg bare lov til at køre da jeg havde betalt de 500 baht LOL LOL
Jeg rendte ind i en razzia mere men kunne på behørig vis fremvise at jeg jo allerede havde fået en bøde for den forseelse tidligere på dagen(og betalt) så jeg fik pænt lov til at køre igen LOL LOL
Bare politiet var så flinke i Danmark

zapper
Kim Ludvigsen skrev:

Dejligt at høre, selvom jeg blev lidt skuffet. Min første tanke, da jeg læste overskriften: Nå, har de anholdt Suthep Hello....

Utroligt de lader klovnen blive ved Joker
Læste lige ham får lov til at lege helt i morgen i Bangkok Headbanger

OleH
bannok skrev:

Da jeg kørte hjem fra Pattaya til Ubon på min motorcykel (Kawasaki Versys 650) var jeg så uheldig at blive ramt a en bil der kørte ud foran mig fra en sidevej hvor han skulle holde tilbage, han ramte tasken i venstre side, og jeg blev kylet af motorcyklen og landede i asfalten, jeg have min køre dragt og alt andet beskyttelse på, så der skete mig ikke en disse, men bilen fik skrammer og min motorcykel fik også nogle skrammer, det vaerste var det at mine tasker eller bokse på motorcyklen fik nogle grimme skrammer og beslagene blev bøjet, og det er saftsuseme surt, når man lige har købt boksene for 50000 bath,( der er ikke et num for meget).
Jeg har fået skaderne vurderet hos Kawasaki i Ubon og det bliver ca. 80000bath.

Det dedste der skete var at manden der kørte bilen fik hele skylden, jeg snakke med forsikringsagenten, og han sagde jeg skulle få kawasaki til at gøre skaden op og så skulle de betale.

Jeg var alane på politistationen, og efter et stykke tid var der en hel del mennesker omkring ham der kørte bilen, og de snakke med flere pilitibetjente, med forsikringsagenten, og de blev og de blev ved, og jeg taenkte jeg har ike en chance her jeg bliver knaldet for det her, men det gjorde jeg ikke, jeg var også så heldig at der var en politibetjent på stedet, jeg kigge hasm faktisk i øjnene lige fø ulykken sket, så han så det og det var vist nok min redning, men ellers må jeg sige at jeg blev otroligt paent behandlet.
Uheldet skete i Nang Rong, Buriram.

den der med at Falang altid får skylden, den holder ikke.

Det var da godt, at du slap uskadt fra ulykken.

Hvor hurtigt kørte du, da du blev påkørt ?

Hvad havde du på af beskyttelse, og hvor køber man i øvrigt den slags ?

OleH
Kim Ludvigsen skrev:

De sidetasker må godt nok være gode, de koster det samme som min scooter.

Jeg har lige set på en ny Honda 500F, den koster ca. 215.000 Baht.
I butikken var der også sidetasker til salg til 50.000 Baht.
Jeg spurgte, hvorfor de var så dyre, og fik svaret, at de var importerede.

De ser rigtig gode ud, men til den pris kan jeg nu godt undvære dem !
Og specielt, når man sammenligner sidetaskerne med Honda 500F, synes prisen helt vanvittig, for det er da et stykke lavteknologisk isenkram sammenlignet med motorcyklen.

bannok
Jeg kørte langsomt op til lyskrydset, måske 20 til 30 km/time og bilen kørte heller ikke sø staerkt, men han ramte venstre side taske og den gik ikke i stykker, men beslagene som er metal blev bøjet, så jeg tror at taskerne er lidt robuste.

Jeg havde fuld beskyttelse med drakt, hjelm, støvler, handsker og skildpade på ryggen, så jeg fik ikke en skramme selv om jeg blev slynget af motorcyklen og landede i asfalten.

Jeg har købt mit udstyr i Bangkok i en shop jeg kan ikke huske hvad shoppen hedder, men der er flere af slagsen i Bangkok. Jeg købte en dragt af maerker Komine, det er japansk maerke, det er udmaerker, fordi vinden går lige igennem stoffet, og når det er koldt bruger du en windbreaker der følger med, så det er både til varmt og koldt vejr.

Spring til debat: