Se indlæg
 Udskriv debat
Danish Motorcyclist killed in South Pattaya Road crash
Boes
Danish Motorcyclist killed in South Pattaya Road crash
Posted on March 24, 2014 at 5:23 am

A 67 year old Danish Man, who was driving a motorbike with sidecar, was killed after his vehicle was hit by a Minivan travelling to Bangkok.

Police and rescue services made their way to the scene of the crash on the Sukhumvit Road outside of the Pattaya Post Office in the southern outskirts of Pattaya. Lying on the road was Mr. Ole Laursen aged 67 from Denmark, close to his badly damaged motorbike and sidecar in the right hand lane of the carriageway.

\A Minivan, which was transporting passengers to Bangkok from Rayong Province and was carrying 5 people, had been moved off the carriageway by its driver, Khun Pomot aged 58. He claimed that he was travelling in the right hand lane when the slow-moving motorbike came across from the left lane into the right lane. Khun Pomot claimed he was unable to stop in-time to avoid a collision with the motorbike which he struck at a high rate of speed.

Mr. Laursen was declared dead-at-the-scene by medics, passengers and the driver of the minivan were uninjured.

The Minivan driver was arrested pending the outcome of an investigation into the crash and the Danish Embassy in Bangkok have been informed.

http://splashurl....

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Conrad
Trist afslutning paa et forhaabentligt dejligt pensionist liv i Thailand for en landsmand.

Motorbike og U-turn er en farlig kombination og med sidevogn endnu vaerre og naar der saa samtidig kommer en speeding van.

Personligt er jeg naesten helt holdt op med at koere scooter, det er virkeligt farligt, koerer nu kun paa biveje og ikke paa de meget trafikerede veje.

Og saa synes jeg det er en uskik med billeder i nyhedsmedierne af de afdoede.

RIP

Conrad

NongBua2014
Sørgelig læsning.

Tillad mig herigennem at kondolere familien Laursen for deres store tab og medfølgende sorg.

R.I.P -- Ole

Plus Esse Quam Simultator

Anonym Bruger
Conrad skrev:
Personligt er jeg naesten helt holdt op med at koere scooter, det er virkeligt farligt, koerer nu kun paa biveje og ikke paa de meget trafikerede veje.

Enig, det er vel det bedste råd man kan give folk der besøger Thailand. Lad være med at benytte 2 hjulet transportmidler. Når man tænker på hvor mange der årligt dør på de Thailandske veje vil jeg helst sidde "beskyttet" inde i en bil.

Og saa synes jeg det er en uskik med billeder i nyhedsmedierne af de afdoede.

Ja det er en forfærdelig tradition de har sig med den slags. Det samme med folk der bliver anholdt så sidder de der hos politiet og får sig faktisk allerede sin dom inden de har set en dommer.

Boes
R.I.P. Ole....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

kimkingo
http://ekstrablad...246117.ece

Det er ikke kun på 2 hjul det går galt.
Sunflower

Nirvana
kimkingo skrev:

http://ekstrablad...246117.ece

Det er ikke kun på 2 hjul det går galt.
Siden blev ikke fundet (fejl 404)
Det ser ud til, at den side, du søger, ikke kan findes. Hvis du ville læse en artikel, kan du gøre et sidste forsøg på at finde artiklen ved at klikke her.
Hvis du vil til forsiden af ekstrabladet.dk kan du klikke her.
Vi undskylder ulejligheden
ekstrabladet.dk
Come As You Are

LEICESTER
Tror det er denne her

http://ekstrablad...246275.ece

blackadder
Jeg så Ole lå på vejen i den yderste vognbane da jeg kørte forbi i modsatte retning. Han havde åbne øjne, men der var ikke noget blod og der var en som prøvede at give hjertemassage.

Når jeg kører prøver jeg ikke at kigge - for meget -når vi kører forbi en ulykke.
Jeg så bare det var en ældre udlænding og en MC med en blå sidevogn som vistnok lå i miderste vognbane på hovedet. Desværre er de minibusser nogle af de værste bøller på vejene hernede.

Han har været død øjeblikkeligt , da ulykken ikke er sket mere end max. 10-15 min før jeg kørte forbi. Min kone og jeg havde hentet vores datter som lige er startet i skole og var begge enige om det ikke så godt ud for ham.

Det er noget vi alle frygter vil ske for nogle af os hernede, jeg har ingen forsikring og håber da, hvis jeg kommer ud for en meget alvorlig ulykke, jeg dør før de får mig på hospitalet...

Ak ja, kære Danmark vil gerne beskatte os resten af livet, men ikke betale børnepenge, folkepension , for de år vi betaler skat i Danmark, men ikke er bosiddende eller sundhedsudgifter og skoleudgifter for vores ½ danske børn, ikke engang modersmålundervisning over nettet kan det blive til.
-Samt en masse andre ting, stemmeret, dobbelt statsborgerskab, tillæg uden for eu o.s.v...

Men beskatningsretten vil de gerne have.

Jeg kender ikke ole, men hvis han boede fast hernede ville det være svært at tegne forsikring i hans alder. Hvis Ole har nogle børn kan jeg fortælle, han så ikke ud til at have mærket noget, lyset var bare blevet slukket.

P.S Det er ikke for at starte en længere tråd om Danmark og Danskernes forhold til deres hjemland, jeg reflektere over Ole´s død. Jeg kom tilfældigt forbi og basherne kan godt glemme det.

Slut.

Conrad
Lige til orientering, det er dyrt og maaske umuligt at tegne en ordentlig sygeforsikring i Thailand, naar man bliver aeldre.

Men jeg har en ulykkesforsikring og for min alder 67, koster den ca. ฿ 4,500 pr. aar og yder ฿ 100,000 pr ulykke til medical expenses og ฿ 1,000,000 til de efterladte hvis ulykken er fatal. Den daekker ogsaa MC ulykker. Den kan ogsaa tegnes for hoejere beloeb.

Hilsen
Conrad

thaibertel
hej Conrad and ulykkesforsikring kunne du ikke være behjælpelig med en ard. på dit selskab har syge forsikring man opdagede at den ikke dækker ved ulykke kun sygdom
M V H Thaibertel

Conrad
Hej thaibertel,

Jeg bruger nedenstaaende firma til alle mine forsikringer, de yder fin service.
Kontoret er paa Phuket, men de sender policer mm pr. EMS post, saa det virker fint.
Min forsikring er i ACE og jeg kan se at de kun har praemie indtil 60 aar, saa maaske har jeg min endnu, fordi jeg tegnede den inden. Der er ogsaa Bangkok Insurance de har tegning op til 80 aar, men kontakt dem, de taler engelsk og thai.

http://www.insura...iland.com/

Hilsen
Conrad

handy
thaibertel skrev:

hej Conrad and ulykkesforsikring kunne du ikke være behjælpelig med en ard. på dit selskab har syge forsikring man opdagede at den ikke dækker ved ulykke kun sygdom
M V H Thaibertel

Kasikorn bank har også ved ikke om de har flere slags min dækker kun 50.000 til 2500 thb årligt har også på min sygeforsikring men ikke særligt meget....VH Handy.

Webmaster
Ekstra Bladet har idag fået lagt denne artikel op:
- Ole dræbt på ferie i Thailand
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
jack
Ekstra Bladet har idag fået lagt denne artikel op:
- Ole dræbt på ferie i Thailand.

Ja det er utrolig ca 75 personer der dør om dagen i den Thailandske trafik.

Tankevækkende

Spring til debat: