Se indlæg|
6 mdr. ophold
|
|
| louiselinnemann |
Lagt på d. 20/02-2006 11:19
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Hej.. Jeg ville lige høre, hvilket flyselskab I flyver med, når I bosætter jer i Thailand 6 mdr. ad gangen? Hvor dyrt er det? Hvad med forsikring? Kan man ikke leje en lejlighed eller er det nemmest at bo på hotel i 6 mdr.? Jeg og en veninde tager til Thailand fra december til maj. Er det ikke billigst at tage et fly til Bangkok og derefter et tog til Phuket (Vi skal bo på Phuket). Håber I kan hjælpe mig. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/02-2006 12:05
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Louise, louiselinnemann skrev: Hej.. Jeg ville lige høre, hvilket flyselskab I flyver med, når I bosætter jer i Thailand 6 mdr. ad gangen? Hvor dyrt er det? Hvad med forsikring? Kan man ikke leje en lejlighed eller er det nemmest at bo på hotel i 6 mdr.? Jeg og en veninde tager til Thailand fra december til maj. Er det ikke billigst at tage et fly til Bangkok og derefter et tog til Phuket (Vi skal bo på Phuket). Håber I kan hjælpe mig. Du bør shoppe lidt rundt, så kan du måske finde en billig billet. Det skal være en åben billet, og ikke en traditionel turistbillet, som kun er gyldig i en måned. En åben billet er dyrere end en turistbillet. Der er mange muligheder, Marlev, Aeroflot, Singapore, måske Thai, måske SAS... Jeg fik engang en billig seks måneder af EVA Air. Måske [url]www.flybillet.dk[/url] er et godt sted at starte? Forsikring får du nok billigt hos Gauda, men der er måske bedre muligheder, men jeg er ikke inden i halvlange ophold. I kan tage tog og bus til Phuket, men der er også lavpris-fly som Air Asia og Orient Thai Airlines. I kan sikkert finde en billig hotellejlighed, så er den møbleret og har det hele. Måske skal du betale ekstra for TV og sengetøj. Det eneste I skal købe er så bestik og den slags. I Bangkok kan de fås til 8-10,000 per måned. Jeg har ikke lokalkendskab nok til at vurdere prisen i Phuket. I kan også være heldig at finde en billig fremleje med det hele, men så er det ikke sikkert, at I får depositum tilbage, man ved aldrig... Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| louiselinnemann |
Lagt på d. 21/02-2006 13:49
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Tusind tak for nogle gode råd. Jeg skrev frem og tilbage på nogle mails, så skrev jysk-rejsebureau, at hvis jeg bestiller i god tid, kan jeg få en billet til 6.000. Med hensyn på bolig, skrev jeg til et dansk ejet hotel (Wildkingdom i Patong) og de vil hjælpe mig med at finde et hotel/bolig som lejes pr. md. for 10.000 til 18.000 Bht. Så det er jo rigtig dejligt. Nu skal jeg bare bestille fly og så har jeg ellers noget at se frem til. Men tusind tak for de gode råd. Kærlig hilsen Louise |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/02-2006 14:53
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
louiselinnemann skrev: Tusind tak for nogle gode råd. Jeg skrev frem og tilbage på nogle mails, så skrev jysk-rejsebureau, at hvis jeg bestiller i god tid, kan jeg få en billet til 6.000. Med hensyn på bolig, skrev jeg til et dansk ejet hotel (Wildkingdom i Patong) og de vil hjælpe mig med at finde et hotel/bolig som lejes pr. md. for 10.000 til 18.000 Bht. Så det er jo rigtig dejligt. Nu skal jeg bare bestille fly og så har jeg ellers noget at se frem til. Men tusind tak for de gode råd. Kærlig hilsen Louise Ja, hold dig til Per fra Wild Kingdom Tours - http://www.wildki...tours.com/ , han ved meget og er en frisk fyr. Men har du overvejet at leje et rum i hans guest house? Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| louiselinnemann |
Lagt på d. 21/02-2006 15:14
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Ja, Per Butler! Jamen, jeg ved ikke helt, hvad vi gør endnu. Han skrev, at andre på gaden, lejede ud pr. md., men ellers kunne vi nok godt finde på at bo hos ham. Har du gode efaringer derfra? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/02-2006 15:36
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
louiselinnemann skrev: Ja, Per Butler! Jamen, jeg ved ikke helt, hvad vi gør endnu. Han skrev, at andre på gaden, lejede ud pr. md., men ellers kunne vi nok godt finde på at bo hos ham. Har du gode efaringer derfra? Han har været min forretningsforbindelse gennem knap 3 år, og vi har desuden haft mange gode oplevelser sammen. Men det gør mig jo, på sin vis, inhabil... Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 21/02-2006 15:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Louise, Hvis jeg var dig, ville jeg a) klare det selv og dermed gå udenom ethvert fordyrende mellemled. og b: vente med at bestille noget (udover måske et par overnatninger) indtil du er kommet derned og så find noget du synes er attraktivt og kan beskue direkte og ikke er henledt til en eller anden webside og dennes billeder. Nu ved jeg ikke hvordan du har det, men for et halvt år ville jeg langt foretrække en bungalow fremfor hotel/guest house, og dermed i langt højere grad få privatliv, egen terrasse etc. Du kan forhandle en god pris når du bor så lang tid ad gangen. Og med god pris mener jeg ligeså god eller bedre end dem du har fået opgivet. mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 21/02-2006 15:48 |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 22/02-2006 06:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Godt raad fra rinpoche. Stol ikke paa billeder, og vent til i er der med at lave lange aftaler. Mr tirak |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 26/02-2006 17:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Hej Louise Hvis flyrejsen skal være så billig som muligt skal i med Aeroflot til 3895, måske koster 6 mnd. mere men der står ikke noget om det så check selv: http://www.altrej... Der køre ikke direkte tog til Phuket i skal skifte til en bus og køre resten af vejen med den hvis i vælger togløsningen, i kan tage en Rutebil hele vejen fra bangkok de findes både i backpaker version og VIP med sovesæder og aircon til forskellige priser. Det hurtigste og mest komfortable er at tage et fly Bangkok airways er lidt billigere end Thaiairways alternativt er der et lavpris selskab http://www.fly12g...main.shtml men de kan godt finde på at aflyse i tide og utide, med andre ord så får i hvad i betaler for. Med hensyn til at bo på samme plet i 6 måneder, ville det ikke være sjovere at flytte lidt rundt? Nå men et par gode steder jeg kender og har boet og derfor kan anbefale. I patong er der et stille og behageligt sted her: http://www.bougai...d-info.de/ Stedet kan godt være lidt tyroleragtigt men hyggeligt er det og de 2 som ejer stedet (Richard og Daeng) er flinke menesker. I får stue, bad, soveværelse, køkken, balcon, aircon og fan. I Karon/Kata kan jeg anbefale Hill bungalows, det er op ad vejen (en meget stejl vej) lige efter Karon fodboldt stadium og umiddelbart før man køre ind i Kata, der ligger et lille kontor ud til vejen hvor man henvender sig desværre har jeg ikke et link til dem. Den månedelige leje er noget som man forhandler sig frem til on site i de fleste tilfælde hvis det skal være så billigt som muligt. God tur. Redigeret af Webmaster d. 26/02-2006 17:07 |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 26/02-2006 20:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Lige en sidste kommentar, i kan kigge i den lokale sprøjte under udlejning eller eventuelt selv indrykke en annonce i den når i er kommet til Phuket og fået købt et lokalt nummer til mobilen, der bør i kunne finde et godt tilbud og avisen er engelsk sproget: http://www.phuket... jeg lavede lige den link så den virker ![]() bamsen Redigeret af d. 26/02-2006 21:16 |
|
|
|
| louiselinnemann |
Lagt på d. 01/03-2006 15:39
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Tusind tak for link'en til Phuket avis, den er rigtig god . Jeg har skrevet til alt rejser, men de svarer ikke igen. Jysk rejsebureau har også aktuelle rejser til 3.895kr. Dem har jeg rejst med før, så mon ikke de kan lave et godt tilbud igen.Tusind tak, fordi du skrev, det er dejligt nok at se om der er bedre rejser. Kærlig hilsen Louise ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/03-2006 21:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hills Bungalows som zombie anbefaler så rigtigt godt ud. Jeg spurgte på priser der i 2005. De nye bungalows kostede 600 baht om dagen (Juli måned). Du burde kunne få disse til 7-8000 baht om måneden. Fin udsigt herfra, dog ingen pool, og ikke en have foran bungalowen da her er meget stejlt. Har et tlf. nr. hvis du er interesseret. mvh rinpoche |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















. Jeg har skrevet til alt rejser, men de svarer ikke igen. Jysk rejsebureau har også aktuelle rejser til 3.895kr. Dem har jeg rejst med før, så mon ikke de kan lave et godt tilbud igen.