Se indlæg
 Udskriv debat
Sikkerhed ved Internet adgang til thailandsk bankkonto ?
OleH
Jeg har en bankkonto i Bangkok Bank, og ved oprettelsen lovede banken, at jeg kunne få adgang til kontoen via Internet, men det løfte holdt de ikke, så nu overvejer jeg at oprette konto i Kasikorn Bank i stedet for.

Jeg vil stadig gerne have Internet adgang, men kunne godt tænke mig at høre, om nogen af jer har erfaring med den bank og Internet adgang ?

I danmark bruger jeg NemId, så det skulle være sikkert nok, men hvordan fungerer det i Kasikorn Bank ?

Anonym Bruger
jeg har netbanking i både bangkok bank og kasikorn, de fungerer udemærket, men når du opretter kontoenmå du ud på en af deres atm maskiner og fuldføre registrering af de kontoer du ønsker at kunne overføre til via netbanken, det er ikke helt som min norske bank, men når man vænner sig til det er det udemærket, dog vill jeg kun logge ind via en porivat netforbindelse og ikke fra en netcafe, eller nogle af de gratis wi-fi steder der findes rundt omkring i thailand, hvis du opretter en konto så få bank medarbejderen til at vise dig hvordan du skal sætte det op på atm maskinen, og hvis du ikke taler thai, må du finde en bank hvor personalet kan tale engelsk, men det skulle ikke være problem i bkk eller patty, men oppe her er engelsk ikke særligt udbredt hverken i banker eller offentlige kontorer.
thai netbanker er mere simple end dem vi kender fra europa, stort set kun de samme funktioner som deres atm, dog kan man ikke overføre til udenlands konto på atm, men det kan du via netbanking, og jeg er sikker på at din netbank i bkk bank bare skal sættes op på en atm så virker den også

Webmaster
OleH skrev:
men hvordan fungerer det i Kasikorn Bank ?

Det fungere på den måde at du logger ind på deres netbank og såfremt du laver en overførelse/betaling så modtager du en SMS med en kode som du skal trykke ind på siden før overførelsen/betalingen bliver udført.

Så det er altså ikke nok at uvedkommende er i besiddelse af dit brugernavn og brugerkode til Kasikorn netbank, de skal også være i besiddelse af dit SIM-kort.

Om man kan bruge et dansk nummer/SIM-kort tvivler jeg på, men et thailandsk (f.eks. 1-2 Call) virker nu også ganske udemærket - også her i Danmark. Man skal blot huske at holde liv i nummeret/kortet - det kan f.eks. gøres via Kasikorn's netbank hvor man kan tanke op på sit SIM-kort og få helt op til et års forlængelse ad gangen (og så har man også masser af kredit på nummeret/kortet når man igen er i Thailand, kredit på SIM-kort kan også flyttes til andre SIM-kort uden udløbsperioden bliver berørt hvis jeg husker korrekt).
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
zapper
Jeg Kasikorn og da jeg oprettede min konto hos dem, fik jeg lavet netbank adgang på samme tid. Det fungerer som webmaster skriver nemt og sikkert.

Dog skal du sikre dig, at dit thailandske simkort kan bruges i udlandet, så du kan modtage SMSer. For det er simkortet ikke pr. automatik.

handy
zapper skrev:

Jeg Kasikorn og da jeg oprettede min konto hos dem, fik jeg lavet netbank adgang på samme tid. Det fungerer som webmaster skriver nemt og sikkert.

Dog skal du sikre dig, at dit thailandske simkort kan bruges i udlandet, så du kan modtage SMSer. For det er simkortet ikke pr. automatik.

et simkort fra 1-2 call virker i Danmark man skal bare være opmærksom på at mobilen skal sættes over i Telias net og dette skal nok gøres manuelt da det nok ikke er det netværk mobilen finder per automatik ....sådan var det i hver fald for konen for et par år siden nemt nok da vi fandt ud af det ..

Lung Yao
OleH.
Det har ellers været beskevet før at BKKBank er "vrangvillig" til både åbne konto, og endnu være med Netbanking, HVIS du ikke har adresse og især arbejstilladelse i TH.
Koden som web skrev om hedder: OTP (One Time Pin) og er kun gyldig i 24 T af sikkerheds hensyn. Næste gang du ville lave en transaktion via Netbanking får du bare et nyt kode via SMS. osv.
1-2 call har samarbejde i DK med Telia og DTAC, som jeg har, sammarbejde med Telenor(delvis ejerskab via datidens Sonofon).

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

OleH
Tak for svarene !

Det lyder som en udmærket bank at have konto i.
Og jeg bruger også 1-2 Call, som jeg af erfaring ved virker i både Danmark og Sverige.
Jeg vil snarest forsøge at finde en filial, hvor jeg kan oprette en konto.

OleH
number1kk skrev:

jeg har netbanking i både bangkok bank og kasikorn, de fungerer udemærket, men når du opretter kontoenmå du ud på en af deres atm maskiner og fuldføre registrering af de kontoer du ønsker at kunne overføre til via netbanken, det er ikke helt som min norske bank, men når man vænner sig til det er det udemærket, dog vill jeg kun logge ind via en porivat netforbindelse og ikke fra en netcafe, eller nogle af de gratis wi-fi steder der findes rundt omkring i thailand, hvis du opretter en konto så få bank medarbejderen til at vise dig hvordan du skal sætte det op på atm maskinen, og hvis du ikke taler thai, må du finde en bank hvor personalet kan tale engelsk, men det skulle ikke være problem i bkk eller patty, men oppe her er engelsk ikke særligt udbredt hverken i banker eller offentlige kontorer.
thai netbanker er mere simple end dem vi kender fra europa, stort set kun de samme funktioner som deres atm, dog kan man ikke overføre til udenlands konto på atm, men det kan du via netbanking, og jeg er sikker på at din netbank i bkk bank bare skal sættes op på en atm så virker den også

Det er meget muligt, at du har ret i det med Bangkok Bank, men kontoen blev oprettet, da jeg boede i Khon Kaen.
Der bor jeg ikke længere, så hver gang jeg hæver penge, skal jeg betale et gebyr på 15 Baht, selv om jeg f.eks. bare hæver 100 Baht.
Jeg har spurgt i en anden afdeling af Bangkok Bank, om kontoen ikke bare kan flyttes over til den afdeling, men har fået svaret, at det ikke kan lade sig gøre, der skal laves en ny konto.

jens
De er simpelthen så omstændige i Bangkok bank når man skal ændre noget.
Konen havde fået et visa kort til hendes konto uden de 3 cifre til netbetaling, så vi kunne f.eks. Ikke købe flybilletter ved nokair.
Det kunne så ikke lade sig gøre at få et nyt kort der kunne bruges, hun måtte lukke kontoen og lave en ny få at få et nyt kort med sikkerhedskoden.

Anonym Bruger
OleH skrev:

number1kk skrev:

Det er meget muligt, at du har ret i det med Bangkok Bank, men kontoen blev oprettet, da jeg boede i Khon Kaen.
Der bor jeg ikke længere, så hver gang jeg hæver penge, skal jeg betale et gebyr på 15 Baht, selv om jeg f.eks. bare hæver 100 Baht.
Jeg har spurgt i en anden afdeling af Bangkok Bank, om kontoen ikke bare kan flyttes over til den afdeling, men har fået svaret, at det ikke kan lade sig gøre, der skal laves en ny konto.

nej det er rigtigt, da skal du så lukke din konto i khon kaen og oprette en ny hvor du bor nu, men har du en tidligere konto så skulle der ikke blive problemer med at oprette en ny et andet sted, da ser banken jo at du er forvejen er kunde hos dem og slipper for alt det bøvl med arbejdstilladelse og tambien ban som jeg hører at nu kræver nogle steder, begge mine kontoer er så gamle nu at da jeg oprettede dem var det helt problemfrit, jeg havde dengang et 3 mdr, non o visa og ikke andet.

og ja bangkok bank kan til tider være en belastning, at være kunde hos, her er der sgu forskel kong gulerod og jørgen hattemager, småkunder behandles som det rene skidt i nogle fillialer, men det er jo thailand hvor pengene taler og penge er magt og respekt, min kone går aldrig i banken uden at alt guldet skal på halsen og håndled og fingre, og det er simpelt hen for at få en smule respekt og opmærksomhed fra bankens ansatte, T.I.T.

Saendaeng
Kasikorn netbank kan også bruges med Pin2 option, uden at skulle bruge din dit thai sim. Dog kan du der ikke oprette ny kontoer og nye regninger der skal betales. Der skal der bruges OTP med Sim.
12 call virker næsten over hele verden. Har kun prøvet i Botswana at det ikke virkede.
Er pt i Sydafrika og der er der ingen problemer.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Lung Yao
OleH skrev:
.........................................................

Jeg supplere dig m.h.t. besværligheder med BKKBank. For nogle år tilbage da jeg havde kontoen hos dem (i 8år) var jeg på ferie i AoNang/Krabi. Mit ATM kort var flækket og sad fast i automaten. Hotelet ringede så til dem og de sendt en mand til at åbne maskinen så jeg kunne få mit kort igen. Så langt så godt.
Næste dag var jeg i Krabi by på BKKBanks afd. og forklarede situationen og bad om at få udstet et nyt kort. Stort blev min forbavselse da de svarede : < Can not, your card is from Nakhon Ratchasima branch> og da jeg spurgte om råd, fik at vide at jeg skulle lukke mit konto i Korat og hæve pengene hos dem (havde bank bogen heldigvis) og derefter skulle åbne en ny konto i deres afdeling. NIX, sagde jeg, for de gloede på mig da jeg spurgte om : hvad hvis næste år jeg befinder mig i Chiang Mai og kortet bliver enten ubrueligt eller tabt/stjålet, hvad så ? < Can not help you, Sir >
Så lige så snart jeg rejste tilbage til Korat og skulle via BKK, henvendte jeg mig til Kasikorn på Silom Rd. (HQ var der dengang) og i løbet af ½ time havde jeg en ny konto - VISA electron og Netbanking.
Så farvel BKKBank.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Girobank
Lung, du kunne bare have gjort som de bad om, du åbnede jo en ny konto alligevel.

Grunden til at man Thailand ikke bare kan flytte en konto fra ene afdeling til den anden og bevare samme kontonummer ( det kan man jo i lille DK- blot med en lille ændring af de 4 første tal=bankens reg.nr.

Men dette system har man ikke i det thailandske bankvæsen.

Har selv prøvet følgende: havde for meget stående i afdelingen i TRAT, ville have flyttet et beløb til konto i anden afdeling, så gerne sagde damen i banken der= pris 715 B.

HUSK service i en bank=gebyr
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Conrad
Jeg har konti i Siam Commercial Bank (SCB, den lilla bank) og her kan jeg faa et nyt kort i en anden afd. i en anden provins end der hvor kontoen er.

Ved brug af internet banking kan jeg flytte penge fra en konto i SCB til en anden konto i SCB i en anden afd. i en anden provins uden gebyr.

Ved overfoersel til en anden bank koster det ca. ฿ 15

Conrad

dj1972
Det lyder som om det er meget besværligt med banker i Thailand. Jeg flytter til Thailand primo februar, og skal derfor have en bank derude. Hvilken vil I anbefale, hvis det skal være en fornuftig netbank, så jeg kan overføre penge fra min danske konto?
Som jeg læser jeres indlæg så er Kasikorn eller SCB de mest oplagte? Jeg skal bo og arbejde på Phuket.

Dennis

Conrad
dj1972,

Nej der er ikke besvaer med at have en bank i Thailand.

Jeg bor paa Phuket og bruger SCB og deres netbank virker fint. Der er ogsaa andre banker hvor kunderne er tilfredse med netbanken.

Jeg overfoerer min pension hver maaned via netbanken i min danske bank til SCB og det tager mellem 2 og 5 dage, foer pengene er her.

Conrad

Lung Yao
Girobank skrev:

Lung, du kunne bare have gjort som de bad om, du åbnede jo en ny konto alligevel.
..............................................................

Så desværre ikke din bemærkning før nu, da jeg troede at det var til LUNG (andet medlem af DTW).
Gu. vil jeg ej gøre som de bad om, for det vil være at "p.. i bukserne for at holde varmen". Jeg er ikke "stamgæst" i Krabi/Ao Nang området (på trods af flere besøg) , for som jeg sagde til dem : HVAD skal jeg så, hvis om 6 mdr. / 1 år er på ferie i fx Chiang Mai, og mit kort går i udu, skulle jeg så rejse helt til Krabi for at få et nyt. NO WAY.
Ja, jeg åbnede et nyt konto i BKK som jeg ALTID rejse til/fra og valgte KASIKORN (150% tilfredshed i flere år i træk) og de har også DDBank som korrespondent bank.

.

dj1972
Tak Conrad. Ja SCB lyder som et godt valg. De er jo også rigt repræsenteret dernede. Kæresten snakker også om Bangkok Bank, men den bliver jo ikke omtalt så pænt herinde.
Tror hun har konto i 3-4 forskellige banker.

jens
Det er nemlig ikke helt ligegyldigt om den thailandske bank man vælger har en dansk korrespondentbank.
Vi havde på et tidspunkt konto i thai military bank, og der blev pengene først sendt til Bangkok bank eller kasikorn, dette medførte et ekstra gebyr på flere hundrede baht hver gang.
Nu har vi som før skrevet konto i Bangkok bank og der koster det altid 200baht i gebyr når vi overfører.
Men SCB kunne godt være interesant da de har et kort der kan bruges ved airasia så man kan slippe for deres voldsomme gebyr ved betaling med dansk kort.

OleH
For et par dage siden var jeg inde i en Kasikorn Bank filial, og jeg fik oprettet en konto, som jeg satte et mindre beløb ind på. Dagen efter modtog jeg mails med kodeord, så jeg kan få adgang til kontoen på Internet.
Alt fungerer, så nu kan jeg snart slippe for besværlige Bangkok Bank.
Jeg vil gerne have et Visa kort (debit card) til kontoen, og det får jeg i næste uge, har de lovet.

Spring til debat: