Se indlæg|
Førtidspensions udbetaling
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 13/04-2014 20:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Har prøvet at finde satser for førtidspension sat efter 2013 uden held. Ved at der bliver noget. Hvor meget har man udbetalt. Håber i kan hjælpe |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/04-2014 20:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg kender heller ikke satserne. Men ved at Google kom beregningen frem som allerførste hit: https://www.borge...0a215712ea |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 13/04-2014 20:50
|
Thongthai skrev: Har prøvet at finde satser for førtidspension sat efter 2013 udbetalt i Thailand uden held. Hvor meget har man udbetalt.i Thailand Håber i kan hjælpe Mit indlæg forover manglede der udbetalt i thailand. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 13/04-2014 20:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
du kan få den udbetalt under ferie men ikke som fastboende alt det blev lavet om ved årsskiftet. Hvis du beholder din adresse her så kan du søge om at være væk i op til 1 år men ellers hedder det knap 6 måneder pr år helst som 2 x 3 måneder væk |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 13/04-2014 21:29
|
Så man kan ikke flytte til Thailand med andre ord. Er nød til at beholde adressen og tage frem og tilbage. Der knækker økonomien. Økonomien var netop en af grundene til at flytte til Thailand. Er reglerne lavet om? Syntes jeg har fulgt flere her på siden der bor i Thailand. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 13/04-2014 21:34
|
yeps reglerne blev lavet om ved årskiftet så var du flyttet inden så ingen problem som det er nu kan du kun have din pension med inden for EU samt de lande som f.eks indien og fillipinerne hvor danmark har en aftale |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/04-2014 21:35
|
|
Oplysninger om hvor meget du kan tage med fremgår samme sted: https://www.borge...lytte.aspx |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 13/04-2014 21:37
|
Der bliver trukket pensionstillæg på 57000kr fra 211000. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/04-2014 21:42
|
|
ja. Reglerne om pensionens størrelse, beregning af pension mv. er de samme som før 1. januar 2013. Førtidspensionens pensionstillæg kan dog ikke udbetales, hvis du bosætter dig i Thailand Men det var beregningen du søgte, ikke? Så man kan ikke flytte til Thailand med andre ord. Jo, bare uden Førtidspensionens pensionstillæg, hvis du vil bosætte dig fast |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 13/04-2014 21:47
|
Jo tak så er den på plads. |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 13/04-2014 21:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Buick har det med at digte lidt videre på historierne. Førtidspension kan sagtens udbetales i Thailand, det kunne dog være dejlig hvis man ikke skulle betale den dummebøde på 57000 som regeringen indførte i 2013. Og er der iøvrigt nogen der ved hvorfor Danmark ikke har kunne lave en aftale om pension med Thailand, det må da være i Thailands interesse at indgå sådanne aftaler. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 14/04-2014 13:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Og der vil så være omkring 9.250 kr +/- 250 kr til udbetaling per måned, men det præcise beløb afhænger selvfølgelig af dine forhold. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 14/04-2014 13:39
|
Alle dine angreb er jeg nu ret ligeglad med jeg kan se en troll langt fra min ven Men skal da lige beklage mine svar jeg burde have skrevet hele din pension og ikke bare pension det er selvfølgelig ikke en selvfølge at alle forstår pensionen er delt i 2 en fast del man kan have med alle vejne og så et tillæg phom skrev: Buick har det med at digte lidt videre på historierne. Førtidspension kan sagtens udbetales i Thailand, det kunne dog være dejlig hvis man ikke skulle betale den dummebøde på 57000 som regeringen indførte i 2013. Og er der iøvrigt nogen der ved hvorfor Danmark ikke har kunne lave en aftale om pension med Thailand, det må da være i Thailands interesse at indgå sådanne aftaler. |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 15/04-2014 00:28
|
Ok så jeg er en troll, fordi jeg først retter dig i, at man ikke bare kan blive gift med en thai med et pas i hånden, uden det lovpligtige papirarbejde, og nu fordi du skriver at man ikke kan få førtidspension med til Thailand. Førtidspensionen har siden 2003 været en enkelt ydelse, som var dagpengesatsen. Fra 2013 opfandt man så pensionstillægget, som ikke er et tillæg, men en regulær medregning i førtidspensionen, hvis man flytter til en række lande. Det er korrekt at førtidspensionister før 2003 havde diverse tillæg, men de forsvandt fuldstændig, for de der fik deres førtidspension fra 2003. Førtidspensionister fra den gamle ordning, altså fra før 2003, har nu endvidere mulighed for at overgå til den nye ordning, hvilket for nogle er en fordel, hvis de vil flytte til fx Thailand, eller endnu bedre til fx Indien hvor de kan modtage hele pensionen, men for folk der bor i Danmark er det vist, kun en fordel for dem på den laveste sats. |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 15/04-2014 00:30
|
THansen skrev: Og der vil så være omkring 9.250 kr +/- 250 kr til udbetaling per måned, men det præcise beløb afhænger selvfølgelig af dine forhold. Er det som enlig, eller som gift, at du får det beløb. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.