Se indlæg|
Guld told
|
|
| worthy42 |
Lagt på d. 20/04-2014 07:28
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hejsa. Nogen der kan fortælle mig samlede pris på told/moms for en guldkæde købt i thailand. 45,6 gram (3 baht) pris 63000B. På forhånd tak. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 20/04-2014 10:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Forudsat at du går i den røde told gang og selv melder du har kæden så skal du først betale 12,5% i told og derefter betale 25% i moms af hele beløbet (indkøb+told) Bliver du taget med den i den grønne told gang så kommer der bøde oven i worthy42 skrev: Hejsa. Nogen der kan fortælle mig samlede pris på told/moms for en guldkæde købt i thailand. 45,6 gram (3 baht) pris 63000B. På forhånd tak. |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 20/04-2014 14:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Og hvad gør de thaier der altid slæber deres guld smykker med til Thailand på deres ferie, og så kommer hjem til Danmark med det igen. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 20/04-2014 16:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
@Phom Jeg har set nogle meget meget slukørede kvinder, der var pimpet op som et juletræ.. DVS. Det var FØR de gik gennem tolden.. Der var fri jagt på asiatere og mellemøstlige typer... Men mon ikke de har lært det efterhånden? Måske er jeg streng, men jeg gik ikke ved siden af min kone, hvis hun var overhægt med guld, kæder og glimmer. Det har bare en forkert signalværdi. Det har det også, hvis manden er ligeså overhængt med Buddha amuletter og guldkæder i lårtykkelse. Kald det tradition.. Åbenbart ikke i min bekendtskabskreds og thailandske familie. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 20/04-2014 16:29
|
Nemt de bliver taget og kan de ikke bevise der er betalt told og moms tidligere/smykket er købt i eu (ikke privat) så er det bare at betale ved kasse 1. phom skrev: Og hvad gør de thaier der altid slæber deres guld smykker med til Thailand på deres ferie, og så kommer hjem til Danmark med det igen. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 20/04-2014 16:43
|
Er det jante loven som taler??? hvis de nu har lyst til guld og smykker så lad dem dog så længe det er ægte og betalt (og inde for de sidste 10 år har de så tilmed forrentet sig omkring 300%) jeg er sikker på du også har interesser som du bruger penge på og andre syntes er latterligt selv bruger jeg mange penge på klassiske biler hvilket mange syntes er åndsvagt men det er nu min interesse og skulle min kone ville have mere end hun har så er det da op til hende, hun er nu ikke den store til guld men mere til diamanter og ædelstene men det er også fagligt da vi handler med den slags Mænd med Buddha vedhæng?? selvfølgelig kan det virke underligt hvis de selv køber masseproducerede kopier men mange får altså disse som gave, givet i god mening af familie osv jeg syntes nu det er flot de så vælger at gå med dem, ikke at forglemme der er også mange som er budister og bære dem for troens skyld Selv bærer jeg tre givet til mig af familien og udover de er en formue værd så er de givet fordi familien gerne vil have at min kone, søn og jeg selv får lidt ekstra beskyttelse i hverdagen. sudsakhon skrev: @Phom Jeg har set nogle meget meget slukørede kvinder, der var pimpet op som et juletræ.. DVS. Det var FØR de gik gennem tolden.. Der var fri jagt på asiatere og mellemøstlige typer... Men mon ikke de har lært det efterhånden? Måske er jeg streng, men jeg gik ikke ved siden af min kone, hvis hun var overhægt med guld, kæder og glimmer. Det har bare en forkert signalværdi. Det har det også, hvis manden er ligeså overhængt med Buddha amuletter og guldkæder i lårtykkelse. Kald det tradition.. Åbenbart ikke i min bekendtskabskreds og thailandske familie. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 20/04-2014 17:28
|
|
Jeg kan ikke lige se, hvor Janteloven kommer ind i billedet ;-) Jeg har heller ikke tatoveringer op ad halsen, selvom det er populært visse kredse Der er sikkert mange forklaringer på, hvorfor man har valgt at klæde sig eller udsmykke sig som man gør. Det er så ikke noget, der ses i min familie eller omgangskreds. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 20/04-2014 17:40
|
Jeg ved udmærket hvem / hvilken typer du føler dig generet af, de er nu heller ikke i min familie eller omgangskreds men det gør da ikke jeg ikke respektere deres valg i livet og fuld respekt for jeres valg bare synd du ikke respektere andre folks valg, vi kan jo ikke alle vælge den kedelige mainstream vej igennem livet. Mange af os vælger at følge vores egne veje og interesser i stedet for bare at følge flokken sudsakhon skrev: Jeg kan ikke lige se, hvor Janteloven kommer ind i billedet ;-) Jeg har heller ikke tatoveringer op ad halsen, selvom det er populært visse kredse Der er sikkert mange forklaringer på, hvorfor man har valgt at klæde sig eller udsmykke sig som man gør. Det er så ikke noget, der ses i min familie eller omgangskreds. |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 20/04-2014 18:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Jeg vill nu bede konen, hvis hun en dag bliver stoppet med lidt guldsmykker om at henvise toldvæsnet til skats egne Regler for flyttegods, når du har boet uden for EU http://www.skat.d...Id=1782213 Et billed taget i Danmark med smykkerne burde også være en god dokumentation. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 20/04-2014 18:25
|
Både ja og nej de kan som du henviser til frit tage indbo osv med når de flytter hertil MEN for at slippe uden om skats klamme hånd skal du kunne bevise at tingene kom til Danmark den gang du flyttede hertil dvs du skal kunne fremvise gyldige kvitteringer fra før du kom hertil Et billede taget i Danmark er ikke noget de kan bruge det beviser jo ikke andet end at det har været her før du skal bevise det er indført korrekt. og står du i lufthavnen med et nyt skinnende guldsmykke uden brugsspor så har du tabt på forhånd. phom skrev: Jeg vill nu bede konen, hvis hun en dag bliver stoppet med lidt guldsmykker om at henvise toldvæsnet til skats egne Regler for flyttegods, når du har boet uden for EU http://www.skat.d...Id=1782213 Et billed taget i Danmark med smykkerne burde også være en god dokumentation. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 20/04-2014 20:13
|
|
Buick.. Du får vist digtet lidt rigeligt. Jantelov, manglende respekt og at man skulle være generet af andres valg.. Men bortset fra det, så er der en tidsmæssig, og beløbsmæssig restriktion på indførelsen af privat rejsegods. Man kan ikke med henvisning til disse regler tage godset med frem og tilbage flere gange. Det kan man se af denne dom, der i øvrigt er interessant på andre områder. https://www.skat....oID=109995 |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 20/04-2014 21:16
|
sudsakhon skrev: @Phom Jeg har set nogle meget meget slukørede kvinder, der var pimpet op som et juletræ.. DVS. Det var FØR de gik gennem tolden.. Der var fri jagt på asiatere og mellemøstlige typer... Men mon ikke de har lært det efterhånden? Måske er jeg streng, men jeg gik ikke ved siden af min kone, hvis hun var overhægt med guld, kæder og glimmer. Det har bare en forkert signalværdi. Det har det også, hvis manden er ligeså overhængt med Buddha amuletter og guldkæder i lårtykkelse. Kald det tradition.. Åbenbart ikke i min bekendtskabskreds og thailandske familie. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 20/04-2014 21:25
|
|
Er det ikke bare objektivt konstaterbare fakta? Resten har du jo selv gættet dig til :-) |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 21/04-2014 06:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Vedr. SKAT. Jeg kommer snart en tur til DK et par måneder og jeg kunne godt tænke at tage min fine Bianchi cykel med som sport baggage. Det er kun 10 måneder siden jeg sidst var en tur til DK MEN, som jeg læser SKAT reglerne, skal jeg som Dansker betale told og moms af min cykel selvom jeg kun er i DK kort tid. Man skal være væk 12 måneder. Eller tager jeg fejl? |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 21/04-2014 10:39
|
|
@Gamba Det kommer an på, hvilke regler du læser. De toldregler, der er linket til her i tråden hidrører tilbagerejse. Jeg formoder, at du bor i Thailand, og ikke er i gang med en tilbageflytning. |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 21/04-2014 11:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Ja og nej. Bor 90 % i Thailand men jeg har stadig to huse og en adresse samt betaler skat i DK. DK SKAT går i meget små sko er jeg bange for. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 21/04-2014 11:30
|
|
Så regnes du ikke for "udeboende". Og de små sko kan du klart regne med. Men lige din cykel, tror jeg ikke, at du kommer i problemer med. Selv om en dyr cykel er ligeså let omsættelig som en guldkæde, så vil det at tage en brugt cykel med tilbage ikke starte samme alarm som guldet. SKAT har en vis skønsmargin. Og selvom der skønnes restriktivt, tror jeg nu godt, at vi selv som borgere kan se hvor der er mest interessant at sætte ind. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 21/04-2014 13:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
buick skrev: Er det jante loven som taler??? hvis de nu har lyst til guld og smykker så lad dem dog så længe det er ægte og betalt. Mænd med Buddha vedhæng?? selvfølgelig kan det virke underligt hvis de selv køber masseproducerede kopier men mange får altså disse som gave, givet i god mening af familie osv jeg syntes nu det er flot de så vælger at gå med dem, ikke at forglemme der er også mange som er budister og bære dem for troens skyld Selv bærer jeg tre givet til mig af familien og udover de er en formue værd så er de givet fordi familien gerne vil have at min kone, søn og jeg selv får lidt ekstra beskyttelse i hverdagen. [quote] Jeg forstår ikke din logik. Det er okay at ligne et overstadset juletræ, såfremt herlighederne er ægte, betalte, ikke masseproduceret og gerne en formue værd? Såfremt dette ikke er tilfældet, er det ikke okay? Er det således jeg skal udlægge dit indlæg? Hvis dette er tilfældet, så er der jo tale om snobberi. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 21/04-2014 14:09
|
Nej det kan jeg se du ikke forstår du blander jo mine udtalelser om guldsmykker og Buddha charms sammen Startende fra en ende af med Buddha charms hvis de synes det er fedt så lad dem jeg skal ikke dømme dem eller se ned på dem af den grund men dermed ikke sagt at jeg ikke syntes det virker underligt at købe og gå med kopi Buddha charms fremstillet til turister , min personlige mening med dem er man køber dem ikke man går med dem man enten har fået foræret eller man har fået hos munkene, værdien har intet at sige det er hensigten den er givet i der tæller om det så er en ægte til 800.000 eller en turist kopi til 50 er ligegyldigt hvis de er givet i samme mening. Den ene jeg har findes der kun 3 originale af værdien er 800.000 men den skal da ikke sælges den skal gives videre når den rigtige til den kommer i vores familie lige som de har givet den til mig og andre har gjort i familien i snart 250 år men det er min mening hvad andre gør har jeg fuld respekt for, det er deres liv Pigerne med guldsmykker som i kalder juletræer hvad skulle der være galt med det hvis de selv syntes det er fedt så lad dem men igen syntes jeg det er underligt at nogen af dem går med kopiguld eller lånte fjer i den sidste ende er guld jo en rigtig god investering (ægte guld ikke det crap man køber her) langt bedre end mange andre ting kvinder bruger penge til rinpoche skrev: buick skrev: Er det jante loven som taler??? hvis de nu har lyst til guld og smykker så lad dem dog så længe det er ægte og betalt. Mænd med Buddha vedhæng?? selvfølgelig kan det virke underligt hvis de selv køber masseproducerede kopier men mange får altså disse som gave, givet i god mening af familie osv jeg syntes nu det er flot de så vælger at gå med dem, ikke at forglemme der er også mange som er budister og bære dem for troens skyld Selv bærer jeg tre givet til mig af familien og udover de er en formue værd så er de givet fordi familien gerne vil have at min kone, søn og jeg selv får lidt ekstra beskyttelse i hverdagen. [quote] Jeg forstår ikke din logik. Det er okay at ligne et overstadset juletræ, såfremt herlighederne er ægte, betalte, ikke masseproduceret og gerne en formue værd? Såfremt dette ikke er tilfældet, er det ikke okay? Er det således jeg skal udlægge dit indlæg? Hvis dette er tilfældet, så er der jo tale om snobberi. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 21/04-2014 20:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Bortset fra gulddiskusionen, hvordan værdisætter de Buddha charms, som dem du nævner er 800000 værd som jeg formoder er uden evt guldindpakning. Selvfølgelig har de en stor religiøs værdi, men at de skulle kunne koste sådanne svimlende beløb lyder vanvittigt for mig og helt ude af trit med den buddhistiske filosofi. Mht cyklen kan det vel ikke være svært at skaffe en "kvittering" i Thailand på et passende beløb på den. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.