Se indlæg|
60 år, og hvad så i Thai/ DK ...
|
|
| bcnhunter |
Lagt på d. 30/01-2014 19:41
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
...![]() Kan du/i venligst rådgive os om generel opholdelse i Thailand for mig, dansk mand samt Thai kone/kæreste (bosat i DK siden 1990) med fast opholdstilladelse i Danmark, men stadig med Thai pas - vi er begge 59 år og tænker på snarest at købe/leje bolig i Thailand som senere vil blive vores permanente opholdssted ca. 6 md. pr. år. Vores tanker går på ophold i Thailand fra Oktober til April, og herefter 6 md. i sommerperioden i Danmark. Pension udbetalinger tages ikke med, men er startene fra vores 67'år er pålydende ca. 200.000kr til 250.000kr pr.år i 10 år. Vores økonomiske forhold er kort fortalt en egenformue til køb i Thai/DK ca. 1.500.000 kr. Vi tænker på sigt ( ikke lige pt.) at sælge vores ejerlejlighed i storkøbenhavn med et forventet provenue på ca. 400-500.000kr. Hensigten er efterfølgende at købe et lille kolonihavehus evt. sommerhus i storkøbenhavn for omkring 300-400.000kr. Samtidig er vores ide på sigt at købe et lille hus i Thailand i prisklassen ca. 300.000kr til 400.000kr i vores indtil videre velvalgte områder som # Chon Buri area Pattaya, Jomtien - Bang saen - Huahin og evt. Khon Khan. Kan du/i venligst fortælle os hvilke ting vi skal forberede os på, tage hensyn til, faldgrupper olign. - vi vil helst være så godt forberedt som muligt, da det helst ikke må mislykkes når det er vores pensionist tilværelse det drejer sig om. Vi ser frem til nogle gode råd/hint's osv. 😄 på forhånd tak 🙏 B & P Thai 4ever.....
![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/01-2014 01:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
med det budget får i sagtens et fint hus i khonkaen en bungalow med 2-3 sove rum koster fra ca 1,6 million baht og opefter alt efter området huset ligger i, men til den pris får i også råd til en lille bil hernede så indkøb kan foretages enkelt selvom i bor måske 2-4 km fra selve centrum, men utroligt nok så stiger huspriserne vældig i khon kaen område stadig, vi købte for 13 år siden noget land som dengang var farmland men som nu er blevet mere et erhvervs udviklings område og prisen på en rai land er steget fra de 17500 baht vi betalte til godt over 200000 baht pr rai nu så det har været en rigtig god investering. men jeg ved at området nær flypladsen finders der moobans hvor prisen på huse ligger omkring de 1,6 mill, men der er grundene ikke særligt store og i thailand bygger de husene så tæt at det næsten er irriterende, en anden ting i må se på er hvem der er naboer, for thaierne han en dårlig vane med at de absolut skal have kamphaner inde i ville kvartererne, og det er et helvede med hanegal fra kl 3 hver morgen, og så har dee alle hunde rendende som de ikke passer så de strejfer rund og nogle gange er der hundeglam og gøen den halve nat, så i må komme ned og se hvad i kan få og kigge meget på hvad naboerne har rendende på deres grunde. i områderne nær kysten er det nok meget dyrere både at købe hus og leve omkostningerne er væsentligt højere da farang priser er meget udbredt der, men da konen er thai så prøv at søge lidt rundt på thai websider med huse til salg, og tjek bankerne som har mange huse de ønsker at få solgt fordi de har måtte tage dem tilbage pga manglende betaling fra køberene, gå ind på bahtsold.com og se udbudet der, check thaivisa.com og andre forums, så finder priserne i alle områder af landet. jeg personligt ville købe et stykke land og så bygge selv, så får man et hus efter eget design og bygge prisen er ikke dyr hvis man som jeg gjorde, tegnede huset selv, satte de standarter jeg ville have og hyrede et lokalt bygge firma efter det bedste tilbud, men det kræver at du er her selv og styrer alt selv, også indkøb af materialer osv, jeg byggede et hus på 270 m2 i to etager for under 1,5 nill,men der var landet så ikke inkl, i prisen da det var købt for 13 år siden. har du spørgsmål er du velkommen til at sende en pm til mig. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 31/01-2014 02:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
number1bkk , vi købte for 13 år siden noget land som dengang var farmland men som nu er blevet mere et erhvervs udviklings område og prisen på en rai land er steget fra de 17500 baht vi betalte til godt over 200000 baht pr rai nu så det har været en rigtig god investering. Det lyder godt jeres er steget, men over den periode er det også steget godt i Dk, ..men hvad byder fremtiden ?Trådstarte skriver de evt. også vil leje noget, og de kun vil være der 6mdr/år, så hvad er bedst for dem ? jeg ser bare at jeg ville blot leje et hus, udelukkende pga. visheden om at flytte væk vil være ret nemt, og uden bekymringer- det må være dejligt at kunne sove godt og uden bekymringer når otiummet skal NYDES ,Jeg ville ikke sætte mine sparepenge på en fast bolig i Thailand, der er så meget godt til leje, og billigt, og det er uden bekymringer, og man har en masse penge fri.. Vi har jo hørt om dem der køber en "drømmebolig", og så kommer problemer med naboer, hunde der gør døgnet rundt, man får evt. uvenner, el. man bliver træt af området og folk/butikker mm, og det er SVÆRT at sælge igen , så derfor ville jeg tage den afslappede og bekymringsfri løsning, nemlig blot at leje en bolig, så man kan slå teltpælene op og finde et nyt sted.. og hvis konen har trang til at eje noget, så ville jeg hellere give hende en masse guld og forkæle hende..
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 31/01-2014 05:20
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hvis I foerst vil opholde Jer i Thailand i vinterhalvaaret, naar I bliver 67, saa synes jeg det er lidt tidligt at begynde at leje eller koebe bolig nu, hvor I kun er 59 aar. Da det ser ud til at I vil vedblive med at have adresse i Danmark, saa lej bolig i Thailand, da et hus der staar tomt i et halvt aar kan se traels ud naar man aabner doeren igen. Saa er I ogsaa friere stillet med hvor I vil bo. Hvis I lejer og lejer for hele aaret, saa kan I mange steder faa udlejeren til at holde oeje med Jeres indbo og goere rent ind i mellem. Hvis I koeber og maaske ikke laengere har lyst til at rejse til Thailand om vinteren, saa er det ikke sikkert at det er let at saelge boligen og som det er nu kan det vaere svaert at overfoere pengene tilbage til DK. At faa visum er ikke noget problem og der er ogsaa mulighed for at faa "retirement extension" saa du ikke skal paa visa-run. Held og lykke med projektet, en pensionist tilvaerelse i Thailand kan vaere lykken. Conrad Husk rejsesygeforsikringen og hvis I vil koere paa MC, saa soerg for at forsikringen ogsaa daekker dette. |
|
|
|
| thongsala |
Lagt på d. 31/01-2014 14:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Hvordan er det nu lige det er? Må man flytte til Thailand med sin efterløn? |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 31/01-2014 15:27
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Det tror jeg sgu ikke du må, for man skal være til rådighed for arbejde
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/01-2014 16:16
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Man skal vel ikke være til rådighed, når man er på efterløn? Mht. til visum og visumforlængelse, så skal man være over 50 år for at få pensionistvisum på baggrund af penge i banken eller "pension", hvor sidstnævnte skal dokumenteres af den danske ambassade. Alternativt skal der mindre penge til, hvis man er gift med en thai. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 31/01-2014 16:25
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Ok det kan man åbenbart godt syntes bare jeg havde hørt man skulle være til rådighed, men det har så været noget andet. https://www.krifa...dland.aspx Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 31/01-2014 16:32
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hvis ikke reglerne er aendret, saa maa en paa efterloen kun vaere ude af Danmark 3 maaneder om aaret. Conrad |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

..men hvad byder fremtiden ?