Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Besøg i Danmark
 Udskriv debat
Nægtet visum til DK
Robert Kronberg
clydehaumann skrev:

Ja. det ville være behjælpeligt hvis Alphabeta kunne give lidt flere oplysninger.

Jeg kender til tilfælde manden har udfyldt ansøgningen for kæresten og glemt at fortælle hende hvad der stod således at hun ikke anede hvad der stod i hendes egen ansøgning.
Jeg kender også tilfælde hvor formålet med besøget i invitationen og ansøgning om visum ikke stemte overens.

Ting som selvfølgeligt kan få alarmklokker til at ringe hos myndighederne.

Korrekt!!!
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Bjarke85
Jeg siger ikke det er en ret at få visum eller fs.. Men det er en ret at man kan søge det, og de må ikke afvise visum, fordi man har tænkt sig at familiesammenføre..

Om de så gør det alligevel, og forbryder sig mod loven, det skal jeg ikke kunne sige :-)

Robert Kronberg
Bjarke85 skrev:

Jeg siger ikke det er en ret at få visum eller fs.. Men det er en ret at man kan søge det, og de må ikke afvise visum, fordi man har tænkt sig at familiesammenføre..

Om de så gør det alligevel, og forbryder sig mod loven, det skal jeg ikke kunne sige :-)

Man skal skrive under på, at man vil forlade landet igen, og det kan man ikke underskrive, hvis man planlægger at søge familiesammenføring.

Det er en anden sag, hvis man skifter mening undervejs.

Hilsen, Robert

"

Bjarke85
Man underskriver at man vil forlade landet inden visum udløb, men ved familiesammenføring bliver visum ligegyldigt, da man i behandlingstiden må blive i landet, og familiesammenføring er lovligt ophold i landet, og indgår ikke i karensreglerne.

I og med man bliver gift, har man ret til at søge familiesammenføring, og man er i både behandlingstiden og hvis det bliver godkendt, ikke længere opholdene i landet på visum.

Desuden skriver de jo, at de tror hun vil blive i landet ulovligt, og ikke på baggrund af enten studie ophold eller familiesammenføring.

Det strider jo helt imod det vi diskutere, hvis de som i skriver, kan se hun har fået oversat og godkendt en civilstands attest.

Hvilket belæg har de så lige for at sige de tror hun vil blive i landet ulovligt og ikke på baggrund af studie ophold eller familiesammenføring.

Det giver ingen mening !

I øvrigt er deres svar med at de lægger vægt på hun er ugift, meget meget mærkeligt. Da hun jo søger boyfriend/girlfriend visa til at besøge sin kæreste.

Jeg håber da ikke de kun godkender folk der er utro ? Arh.. Der er noget ret mærkeligt ved det her

Djengis
Der er et par ting i dette der meget naturligt får myndighederne til at slå stop.

1: I foråret 13 - det er altså i april/maj måned. Vi skriver nu Januar, ansøgningen indsendt 20 december - altså under 6 måneder efter man møder hinanden første gang. Spørgsmålet bliver er der tale om et forhold?
2: 3 måneder gør at der kontrolleres mere om man kan forvente turisten(for det er hun jo rent formelt) rejser hjem.
3: Job opsagt - Det er jo så også MEGET upraktisk. En erklæring fra arbejdsgiver om om man har job når man kommer hjem hjælper meget! Jobbet er jo opsagt FØR UM afviser visa!

Hvordan kunne dette ændres?
1: Vente med at sende ansøgningen til man idet mindste har kendt hinanden lidt længere.
2: Ansøge om 1½ måned til første besøg - kortere visa er nemmere at få.
3: Se til at arbejdsgiveren giver en erklæring. Om den så holder når/hvis hun kommer tilbage er jo lige nu underordnet.
4: Har hun ikke familie i Thailand? Der ejer noget jord eller noget andet der midlertidigt kunne overføres i hendes navn?

Personligt vil jeg sige det er MEGET MEGET hurtigt at beslutte sig for at gifte sig med en fra Thailand. Nu ikke misforstå mig her, men at have brugt 6 uger sammen er ikke ligefrem det samme som man kan sige man kender hinanden. Og det at flytte til Danmark er en meget stor omvæltning for en Thai. Så vel som det ville være den anden vej.

Men ønsker held og lykke med en ny ansøgning.
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

Bjarke85
Djengis skrev:

Der er et par ting i dette der meget naturligt får myndighederne til at slå stop.

1: I foråret 13 - det er altså i april/maj måned. Vi skriver nu Januar, ansøgningen indsendt 20 december - altså under 6 måneder efter man møder hinanden første gang. Spørgsmålet bliver er der tale om et forhold?
2: 3 måneder gør at der kontrolleres mere om man kan forvente turisten(for det er hun jo rent formelt) rejser hjem.
3: Job opsagt - Det er jo så også MEGET upraktisk. En erklæring fra arbejdsgiver om om man har job når man kommer hjem hjælper meget! Jobbet er jo opsagt FØR UM afviser visa!

Hvordan kunne dette ændres?
1: Vente med at sende ansøgningen til man idet mindste har kendt hinanden lidt længere.
2: Ansøge om 1½ måned til første besøg - kortere visa er nemmere at få.
3: Se til at arbejdsgiveren giver en erklæring. Om den så holder når/hvis hun kommer tilbage er jo lige nu underordnet.
4: Har hun ikke familie i Thailand? Der ejer noget jord eller noget andet der midlertidigt kunne overføres i hendes navn?

Personligt vil jeg sige det er MEGET MEGET hurtigt at beslutte sig for at gifte sig med en fra Thailand. Nu ikke misforstå mig her, men at have brugt 6 uger sammen er ikke ligefrem det samme som man kan sige man kender hinanden. Og det at flytte til Danmark er en meget stor omvæltning for en Thai. Så vel som det ville være den anden vej.

Men ønsker held og lykke med en ny ansøgning.

vås, vås og vås :-)

1. jeg havde kendt min kone i 1 måned, da vi søgte visum. Og det gik lige igennem.
2. vi søgte visum til fuld tid, 90 dage, gik lige igennem
3. min kone, daværende kæreste. Havde intet job, og visum gik lige igennem.
4. min kone ejer intet jord eller hus, og visum gik lige igennem.

Hvis det ikke var fordi, vi glemte at få papirene godkendt på ambassaden, skulle vi også have været gift første gange, men da papirene blev sendt derned fra Danmark, var vi for sent ude, og de blev forældede. Så vi ventede til anden gang, og havde styr på papirene. Alligevel gik visum både første og anden gang lige igennem.

Det er seriøst en omgang vås :-)

De skriver i afslaget, at de ikke tror hun vil søge studieophold eller familiesammenføring = de tror hun vil blive ulovligt i Danmark.

Hvad der ligger til grund for det, er et mysterium! Og det er altså hverken fordi hun har udfyldt civilstrands attest før hun kom til DK (der er i øvrigt mange der bliver gift på første besøg) og det er heller ikke fordi hun ikke ejer noget jord eller har noget job, det er simpelthen rent vås!! hold nu op altså

clydehaumann
Bjarke, der er såmænd ikke noget forkert i det du skriver for er alle de betingelser der nu engang skal opfyldes for at få visum til stede vil visum blive givet, også selvom det ikke er en ret. Vi skal hele tiden tænke på at det er udlændingen der søger og ikke den danske part. Udlændinge har ingen rettigheder efter dansk lov.
Myndighederne giver ikke afslag på visum for sjov skyld, så et eller andet må der være galt med ansøgningen og det er dette som jeg synes Alphabeta burde komme frem med hvis han vil høre vi andres mening.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Bjarke85
Jamen er det ikke også det jeg skriver da ? Så er vi jo enige. Jeg skrev familiesammenføring er en ret, at vi kan søge som gifte par, dansk og udelandsk part. Det er noget man søger sammen!

Og jeg har jo hele tiden sagt, at der var noget vi ikke ved, noget mystisk ved det hele. For de vage argumenter der er kommet indtil videre, er ikke andet end ren vås og spekulation :-) og ikke noget myndighederne ville afvise på, hvilke de jo også skriver de ikke har gjort.

rinpoche
alphabravo skrev:

21 Januar 2014 meddeler ambasaden afslag med følgende begrundelse :

1. Vi finder ikke grundlag for at antage at du -hvis du måtte søge længevarende ophold i Danmark- vil søge og f.eks. ægtefællesammenføring eller studieophold, som er undtaget fra karensreglerne.

2. Vi har ved afgørelsen lagt vægt på at du har begrænset tilknytning til hjemlandet idet du jo er ugift, og ikke har nogle børn og er uden beskæftigelse.

.

Hmmm. Ugift? Hvor mange gifte thai damer kommer monstro til DK for at besøge mænd?

Børn? Det ser mange thai damer generelt set stort på. Dette er ikke noget jeg postulerer, dette er noget jeg beklageligevist har erfaret qva mit forrige virke.

