Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Besøg i Danmark
 Udskriv debat
Thai på besøg i Danmark
HD
Jeg har været i Thailand mange gange. Jeg har nu kendt en pige i 3 år og vil gerne at hun kan komme og besøge mig i Danmark, men kender ikke lige regler, da de bliver laver om lidt hele tiden.
Hun bor i Cha-Am, Hendes søster har en hotel og hun passer en anden hotel som hendes søster har lejet.
Hun har selv penge, men jeg vil gerne betale og det skal være når det er somme i DK.
Da vi ikke skal giftes og hun kun skal være her 4 /6 uger, hvordan er regler med hensyn til at komme til DK på besøg. Jeg kan godt stille bandgaranti.
Jeg har i mange år rejst 2 gange om året til Thailand sidste år 3 gange, det er bare dejlig. Hun er 40 år jeg er 67
Hvis nogen ved hvad jeg best gør, høre jeg gerne
MVH Henning

Bjarke85
Bjarke85 skrev:

Bjarke85 skrev:

Guide til at søge 90 dages visum (boyfriend/girlfriend visa)

Det første du gør, er at gå ind på nyidanmark.dk og logge ind med NemID, og derfra lave en online invitation på den du vil invitere. Du udfylder invitationen skridt for skridt, det er ganske simpelt og lige til (upload gerne et billede af jer sammen, som bevis for i rent faktisk har mødt hinanden i virkeligheden)
Når invitationen er færdig, kommer du til en side med et invitationsnummer, print den side ud.

Når det er gjort, finder du blanketter på nyidanmark.dk, du skal bruge Schengen blanketten, den finder du

her : https://www.nyida...du_soeger/
(Ansøgning om visum
> Ansøgning om Schengen-visa (obligatorisk)”

Den printer du/i ud, og udfylder.
Så skal du bruge ”Boyfriend/girlfriend” blanketten, den finder du på den Danske Ambassade i Bangkok’s hjemmeside her :
http://thailand.u...G%20TH.jpg

Den printer og udfylder du/i også.
Så skal der laves en godkendt rejseforsikring til schengen staterne. Du kan enten lave en i Danmark, i din kærestes navn (det er forfærdeligt dyrt, lad være med det) eller du kan bruge en af de godkendte forsikringer i Bangkok. Og det er KUN dem på listen som er godkendte, laver du en forsikring som ikke er på listen, bliver visum afvist.

Listen over godkendte forsikringer finder du her : http://thailand.u...2%202.ashx

Så skal du reservere en billet til din kæreste. Du skal ikke købe en billet, blot reservere en. Der finder du et rejseselskab hvor du kan reservere en billet, nogen steder er det gratis, andre steder koster det 300 baht.

Jeg bruger Travex, adressen er :
Travex Co.,Ltd (Bangkok, Thailand)
86 Soi angusan Ploenchit Rd, Lumpini,
Patumwan, Bangkok 10330 Thailand.
Tel: +66(0) 2638-1600 Fax: +66(0) 2253-7610
Email:

Der er det gratis at booke billet, og ligger forholdsvis tæt på VFS centret.
Når det er gjort, så skal du sætte 40.000 baht ind på din kærestes konto, medmindre hun selv har 40.000 baht i forvejen. Det skal der tages en udskrift af i banken, at hun har 40.000 baht stående på sin konto.

Så er du ved at være ved vejs ende.

Mit aprroach til måden at gøre det på, er således.

Første gang, tog jeg derned fysisk, og hjalp min kone med at udfylde og finde hen til de forskellige steder.
Vi tog det slavisk en ting af gangen, Hjemmefra havde jeg fundet ud af alle de ting jeg skriver her, og printet adresser ud, og blanketter havde jeg printet og udfyldt også, så konen bare skulle skrive dem under.
Vi tog så til første adresse med taxaen, bookede en billet, tog videre hen til rejseforsikrings selskabet, fik bestilt sådan en, tog hen til hendes bank, satte 40.000 baht ind, fik en udskrift. Og til sidst tog vi hen til VFS centret og afleverede det hele.

Adresse til VFS centret er : http://thailand.u...l-danmark/
Danish Visa Application Centre
Alma Link building
12th floor
Soi Chidlom
Chidlom, Pathumwan
Bangkok 10330
Telefon nr.:+66 (0) 22525490
e-mail:
Åbningstider for indgivelse af ansøgning og telefonisk henvendelse:
Mandag til fredag: Kl. 8.00-15.00.

Der er ikke behov for tidsbestilling i forbindelse med fremmøde og indgivelse af ansøgning på visumcenteret.

Anden gang, dagen før hun tog hjem, udfyldte vi alle papirene hjemmefra, og da hun kom til thailand, tog hun selv taxaen rundt til travex og rejseforsikrings selskabet og banken, og afleverede tingene. Og det er fortsat sådan vi gør idag.
Har du ikke mulighed for at være der fysisk selv første gang, så kan du udfylde papirene hjemmefra og sende dem til hende. Og forklare hende at hun skal tage en taxa rundt til de adresser du har givet hende, og få styr på de ting jeg har beskrevet her i guiden.

Det var alt der skal gøres. Jeg syntes det er hamrende nemt.

Tilføjelse : Du skal også have en kopi af dit (danskeren) pas med i ansøgningen.

Husk udskriften på de 40.000 Baht på hendes konto, skal helst være fra samme dag som ansøgningen ingives, hvis den er ældre, kan de bede om en ny udskrift, så de kan se man rent faktisk har pengene stående ved ansøgning.

Bjarke85
PS. i SKAL anføre jer som kærester og gøre som beskrevet, hvis du anføre jer som venner, bliver der næsten med 100% garanti ikke udstedt visum.

Yonok
Nu spørger jeg nok lidt dumt men aner INTET om dette,men hvordan er det hvis vi begge bor i Thailand og gerne vil en tur til dk i en 14 dages tid ?
Kan hun ikke bare søge turist visum på alm. vis hvor der ikke skal stilles bank garanti osv.?
Ja jeg ved at de så kræver-er det et minimums rådigheds beløb på 300 kr. om dagen.

lilleper
Jeg tænkt på hvad man skal skrive hvis man er seperaret og hun skal
Inviteres op til samvær med vores fælles barn
Er der nogen som har prøvet det

Robert Kronberg
Yonok skrev:

Nu spørger jeg nok lidt dumt men aner INTET om dette,men hvordan er det hvis vi begge bor i Thailand og gerne vil en tur til dk i en 14 dages tid ?
Kan hun ikke bare søge turist visum på alm. vis hvor der ikke skal stilles bank garanti osv.?
Ja jeg ved at de så kræver-er det et minimums rådigheds beløb på 300 kr. om dagen.

Du skal invitere hende på besøgvisum, ligesom hvis du boede i Danmark. Der kræves ikke garanti, men hun skal have 40.000 baht i banken for 90 dage, og derved mindre for 14 dage.

Du skal benytte en traditionel VU2 invitation, hvor du skriver den adresse, som du bor på i Thailand, og som du har registreret i det danske folkeregister.

Det er ikke alle lande i Schengen, hvor man kan gøre sådan, men det kan man i Danmark jf. Visum-praksis.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Robert Kronberg
lilleper skrev:

Jeg tænkt på hvad man skal skrive hvis man er seperaret og hun skal
Inviteres op til samvær med vores fælles barn
Er der nogen som har prøvet det

Mon ikke, at du blot vedlægger kopi af separationspapirerne og af barnets fødselsattest/navneattest/dåbsattest.

Man kan sagtens invitere sin mor til Danmark, men da jeres barn ikke er gammel nok til at invitere, så er du jo nødt til at gøre det.

Hilsen, Robert

"

HD
Tak for info fra Bjarke85 & Robert. Robert har jeg besøgt for ca. 3, 4 år siden.
Jeg tror noget er blevet misforstået og vil rette. Jeg bor i Danmark, men har kendt hende
i 3 år og hun vil gerne besøge mig . Jeg vil gerne se hende her i min hus i Danmark,
da hun er en sød pige og er meget glad for hende og håber hendes søster kan give hende fri fra hotellet
Ja hun er 40 år i næste måned og vi er kæreste. Hun har aldrig været gift. men har en voksen datter og
en søn, men bor alene. Min søn er gift med en Thai og jeg vil gerne vise hende Danmark når det er sommer
og vi kan sejle i min motorbåd i Limfjorden.

Bjarke85
HD skrev:

Tak for info fra Bjarke85 & Robert. Robert har jeg besøgt for ca. 3, 4 år siden.
Jeg tror noget er blevet misforstået og vil rette. Jeg bor i Danmark, men har kendt hende
i 3 år og hun vil gerne besøge mig . Jeg vil gerne se hende her i min hus i Danmark,
da hun er en sød pige og er meget glad for hende og håber hendes søster kan give hende fri fra hotellet
Ja hun er 40 år i næste måned og vi er kæreste. Hun har aldrig været gift. men har en voksen datter og
en søn, men bor alene. Min søn er gift med en Thai og jeg vil gerne vise hende Danmark når det er sommer

Velbekomme, du gør bare præcis som jeg har skrevet i guiden.

Der er et par links i guiden, der ikke længere virker, da ambassaden jævnligt ændre deres sider og links osv. Men det er stadig sådan du skal gøre som der står skrevet.

Har du problemer kan du sende en privat besked.

zapper
Husk det er en forudsætning at I har mødtes IRL.
Internet venskab er ikke nok.

Robert Kronberg
HD skrev:

Hej HD,

Mine svar var nu mere til de to andre, eftersom Bjarke allerede har besvaret dit spørgsmål, hvilket jeg ikke har nogen kommentarer til.

Dog kan I altid vedlægge et papir på engelsk fra hotellet om, at hun har fået orlov, selvom det ikke gør den store forskel i denne sag, især ikke, hvis der måske ikke kommer en fast løn ind på hendes bankbog hver måned (ofte udbetales løn kontant), og især ikke, hvis den ikke er speciel stor, men det gør absolut ingen skade at vedlægge papiret, såfremt muligt.

Dog vil jeg vurdere, uaget papir fra hotellet eller ej, at I vil få visum uden problemer, hvis der ikke er noget usagt, men det formoder jeg ikke udfra dine oplysninger og jeres lange forhold.

Hilsen, Robert

"

Robert Kronberg
zapper skrev:

Husk det er en forudsætning at I har mødtes IRL.
Internet venskab er ikke nok.

Han skriver jo, at han har besøgt mig, og har været i landet mange gange, hvilket betyder, at han har været i Thailand, men ellers har du 100% ret.

Jeg formoder ikke, at HD er stoppet med at rejse til Thailand efter, at han har mødtes med mig.

Hilsen, Robert

"

HD
Lige til dig så kan jeg sige at du tog mig ud til tandlæge Asok. de sidste 5 år har jeg været i Thailand 2 gange om året. sidste år 3 gange ad en måned. Plejer og spille fodbold ca. 140 km. syd for Bangkok.
De sidste par gange har jeg dog ikke spillet, jeg tror de syntes jeg er for gammel. 2 gange 45 min. uden pause i 34 grader.
Jeg har en foto under billeder, dog har jeg også en Buddha figur med skrift, som jeg i nu ikke har været i stand til at få TYDET ?, dog glæder jeg mig til at komme til Thailand igen og være sammen med kæresten, kom hjem for 3 uger siden.

lincoln1242
Nu har jeg ikke fordelen af at være i Thailand, mens visumansøgningscirkuset står på, så jeg må overlade det meste af det praktiske til min kæreste, herunder reservationen af billetten.

Hvis hun reserverer billetten hos f.eks. Travex; forpligter hun/vi os så til også at KØBE billetten dér!?

For det var min tanke at rejse derned lidt tid forinden, og så følges til DK. Og så vil jeg bestille begge vores billetter hjemmefra, når visummet forhåbentlig falder på plads...

Hilsen
En, der ikke synes det er så nemt...

Robert Kronberg
lincoln1242 skrev:

Nu har jeg ikke fordelen af at være i Thailand, mens visumansøgningscirkuset står på, så jeg må overlade det meste af det praktiske til min kæreste, herunder reservationen af billetten.

Hvis hun reserverer billetten hos f.eks. Travex; forpligter hun/vi os så til også at KØBE billetten dér!?

For det var min tanke at rejse derned lidt tid forinden, og så følges til DK. Og så vil jeg bestille begge vores billetter hjemmefra, når visummet forhåbentlig falder på plads...

Hilsen

Man kan lave en reservation på de fleste lokale rejsebureauer, hvor man også kan købe sin rejseforsikring, men normalt tager de et gebyr for reservationen. Derefter er I ikke forpligtet til mere.

Hilsen, Robert

"

Bjarke85
lincoln1242 skrev:

Hilsen

Nej du forpligter dig ikke til at købe billetten.

De ringer til dig når det er sidste udkald, og så siger du bare at du ikke skal have billetten alligevel.

Vi har gjort det adskillige gange uden problemer :-)

På Travex er det i øvrigt gratis at booke, mange steder, som Robert nævner, tager et gebyr, typisk 2-300 baht.

Papa
lincoln1242 skrev:

Hilsen

Hej lincoln.
Min kæreste (nu min kone) og jeg stod over for det samme cirkus, men min kone's veninde arbejder i en visa-shop nær ved VFS (
http://www.vfsglo.../thailand/
) i Bangkok.

Vi betalte 3000 THB for det hele, 2 dage efter fik vi alle vores papirer, gik op til VFS med det hele... slut prut finale.

Men pas rigtig godt på alle de agenter, og der er mange af dem, vi snakkede med en der var så klog så klog, han skulle ha 35000 THB, og hvis vi selv forsøgte at lave papirerne, kom kæresten/konen aldrig til Danmark...

Men alt det her var inden jeg fik hjælp og masser af gode råd her på DTW.
Der er nogle stykker herinde der har helt styr på det Smile Tak!

Selvfølgelig lykkes det også for jer.

lincoln1242
Papa skrev:

lincoln1242 skrev:

Hilsen

Hej lincoln.
Min kæreste (nu min kone) og jeg stod over for det samme cirkus, men min kone's veninde arbejder i en visa-shop nær ved VFS (
) i Bangkok.

Vi betalte 3000 THB for det hele, 2 dage efter fik vi alle vores papirer, gik op til VFS med det hele... slut prut finale.

Men pas rigtig godt på alle de agenter, og der er mange af dem, vi snakkede med en der var så klog så klog, han skulle ha 35000 THB, og hvis vi selv forsøgte at lave papirerne, kom kæresten/konen aldrig til Danmark...

Jeg skulle nok have ordnet det sidst jeg var dernede, men på det tidspunkt troede jeg blot det var en invitation, 40.000 baht på hendes konto og så en ansøgning...

På tjeklisten anmodes hun om nogle dokumenter, der bekræfter hendes ansættelse OG at hun har fået lov til at holde fri... Der er så det problem at hendes arbejdsgiver ikke vil give hende fri, og hun vælger derfor at opsige sit job for at kunne komme på besøg til Danmark. Vil det give problemer ift. hendes chance for at få visum? Jeg synes at have læst om andre thai-kvinder, der - fordi de er uden job, ugifte og uden børn - straks mistænkes for at ville 'desertere' og derfor nægtes visum?

Bjarke85
lincoln1242 skrev:

Papa skrev:

lincoln1242 skrev:

Hilsen

Hej lincoln.
) i Bangkok.

Jeg skulle nok have ordnet det sidst jeg var dernede, men på det tidspunkt troede jeg blot det var en invitation, 40.000 baht på hendes konto og så en ansøgning...

På tjeklisten anmodes hun om nogle dokumenter, der bekræfter hendes ansættelse OG at hun har fået lov til at holde fri... Der er så det problem at hendes arbejdsgiver ikke vil give hende fri, og hun vælger derfor at opsige sit job for at kunne komme på besøg til Danmark. Vil det give problemer ift. hendes chance for at få visum? Jeg synes at have læst om andre thai-kvinder, der - fordi de er uden job, ugifte og uden børn - straks mistænkes for at ville 'desertere' og derfor nægtes visum?

Bare skriv hun slet ikke har noget job ? Lad nu være med at gøre det mere besværligt, og sige hun har sagt op osv. Det indikere jo blot at hun måske vil blive i DK.

I feltet omkring job, bare lad være at skrive noget

Nahm
Og, selvfølgelig skal man være enige/ærlige om sit bekendskab da pigen kommer til "forhør", min kæreste var til samtale og blev spurgt om alt muligt, hvor vi kendte hinanden fra, hvor længe, hvad mit navn var, alder, osv osv..men de var meget flinke ved min kæreste, en hyggelig stemning sagde hun, og visa gik meget nemt/hurtigt igennem.
Mvh,
Nahm

Spring til debat: