Se indlæg|
Orientering - købe grund og hus
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 18/03-2014 13:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Min svoger og svigerinde har opkøbt 20 - 30 rai land og vil bygge huse på det til salg...muligvis også som Usufruct men det skal jeg lige have talt med dem om for at være helt sikker på det og vil oplyse så snart jeg har et klart svar. Som de fleste med lidt kendskab til Thailand ved er der en rivende udvikling igang med byggeri overalt,således også og måske især i nord Thailand.Der bygges overalt heroppe - private boliger,forretninger,motorveje og ny bro til Laos. Grundene kan udstykkes næsten efter eget ønske og det dyreste med en grund på 125 TW og et hus på 65 TW koster 1,1 million.THB Grundene er beliggende omkring 10 km udenfor Mae Sai-mod øst. Så fremt nogen skulle have interre i dette kan vedkommende sende mig en pm og jeg vil sende matrialet med billeder,priser og tabel over betalings muligheder hvad enten det er kontant eller over en år-række. Jeg vil lige slå fast med 7 tommer søm at dette er altså ikke på nogen måde noget jeg er involveret i og fik først selv oplysninger om det igår...syntes at det ser godt ud og er rimeligt billigt og derfor ville fortælle om det her - intet andet! |
|
|
|
| Atrox |
Lagt på d. 18/03-2014 20:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
Hvor meget er TW i kvm ? Men glæder mig da til nogle billeder, 1.1 million for det dyreste er jo ikke galt, med kursen nu, er det jo kun 185.000 cirka. Hvor mange år har man så grunden for de 1.1 million ? 3x30 år eller ? eller køber man grunden i sin kones navn eller hvad er tanken. |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 18/03-2014 23:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Mon ikke det er Wah der menes, og 1 Wah er det samme som 4 kvadrat meter. Altså en grund på 500 m2 og et hus på 260m2 Og det lyder billigt, men det er også midt ude i ingenting, hvor man helst skal have en familiemæssig grund til at bosætte sig. http://www.thephu...Metric.htm |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/03-2014 23:51
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Usufruct er ikke altid den bedste løsning, uagtet det på DTW er lidt "hypet". Hilsen, Robert |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 19/03-2014 01:21
|
Som sagt er detganske rigtigt Wah det drejer sig om. Med hensyn til at det er på landet-10 km ca. øst for Mae Sai...det harvde jeg nævnt og også derfor den lille beskrivelse af hvor meget der sker i hele det område deroppe...for at indikerer at det måske slet ikke er så meget på landet om ikke så længe med den fart der er på byggeriet af alverdens projekter i hele provinsen - Chiang Rai province er faktisk en af om ikke den hurtigst voksende province i Thailand. Robert...det primære for dem er at sælge på ganske normal vis...og kun fordi jeg har gjort dem opmærksom på problemerne for farang med hensyn til at eje jord-og hvor mange der har bekymringer ved at købe i konens/kørestens navn er Usufruct overhovedet på tale.Som jeg skrev så ved jeg det ikke med sikkerhed-om de vil gå ind i den form for handel men vil undersøge det og give besked når jeg ved noget 100%. Det hele er som sagt lige så nyt for mig som for Jer næsten-men vi kører op og ser på det idag og vender så tilbage senere med nærmere besked. |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 19/03-2014 04:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Usufruct kan være helt fint da man selv kan være med til at lave kontrakten og indføre diverse forbehold mm, men en lease kontrakt kan også være en god ide. Spørg lige jeres Landoffice først om de kan/vil lave en usufruct. Her i Surin siger den store høvding på Landoffice nej til Usufruct med den begrundelse at det sandelig ikke kan lade sig gøre for det har han ikke prøvet før, og selv jyske penge hjælper ikke. Usufruct contract, lease contract, MOU contract(Memorandom Of Understanding) , låne contract med fruen med forbehold for skilsmisse osv. (en mulighed), en god ide at tale med en god advokat om alle disse kontrakter som bør overvejes. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 19/03-2014 10:14
|
Ok. er lige kommet hjem deroppe fra men jo ikke meget at se endnu da man først har lavet fundamenterne til nogle huse. Jeg var ikke helt klar over hvor nøjagtigt det ligger men det viste sig at være et for mig velkendt område som vi er kommet meget i. Der er ikke 10 men 14 km til Mae Sai og mener ca. 27 km til Chiang Saen men 5 min. kørsel derfra ligger en mindre by-Santhanon Dai (noget i den stil)hvor der er div. små forretninger - og som sagt der bygges jo vildt i hele området så snart er det ikke på landet længere. En DTW bruger spurgte til el,vand og kloak hvilket jeg så spurgte om idag oh fik det svar at det hele er der - det skal der være ifølge lovgivning var svaret. Men utroligt fleksible med alt-både størrelse af grund og financiering-ja,hvis du ønsker det kan du endog få et andet slags tag på end det de lægger på normalt...så mulighederne for at få et hus som man selv ønsker er der bestemt. Jeg spurgte så ind til Usufruct-om det er en mulighed og svaret var-ja men så er prisen et engangs beløb på 1,5 million THB for den store grund og hus. Jeg har billeder/brochure men vil ikke bare lægge dem ind før webmaster siger god for det da jeg ikke ved om det er ok? Men som sagt det hele er på thai-har ikke fået oversat det-men man kan sagtens ud fra tal tabel osv. se hvad det drejer sig om alligevel. Det viste sig iøvrigt at det hænger sådan sammen at svoger og svigerinde ejer jorden og et firma bygger husene og står for salget-og ikke som først antaget at de er ene om det. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 19/03-2014 12:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Det lyder maerkeligt at prisen stiger fra 1.1 mill til 1.5 mill baht, hvis der skal vaere en usufruct. Baade ved lease kontrakt og usufruct skal der koebes kontant og man skal have en i hvis navn chanote skal staa. Selv hvis chanote bliver i byggeselskabets navn, hvorfor skal de saa have mere for huset, naar det engang gaar tilbage til dem og de kan saelge huset endnu engang? Mystisk! Conrad |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 19/03-2014 13:04
|
Kære Conrad...jeg ved det ikke da jeg intet har med det at gøre...formidler bare informationen som jeg fik den idag. |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 19/03-2014 13:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
Glæder mig da til at se billeder, men mon ikke det viser sig at være et gammelt projekt. langt ude i junglen som er genoplivet. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 19/03-2014 15:17
|
Lek prøv nu at læse tråden og du vil opdage at de først nu er påbegyndt dette samarbejde og jorden er min svoger og svigerindes som de for nyligt har købt...så kan det vel heller ikke være et gammelt projekt. Eftersom du ikke har sendt mig nogen forespørgsel på billeder virker du ikke seriøst interreseret så hvad er det du gerne vil opnå med din kommentar her i tråden? |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 19/03-2014 16:12
|
Da jeg må gå ud fra at de der havde en egentlig interresse i dette har sendt pm og fået tilsendt matrialet vil jeg stoppe her i denne tråd...gider ikke alt det vrøvl og pjat fra folk der ingen interresse har i det og kun kommenterer tråden for at forsøge at lave rav i den for egen fornøjelses skyld. Jeg har godt nok ikke nærlæst foreskrifterne for nyligt men var af den opfattelse at forummet her er til for blandt andet at dele ønskede oplysninger samt dele information som man mener andre evt. kunne have glæde af...hvilket er hvad jeg har gjort. Jeg troede at der var faldet ro på herinde og at de der kun skriver for at provokerer osv. var blevet klogere eller holdt op med at skrive herinde-men det kan jeg jo så se ikke er tilfældet så jeg vil da fremover lade være med at dele nogen information her. Til jer der hendvendte jer-håber det er noget I kan bruge og få glæde af. Hav en fortsat god dag alle sammen. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 20/03-2014 02:49
|
Sikke da en fornaermet opfoersel fra dig Yonok, bare fordi medlemmer proever at faa opklaret de maervaerdigheder du skriver om. Da du er traadstarter, saa maa du vaere forberedet paa at der kan komme spoergsmaal til det du skriver. Hilsen Conrad |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 20/03-2014 03:20
|
Spil du bare småfornærmet, men Conrad har ret, hvorfor stiger prisen pludselig 400.000 ved usufruct? Stiger prisen også 400.000 hvis farang laver en leasekontrakt med thaifruen? Financeringen er fuldstændigt ligegyldigt for sælger om det er usufruct eller lease, sælger kan være ligeglad om huset købes kontant eller banken financerer, han får jo sine penge alligevel. Det virker lidt mystisk og bør få alarmklokkerne til at ringe. Uvidenhed om usufruct? Det er vist første gang at prisen stiger pga. usufruct som egentligt ikke har ret meget med sælger at gøre, men en kontrakt mellem køber og betaler(thai/farang), så hvorfor skal sælger pludseligt have 400.000 for en usufruct som egentligt ikke rager ham/hende? Dette projekt lugter af helvede til og ligner til forveksling tidligere tilfælde hvor folk er blevet taget i røven. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 20/03-2014 03:52
|
Conrad-du skriver:Sikke da en fornaermet opfoersel fra dig Yonok, bare fordi medlemmer proever at faa opklaret de maervaerdigheder du skriver om. Da du er traadstarter, saa maa du vaere forberedet paa at der kan komme spoergsmaal til det du skriver. Det er jeg skam også-forberedt på at der selvfølgelig kommer spørgsmål,men forstå lige mig også...jeg videregiver bare disse oplysninger og kan ikke give jer svar på det da jeg intet har med det at gøre. bentmj skriver:Spil du bare småfornærmet, men Conrad har ret, hvorfor stiger prisen pludselig 400.000 ved usufruct? Stiger prisen også 400.000 hvis farang laver en leasekontrakt med thaifruen? Financeringen er fuldstændigt ligegyldigt for sælger om det er usufruct eller lease, sælger kan være ligeglad om huset købes kontant eller banken financerer, han får jo sine penge alligevel. Det virker lidt mystisk og bør få alarmklokkerne til at ringe. Uvidenhed om usufruct? Det er vist første gang at prisen stiger pga. usufruct som egentligt ikke har ret meget med sælger at gøre, men en kontrakt mellem køber og betaler(thai/farang), så hvorfor skal sælger pludseligt have 400.000 for en usufruct som egentligt ikke rager ham/hende? Dette projekt lugter af helvede til og ligner til forveksling tidligere tilfælde hvor folk er blevet taget i røven. Noget af svaret vedt. prisen har jeg lige givet Conrad ovenfor her. Usufruct er en aftale mellem ejer og lejer og hvordan ejer og sælger har arrangeret tingene og pris sætningen aner jeg jo selvfølgelig intet om og kan derfor ikke svare på det. Svindel-lad folk der henvender sig for at checke bedømme det istedet for at dømme nogen på forhånd,er alt hvad jeg kan sige til det. Nej,jeg er ikke fornærmet,men netop ord som svindel og tonen i tråden gjorde at jeg besluttede mig for at stoppe her inden det udvikler sig til det sædvanlige ævl og kævl,beskyldninger osv.-helt ærligt jeg gider det sgu ikke. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 20/03-2014 04:23
|
På baggrund af bentjms ordvalg ang. svindel og kun da vores familie er involveret har jeg henvendt mig og spurgt ind til dette. Det viser sig at Usufruct ikke er en del af deres program men dog en mulighed og derfor bare nogle tal som salgs kvinden slyngede ud åbenbart....såfremt en Usufruct kommer på tale ville prisen ligge mellem 7-900.000THB. Så den dame får en ordentlig opsang om ikke en fyre-seddel. Slut herfra. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 20/03-2014 07:26
|
Tak for opklaringen Yonok, Godt at du nu kan forstaa, at jeg syntes der var noget som saa maerkeligt ud. Hilsen Conrad |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 20/03-2014 09:50
|
Yonok du modsiger dig selv op til flere gange når du skriver. Som sælger har din familie intet med usufruct at gøre, det er en sag mellem køber(thai) og ægtefælle(farang). I dette tilfælde. Du skriver: Det viser sig at usufruct ikke er en del af deres program men dog en mulighed. Din familie er ifølge dig sælger, og sælger har intet med usufruct at gøre, det er som skrevet en sag mellem køber og dennes bedre halvdel. Du skriver i nummer 15: Usufruct er en aftale mellem ejer og lejer, og hvordan ejer og sælger har arrangeret tingene og prissætningen aner jeg selvfølgelig intet om, gu gør du da så. Du skriver i nummer 16: Såfremt en usufruct kommer på tale vil prisen ligge på 7-900.000. Jamen for pokker da lille Yonok, hvad har usufruct med prisen at gøre? Igen hvad har sælger(din familie) med usufruct at gøre? Første pris: 1,1, næste pris 1,5, og nu 7-900.000. Useriøst vrøvl Har du eller din familie forsøgt jer med dette projekt for ca. 1 år siden, og hvordan synes du det gik den gang og nu? Hver gang du åbner munden herinde i denne tråd gør du det blot værre og værre for dig selv. Vrøvl fra start til slut. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 20/03-2014 10:07
|
Nu syntes jeg helt ærligt at du skal lukke arret bentjm-læs tråden og fortæl mig hvornår jeg har sagt at min familie er sælger....de ejer jorden og et firma bygger og sælger. Har jo også forklaret dig en gang før at dette ikke er et gammelt projekt-så det er heller ikke prøvet for et år siden eller på andre tidspunkter af vores familie da det er helt nyt. Klaphat! |
|
|
|
| uan |
Lagt på d. 20/03-2014 10:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
et lille friskt pust----- http://www.viralt...y-jealous/ Please note:
I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.