Uden beskæftigelse? Hmm.. Det giver vel sig selv, at hvis en thai dame tager et 3 måneders ophold i DK, så er vedkommende enten ude af arbejdsmarkedet, eller så kommer hun til at være det når hun evt. vender retur.

Til AB, bare klø på, du skal ikke tage nej for et svar.

Håber det bedste for jer.

mvh
rinpoche

Bjarke85
rinpoche skrev:

alphabravo skrev:

21 Januar 2014 meddeler ambasaden afslag med følgende begrundelse :

1. Vi finder ikke grundlag for at antage at du -hvis du måtte søge længevarende ophold i Danmark- vil søge og f.eks. ægtefællesammenføring eller studieophold, som er undtaget fra karensreglerne.

2. Vi har ved afgørelsen lagt vægt på at du har begrænset tilknytning til hjemlandet idet du jo er ugift, og ikke har nogle børn og er uden beskæftigelse.

.

Hmmm. Ugift? Hvor mange gifte thai damer kommer monstro til DK for at besøge mænd?

Børn? Det ser mange thai damer generelt set stort på. Dette er ikke noget jeg postulerer, dette er noget jeg beklageligevist har erfaret qva mit forrige virke.

Uden beskæftigelse? Hmm.. Det giver vel sig selv, at hvis en thai dame tager et 3 måneders ophold i DK, så er vedkommende enten ude af arbejdsmarkedet, eller så kommer hun til at være det når hun evt. vender retur.

Til AB, bare klø på, du skal ikke tage nej for et svar.

Håber det bedste for jer.

mvh
rinpoche

Jamen ikke bare hvor mange man tror der besøger mænd. De kan jo direkte se at de er kærester, ved at de har udfyldt boyfriend/girlfriend checklisten og skriver de er kærester. Så er det et total TUMPET svar at give, at de lægger vægt på hun er ugift.

Selvfølgelig er hun sku da ugift når hun vil besøge sin kæreste i DK. det er helt absurd det svar der.

NFP
Soergelige tilstande i DK.

Hvis vedkommende som inviterer garanterer for udgifter under opholdet, der udstedes en returbillet, forsikring osv er i orden. hvordan kan damen/kaeresten saa ikke faa sit turist visum ?

Man kan saa undre sig lidt over hvordan alle thai prostituerede i Danmark har faaet deres visa ?

Mon ikke sagsbehandleren har haft en daarlig dag ?

sudsakhon
Bjarke:

De kan jo direkte se at de er kærester, ved at de har udfyldt boyfriend/girlfriend checklisten og skriver de er kærester

Det er en meget vigtig oplysning. Jeg har ikke kunne se denne i tråden. Er det en oplysning, som du har fået på pb?

For min forklaring til det juridiske er dette nemlig afgørende

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Robert Kronberg
sudsakhon skrev:

Bjarke:

De kan jo direkte se at de er kærester, ved at de har udfyldt boyfriend/girlfriend checklisten og skriver de er kærester

Det er en meget vigtig oplysning. Jeg har ikke kunne se denne i tråden. Er det en oplysning, som du har fået på pb?

For min forklaring til det juridiske er dette nemlig afgørende

Det er nemlig det, som jeg har sagt før, at jeg tror, at de ikke har oplyst, at de er kærester.

Hilsen, Robert

"

Bjarke85
nej altså, det er selvfølgelig klart, at hvis de ikke i schengen skemaet har anført de er kærester, og derved også udfyldt boyfriend/girlfriend checklisten, så er det næsten 100% afslag. Da man ikke bare kan få en ven på besøg.

Og har de anført i schengen skemaet de var kærester, ville boyfriend/girlfriend checklisten blive obligatorisk.

Det virker også på mig som om, at de må have anført sig som venner og ikke kærester, ellers er afslaget omkring at hun er ugift, virkelig et meget idiotisk svar.

Der er dog stadig det mærkelige, at hun jo har søgt civilstands attest, og fået den godkendt på ambassaden, så derfor må de jo gå ud fra at det er fordi de vil giftes ? I det mindste skulle man gå ud fra, at de lige kontaktede dem, og spurgte hvordan det hænger sammen, det plejer de at være gode til hvis der er noget de er i tvivl om, inden det bare bliver et afslag.

Men jeg tror også der er noget vi ikke lige får at vide af trådstarter.

Robert Kronberg
Bjarke85 skrev:

nej altså, det er selvfølgelig klart, at hvis de ikke i schengen skemaet har anført de er kærester, og derved også udfyldt boyfriend/girlfriend checklisten, så er det næsten 100% afslag. Da man ikke bare kan få en ven på besøg.

Og har de anført i schengen skemaet de var kærester, ville boyfriend/girlfriend checklisten blive obligatorisk.

Det virker også på mig som om, at de må have anført sig som venner og ikke kærester, ellers er afslaget omkring at hun er ugift, virkelig et meget idiotisk svar.

Der er dog stadig det mærkelige, at hun jo har søgt civilstands attest, og fået den godkendt på ambassaden, så derfor må de jo gå ud fra at det er fordi de vil giftes ? I det mindste skulle man gå ud fra, at de lige kontaktede dem, og spurgte hvordan det hænger sammen, det plejer de at være gode til hvis der er noget de er i tvivl om, inden det bare bliver et afslag.

Men jeg tror også der er noget vi ikke lige får at vide af trådstarter.

Det er (normalt) ikke de samme medarbejdere, som rodder med visa, og som rodder med legaliseringer.

Hilsen, Robert

"

sudsakhon
Det kan godt være, at man har en mening om hvordan sagsbehandlingen burde være. Og alle ved,, at der er rigelig plads til forbedringer.

Skal man analysere en afgørelse, er den korte gengivelse jo ikke anderledes e hvad enhver jurist læser til daglig.

Derfor er, som jeg tidligere har svaret, problemstillingen at der nok ikke er søgt som kæreste, men som alm. turist.

Afslagets ordlyd tyder på dette forhold.

Det er for sagen uvedkommende, om der foreligger en civilstandsattest.

Man kunne mene, at det giver et hint om at der planlægges bryllup. Men hvos det ikke er anført i visumansøgningen, kan myndighederne jo ikke gætte på alle mulige motiver for denne ansøgning.
Det er, udover at være uoverskueligt, også ulovligt, uanset hvad man måtte mene at de "selv kan se" (forvaltningsloven)

Derfor var jeg lidt overrasket, da der kom oplysning om at der var søgt et "kærestevisum".
Men er det også bare gætværk, er sagen ikke anderledes end beskrevet helt tilbage i indledningen.

Der KAN, som også anført i tråden, have været uoverensstemmelse i ansøgningen.
Det ville normalt have været beskrevet i afslaget, idet myndighederne, igen jf. forvaltningsloven, er forpligtet til at give et begrundet afslag

Det er således på baggrund af den trykte begrundelse, at jeg har baseret mit svar

Bjarke85
Det var da nogen af jer, der skrev om det med civilstands attesten nok indikerede man ikke ville rejse hjem igen, og det så kunne være et problem. Uden jeg lige gider glo det hele igennem. Det er blot derfor jeg nævner det.

Men alt det er fuldstændig irrelevant.

Har man udfyldt tingene korrekt, og man er kærester og har mødt hinanden i virkeligheden, og man ikke er kriminel osv. Så bliver der også givet visum.

Vi er sådanset enige i vores vurdering om, at der nok er udfyldt noget forkert.

sudsakhon
Jeg tror ikke helt at du fik læst hvad jeg skrev, Bjarne.

Jeg er ikke helt enig i hvad du skriver.
Desværre er det en udbredt opfattelse
Redigeret af sudsakhon d. 29/01-2014 23:24

Robert Kronberg
Bjarke85 skrev:

Det var da nogen af jer, der skrev om det med civilstands attesten nok indikerede man ikke ville rejse hjem igen, og det så kunne være et problem. Uden jeg lige gider glo det hele igennem. Det er blot derfor jeg nævner det.

Men alt det er fuldstændig irrelevant.

Har man udfyldt tingene korrekt, og man er kærester og har mødt hinanden i virkeligheden, og man ikke er kriminel osv. Så bliver der også givet visum.

Vi er sådanset enige i vores vurdering om, at der nok er udfyldt noget forkert.

Der er 99% sikkert udfyldt noget forkert.

Det er ganske mystisk, at en kæreste nægtes visum, især med den begrundelse, at hun er ugift.

Man kan jo ikke være gift og så besøge en kæreste i Danmark. Det siger sig selv.

Det skriger jo til himlen, at der er noget galt.

Hilsen, Robert

"

Robert Kronberg
sudsakhon skrev:

Jeg tror ikke helt at du fik læst hvad jeg skrev, Bjarne.

Jeg er ikke helt enig i hvad du skriver.
Desværre er det en udbredt opfattelse

Man kan naturligvis ikke skrive under på, at man vil forlade Danmark inden fx 90 dage, hvis man reelt planlægger at søge familiesammenføring. Det siger sig selv.

Men i nævnte ansøgning er problemet, at ansøger er ugift, og derfor må personen have angivet i invitationen, at det er en ven.

Hilsen, Robert

"

Spring til debat: